Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INI LA PUNCA SEBENAR?

INI ISU BESAR 

MENGAPA IANYA TERJADI? APA SUDAH JADI?

“Kenyataan perdana menteri tentang keterbukaan Malaysia untuk berunding ke atas hak wilayahnya telah mengundang risiko ancaman kedaulatan negara.

Anwar 'cuai' tangani isu tuntutan Beijing, kata Muhyiddin

Ia susulan kenyataan perdana menteri itu yang memberitahu Putrajaya terbuka kepada rundingan selepas Beijing membangkitkan projek operasi cari gali Petronas di kawasan laut tersebut.

Dalam kenyataannya semalam, Muhyiddin memberi amaran bahawa kenyataan Anwar itu secara tidak langsung boleh dianggap memperakui tuntutan China terhadap kawasan yang sudah sah merupakan wilayah Malaysia.

APA SUDAH JADI MALAYSIA MADANI ?

INI ISU BESAR NI !

ADUUUHAI !

MERDEKAAA !

Anwar: Saya tak nak gaduh, Dr M minta bukti saya bagi

La ni hang Mahadhir nak habaq apa ?

INI DUA ORANG AKAN GADOH BESAQ !




10 orang berkata:

Anonymous said...

Baru gadai Pulau Batu Putih pada anak LeeKwanYew@DAP sekarang nak gadai wilayah pulak dah..

Dari dulu dah kata jangan lantik PM Dari Utara..!!

Semua depa gadai.. Pulau depa gadai Iman akidah depa gadai dengan COMANGO, Pluralisma Murtad Syiah LGBT Gay..!!

Anwar menambah, ‘kalau negara China merasakan ini hak mereka, kita boleh buka untuk rundingan’....!? Whattttt...!???

Tuntutan bertindih Malaysia - China di Laut China Selatan ‘terutama kebimbangan negara China kerana PETRONAS telah menjalankan satu kegiatan besar-besaran di satu kawasan yang juga dituntut oleh negara China’.

Kawasan cari gali PETRONAS yang dirujuk oleh Perdana Menteri adalah dalam wilayah Malaysia dan tidak boleh dirundingkan walaupun dituntut oleh negara China.

Kenyataan ini adalah cuai dan tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang Perdana Menteri. Implikasi kenyataan ini secara tidak langsung telah memperakui tuntutan negara China terhadap kawasan yang sudah sah merupakan wilayah Malaysia yang mesti dipertahankan.

Keduanya, Perdana Menteri juga membuat kenyataan berikut di Dewan Rakyat:

‘…tentang kehadiran kapal dan sebagainya, itu diterangkan oleh negara China. Itu perairan Antarabangsa. Akan tetapi pihak kementerian luar akan terus memantau dan sekiranya ada pelanggaran, akan mengeluarkan bantahan.’

Pertindihan tuntutan, sebarang perbincangan mesti dibuat selaras dengan Konsensus ASEAN dan South China Sea Code of Conduct.

Dalam soal kehadiran kapal tentera laut China di kawasan perairan yang turut dituntut oleh tujuh negara termasuk Malaysia tetapi didakwa oleh China sebagai perairan Antarabangsa, Perdana Menteri sepatutnya tegas mempertahankan kedaulatan wilayah negara seperti yang termaktub dalam peta Malaysia 1979.

#asalutaramestigadai

Anonymous said...

Depa lubang jubo pun depa gadai

Anonymous said...

Ini lah fakta Malaysia ada Hakim Mahkamah Kepalo Butoh..!!

Contoh penghakiman yang menyebabkan kami sangat tidak berpuas hati dan percaya Najib tidak diberikan perbicaraan yang adil.

SRC melantik syarikat Ihsan Perdana untuk melaksanakan program tanggungjawab sosial korporat (CSR).

SRC membayar RM50 juta kepada Ihsan Perdana.

Ihsan Perdana pula membayar dana RM42 juta dari RM50 juta itu kepada akaun atas nama Najib.

Ketika disoal dalam mahkamah, Pengarah Urusan Ihsan Perdana ketika itu Dr Shamsul Anwar Sulaiman memberitahu bahawa dia diarahkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Rakyat 1Malaysia, Ung Su Ling untuk pindah RM42 juta kepada akaun atas nama Najib.

Ung Su Ling juga kata dia tak tahu akaun tersebut adalah milik Najib tetapi dia kata dia diarahkan oleh arwah Datuk Azlin melalui WhatsApp untuk pindahkan RM42 juta terbabit.

Lalu, peguam Najib pula mengeluarkan bukti bahawa Ung Su Ling yang juga merupakan seorang peguam pernah bekerja untuk Jho Low selama 8 tahun dari tahun 2004 ke 2012.

Peguam Najib turut mengeluarkan bukti catatan Blackberry antara Ung dengan banker Joanna Yu bahawa ianya Jho Low yang arahkan pemindahan dana RM42 juta tersebut.

Selepas Nazlan menjatuhkan hukuman ke atas Najib, bekas pengurus besar Goldman Sachs memberi keterangan dalam kesnya di Amerika Syarikat bahawa Datuk Azlin dan Nik Faisal pernah dibayar RM5 juta seorang oleh Jho Low.

Tetapi Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan menolak permintaan Najib untuk memasukkan bukti bayaran Jho Low kepada Datuk Azlin dan Nik Faisal biarpun ianya secara langsung membuktikan penghakiman Nazlan sudah salah.

Menteri undang-undang Azalina Othman Said mengesahkan dalam surat kepada peguam Najib Razak bahawa SPRM mendapati Nazlan melanggar Kod Etika Hakim dan mempunyai konflik kepentingan semasa mempengerusikan kes SRC International.

Akhirnya, tiada satu daripada lebih 40 bukti yang Najib ingin masukkan ke dalam perbicaraan dia pernah diterima oleh mahkamah.

Yang hado hanya lah Hakim Kepalo Butoh..!!!

Anonymous said...

Itu maknanya duduk bincang. Mana yang patut,mana yang x patut ...duduk buka cerita. X setuju bila bincang..duduk lagi bincang lain kali!
Ni asyik tutup manjang...tanya soalan pun muncung mulut bila menjawab. Tempat bincang pulak asyik tutup jer. Nak kata penakut, dengar sembang macam kuat...hebat!
Last-last ada projek rembat!
Patut tanya kawan lebai...dia pun bantai x tahu! Senyap-senyap, anak beranak sapu minyak masak.
La ni, dah kena cekup...nak "goreng" apa lagi, bhai?

Anonymous said...

Anwar akan jawab tuntutan Mahathir.

Syabas Brother Anwar Bin Ibrahim barua DAP@LeeKwanYew yang baru lawan barua Lee Kwan Yew@DAP yang sudah dibakul sampahkan.

Pada orang Melayu' yg lain Mari kita Batu api Dan laga laga kan semua barua DAP@Lee KwanYew ini sampai rentung..!!

Perdana Menteri Anwar Ibrahim berkata, beliau akan memberikan bukti atas dakwaannya yang dikatakan merujuk kepada Dr Mahathir Mohamad mengayakan diri dan keluarga semasa berkuasa.

Anwar ketika berucap pada Kongres PKR bulan lepas merujuk kepada seseorang “yang berkuasa selama 22 tahun dan (kemudian) campur 22 bulan” menggunakan kedudukannya untuk mengayakan diri dan keluarga.

Ini lah masa yang rakyat tunggu pergaduhan dan berbunuhan sesama barua barua Melayu' belaan DAP@LeeKwanYew berantakan.

Orang Melayu' Mari tepok tangan sambil membatu apikan kesemua saki Baki barua barua DAP@ LeeKwanYew ini berbunuhan..

Barua DAP@LeeKwanYew yg menang jadi arang Dan barua LeeKwanYew@DAP yang beri Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew semestinya Tun Mahathir jadi abu ..

Siap kan pop corn dan haah orang Melayu' semua jangan nak terkinja kinja sama naik pula.

Haaaaah tepokkkk...

Anonymous said...

Ada sesi soal jawap dgn PM DSAI dlm parlimen, abahsakau dgn geng 3 serangkai asyik dok memonteng..kat luar parlimen ckp berdegar2 tanpa bukti..inilah contoh pemimpin yg bacul..mmasa jd PM tebuk atap dulu, parlimen ditutup..buat lockdown paling lama dlm dunia..

Anonymous said...

sSejak UMNo bersondolan dengan barua DAP@ LeeKwanYew Suara Melayu' sudah mati dalam Parti UMNo.. Dulu gadai Pulau Batu Putih UMNo di awah Bossku lawan Tun Mahathir Mohamad iaitu Barua LeeKwanYew@DAP.

Sekarang bila AlJubori buka rundingan tuntutan bertindih yang ini hak kedaulatan Malaysia UMNo dibawah kepimpinan Zahid Dan Mat Hassan sebagai Menteri Pertahanan tiba tiba diam bisu pekak Dan tuli..

Undang persepsi buruk, imej parti terganggu..

Orang muda pun dah lama menjauhkan diri Dari UMNo. Kalau mengundang persepsi buruk, perkara itu akan menjadi kesan jangka panjang kepada parti terutamanya melibatkan golongan muda

Anwar menambah, ‘kalau negara China merasakan ini hak mereka, kita boleh buka untuk rundingan’....!? Whattttt...!???

Tuntutan bertindih Malaysia - China di Laut China Selatan ‘terutama kebimbangan negara China kerana PETRONAS telah menjalankan satu kegiatan besar-besaran di satu kawasan yang juga dituntut oleh negara China’.

Kawasan cari gali PETRONAS yang dirujuk oleh Perdana Menteri adalah dalam wilayah Malaysia dan tidak boleh dirundingkan walaupun dituntut oleh negara China.

Sejak UMNo bersondolan dengan barua DAP@ LeeKwanYew Suara Melayu' sudah mati dalam Parti UMNo..

Undang persepsi buruk, imej parti terganggu.. Orang muda pun dah lama menjauhkan diri Dari UMNo. Kalau mengundang persepsi buruk, perkara itu akan menjadi kesan jangka panjang kepada parti terutamanya melibatkan golongan muda..

Bila semua pimpinan UMNo Bahagian tandatangan makna kata bala dah sampai depan hidung Prononegaro dan Mat Hassan .

Beramboss Mat Hassan dan Zahid

Anonymous said...

MKT UMNo mendesak pengampunan agar Najib dibebaskan tapi Presiden UMNo kata tidak mendesak YDP cuma mohon sempati sahaja..!!

Majlis Kerja Tertinggi UMNO hari ini mendesak agar pertimbangan agar Yang di-Pertuan Agong memberi pengampunan penuh kepada Najib, yang kini sedang menjalani hukuman penjara selepas didapati bersalah menyeleweng dana SRC International Sdn Bhd.

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, permohonan itu dibuat atas dasar bersimpati dan berharap ia mendapat pertimbangan yang sewajarnya.

“Kita tidak berhasrat mendesak tetapi kita mohon agar Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong agar dapat mempertimbangkan rayuan daripada UMNO.

Selepas UMNo berkawan dng barua Melayu' dalam Pakatan DAP@LeeKwanYew UMNo dah pertahan kan Melayu' dan Isle lagi.. UMNo di bawah Zahid Dan Mat Hassan dah jadi setan bisu..!

Orang Nesmilan kato UMNo dah jadi bungkoo.!! Mat Asan Bungkoo..!!

Anonymous said...

Suara MKT UMNo sekadar sampah bila Anwar tidak menyokong pengampunan Najib.. Siapa UMNo dalam Kerajaan Campuran ini..

UMNo is nothing..!!

Perdana Menteri Anwar Ibrahim berkata adalah terlalu awal untuk mengulas permohonan pengampunan Najib Razak.

Majlis Kerja Tertinggi UMNO hari ini mendesak agar pertimbangan agar Yang di-Pertuan Agong memberi pengampunan penuh kepada Najib

Perdana Menteri Anwar Ibrahim berkata beliau adalah sebahagian daripada Lembaga Pengampunan yang akan menyemak permohonan Najib Razak untuk pengampunan diraja.

Anwar berkata tidak ada percanggahan kepentingan dengan beliau duduk dalam lembaga pengarah kerana keputusan muktamad pemberian pengampunan terletak pada Yang di-Pertuan Agong.

MKT UMNo mendesak pengampunan agar Najib dibebaskan tapi Presiden UMNo kata tidak mendesak YDP cuma mohon sempati sahaja..!!

Suara UMNo hanya hanya hanjing menyalak bukit dalam Kerajaan pH..



Anonymous said...

Kalau pasangan Cina berjubo DAP ke depan.. ularmak UMNo ke belakang.. Ularmak PKR masuk gua.. AlJub tak layan...

Ahli parlimen Tebrau, Jimmy Puah berkata dia telah menemui pasangan kekasih yang dirakam melakukan aksi jelik dalam sebuah kereta baru-baru ini serta menawarkan nasihat dan bantuan guaman secara percuma kepada mereka.

Puah berkata, dia dimaklumkan pasangan terbabit bahawa individu yang merakam kejadian itu telah menyamar sebagai anggota polis dan meminta kad pengenalan mereka.

Kalau disabit, ini akan membawa impak yang negatif terhadap pasangan tersebut.

“Dari segi moral, tidak dinafikan bahawa apa yang dilakukan adalah kurang sesuai, tetapi untuk dikenakan hukuman penjara terhadap pasangan tersebut adalah terlalu berat,” kata Ketua Biro Hak Asasi Manusia Muda, Dobby Chew

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.