Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MU TOK JAGO NEGERI MU

 OGHE KELANTE KURANG KESEDARAN SIVIK

BEKERJA DILUAR KELANTAN, NAMPAK NEGERI ORANG LAIN BERSIH,
TAPI NEGERI SENDIRI KOTOR, LEPAS TU AGUS CEMUH NEGERI SENDIRI

TU MACHAM PUKUL DIRI SENDIRI, MACAM ORANG GANTUNG DIRI.

JAWAPANNYA ORANG KELANTAN TIADA KESEDARAN SIVIK
 TERMASUKLAH AGUS SENDIRI 

SEPATUTNYA AGUS PI DUDUK NEGERI SENDIRI, BELA NEGERI SENDIRI,

AGUS TAK PAYAH BURUKKAN KELANTAN, BURUKKAN DIRI SENDIRI SEOLAH-OLAH PUKUL BATANG HIDUNG SENDIRI,

TU NAMANYA BODOH PIANG, LOW STANDARD


10 orang berkata:

Anonymous said...

PRN bulan Mei 2023 ini masa terbaik melingkupkan saki baki kartel mafia barua LeeKwanYew@DAP dari tampuk kuasa

Polis punca jenayah Kartel..!?

https://youtu.be/DUuiDpGdAkg

Bagai mana Kartel mafia Mata Sepet mengawal PDRM

https://www.youtube.com/live/dHMzpS7VQfY?feature=share

Formula turun harga barang ialah dengan melingkupkan saki baki barua barua Lee Kwan Yew @ DAP dari tampuk kuasa negara..

https://youtu.be/gGd8P-Rne8c

Langkah ke dua mewujudkan beratus ratus billionaire Melayu dan jaringan kartel mafia Melayu di segenap sktor

Kita dah tak perlukan taikun kaum mata sepet ini..Tak kan Melayu nak bergantung pada rangkaian mafia kartel judi, kartel bapak ayam, kartel dadah, kartel arak, kartel babi.

https://youtu.be/cW4AjWNkFCE

Kartel mafia mata sepet yang monopoli dan menentukan harga barangan asasi memgikut tuan mereka 'little Israel' di Singapura di sana.

Ini lah kebodohan pemimpin Melayu 60 tahun lama nya dibaruakan oleh kaum mata sepet ini sambil bergantung harapan pada kartel mafia LeeKwanYew@DAP/MCA tak guna ini. Bagai mana Kartel mafia Mata Sepet mengawal PDRM

https://www.youtube.com/live/dHMzpS7VQfY?feature=share

Pemimpin Melayu dan PM silih berganti tapi kartel kartel mafia mata sepet tetap orang yang sama, tetap nama yang sama dan tetap menguasai semua sektor perekonomian negara..

https://youtu.be/Swg-XZ3BJ-c

Formula mereka mudah sebab nya PM yang ada dolu memang dibawah kawalan kartel mata sepet LeeKwanYew@DAP/MCA berpusat di Singapura@Little Isreal Asia Tenggara..!!

Ayoh semua bangun orang Melayu lingkupkan pemimpin barua mereka ini dari tampuk kuasa negara pada PRN Mei 2023 ini. Tan Sri Musa kata Najin tiada kaitan dengan Altantuya

https://youtu.be/_YEsQYjdAxU

Kalau dolu ada billionaire Melayu tetapi mereka di adu dombakan di batu apikan sesama sendiri supaya berbunuhan dan bercakaran sesama Melayu. Ujudkan Team A dan Team B dalam Parti UMNo supaya kartel ini mudah membatu api dan adu domba supaya berbunuhan sesama Melayu..!!

https://youtu.be/L8krgm7b5ds

Selagi negara bergantung pada kartel mafia kaum Lee Kwan Yew ini harga barang tak akan turun. Ujudkan kartel Kaum Melayu vs Kaum Kartel Cina pasti lingkup kartel Lee Kwan Yew@DAP.

PRN bulan Mei ini lah masa terbaik untuk orang Melayu hapuskan kesemua saki baki barua pemimpin Melayu yang bertuankan DAP@LeeKwanYew dari tampuk kuasa.

#LingkupkanbaruaLeeKwanYewPRNini

Anonymous said...

Terima la teguran orang dengan hati terbuka!
Teguran orang yg terdekat atau senegeri lagi la di alu2kan. Mana tau, yg menegur tu jujur sebab kenal benar dengan perangai kita, lebih lagi dia berilmu dan bergelar pula! Bukan koman spanar tau orangnya..nak dapat gelaran Dr..Ir..Prof tu!
Kalau teguran membina kita terima la!
Kalau dikatakan kita berperangai hodoh atau buruk..cuba pakai cermin lain! Dah kata kotor..mesti la kotor kalau datang baunya sekali!
Namun kalau hati busuk, kata la apa sahaja..Rahmah ke Madani ke..campur minyak wangi lepas mandi air zam2 pun x kan nampak bersih di mata sang pengotor!

Anonymous said...

Jangan jadi bodoh hidup kan balik kempen bmf gerenti lingkup kartel2 sepet. Perkara mudah je takkan tak mampu buat.

Anonymous said...

Kalau UMNo nak kuat patutkah UMNo menumpang kasih DAP@LeeKwanYew.. kikikiki

UMNo bukan tuan...macai saje kata Mat Hassan..!

kah kah kah..!!

Tuan UMNo ialah Lee Kwan Yew melalui proksi DAP... Ingat tu..!!

Bila Zahid Dan Mat Asan jadi jurucakap UMNo.. ini lah bahana yang mendapat Link bawah ni haah.. lu fikir lah sindri..!!

https://suaramelayubaru.blogspot.com/2023/01/penentu-kedudukan-kerajaan-ds-anwar.html?m=1

UMNo/BN kena buli atau kena kencing oleh rakan PH..!? Setiausaha Agung PH Saifuddin Nasution Ismail berkata PH dan BN bersetuju parti yang memenangi kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan bertanding semula pada pilihan raya akan datang di enam negeri.

Beliau berkata konsensus itu dipersetujui semasa perbincangan awal mengenai peruntukan kerusi oleh PH dan BN untuk pilihan raya negeri.

Di Selangor, Pakatan Harapan (PH) mempunyai 40 kerusi - 19 disandang PKR, DAP (15) dan Amanah (6)..!!

BN mempunyai lima kerusi di Selangor - Semenyih, Sungai Burong, Hulu Bernam, Sungai Panjang, Sungai Air Tawar - semuanya dimenangi Umno.

Sampai mampos lah UMNo / BN kena main lagi nih... Bila nak kontrol percaturan atau kena catur kan..!!? Keretakan dalam gabungan antara Barisan Nasional (BN)-Pakatan Harapan (PH) itu sudah boleh dilihat apabila sekurang-kurangnya dua pemimpin kanan Umno Johor menegur beberapa pemimpin DAP dan PKR kerana melontarkan komen yang dianggap sebagai menghina parti UMNo (Melayu) itu.

"Umno Hanya Penumpang, Bukan Tuan Rumah, Tuan rumah sebenar ialah Lee Kwan Yew di Singapura melalui proksi nya Parti DAP", Kata Tok Mat..

Bila orang (UMNo) dah lemas tong taik pun orang (UMNo) boleh berpaut..mana ada hala tuju. Hala tuju kita(Umno) adalah untuk hidup menumpang kasih..", kata Mat Hasan lagi

Makna kata UMNo sekarang ini hanya kuli dan macai Lee Kwan Yew@DAP dalam PH.. kah kah kah

Haah tepokkkkk..!!!

Anonymous said...

Yayasan Albukhary Tidak Perlu Merayu Jika Pengecualian Cukai Tidak Dibatalkan.. kenapa taikun Cina tiada dikenakan tindakan..!?

Persoalan kenapa Taikun Melayu' Bother Anwar Bin Ibrahim jadikan sasaran bagai mana Taikun Cina taikun Judi, taikun Kartel mata sepet orang Cina tiada tindakan..!?

Yayasan Albukhary sebelum ini telah diberi kelulusan pengecualian cukai oleh kerajaan terdahulu yang diterajui Barisan Nasional (BN), di bawah Seksyen 127(3A) Akta Cukai Pendapatan 1967.

“Selepas Pilihan Raya Umum ke-14, plaintif (Lim) dilantik sebagai Menteri Kewangan dari 21 Mei 2018 hingga 24 Februari 2020. Sebagai Menteri Kewangan, LHDN adalah di bawah bidang kuasa beliau (Lim) dan pengecualian cukai tidak diiktiraf oleh LHDN semasa plaintif memegang jawatan tersebut,” dakwanya.

Perdana Menteri masa itu , Tan Sri Muhyiddin telah menerima surat daripada Syed Mokhtar kepada Pejabat Perdana Menteri.

“Surat tersebut merayu terhadap keputusan LHDN yang tidak mengiktiraf pengecualian cukai terhadap Yayasan Albukhary yang diberikan kerajaan terdahulu yang diterajui BN serta keputusan untuk mengenakan penalti terhadap yayasan tersebut.

“Saya yang bukan Menteri Kewangan dan menteri yang bertanggungjawab terhadap LHDN, telah merujuk perkara itu dengan Menteri Kewangan ketika itu, Tengku Zafrul Abdul Aziz untuk pertimbangan

Anonymous said...

Sesungguhnya SEBAHAGIAN orang yg berhijrah keluar dr Kelantan, paling x berguna.

Hidup mewah, maju, selesa, lengkap infrastruktur, banyak pekerjaan
jawatan tinggi di NEGERI LAIN.

Tapi balik mengundi di Kelantan pilih geng Islam extreme negeri mundur, banjir besar tiap tahun, air kotor, jalan sempit berlubang,...... Kesian kat orang tua dan golongan miskin di sana.

Pilihanraya nanti pilih Kerajaan Perpaduan dibawah DSAI.

Anonymous said...

Kenapa Najib Razak perlu diberi Pengampunan DiRaja?

Kerana DS Najib Razak di bicarakan secara tidak adil oleh Mahkamah & Hakim lantikan Mahahtir & Tommy Thomas

Datuk Seri Najib Tun Razak dinafikan perbicaraan yang adil. Oleh itu, beliau berhak mendapat pengampunan DiRaja. Namun pihak yang merancang menganiaya Najib dengan perbicaraan yang tidak adil ini sedang merancang untuk menghalang beliau diberikan pengampunan DiRaja juga. Betapa busuknya hati-hati mereka.

Anonymous said...

PAS DARI KACAMATA SAYA - PROF AGUS

1. Saya dibesarkan dalam keluarga PAS. Asas ketetarikan saya mudah. PAS perjuangkan keadilan Islam dan keadilan sosial.

2. Namun, kini PAS sudah berubah total. Perjuangan penuh dgn retorik agama dan memperkudakan agama utk mendapatkan kuasa. Nampak kegelojohan PAS memanipulasikan Islam utk memburu kekuasaan. Sebarang perbezaan pendapat dengan pandangannya akan diserang secara berjemaah.

3. Serangan tersebut tentunya penuh emosi, tanpa adab dan akhlak. Kita akan diberikan pelbagai gelaran jelek. Karekter kita dicemarkan. Kita dituduh menolak Islam.

4. Tidak cukup dgn agama. PAS turut perjuangkan isu kaum dan bangsa yg dulunya mrk katakan assobiyah yg perlu ditolak. Pelik sungguh PAS ini, hukumnya berubah cepat. Lebih pelik lagi pengikutnya dan pentaksubnya ada dlm kalangan profesional dan cerdik pandai.

5. PAS dulu dan sekarang byk berbeza. Dulu PAS pertahankan kebenaran, kini perlekehkan kebenaran. Saya timbulkan isu air, sampah dan jalan sempit di Kelantan, penyokong PAS nafikan dgn pelbagai cemuhan. Menakjubkan, mereka bahagia dgn kekurangan yg ada asalkan "PAS perjuangkan Islam".

6. Bagi penyokong PAS, hanya mereka saja yg perjuangkan Islam. Bagi saya, ini wajah PAS yg jumud dan keliru.

7. Saya sungguh tidak selesa dgn politik PAS skrg. Kita tegur dan kritik, dianggap sesat dan jahat. Dulu PAS lihat rasuah itu jijik, kini PAS lihat rasuah itu derma. Politik PAS tidak ada lagi kasih sayang. Yg ada hanyalah kebencian bagi mereka yg berbeza dengannya. Menyokong PAS mrk janjikan syurga dan menentang PAS mrk ugutkan dgn neraka.

8. Saya fikir politik PAS sebegini perlu ditolak. Saya harap sangat anak muda dan pengundi yg mahukan negara kita maju dan harmoni menolak politik sebegini. Negara kita perlu aman utk rakyatnya hidup sejahtera.

9. Mujurnya, dlm PRU lepas, kata-kata "Kito sudah cukop jumloh. Esok angkat sumpoh" tidak menjadi kenyataan. Alhamdulillah.

Anonymous said...

Nape bawak CT Halija je kan helok bawak Mariah Kari ke.. K Pop ke... Kikikiki

Siti Nurhaliza dan Amy Search dijadualkan membuat persembahan semasa majlis itu yang sebahagian besar atur caranya menampilkan ucapan daripada tokoh-tokoh kerajaan.

Siti Halija dan Tabung Haji. Nasi tambah kuah kari

Antara punca rakyat Malaysia terpaksa membayar kos yang tinggi untuk mengerjakan haji adalah kerja kerja tukang nasik tambah..!!

Malaysia yang beragama Islam sambut Ramadhan dalam suasana pilu apabila berita mengenai kos mengerjakan haji naik dengan sangat tinggi.

Kos haji:

Tahun 2009 hingga 2021. (PM Najib)
B40= RM9,980
M40= RM9,980
T20 = RM9,980

Tahun 2022.

B40= RM10,980
M40= RM12,980
T20 = RM12,980

Tahun 2023

B40= RM10,980
M40= RM15,980
T20 = RM30,850

Tabung Haji untung besar sepanjang tempoh Datuk Seri Najib Tun Razak jadi PM. Hibah Tabung Haji tinggi secara konsisten dan kos haji tidak pernah dinaikkan ketika itu tetapi kini semua sudah berubah.

Masihkah kita ingat ketika Tabung Haji mengesahkan telah membeli tanah bagi tujuan pelaburan hartanah di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX) milik 1Malaysia Development Board (1MDB), Siti Nurhaliza memuat naik di twitter

“Sangat memalukan dengan apa yg terjadi dgn kes Tabung Haji.. Ya Allah Lindungi kami,” – Siti Nurhaliza (@CTNurhaliza11) May 9, 2015

Memetik sumber, Projek Core Residences dimilik dan dibina oleh syarikat WCT bernilai RM1.4 bilion sudah 80% dijual. Dijangka jual 100% sepenuhya pada akhir tahun ini.

Secara peribadi, kita sebagai umat Islam sangat sedih dengan apa yang terjadi pada Tabung Haji. Peluang TH untuk menjana untung berjuta-juta ringgit terlepas begitu sahaja atas desakan mereka yang tidak bertanggungjawab seperti Siti Nurhaliza dan lain-lain lagi.

Desakan mereka yang tidak bertanggungjawab seperti Siti Nurhaliza dan lain-lain lagi. Mereka antara punca rakyat Malaysia terpaksa membayar kos yang tinggi untuk mengerjakan haji. Tak tau ekonomi baik fokus nyanyi jangan jadi nasi tambah

Adun Suka Menanti Zamri Yusuf, selaku pengarah Jawatankuasa Induk himpunan itu, berkata 10,000 orang dijangka menghadiri majlis yang bakal diadakan di Dataran Stargate, Alor Setar itu.

“Objektif himpunan ini untuk kita terapkan masyarakat tentang konsep Madani iaitu kemampanan, kesejahteraan, daya cipta, hormat, keyakinan dan ihsan,

Anonymous said...

Pas tak pandai perintah.

Sbb ramai pemimpinnya hanya pandai akhirat tapi tak pandai urus dunia.

Boleh lihat kelemahan mereka dalam parlimen. Dan terbukti masa PN perintah dahulu rakyat tertekan.


Pilih kerajaan perpaduan pilihanraya nanti.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.