Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

EKSTRIMIIIIIIIS !!! KATA MUFTI ....

Salam,

Kata Bung Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria " Ekstrimis tiada tempat di negara ini dan kalau tak ada Raja maka negara ini akan huruhara dan golongan majoriti melayu akan menjadi tidak menentu" demikian lebih kurang kenyataan ammarah beliau kepada setengah golongan rakyat di negara ini yang suka buat riot

Ekstrimis ? Mengapa Ekstrimistus ? Apa itu Ekstrimis ? Sepatutnya Tan Sri Mufti mengkaji mengapa ada manusia menjadi Ekstrimistus ? bukankah kerana undang-undang dan perlembagaan negeri dan negara yang tidak seimbang maka berlakunya Ekstrimis ? Siapakah yang mencipta undang-undang negeri dan negara yang membolehkan seseorang itu menjadi tidak puas hati lalu terjadinya Ekstrimis ?

Sepatutnya Tan Sri Mufti kena tutup mulut dulu sebelum mengeluarkan kenyataan yang berupa cucuk dan bodek terhadap golongan yang boleh berikan sedikit faedah pada diri sendiri, apakah Mufti tidak tahu bahawa ada ruang undang--undang dan perlembagaan yang membolehkan rakyat untuk membela diri lalu di katakan Ekstrimis ?

Dalam negara Malaysia ini mike sorang saja yang bertaraf mufti yang suka buka mulut terlalu besar, mufti yang lain tak pulak, ada ape-ape ke ? Bagaimana dengan Ekstrimis arak ? Judi ? pijak tengkok bangsa sendiri ? melumpuhkan usha niaga bangsa sendiri kerana tak dapat di suap ? merompak harta rakyat ? membenar dan mengekalkan kemiskinan rakyat supaya bangsa terus kekal menjadi bangsa yang meminta-minta kerana kepentingan politik ? Ini bukan Ekstrim ?

Saya secara pribadi tidak menafikan jasa raja yang bersemangat kebangsaan yang tinggi dan memelihara kedaulatan rakyat akan tetapi sedarkah raja bahawa ada peruntukan undang-undang dan perlembagaan negeri dan negara yang membolehkan rakyat bertindak tanpa raja? contohnya 13 May 69, waktu saya sebagai tentera menggadai nyawa untuk keamanan dan masa itu di mana raja ? di mana mufti ?

Udah le tok mufti oiiii ! fikir dulu sebelum berbicara, jangan melulu apabila membuat kenyataan yang membolehkan rakyat benci kat hang dan kembalikanlah kepercayaan rakyat terutama orang melayu terhadap anda

5 orang berkata:

Head Shot said...

Salam Ramadhan kembali

Unknown said...

Salam Pak.

Maaf Pak kerana saya terpaksa menggunakan satu perkataan yang agak kurang sopan terhadap Tok Peti ini. "BONGOK @ NGOK". Yang cerdik akan diam sebab mungkin bertentangan dengan hukum maka "Mufti" bukan "Tok Peti" akan berdosa kerana mereka-mereka inilah yang memikul Hukum dan Fatwa.

Anonymous said...

mufti ni yg suka Isa extrim sungguh tahan org tanpa bicara..suka amno yg curi duit rakyat cara batil..berjiwa melayu sungguh..tak tahu mulia melayu kerana taqwa bukan dgn amno.

Anonymous said...

7 wasiat tu untuk kelangsungan hidup depa je. Agar status quo nikmati sekarang terjamin dan tak dikacau. Untungnya kalau aku dilahirkan ....

Hakikatnya, Kita adalah sama, yang membezakan adalah iman dan amalan.

Takpalah Mr. tan sri ( gelaran dal bhs sunskrit?) tu nak bersuara.Sementara kuasa ditangan.Ilmu untuk diamal. Pendapat disyor, nasihatkan pemerintah dan rakyat. Kalau silap bagi pendapat. Itu masalah dia nak menjawab dengan pencipta nanti. Bukan masalah kita.

Lepas bersara nanti dia akan berdepan hidup dalam dunia rakyat pula.alam rakyat marhaen.Masa tu kita tengok apa jadi?. bukan lagi dunia kayangan dewa dewi.

Anonymous said...

PakKaramu buduh...!!!

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.