Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERUNDINGLAH APA YANG TERBAIK, ASALKAN TIDAK TERJEBAK

ANUAR MUSA MESTI TENTUKAN BAHAWA MAHADIR MUHAMMAD BUKAN AGEN UMNO/BN DALAM PAKATAN HARAPAN DAN DIA BUKAN LAGI AHLI UMNO DAN TENTUKAN SEMUA PENYAKIT UMNO MAHADHIR BAWA BERSAMANYA DAN LONGGOKKAN PADA PAKATAN HARAPAN

FULL STOP !!!

Sebelum ini dikatakan ada persamaan diantara PAS dan UMNO terutama dalam melaksanakan dasar islam.

KEMUDIAN

dikatakan pula PAS perlu lebih Fleksibel ?  Ertinya PAS perlu memikirkan fahaman berpolitik secara matang ! 

ERTINYA :

Meh kita duduk bincang hala tuju politik Negara !!!

PAS mungkin tidak akan terjebak dengan muslihat UMNO seperti zaman Mahadhir Muhammad atau sebelumnya, sebab PAS sudah matang berpolitik dan banyak pengalaman.

Berundinglah apa yang boleh memberikan faedah terhadap ISLAM tapi bukan kerana faedah pemimpin.

PAS sudah tidak boleh berunding dengan Pakatan Harapan sebab di sana ada Mahadhir Muhammad, ada DAP, PAN, dan PKR yang secara terang menentang dasar  RUU355.

Memang tak usah lagi berunding dengan Pakatan Harapan, TUTUP PINTU RAPAT-RAPAT dengan mereka sebab nanti akan ada pula bala dari bekerjasama dengan mereka.

Nanti akan ada pesta Arak, Gay dan anti ISLAM dan sebagainya, ini adalah jelas !!! 

 

-Pak Karamu-

 

Umno, Pas perlu lebih fleksibel



Annuar Musa
Annuar Musa


(Ubah saiz teks) 
 

BACHOK - Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa mengusulkan agar Umno dan Pas 'duduk semeja' bagi mencari titik persamaan demi kepentingan  umat Islam.Beliau berkata pertelagahan yang berterusan tidak membawa sebarang  keuntungan kepada rakyat termasuk di Kelantan dan disebabkan itulah Umno dan Pas perlu lebih fleksibel dalam soal mencari titik persamaan.


"Jika Pas mahu bekerjasama atau membincangkan soal itu, Umno  sebenarnya tiada apa-apa masalah,” katanya kepada pemberita pada majlis santai bersama media di sini, malam tadi.


Annuar berkata, walaupun Umno tidak boleh berkompromi dengan Pas dalam perkara-perkara tertentu masih banyak perkara lain yang boleh dibuat bersama melalui konsep ta’awun (tolong-menolong dalam kebaikan) seperti dalam meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965.


Sementara itu, Annuar yang juga Ahli Parlimen Ketereh berkata, Umno kini bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya umum (PRU) ke-14.


"Kita ingin menegaskan siapa-siapa (parti) yang menyokong DAP kita akan tentang seperti Parti Pribumi Bersatu Malaysia  PAN, dan Parti Keadilan Rakyat.


"Bagi saya pada PRU-14 akan datang, mana-mana yang menyokong DAP kita wajib tentang kerana kita tidak mahu DAP 'menguasai' walaupun mereka tidak memerintah seperti yang berlaku di Selangor, " katanya. - Bernama

67 orang berkata:

Anonymous said...

Molek sangat la tu. Umno tak lawan pas dan pas tak lawan umno dlm pru.

1 undi pas = 1 undi umno. Maknanya 1 sebat duit harta negara dan lagi 1 tumpang dapat laba. Sambil2 tu boleh cari nas dan dalil utk halalkan cara. Semoga lidah kalian fasih bila berdiri di depan Allah Taala.

Anonymous said...

Setuju sangat dgn kerjasama diantara pas dan umno yg seagama dan sebangsa. Molek sangat tu. Dalil dari al-quran sangat banyak. Tak perlu cari pun. Semua org tahu,,cuma ego pas dan umno saja yg menyebabkan keduanya tidak mahu bersatu. Manakala dalil utk dicucuk hidung mcm kerbau oleh dap,,sebagaimana berlaku kpd pan dan pkr memang tiada. Ulamak suk pangkor2 saja yg mereka-reka dalil. Maka penganut pan yg bahlol pun mengiyakannya. Syabas dan tahniah serta syukur kpd Allah swt kerana bunga2 perpaduan pas dan umno sudah tumbuh. Maka,,kafir2 mca,dap dan gerakan tak senang duduk.

IrWrWs said...

Moga fasih menjawab kerana tak bantah pesta arak terang2an..

Anonymous said...

Hidup UG, hidup PAS/UMNO, demi Melayu demi Islam. Selamat menjarah harta negara, semoga kekal turun temurun ke anak cucu dan menantu.

semoga nik aziz tak terkejut dengan halatuju pas yg baru. al-fatihah untuk arwah.

Anonymous said...

Bodoh Pas ni, jgn di layan
Kelantan bakal tumbang.

Anonymous said...

anon 4.43
yg bodoh bukan pas. yg bodoh adalah walaunta pas.
hadi buat amanat sesat, menonong diorang ikut.
hadi lari dari tanggungjawab tak bentang usul ruu355 pun diorang sorak mcm org gila.

Anonymous said...

Dipetik BH Online, Tengku Razaleigh yakin rakyat Kelantan akan menolak parti lain termasuk PAS yang tidak membawa perubahan terhadap taraf hidup rakyat walaupun sudah lama memerintah negeri ini.
PAS memerintah Kelantan sejak tahun 1990.

“Rakyat Kelantan mungkin beralih sokongan kepada Umno yang bersedia membawa perubahan,” kata beliau selepas merasmikan Himpunan Usahawan Amanah Iktiar Malaysia (AIM) Parlimen Gua Musang di Bukit Chekati di Gua Musang, hari ini.

Anonymous said...

Sokong BN Umno tawan Kelantan. Tolak Pas.

Anonymous said...

Yg bodoh ialah pas

Anonymous said...

Aku sokong 200%

Anonymous said...

Jom ramai2 tinggalkan pas. Idi borang umno jommmm

Anonymous said...

Yg pandai umno.

Anonymous said...

Jom ramai2 masuk umno.
Pangkah umno.
Umno menang melayu senang.
Tolak pas pakatan haprak ke laut.
Jadi tukun sotong.
Biar hadie jadi sotong.

Anonymous said...

Dna umno. Mestilah mcm umno. Patutlah arwah tgna cakap boneka umno. Sah arwah bukan fitnah

Anonymous said...

Dna wan sama dgn dna jamal jamban la. Wan kena bawak 20 kotak arak pecah botol mcm jamal jugak.

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [6863] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 540 JUTA ,
PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

APA NIAT DALAM HATI HJ HADI DAN ANAK BUAHNYA BANTAH ARAK DALAM FB? KALAU NIAT UNTUK AGAMA CANTIKLAH TU. TAPI KALAU NIAT UNTUK POLITIK TAK GUNA LANGSUNG DAN MASUK NERAKA SBB NAK TIPU ALLAH.

RASANYA NIAT UNTUK POLITIK KOT SEBAB FITNAH PAN SOKONG PESTA ARAK WALAUPUN TAK ADA SATUPUN KENYATAAN AHLI PAN SOKONG PESTA ARAK DALAM YOUTUBE.

SAH NIAT UNTUK POLITIK ULAMA SUU NI....

Anonymous said...

Kalau tengok dari ayat2 kak wan la, niat kak wan bantah pesta arak lebih pada niat politik. Siap dgn ayat yg fitnah pan sokong pesta arak. Tujuannya bukan bantah pesta arak sangat pun tapi lebih kpd nak buat orang benci pan dan tak undi pan. Niat politikkkk

Anonymous said...

Niat membantah pesta arak di fb:

Sahaja aku membantah pesta arak di fb ini supaya orang tidak undi dap.

Anonymous said...

Mcmana la hadi nak jawab di depan Allah nanti bila ditanya kenapa tak bentang ruu355 bila diberi peluang. Sedihnya, tu la satu2nya peluang nak martabatkan hukum islam. Peluang depan mata tapi dilepaskan mcm tu saja. Nampak sangat hadi cuma nak main2 tegakkan islam. Mudah2an hadi sempat taubat nasuha.

Anonymous said...

Niat ruu355:

Sahaja aku tangguh bentang usul ruu355 2-3 kali utk main main hukum Allah supaya org tak undi dap.

Anonymous said...

Niat ruu355:
Sahaja aku tangguh bentang ruu355 di parlimen supaya dapat berkelah terpekik terlolong ramai2 di padang merbok sambil mengutuk dap.

Anonymous said...

Pelet santet, pak karam beli toyol dari kamu ya? Brp ekor belaan toyol pak karam?

Anonymous said...

bertambah bacaan untuk pendokong parti pas....tranungkite.net kembali bersiaran mulai 07 oktober 2017....sekian untuk makluman...

Anonymous said...

Baguslah umno dan pas nak bersatu. Dah lama dah berpakat dlm gelap tapi takut sebab arwah tgna marah. Sekarang ni arwah dah takde, buat jer laa. Lagipun pesanan arwah supaya lawan umno habis2an tu cuma leteran org tua yg tak perlu dihormati, dia pun dah mati, teruskan... teruskan.

Tar S Naked said...

Aku tak pernah masuk tranungcotey_cagu.com. sekian makluman.

Anonymous said...

Maka hj lobai uganda pun berniatlah "saja aku niat melayan pornowi germany kerana pakcucing"

Anonymous said...

Geng ganu sedap la bermaharajalela sebab arwah tgna dah takde. Alfatihah utk arwah tgna.

Anonymous said...

Tranungkite dulu stop sebab tembelang ug dah pecah. Sekarang dana dah masuk, sedap la beroperasi buat promosi gabungan umno/pas. Tahniah org ganu, hebak mung hardy.

Anonymous said...

tu la hebatnya blog, webpage parti pas ni...macam2 ada melepak..merah ada...oren ada biru ada..yg hijau confirm la ada...blog merah oren x semeriah camni...hi3...

IrWrWs said...

Aku yakin beliau hampir setiap malam hari bertaubat.. aku tak pasti pulak dgn puak2 yg menyokong pesta arak..

IrWrWs said...

Arwah tgna tak fitnah bilamana berkata jika umno berpegang kpd islam sepenuhnya pas boleh sahaja dibubarkan.. yg ni barua nak nafikan ke idak?

IrWrWs said...

Arwah tgna tak fitnah bilamana berkata jika umno berpegang kpd islam sepenuhnya pas boleh sahaja dibubarkan.. yg ni barua nak nafikan ke idak?

IrWrWs said...

Arwah tgna tak fitnah bilamana berkata jika umno berpegang kpd islam sepenuhnya pas boleh sahaja dibubarkan.. yg ni barua nak nafikan ke idak?

IrWrWs said...

Arwah tgna tak fitnah bilamana berkata jika umno berpegang kpd islam sepenuhnya pas boleh sahaja dibubarkan.. yg ni barua nak nafikan ke idak?

IrWrWs said...

Betul..

IrWrWs said...

Chinadoll pun..

IrWrWs said...

Dah ada bro..

Anonymous said...

Berpecah lagi geng Pas. Hadoi dah tinggal berapa org je..
Lambat nya PRU , takut ahli lama kelamaan pupus.
Semua pengundi mengambil langkah memilih parti yang lebih kredibel untuk memerintah negeri.
Pengundi bijak

IrWrWs said...

Yg penting menyokong RUU 355.. tidak sebagaimana menyokong DALAM HATI shj dalam isu pesta arak..

IrWrWs said...

Dalam berpecah pun pas boleh kumpul 200 ribu lebih iaitu muslim dan zimmi..

Dalam tak berpecah pun pan boleh ke kumpul 2 ribu org termasuk harbi?

IrWrWs said...

Takkan nak layan pan yg dah disahkan barua dap..

Anonymous said...

Siang mengkafir orang orang, malam bertaubat. Siang membabikan orang, malam bertaubat. Siang menghanjingkan orang, malam bertaubat. Siang menokey pilkudakan orang, malam bertaubat....

Itu dipanggil taubat lancau

Anonymous said...

Arwah tgna pun tak fitnah bila cakap UG memang ada. Ia dirancang oleh "BONEKA UMNO".....

Anonymous said...

Arwah tgna ada kata UG dirancang oleh BONEKA UMNO. Itu fitnah atau bukan?

Siapa bercakap benar? Siapa penipu? Arwah tgna atau geng tghh?

Anonymous said...

Pas tumbang pun tak apa. Yg penting umno bn menang.

Anonymous said...

Arwah tgna kata UG memang ada dan dirancang BONEKA UMNO. Yg ni geng boneka umno nak nafikan atau idak?

Anonymous said...

Ok. Umno sudah lama berpegang pada islam sebenar. Jadi marilah kita ramai2 ahli pas isi borang umno. Masuk umbo bn dan undi umno bn. Pas cuma parti orang gagal sama seperti pakatan haprak. Jom maju bersama umno bn. Demo nak high way tak?

Anonymous said...

Membantah dalam hati adalah.
Menyokong dalam hati tu fitnah orang pas.

Anonymous said...

Berat tuduhan kafir harbi tu akak wan, dalam DAP tu ada org islam. Takut doa mereka makbul, nnt akak jadi gila. Adik jugak kena jaga isteri akak.

IrWrWs said...

ye ke? Gamaknya tun m dah bertaubat kot tu yg jd suci bila masuk ph..

IrWrWs said...

Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adunnya yg tinggalkan parti dap baru2 ini di melaka..

3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

4. Biawak - maaf yg ini sy tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

6. Munafik - maaf yg ini juga saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..


Itulah penjelasan saya... sekian..

IrWrWs said...

Boneka umno tu termasuk kaki klepet salor sampaikan parti dia nak bertanfing di kerusi chempaka pd pru yg akan dtg ni..

IrWrWs said...

Arwah cakap tu masa dia belum tahu dia dah kena klepet dgn tukang klepet bersiri.. bila dia dah tahu perkara sebenar pasal UG tu setelah penjelasan tghh, terus dia tak mahu lantik mat klepet tu ganti dia jd mb .. syukur alhamdulillah..
tak leh nak bygkan kalau dia benar2 jd mb, hancur kelantan rasanya.. bila dap nk pesta arak dia diam seribu barua aje lah macam sekarang ni..

IrWrWs said...

Sori ek.. undi pas lebih bermanfaat..

IrWrWs said...

Arwah cakap tu masa dia belum tahu dia dah kena klepet dgn tukang klepet bersiri.. bila dia dah tahu perkara sebenar pasal UG tu setelah penjelasan tghh, terus dia tak mahu lantik mat klepet tu ganti dia jd mb .. syukur alhamdulillah..
tak leh nak bygkan kalau dia benar2 jd mb, hancur kelantan rasanya.. bila dap nk pesta arak dia diam seribu barua aje lah macam sekarang ni..

IrWrWs said...

Nak tapi tak nak yg ada tol punya.. keh keh.. tak habih2 nak cekik duit rakyat..

IrWrWs said...

Bagus dah ngaku pun.. tq

IrWrWs said...

Ada ke tuduhan kafir harbi tu dik?.. tunjukkan mana satu dik.. kalau boleh tunjukkan barulah adik ni cerdik.. keh keh

Takkan lah nak bg org yg hanya berani bantah DALAM HATI je nk jaga famili akak?. tak rela akak..

Anonymous said...

Akak wan cuba nak sinikal ke? Yg 2 ribu termasuk harbi tu apa akak? Akak ni kuat buat fitnah dan berspekulasi le. Takkan akak nak nafikan juga ttb video matsabu syiah tu? This is actually your biggest problem akak. Tapi kena tibai dgn mr nobody langsung tak angkat muka. Sebabnya ialah fakta drp mr nobody tak mampu nak dijawab dgn point2 drp akak yg kebanyakannya auta dan spekulasi sahaja. Malu adik lihat keadaan akak bila bertembung dgn mr nobody. Terkesima lama, cuma last2 barulah keluar auta kitarsemula. Sudah2 le akak wanroslina, kalau ada penyakit gilababi hutan pun, jgn le menyondol memanjang.

IrWrWs said...

Ha ha ha ha ha.. hujah daripada nobody fakta? Keh keh keh..

Patutlah pan senang kena tipu dgn pimpinannya dap..

Dulu pimpinan pan kata separuh pas akan keluar pas dan masuk pan.. takkan kamu tak percaya masa tu kan? Bila dah percaya, tengoklah hasilnya!!.. aku nak sebut pun tak sampai hati jumlahnya..

Dulu dap kata dap akan hormat islam.. takkan kamu tak percaya masa tu kan? Bila dah percaya, tengoklah hasilnya!! .. sehinggakan pan pun tak setuju (spt yg pan akui sendiri kononnya) tapi ada dap peduli??

Kini kamu percaya pula kata nobody.. kita tunggu hasilnya.. bagi aku gelak dulu.. hah hah hah hah..

Mujurlah korang tak masuk pas ataupun dah tinggalkan pas.. ALHAMDULILLAH!!

Anonymous said...

Gelak le dulu. Sementara boleh gelak. Atau tak mampu nak jawab? Hujah yg ada pun ke laut. Satu cara nak tutup kelemahan (kekalahan?) adalah dgn gelak (pada masa yg sama, airmata berlenang) Dah le wanroslina, you are clearly a loser when it comes to debate with mr nobody. We could see how stupid you are to reply his points. I can't imagine, how gabra you would be if you were to face him man to man.. Oppsss... Sorry, I have forgotten something, you are not a man.

IrWrWs said...

Kau ikuti je lah baik2 hujah2 aku tu.. nobody mana ada jawab selain mengulang2 kesah sejarah yg dia sendiri putarbelitkan.. aku tak perlu bg hujah yg panjang2 hanya kerana kononnya penuh berfakta.. tapi bila aku berhujah yg panjang langsung nobody terkedu.. tu yg aku kesian kat dia..

IrWrWs said...

By the way tahniah pan! kini ahli2nya dah pun berjumlah SEPARUH daripada 4% (2% lah tu) daripada keseluruhan ahli2 pas spt yg diwar2kan oleh pimpinan korang masa tubuh parti baru..

Anonymous said...

Itu cakap akak. Mr nobody jawab segala tuduhan akak tapi kebanyakan kenyataan dia tak mampu akak balas. Dah le akak, ramai yg melihat ni. Selain drp mempunyai Kemaluan, kita juga mesti ada rasa malu. Akak ada ke?

Anonymous said...

serangan sebiji sama macam cybertrooper bn masa pru11, 12, 13 dulu.. isu2 berbangkit pun yg dulu2 zaman tun mahathir jadi pm.. kot2 kitar semula tun dlm ph ni pakej skali dgn cybertrooper bn yg dulu untuk serang pas skrg..he3..

IrWrWs said...

Ye ke dia jawab hujah2 aku.. yg aku perasan dia cuma ulang2 hujah lama dia yg tak relevan langsung. Tajuk topik lain points lain yg dibawanya.. so aku hanya perlu fokuskan topik perbualan tak perlu ke laut macam nobody.. takkan kau nak suruh aku bg hujah yg meleret2 sbgmana hujah ke laut nobody tu.. bo layan bro..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.