Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENGHINAAN TERHADAP RUU355


45 orang berkata:

IrWrWs said...

Aku rasa bimbang dgn akidah aku jika sokong ucapan mamat tu..

Anonymous said...

Dia cakap pasal ruu355 je bukan pasal hukum sebenar quran pun. Tak perlu sokong pun.

Anonymous said...

Kalau ruu355 tu untuk agama TAK APALAH. Tapi ruu355 ini utk politik. Yup

Anonymous said...

Buat kerja kena ada niat. Buat ruu355 tu aoa niat dia sebenar. Kalau UNTUK AGAMA TAK APALAH. Kalau UNTUK POLITIK TAK BOLEHLAH. Mantap

Anonymous said...

Bergabung dgn kafir pcm tu apa niatnya? Adakah untuk islam atau untuk politik? Gabung dgn kafir dap tu apa niatnya. Adakah untuk islam atau untuk politik? Jom masuk umno. Hanya umno bn mampu membangunkan islam, bangsa dan negara kita. Yg lain tu niat pun dah tak betul

Anonymous said...

Melambat2kan ruu355 tu apa niat sebenar dalam hati dia. Niat untuk agama tak apalah. Niat untuk politik tak gunalah. Kenapa sekarang tak undi? Niat kena betulkan dulu baru jalan lancar. Niat tak betul untuk politik nanti tak dapat pahala.

IrWrWs said...

Pas sudah pun menjalankan tanggungjawabnya setakat mana yg mereka mampu.. kalau tun m and the gang nak sokong usaha pas atau tidak, pas tak rugi apa pun.. Tapi diharap jgn disokong pula pesta arak..

Anonymous said...

Semakun tua semakin nyayuk tun. Al marhum datuk ishak baharom dulu dipecat dari jawatan mufti kerana mengambil tindakan keatas tiga gadis islam yg menyertai pertandingan ratu cantik. Tun kata perkara ini boleh halang pelabur asing melabur di negara kita..tun m pecat mufti yg buat kerja betul tu,,apa niatnya? Bukankah itu jelas tun tidak suka mufti buat kerja membangun dan memartabat ugama islam. Banyak lagi senarai bukti tun benci kpd islam. Aku tak lupa tun,,,pecacai dap munafik.

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [7127] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 550 JUTA ,
PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Tjawap apa yg pas dah buat berkaitan hudud? Diberi ruang suruh bentang tapi sendiri minta tangguh! Tu lari dari tjawap namanya. Lepas tu terkinja2 kat padang merbok hentam org lain kononnya tak sokong hudud. Hadi dah kena main dgn jamil khir, azalina othman dan najib. Dgn 3 org tu pun hadi dah kena kencing, nanti jawap la dihadapan Allah sebab lari dari tjawap dan gagal sebagai ahli parlimen.

Anonymous said...

Aku bimbang jugak akidah org pas sebab anggap ruu355 tu adalah hudud Allah. Kat celah mana ada nas suruh denda rm100k dan penjara 30thn? Kitah syiah ke? Kikiki sesat teruk puak ni.

Anonymous said...

Ruu355 tu alat utk hadi supaya dilihat mcm hero, kononnya. Tapi hadi lari dari tjawab, dia baca jer tajuk usul tu dan tup tup mintak tangguh utk bentang. Nampak sangat dia tak berani berhujah dlm parlimen. Katanya hadi tu tok guru mesti ilmunya tinggi. Atau dia mmg takde ilmu utk berhujah? Ngajar kitab pun main baca jer kot, nampaknya mcm quran tu tak sampai ke kalbu, dia cuma baca mcm burung kakak tua. Dia tak layak pimpin umat islam di malaysia sebab terkincit lari bila diajak berhujah. Yg dia tahu cuma maki hamun org lain dgn gelaran yg buruk. Nauzubillah, jauhkanlah diri dari org mcm ni; penunggang agama.

Anonymous said...

Pak karam, PESUGIHAN TUYUL tu apa? Pak karam bela toyol ke?????

Anonymous said...

Aku pula takkan lupakan arwah brahim libya. Dia dan org kampung memali ikut amanat hadi utk lawan dgn umno dan mati syahid. Tapi masa kejadian tu hadi mencicit lari entah ke mana.

Kedua, hadi diberi ruang utk bentang usul ruu355 dlm parlimen. Tapi dia lari dari tgawab dan minta tangguh. Lagi sekali dia terkincit lari dari amanah utk martabatkan islam.

Dia cuma ulamak dayus yg lari dari amanah dan tugas sebagai pemimpin. Walaunta sekelian, cubalah bagi kat aku apa tjawap hadi utk martabatkan islam? Sidang parlimen pun selalu dia ponteng. Yg selalu aku dengar, dia rajin ulang alik ke iran.

Anonymous said...

Gabung dgn pcm dipanggil tahaluf dedaki.

Anonymous said...

Ruu355 tu cuma umpan politik dari umno. Niat hadi tu tak tahu lah tapi sejak dapat 90juta ni lain mcm gaya pak lebai, kereta mewah2 mula menjalar.

IrWrWs said...

Apa jua gelaran yg diberi kpd TGHH oleh anjing2 dap sebenarnya hanyalah sekadar utk menyedapkan hati yg iri lantaran kejayaan TGHH mengumpul lebih 200 ribu org termasuk non muslim zimmi.. cuba bayangkan tanpa kehadiran tokoh2 pas sebelum ini spt arwah TGFN, TGNA, TGHD dan TG Haron Taib, TGHH masih mampu mencatatkan kejayaan gemilang.. alhamdulillah..

Aku yakin jika ulamak pangkor 2 1000 hektar cuba membuat perhimpunan yg sama pastinya akan gagal segagal2nya.. namun begitu kami tak akan menggelarnya dgn gelaran yg buruk spt yg dilontarkan kpd TGHH.. dgn maksud walau sehina manapun TGHH di kalangan golongan munafik, kejayaan memperkukuhkan umat islam tetap mampu dicapai jika tali Allah yg kita pilih..

IrWrWs said...

Apa yg nak didengkikan kpd pas? Apa yg pan mampu buat selain bersama kafir harbi menentang usaha utk pembentangan usul mengenai RUU 355 yg amat dibenci oleh kafir harbi dan sekutunya..?

Adakah satu kejayaan kpd pan bila bersama kafir harbi menentang usul RUU 355..?

IrWrWs said...

Tak sayang ke kedua ibubapa bila anak mereka asyik menghina ulamak dan menjulang kafir harbi?

IrWrWs said...

Apa yg digelarnya kpd org org lain dgn gelaran buruk.. cuba nyatakan.. aku nak jawab satu per satu.. itupun kalau ko berani lah..

IrWrWs said...

Kalau dgr cakap pan memang semua yg pas buat tak perlu sokong.. tapi yg dap buat semua perlu disokong walaupun DALAM HATI..

IrWrWs said...

Pasti niatnya ikhlas.. cuba ko fikir andainya pas tak perjuangkan hudud, pastilah kafir harbi akan menyokong pas semahu2nya.. lihatlah sekarang senario yg berlaku pd pan..

IrWrWs said...

Sindir macam perangai tun m je? Mujurlah pas tak nak bersekongkol dgn tun m..

Anonymous said...

Cara lobai niat cadang ruu355:

Sahaja aku mencadangkan ruu355 supaya aku dapat pecahkan ph.

Anonymous said...

Fitnah aku pulak. Aku kata aku bantah dalam hati sbb yg akan berpesta tu bukan umat islam.

Aku tak pernah pun kata semua yang dap buat disokong dlm hati.

Nampak tak cara ahli pas putar belit ayat orang lain. Mereka sanggup menabur fitnah berulang2 kali. Masih percaya ahli pas itu mengamalkan islam sebenar?

Anonymous said...

Pemimpin tertinggi awak gelar org islam lain babi, barua, anjing, biawak, munafik, taukey pil kuda dan kafir. Awak boleh lihat di you tube.

Anonymous said...

Sahaja aku presiden lobai mencadangkan ruu355 ini supaya orang sokong aku sebagai presiden lagi menang calon pru14. Amin

Anonymous said...

Ikhlas kepala butoh. Kalau ikhlas tak kan lah sampai kafirkan islam lain dan nak tanam orang islam di jirat cina walaupun ruu belum dibentang langsung. Ini semua politik ulama suu

Anonymous said...

Nak buat ruu355 tu mcm kari lembu. Kafirkan org yg tak sokong tu macam kari babi. Campurkan jadi haram jugak. Hadi ajelah makan

Anonymous said...

Aku tambah sikit. Ulamak yg kafirkan orang yg mengaku islam tu sebenarnya bukan ulamak nabi retapi ulamak pukimak.

Aku ulang lagi sekali, ulamak yg kafirkan orang islam, panggil orang babi, anjing, barua, munafik, tokey pil kuda ru sebenarnya bukan ulamak pewaris nabi. Itu ulama suu yg dikenali sbg ulamak pukimak dia.

Ulama yg baik, yg tak buat macam tu barulah ulama pewaris nabi.

Faham?

Anonymous said...

Sbb ruu355 bukan hukum dalam quran. Hukum dalam quran bertentangan sekali dengan hukuman dlm ruu355. Ruu355 cuma ilham hadi, ia bukan hukum dlm quran yang sudah jelas dan nyata.

Anonymous said...

Kalu hadi buat hukum hudud, aku sokong 100%. Kalu hadi nak ubah hukum hudud guna otak dia sendiri, ko sajalah sokong.

Anonymous said...

Sama macam ulamak dia yg gelarkan islam sebagai anjing. Hj Hadi yg mereka gelar ulamak pas juga pernah menggelar islam lain sbg tauke pil kuda, barua, babi, biawak, kafir dll panggilan yang dimurkai oleh Allah. Hadi orang berilmu, hafiz, tetapi dia jahil dalam akhlaknya walaupun akhlak itu lebih berat timbangannys. Kalau di zaman nabi dia yang jahik akhlak ini akan dipanggil JAHILIYAH.

Sama dengan perkataan buruk yang keluar dari mulut haji hadi itu adalah kerana hati dan jiwanya yang tidak tenang kerana dia jahil akhlak walaupun berilmu tinggi.

Maafkan saya, sekadar menyampaikan apa yang guru saya sampaikan.

Anonymous said...

Apa niat bantah pesta arak dalam fb sambil memfitnah Amanah menyokong pesta arak tersebut?


Mustahil niatnya kerana Allah Taala. Kalau niat kerana Allah Taala mcm mana boleh fitnah Amanah sekali?

Jelas sangat niat bukan kerana Allah Taala tetapi untuk politik, supaya dia boleh menang pru14 dan dapat elaun mp dan adun lagi

Anonymous said...

Mungkin begini niat hj lobai ketika mengkafirkan orang islam lain kot?

Sahaja aku mengkafirkan ahli pan supaya aku menang jawatan adun.

Atau mungkin niat songsang "sahaja aku menganjingkan ahli pan supaya aku terpilih lagi sebagai presiden pada tahun hadapan. Amin"

IrWrWs said...

Ada ke Amanah? Yg ada PanKhianat..

IrWrWs said...

Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adunnya yg tinggalkan parti dap baru2 ini di melaka..

3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

4. Biawak - maaf yg ini sy tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

6. Munafik - maaf yg ini juga saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..


Itulah penjelasan saya.. sekian

IrWrWs said...

Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adunnya yg tinggalkan parti dap baru2 ini di melaka..

3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

4. Biawak - maaf yg ini sy tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

6. Munafik - maaf yg ini juga saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..


Itulah penjelasan saya... sekian..

IrWrWs said...

Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adunnya yg tinggalkan parti dap baru2 ini di melaka..

3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

4. Biawak - maaf yg ini sy tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

6. Munafik - maaf yg ini juga saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..


Itulah penjelasan saya... sekian..

IrWrWs said...

Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adunnya yg tinggalkan parti dap baru2 ini di melaka..

3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

4. Biawak - maaf yg ini sy tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

6. Munafik - maaf yg ini juga saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..


Itulah penjelasan saya... sekian..

IrWrWs said...

Terima kasih .. Ok sekarang aku nak jawab.. setahu aku yg dah lama mengikuti arus politik negara iaitu sejak isu Aisyah dilarikan ke Australia (di mana dlm isu ini pun umno masih mahu bermain politik.. memang dah busuk umno ni!); apa yg aku tahu dan boleh jelaskan ialah spt di bawah:

1. Tauke pil kuda - ini terbukti tidak ditujukan kpd sesiapa spt yg dibuktikan di mahkamah.. namun pas dah lama boikot atau membantah jika calon parti mana2 sekalipun terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah dan rasuah serta lain2 yg tak sepatutnya..

2. Barua - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. dan begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. Sekiranya pan rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah pan.. sdgkan dap sendiri menggelarkan pengkhianat kpd adunnya yg tinggalkan parti dap baru2 ini di melaka..

3. Babi - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelit oleh puak pan.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan terutamanya terhadap umno dan musuh pas lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh pan spt dlm isu bantah pesta arak DALAM HATI iaitu "Seperti anjing menyalak bukit"..

4. Biawak - maaf yg ini sy tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..

5. Kafir - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh umno dan pan..

6. Munafik - maaf yg ini juga saya tak pernah dengar tapi sekiranya benar ada pastilah mempunyai alasan yg kukuh sebagaimana BARUA..


Itulah penjelasan saya... sekian..

IrWrWs said...

PH memang dah nazak tanpa pas.. tak perlu pas nak niat apa2 pun.. keh keh

IrWrWs said...

Kamu yakin ke kalau sampai tahap berpesta tak melibatkan org islam? Apa kata kalau kita ambil contoh pemandu muslim uber, bas, teksi nak hantar org pan eh silap hantar org non muslim ke pesta arak yg dipromosi secara terang2an? Bila tak dihantar dap akan serang kata mereka racist pulak!

Bagaimana pula dgn muslim yg terguris hati kerana pesta arak dibuat secara terbuka, dap sokong dan sekutunya tak pula marah.. tapi bila pas nak buat ruu 355 hanya utk org islam dan dibantah harbi boleh pulak sekutunya tak marah? Sebenarnya sekutu dap ni org jenis apa?

IrWrWs said...

Gabung dgn dap dipanggil tahaluf rm15K setiap bulan..

IrWrWs said...

Memang ruu 355 bukan hudud.. TAPI ia adalah jalan ke arah perlaksanaan hudud terutama di kelantan dan terengganu yg sudah ada akta jenayah syariah negeri yg termasuk hudud..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.