Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR BERJAYA PECAHKAN MELAYU, MERDEKAAAAAA !!!

TIADA SEBAB MAHADHIR MENYESAL PECAH BELAHKAN MELAYU, SEBAB DIA BUKAN MELAYU !!! 

 

OOOOH !!! ITU SEBAB HADI AWANG MINTA MAHADHIR BERTAUBAT !!!

Tun Mahathir, Najib kena berbaik demi Melayu

AddThis Sharing Buttons
Tun Mahathir, Najib kena berbaik demi Melayu
Abdul Aziz (kiri) menyerahkan cenderamata kepada penerima anugerah sempena majlis makan di Perhimpunan Agong Tahunan Mubarak di Hotel Perdana di sini.
(Ubah saiz teks)
KOTA BHARU - Tun Mahathir (Tun M) perlu berbaik-baik dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dalam usaha mencapai kesepakatan antara orang Melayu supaya masa depan politik negara lebih baik.

Pak Karamu:

Masa depan politik negara/Melayu ditangan Mahadhir ? Ini menunjukkan Mahadhir memecahbelahkan bangsa melayu

Presiden Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) Malaysia, Tan Sri Abdul Aziz Rahman berkata, Mahathir perlu memikirkan masa depan negara supaya Melayu tidak berpecah belah dan kembali kepada perjuangan asal.

Pak Karamu:

Memang jelas pandangan banyak pehak mengatakan Mahadhir memang perosak negara dan bangsa melayu.

“Jika dulu, Tun M menentang perjuangan Lim Kit Siang yang jelas tidak sehaluan dengan Umno, mengapa kini, Tun M bersama DAP ?

Pak Karamu:

Parti Mahadhir sudah dapat melihat bahawa Lim Kit Siang sesuai dengan selera perjuangannya kerana kedua-duanya menentang RUU355 ertinya DAP dan BERSATU satu kandang

“Perjuangan mereka hanya mahu memecah belah bangsa Melayu dan saya nasihatkan supaya Tun M fikir semula apa yang dilakukan sekarang,” katanya.

Pak Karamu:

Mahadhir takkan berasa rugi bila ia berjaya memecahkan bangsa melayu, sebab dia bukan melayu, dia tambi Karala Chiiiit ?

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri majlis Majlis Makan Malam Sempena Perhimpunan Agong Tahunan Bekas Wakil Rakyat Malaysia di Hotel Perdana, di sini.

Pak Karamu:

nil

Abdul Aziz berkata, beliau mengharapkan Tun M dapat memikirkan semula perjuangan asal orang Melayu yang dibawanya sebelum ini dalam Umno.

Pak Karamu:

Biar melayu punah ranah oleh Mahadhir, bukan bangsa diapun !


“Saya merayu kepada bangsa dan pimpinan parti Bersatu kembali kepada kepercayaan asal dan dapat kembalikan maruah Melayu.

Pak Karamu:

Melayu mana ada maruah dah !

“Memang kami amat kecewa dengan senario politik kini yang menyebabkan keadaan pecah belah. Kita perlu pentingkan peluang dan masa depan untuk menyelamatkan agama, bangsa dan negara kita,” katanya.

Pak Karamu:

 Menyelamatkan agama, bangsa dan negara ? Biarlah dia punah ranah ! Biar ia berada didalam lipatan sejarah, biar orang melayu tahu penangan Mamak.

Abdul Aziz menyeru supaya mereka yang menyanjung tinggi agama dan bangsa agar rapatkan semula hubungan.

Pak Karamu:

Orang yang anti agama mana tahu maruah agama.

“Kita mahu Melayu terus kuat, lagipun kita tidak ramai, kalau Tun M sayangkan Umno, beliau sepatutnya kuatkan perpaduan dan jangan pecah belah.

Pak Karamu:

Tak patut Mahadhir sayangkan UMNO sebab dia mamak tegar !

“Saya minta agar mereka sedar dan Mubarak mengharapkan Melayu kembali semula kepada pimpinan terdahulu yang memperjuangkan hak-hak Melayu yang disanjung tinggi,” katanya.

Pak Karamu

Misi hidup Mahadhir sudah tercapai, melayu sudahpun berpecah, KITA LAKNAT MAHADIR SEBAB DIA SUDAH BERJAYA PECAHKAN MELAYU !

228 orang berkata:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 228   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Klu tak mau melayu pecah, pas kena tutup kedai dan masuk umno. Jadi undi melayu tak ler pecah dua pada pas dan umno. Susah sangat ke nak faham? Bodoh mcm wanrosli.

Anonymous said...

Bila melayu pecah sesetengah parti melayu ambik kesempatan cilok potongan gaji cikgu yik. Cikgu yik tu melayu ke harbi?

Anonymous said...

Kerja cilok potongan gaji cikgu yik tu kerja betul ke kerja salah? Rasul mana ada buat kerja tu?

Anonymous said...

Ayatolla Petola Hadi lagi bahaya, dia buat amanat syaitan pecah belahkan org islam hingga berbunuhan sesama sendiri. Kesian polis melayu islam yg mati masa kejadian memali tuu.

Anonymous said...

Macam2 cara org nak sapu balak hutan simpan. Sesetengahnya guna teknik tanan durian kunyit dalam hutan. Durian mamposs balak licin.

Anonymous said...

Hadi ni ulamak jenis apa? Lebih perjuangkan bangsa, islam ni merentas semua bangsa. Sesat betul islam cara pas ni. Bahaya ni, ada unsur2 syiah dan taliban.

Anonymous said...

Amanat hadi pecahkan orang islam. Bukti banyak, solat 2 imam, kubur berasingan, tak makan sembelihan orang umno, cerai laki bini, talak tiga bini, anak gaduh dgn bapak...
Suruh hadi taubat la jangan dok pusing2 macam harbi mabuk todi....

Anonymous said...

Hadi ni ulamak sesat. Sekarang ni sibuk nak perjuangkan bangsa pulak. Konsep dakwah dlm pas dah ke laut. Sebab tu la non muslim makin jauh dari islam.

Anonymous said...

Wan rosli cuti ke hari ni? Hujung minggu takde bayaran ke?

Anonymous said...

Pak karam, laknat Allah akan turun pada org yg pecah belahkan islam: solat 2 imam, tak makan sembelihan muslim yg lain, bercerai berai sebab lain fahaman politik, kalau lawan sesama islam boleh syahid(?). Ulamak kepala bana yg buat amanat sesat tu belum mintak maaf dgn org umno, takkan la turun rahmat pulak pada dia? Ntah laa.

IrWrWs said...

Korang tahu tak kenapa mahfuz tak muncul masa himpunan klepetokrasi?

Sebabnya sebelum tu dia tak hadir fastaqim 2.0 dgn harapan tanpa dia jumlah org tak cecah 200K. Dia terkejut beruk bila tgk jumlah kehadiran sebenar.. masa tu barulah dia sedar bhw jika dia hadir himpunan klepetkorasi sekalipun ianya tak akan menambah jumlah kehadiran jadi 8K.. simple..

Anonymous said...

Allan turunkan hujan, ribut, petir dan ombak sebagai tanda Allah melaknat usaha pas yg mengkafirkan dan memecahbelahkan umat islam di negara kita. Allah sudah memberi peringatan tetapi ahli pas masih buta mata dan hati.

Anonymous said...

Pas memang cerdik bab berniaga buluh kasap. Untung tiada pangkal lesap. Saham kosial bungkus sampai pelabur dapat keuntungan rm0.00 dan pokok pun turut jadi rm0.00. Niaga barang kosmetik bini sipolan pun buluh kasap jugak. Sia2 bos bagi modal agihan 90 dedak.

Anonymous said...

Di kelantan hanya non Muslim sahaja yg boleh jual beer. Di Penang pun hanya non Muslim yang dibenarkan jual beer. Tujuannya tak taulah, mungkin nak menggalakkan non Muslim minum arak sampai buncit perut. Yang memberi kebenaran jual beer tu pun dapat saham arak free kat akhirat besok.

Anonymous said...

Bila jawatankuasa kosial bersih yg baru tu nak pulangkan saham kami? Nak serah bila dah kat padang Mahsyar ke?

Anonymous said...

Di Penang ada cina doll sebab tak ada hudud dan kafir yg perintah. Di kelantan pun ada pelacur melayu walaupun hudud sudah diluluskan dan diperintah oleh orang yang mengaku lebih Islam.... Ingatkan tak ada pelacur di kelantan, rupanya ada jugak

Anonymous said...

Pas mana boleh tutup kedai dan gabung dgn umno. Umno utk melayu jer bang, lebai hadi tu org iran.

Anonymous said...

Aku ingat kelantan tak boleh yamseng. Rupanya ada jugak kedai jual beer untuk yamseng.

Yamseng pesta hukum haram. Yamseng sembunyi2 pun hukum haram jugak. Banyak lobai ingat yamseng pesta je yg haram kot?????

Anonymous said...

Kes buang bayi pun paling byk jugak di negeri naungan ulama, serambi mekah. Dakwah tak ikhlas kot. Ntah laa. Ulamak nampak mcm sibuk 24jam kat facebook.

Anonymous said...

Lebai byk sangat layan facebook. Bila masuk parlimen diam menyepi jadi pasu bunga, tapi kat facebook komen berkajang kajang.

Anonymous said...

Fastakim dihadiri syaitan, sebab tu dipanah petir. Nasib baik tak kena petir budak2 tahfiz yg diangkut ramai2 dgn bas ke sana tuu.

Anonymous said...

Kuala Lumpur banyak penagih dadah. Kelantan pun banyak penagih dadah jugak. Mungkin dia orang ingat dadah tak haram kot

Anonymous said...

Dadah di kelantan ada cop halal taliban kot.

Anonymous said...

Betul ke Kerajaan Kelantan diperintah Pas keluarkan lesen Arak utk non muslim. Biar betul.
Cerita Islam sampai modal nak perintah Malaysia. Perintah Kelantan pun terkial terpaksa akur dgn non muslim apa citer?
Hang nak perintah Negeri secara Islam kena buat betul2 tiada kompromi. Barulah cakap serupa bikin.
Barulah org tak cakap si penjual agama demi survival politik!

BODOH MACAM JAWAPAN WANROSLI said...

Hudud dah lulus dah kat kelantan serambi (mekah aku tak tulis sbb mekah tak dibenarkan jual arak) tapi tak nak jugak laksanakan walaupun hal agama hak kejaan negeri pas. Dulu tak nak laksanakan cakap madey tak bagi. Skang madey dah tak jadi pm pun hudud tak jalan jugak. Ada je alasan kalu hati memang dah tak nak laksanakan hudud.

Anonymous said...

Rumusan: setelah membaca posting wanrosli dan mereka yg sewaktu dgnnya, maka jelasnya bahawa puak walaun ni bodo. Di ulangi BODO.

Anonymous said...

SETUJU...LULUS!

Anonymous said...

Kalau tak mahu dikatakan BODO mari kita berhujah setiap isu satu persatu. Kita mulakan dgn isu pesta arak yg dikatakan diluluskan oleh DAP dan disokong oleh PH secara umum.

Anonymous said...

Mulakan le wanroslina b**o.

Anonymous said...

Come on wanrosli, kalau tak berani boleh je hantar juak2 tu. Atau pun nak isu RUU355? Pun ok jugak, kalau ditelanjangi nnt ok ye?

Anonymous said...

Buat apa susah2 pikir hudud. Cilok duit gaji cikgu yik lagi best.

IrWrWs said...

Ini hujah2 bebal.. kalau macam tu boleh tak aku kata masa fastaqim 2.0 byk syaiton2 yg nak cuba gagalkan himpunan suci tu sebab tu ada panahan petir..

Berbanding dgn himpunan klepetokrasi, dah memang tu majlis manusia2 yg bertopengkan syaiton dgn salah satu niatnya mngkin utk nak teruskan pesta arak di negara ini; maka syaiton2 sebenar tak perlulah kacau dan berada di himpunan klepetokrasi tu.. sebab tu lah tak ada panahan petir.. betul?

IrWrWs said...

Tu nak kena rujuk dgn bekas ajk2 sblm 2015.. mintak korang tolong tanya dorang sebab dorang dah tak ada dlm jamaah pas jadi susah aku nak contact mereka utk tanya..

Anonymous said...

Dulu ada sekor babi tu cakap Dap yg anjurkan pesta arak. Bila syarikat arak nafikan dan cakap syarikat mereka yang anjurkan, babi tu tukar dan tulis kenyataan Dap menyokong pesta arak pulak. Kerja sondol2 tak tentu hala tu bukan ke kerja babi...

Anonymous said...

Hahahaha..good point bro. Kena tunggu jugak ni mana tau kot2 wan and the Walauns boleh spin lg.

Anonymous said...

Lg 5 minit. Kalau wan and the walauns tak respond maknanya isu ni tamat dgn kemenangan geng anti walauns.

Anonymous said...

Himpunan anti kleptokrasi dimudahkan urusan. Tiada gangguan ribut petir, cuaca cantik. Allah redha sebab himpunan tu melawan pemimpin yg curi duit rakyat. Yg datang pun insyaAllah ikhlas, bukan sebab nak tengok moto besar atau nak menang pertandingan memancing. Ini urusan org dewasa yg akil baligh, budak2 sekolah tak dipaksa utk hadir.

Anonymous said...

Sudah sudah lah dgn isu arak tu. Sekarang ni keturunan bugis PM najib diserang! Ini isu besar! Kita wajib tulis panjang2 kat facebook utk pertahankan pm bugis tuu. Takbirrr!

IrWrWs said...

Allah dah ajar kita agar tunaikan hak org muslim utk minum arak malah sehingga membina rumah ibadat.. tapi bila sampai minum arak pun hendak dipestakan secara terbuka, maka itu sudah tidak lagi menjadi hak non muslim...

Anonymous said...

Ok done. Isu pesta arak dimenangi geng anti Walauns. Kalau isu ini dimainkan lg, geng anti Walauns hanya perlu jawab "BODO" sahaja utk wan n the Walauns.

Anonymous said...

Isu seterusnya, betul ke RUU355 tu hudud dan kalau menolaknya bermakna menolak hukum. Logikkah usaha hadi dlm memertabatkan ruu355 ni?

Nampak Cash orang, mata lobai bulat hijau said...

Dlm ceramah depan orang pung pang pung pang cakap mengambil hak orang tu haram. Dosa. Masuk neraka. Belakang orang diam2 dia ambik tanah cina harbi buat bangunan, buat tugu balak. Bila bangunan dah siap, dah sewakan kat geng2 dia, baru bayar kat cina harbi tu. Apa punya islam ni.....

IrWrWs said...

Utk pengetahuan adik2 berdua, di kelantan dan terengganu undang2 hudud masih belum boleh dilaksanakan kerana hudud di kedua2 negeri tersebut masih belum diselarikan dgn perlembagaan persekutuan.. maka disinilah datangnya keperluan semua MP muslim utk bersatu hati agar sama2 dapat meluluskan RUU 355 kelak yg mana RUU 355 ini akan membolehkan sebahagian hukuman dapat dilaksanakan antaranya bg kesalahan zina, qazaf dan minum arak.. manakala kesalahan yg lain2 spt membunuh, merompak masih lagi tertakluk kpd undang2 persekutuan.. masa tu jika diluluskan dgn bersatunya hati MP2 muslim dan mungkin sebahagian MP non muslim, kita sama2 lihat apakah akan berlaku pengurangan jenayah berkaitan termasuk buang bayi dan pelacuran spt yg adik2 risaukan atau apa jua maksiat di kelantan dan terengganu..

Anonymous said...

panjang tulis kat ruang komen ni.. macam entri lak.. agaknya sbb entri kat blog ph dah x ramai yang jenguk.. tu yg meraban kat sini..

akar umbi ph kat blog je.. x blh nak buat program / aktiviti akar umbi sbb x berakar lagi kat malaysia.. program besar ph pun layak lawan program akar umbi pas je..hehe..

http://berita.pas.org.my/jelajah-hijau-dppm-ke-johor-cipta-fenomena-baru-anak-muda/

IrWrWs said...

Allah dah ajar kita agar tunaikan hak org muslim utk minum arak malah sehingga membina rumah ibadat.. tapi bila sampai minum arak pun hendak dipestakan secara terbuka, maka itu sudah tidak lagi menjadi hak non muslim...

Anonymous said...

BODO ke bang? Ulasan jgn mcm bebudak.

IrWrWs said...

Hukuman berkaitan kesalahan di bawah akta dadah berada di bawah undang2 persekutuan bukan negeri..

IrWrWs said...

Allah dah ajar kita agar tunaikan hak org muslim utk minum arak malah sehingga membina rumah ibadat.. tapi bila sampai minum arak pun hendak dipestakan secara terbuka, maka itu sudah tidak lagi menjadi hak non muslim...

IrWrWs said...

Utk pengetahuan adik2 berdua, di kelantan dan terengganu undang2 hudud masih belum boleh dilaksanakan kerana hudud di kedua2 negeri tersebut masih belum diselarikan dgn perlembagaan persekutuan.. maka disinilah datangnya keperluan semua MP muslim utk bersatu hati agar sama2 dapat meluluskan RUU 355 kelak yg mana RUU 355 ini akan membolehkan sebahagian hukuman dapat dilaksanakan antaranya bg kesalahan zina, qazaf dan minum arak.. manakala kesalahan yg lain2 spt membunuh, merompak masih lagi tertakluk kpd undang2 persekutuan.. masa tu jika diluluskan dgn bersatunya hati MP2 muslim dan mungkin sebahagian MP non muslim, kita sama2 lihat apakah akan berlaku pengurangan jenayah berkaitan termasuk buang bayi dan pelacuran spt yg adik2 risaukan atau apa jua maksiat di kelantan dan terengganu..

SONG & LAP MEMANG TUGAS HAKIKI DIALAH said...

Cash je songlap. Cash je songlap. Tak cukup songlap cash, sapu balak. Tak cukup songlap balak, sapu cash. Dah songlap cash, songlap balak tapi polis belum tangkap, dia kata tak salah. Pandai betul dia songlap sampai polis tak tangkap. Mesti banyak pengalaman tu...

Dalam islam sebenar klu songlap 1 sen pun kena bakor dalam api neraka. Tak kan tak faham. Orang bodoh je tak faham. Tak kan nak ikut kafir harbi songlap.

IrWrWs said...

Itu terpulang kpd individu masing2.. kerana ada juga yg kata kalau kita bijak pasti ramai (200K) yg nak dengar ceramah kita berbanding yg sedikit (8K)..

IrWrWs said...

Korang tahu tak kenapa mahfuz tak muncul masa himpunan klepetokrasi?

Sebabnya sebelum tu dia tak hadir fastaqim 2.0 dgn harapan tanpa dia jumlah org tak cecah 200K. Dia terkejut beruk bila tgk jumlah kehadiran sebenar.. masa tu barulah dia sedar bhw jika dia hadir himpunan klepetkorasi sekalipun ianya tak akan menambah jumlah kehadiran jadi 8K.. simple..

Anonymous said...

Ke hulu pikul ruu355, kafirkan orang. Ke hilir pikul ruu355 nak tanam orang kat jirat cina. Kat parlimen kentut memanjang sampai nak tangguh bentang.

Setakat baca je apa natang?
Laju sikit la jalan - baca, bentang, bahas, undi. Lembap sangat jalan macam lebai tua sakit jantung.

Anonymous said...

Pastokin untuk tutup kegiatan sapu duit potongan gaji cikgu yik. Ada tak dlm pastokin tu cerita pasal kebas duit cikgu yik 14 juta lebih? Sembunyi rapat kannn.

Tu pasal Allah kirimkan hujan, ribut, petir dan ombak sebagai peringatan.

Anonymous said...

Ramaiiiiiinya ahli pas kat johorrrrr. Takutnyaaaaaaa. Kih3

20K ubah jadi 200K bagi abam dol happy said...

Tu belum masuk jin, jembalang tanah, jin aprit, jerangkong.... Kalau masuk semua tu mahu boleh capai 200K tu

Anonymous said...

tapi pelik kan.. punya banayak serangan tapi akar umbi pas buat tak tau je.. jauh lagi nak percaya.. program pas seluruh malaysia dah makin rancak berjalan.. ph x boleh buat program camni sbb belum berakar lagi pun..

http://berita.pas.org.my/jelajah-hijau-dppm-ke-johor-cipta-fenomena-baru-anak-muda/

IrWrWs said...

Ini hujah2 bebal.. kalau macam tu boleh tak aku kata masa fastaqim 2.0 byk syaiton2 yg nak cuba gagalkan himpunan suci tu sebab tu ada panahan petir..

Berbanding dgn himpunan klepetokrasi, dah memang tu majlis manusia2 yg bertopengkan syaiton dgn salah satu niatnya mngkin utk nak teruskan pesta arak di negara ini; maka syaiton2 sebenar tak perlulah kacau dan berada di himpunan klepetokrasi tu.. sebab tu lah tak ada panahan petir.. betul?

LAWAN PROGRAM AJE DOL said...

Parti lain nak lawan pru14.
Parti pas ajak lawan program aje. Apa punya bangang la

IrWrWs said...

Ni aku dah jwb.. cukuplah tu.. aku ingat ada hujah2 baru yg power..

Anonymous said...

Tau.
Sebab mahfuz kan ahli parti pas.

YASIN BANYAK DUIT BALAK MINTAK SIKIT said...

Banyak tu klu kat johor tak pergi ke mana pun. Dapat dedak lari kat umno

Anonymous said...

Kalau boleh banyakkan lagi program menyapu duit potongan gaji cikgu yik. Dpt tiket masuk syurga tu

Anonymous said...

Sapu duit saham kosial sampai licin 0 tu haram ke tak? Haram ke tak? Haram ke tak?

IrWrWs said...

Sabar lah.. benda yg baik pasti perlu penelitian lebih oleh semua pihak.. tak macam pesta arak; kalau nak luluskan cepat aje..

IrWrWs said...

Aku nak ringkaskan aje..
isu kohilal, cikgu yik, pesta arak, ruu 355 aku dah banyak kali jawab.. so korang carilah sendiri hujah2 bernas aku tu dalam menjawab hujah2 bebal korang tu..

Anonymous said...

Apa hukum curi duit balak? Apa hukumnya? Apa hukumnya? Sapa tokeynya?


Apsal selak kain?
Apa hukum selak kain nampak spender kat pempuan???

Anonymous said...

So bolehlah kebas duit gaji cikgu yik lagi.

Bila nak bayar balik?

Anonymous said...

Ewah....pas boleh buat saham baru. Jual kat ahli. Dpt cash kasi sapu lagi. Halalan Taliban.

Anonymous said...

Ye ke?
Siapa yg anjurkan pesta arak tu? Siapa yg anjurkan pesta arak tu?

Angkatan Belia Muslim Kuala Kedah said...

Apa hukum pemimpin islam beri kebenaran jual arak kat non Muslim? Ada hukum? Kalu dia jual arak tu kat mamat2 islam cara tersembunyi, sapa yg patut disalahkan.


Sesuai ke panggil serambi MEKAH kalau jual arak pun dibenarkan?

Anonymous said...

Wanrosli... Ada tak mana2 hadis atau nas yang membenarkan pemerintah mengambil hak rakyatnya tanpa kebenaran untuk digunakan bagi membiayai pentadbiran negara?

Anonymous said...

Saya nak tanya kpd wanrosli dan rakan2 dalam pas semua.

Andai ditakdirkan Allah ada pihak yg dapat membukti dan mengesahkan bahawa memang benar ada 90 juta masuk dlm akaun bank sipolan drp sipolan, sanggupkah kalian keluar drp parti pas?

Sanggup atau tak sanggup?
Sanggup atau tak sanggup?
Sanggup atau tak sanggup?

Anonymous said...

Soalan ini saya tujukan kpd wanrosli tanpa rasa prajudis.

Dalam Al-Quran atau hadis, apakah hukum mengambil dan menyalahgunakan tabung yang dikhaskan untuk balu dan anak yatim? Haram, harus, sunat atau wajib?

Mengapakah orang yang mengaku Islam pun ada yang mengambil dan menyalahgunakan tabung balu dan anak yatim?

Anonymous said...

Kpd wanrosli wanhusin.
Apakah hukum saya menjanjikan pelabur saya dengan keuntungan 12% sedangkan sebenarnya skim saya cuma skim ala pak man telo? Kalau skim saya rugi akibat kebodohan saya, perlukah saya membayar balik duit pelabur saya atau saya diam buat tak tahu??? Adakah saya akan dipersoalkan di depan Allan nanti??? Adakah saya perlu memohon maaf kepada pelabur saya atau saya maki saja pelabur yang meminta duit saham mereka?

Harap ulamak wanrosli wanhusin dapat menjawab soalan saya dengan ayat yang mudah dan tidak terpesong drp soalan.

Anonymous said...

Program Pas kat johor ? Minggu lepas round kat Pasir Gudang kan. Masa tengah ngeteh kat Cahaya Masai ada konvoi ni lalu (dlm 6 buah kereta). Ada brader kat restoran tu siap berseloroh " Geng baru Umno lalu" .
Aku senyum je dengar.
Nampak mcm program syok sendiri/terpinggir tak macam masa bersama Pakatan Rakyat dulu.

Anonymous said...

Ustad wanrosli, saya ada persoalan yang berat.

Ustad, bos saya pernah mengkafirkan kawan islam saya dan nak tanam kat jirat cina sebab kawan islam saya malas nak fikir pasal ruu yang dia belum bentang dan belum bahas, atau baru cadang je.

Jadi apa hukumnya bos saya mengkafirkan kawan islan saya itu? Perlukah bos saya meminta maaf kepada semua kawan islam saya yang jumlahnya 2536 orang?

Bos saya malu nak minta maaf sbb bimbang reputasi tercalar. Kalau bos saya tak mintak maaf dan buat bodoh aje boleh tak ustad? Boleh tak dia masuk syurga ustad kalu dia malu nak mintak maaf?

Mintak ustad jangan jawab terpesong macam yg selalu ustad buat yer...ustad selalu jawab lain walaupun orang tanya benda lain.

Anonymous said...

Pada zaman dahulu ada seorang yang mengaku ulamak tinggal di dalam sebuah kampung di uganda timur. Mulut dia selalu maki orang babi, anjing, biawak, barua dan lain-lain.

Ditakdirkan pada satu hari dia pun meninggal dunia kerana serangan jantung. Orang ramai terkejut sebab muka dia sudah bertukar menyerupai muka barua. Sejak hari itu orang kampung tidak lagi memaki hamun barua, babi, anjing, biawak dll.

Pengajaran dlm cerpen ini ialah jangan suka memaki hamun orang lain dengan gelaran yg buruk.

Anonymous said...

Kalau ditakdirkan Allah Husam menang dan jadi MB Kelantan dengan sokongan rakyat pelbagai bangsa dan parti, apa yg wanrosli akan buat?

Unknown said...

Terbukti isu ruu355 gagal dihujah oleh wan and the walauns dgn bernas. Tu la hidup bergantung sgt pada cakapdengar dan anggapan. Geng anti Walauns menang beso lg. Tolong jgn pakai lg hujah ni kecuali le mmg sanggup diBODOkan bertubi2

Anonymous said...

Petir sambar sebab banyak iblis dan syaitan join majlis pustokin tu

Anonymous said...

Pas nak lepas tangan.
Sudah guna cash lepas tangan

Anonymous said...

Good comment bro. Boleh masuk isu ketiga skrg, PH sokong lgbt dan kerajaan PH(penang)nak organise benda ni. Wanrosli selalu guna point ni. Time to prove it academically.

Anonymous said...

Bab agama hak negeri. Klu nak buat boleh je. Nak tak nak je

Anonymous said...

Ada ke pesta arak tu dibuat secara terbuka? Dlm dewan tertutup kot.

Ada tak nas atau hadis yang sebut kafir boleh minum tertutup dan tak boleh minum terbuka?

Org kafir ada hak minum arak ke? Dan kita kena tunaikan dgn memberi mereka kebenaran jual arak? Nas atau hadis pls!

Anonymous said...

Ooooo kejaan negeri lepas tangan la ye pasal dadah? Sibuk dgn balak ngan duit cikgu kot

Anonymous said...

Ada tak nas yg kata non Muslim tak dibenarkan minun arak di tempat terbuka? Kalau pesta tu buat dlm dewan besar yg tertutup boleh tak?

IrWrWs said...

Bodohnya soalan ni.. nasib baik aku dah jawab..

IrWrWs said...

Lebai pan tak boleh jawap ke soalan bodoh korang ni.. tu lah lain kali bersama lah lagi dgn parti yg bersekongkol dgn penganjur arak.. sampai ke lebai pan jadi bebal.. keh keh

IrWrWs said...

Tanyalah lebai pan dulu boleh ke bagi tanah sampai 1000 ekar hanya kerana nak undi cina..

IrWrWs said...

Andai andai ni benda yg tak pasti lagi so no further comment..

IrWrWs said...

Lebai pan dah ditanya ke? Sebab ada jugak soklan pasal ambil tanah rakyat 1000 hektar hanya kerana nak undi cina.. jawapan sepatutnya sama..

Anonymous said...

Kalau betul2 nak halang maksiat, pelacuran dan kes buang bayi, tak perlu tunggu sampai hudud dilaksanakan. Hendak seribu daya tak hendak seribu dalih. Mula dr sekarang bykkan serbuan, bagi didikan agama, bykkan rondaan. Kurangkan ceramah politik sbb masa ceramah ni la byk muda mudi buat maksiat sbb org yg bertanggungjwb semua main politik.

IrWrWs said...

Ni aku dah jawab kat atas tu. Sila scroll up..

IrWrWs said...

Ni hanya kes terpencil.. ada jugak org lalu kat PJ minggu lepas tapi tak jam pun walaupun ada perhimpunan klepetokrasi..

Anonymous said...

30k je. Tu pun majoriti budak2 sekolah pondok angkut guna bas plkn

IrWrWs said...

Rasa2nya kes ni dah selesai sbb ada salah faham kat situ.. aku dah pun huraikan sebelum ni.. sila scroll jwp aku di mana2 blog..

IrWrWs said...

Ni pun aku dah jawab panjang lebar.. sila cari jwp aku ye bro.. dont waste my time..

IrWrWs said...

Kalau kalau ni benda belum pasti so no further comment..

Anonymous said...

Tak kan baru nak buat penelitian? Dah dekat 3 tahun dah masih tak teliti lagi? Rumit dia mengalahkan hukum hudud ke? Dulu beria2 tak menyempat, nak cepat sampai kafirkan orang islam. Dah bagi peluang macam2 alasan pulak, tak siaplah, belum ditelitilah, tunggu
lepas prulah...

IrWrWs said...

Mohd nasir, RUU 355 pun aku dah jawab.. so sila cari ye.. kalau ko nak menang silakan..
tapi takpe aku nak bg juga jawapan aku itupun kalau kau bagi soalannya.. apa soalannya mohd nasir? Ke kau nak tunggu nobody baru ko berani tanya? Keh keh..

Anonymous said...

Jawab aje la.
Kalau bos ko bg kebenaran non Muslim jual arak, tetiba kafir tu jual kat Muslim, bos ko dapat saham arak tak?

Anonymous said...

oooo non Muslim dibenarkan jual arak. Samalah ngan penang, selangor, Johor, melaka.... Tak beza dgn negeri lain rupanya.

Anonymous said...

Jawab soalan la.
Jangan nak merapu.
Takut telur dlm terkeluar ke?

Anonymous said...

Jawab aje la.
Jgn nak merapu pulak.
Tak jumpa nas dan hadis ke?

Anonymous said...

He3

Anonymous said...

Lebai Pan kata melayu miskin juga diberi 4000 hektar. Tak puas hati rujuk lebai Google untuk maklumat lengkap.


Soalan atas tu sila jawab.
Janganlah merapu2.
Buat malu parti je

Anonymous said...

Sila jawap soalan yg ditanya sahaja. Jawapan merapu tu dah biasa kita baca

Anonymous said...

Jawab je la.
Apa hukum kafirkan orang yg bukan kafir?

Salah faham apa benda kalu dah kafirkan orang

Anonymous said...

Hee3
Itu bukan soalan.
Tak perlu jawab.
Itu cuma cerpen.

Anonymous said...

He3

Anonymous said...

Soalan2 tanpa jawapan......
Jawapan hanyut ke laut.
Merapu.
Tanya A jawab B.
Tanya C jawab D.

Cam masuk periksa tak sedia

Anonymous said...

Sapa orang tu? Bagi no contact dia biar aku call buat pengesahan.

Anonymous said...

Soalan kepada wanrosli. Jawab A atau B sahaja.

Betulkah kerajaan pas kelantan pernah gunakan duit potongan gaji cikgu yik tanpa kebenaran mereka?

A. Ya, betul.
B. Tidak, fitnah.

Anonymous said...

Soalan kpd wanrosli. Jawab A atau B sahaja.

Parti manakah yang menubuhkan kohilal dan menjual sahamnya tetapi semua saham pelabur itu rugi 100%?

A. Umno
B. Pkr
C. Pcm
D. Pas

Anonymous said...

Wanrosli, sila isi tempat kosong dalam ayat soalan di bawah.

Siapakah mama 3 pemimpin Amanah yang ada berkata dia MENYOKONG pesta arak?

1.......................
2.......................
3.......................

Anonymous said...

Wanrosli wanhusin sila jawab A atau B.

Siapakah penganjur pesta arak di negeri2 salad malaysia pada tahun 2017?

A. Parti Dap
B. Syarikat Mybeer Malaysia

Anonymous said...

Soalan kpd wanrosli. Jawab A atau B sahaja.

Apakah hukum mengkafirkan orang islam lain dalam isu ruu355 yang hingga kini belum dibahas dan diundi?

A. Haram dan jatuh kepada pengucapnya.
B. Wajib dan orang Islam yang dikafirkan akan jadi kafir.

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B sahaja.

Betulkah di kelantan yang diperintah oleh parti pas tiada pelacur melayu 100%?

A. Ya. Tiada pelacuran.
B. Tidak. Ada pelacuran juga.

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B sahaja.

Mengapakah kerajaan pas kelantan masih tidak melaksanakan hudud walaupun hudud sudah diluluskan di negeri tersebut?

A. Sebab takut pada PM.
B. Sebab takut pada Allah.

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B.

Bilakah ruu355 yang sudah berusia lebih 3 tahun itu akan dibentang dan dibahas oleh hj hadi di parlimen?

A. Tangguh lagi lepas pru14
B. Tetap dibuat seblm pru14

Anonymous said...

Wanrosli sila pilih A atau B.

Kerajaan pas kelantan menjalankan projek tanam durian dalam hutan sebab nak "menjaga balak" supaya bersih.

A. Betul tu.
B. Tidak, mana ada.

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B sahaja.

Betulkah arwah tgna ada mengesahkan ada UG dan memarahi makhluk yang usahakan UG serta menggelar mereka boneka umno? (sila rujuk ytube dulu sebelum jawab)

A. Ya, betul.
B. Tidak, dia tak cakap gitu.

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B saja.

Menurut anuar musa, apakah persamaan yang ada antara pas dengan umno?

A. Telor
B. DNA

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B.

Di antara berikut manakah kesan amanat hadi?

A. Umno pupus
B. Sembahyang dua imam

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B.

Di negeri manakah belum ada highway dan siapa yang perintah?

A. Kelantan - pas perintah
B. Penang - dap perintah

Anonymous said...

Wanrosli sila jawab A atau B.

Di kelantan bawah pemerintahan pas pun ada kes buang bayi akibat zina spt yang berlaku di selangor yang berexcokan pas juga.

A. Ya, betul ada.
B. Tidak, tiada kes jika pas perintah

Anonymous said...

Aku sambung.
Apa hukum layan pornowi di jerman?

A. Haram dosa masuk neraka
B. Harus sbb boleh pakcucing

Anonymous said...

Bolehkah kita hantar gambar kote kita ikut wassup?

A. Tak boleh. Harammmm
B. Boleh sbb kote kecik je

Anonymous said...

Apa bukti itu kote kita?

A. Buah betik
B. Cagu

Anonymous said...

Negeri mana tak maju lagi?
A. Penang
B. Kelantan

Anonymous said...

Boas kita naik apa?
A. Basikal
B. 4WD free

Anonymous said...

Ayotololah yg bos kita peluk tu golongan......

A. Sunnah
B. Syiah

Anonymous said...

Gambar sapa yg dulu bos kita gantung kat dinding?

A. Gambar ayotolollah
B. Gambar abam jo

IrWrWs said...

Aku ni dikatakan sbg wanrosli sdgkan identiti sebenar aku masih tidak aku dedahkan .. namun begitu dgn keberanian yg aku ada, aku tetap sudi mewakili wanrosli utk menjawab segala soalan2 bebal korang.. mintak wanrosli tlg bg kebenaran kpd aku utk wakilkan anda yea?.. Oleh kerana ‘aku’ (wanrosli) yg dijemput, maka aku berhak utk menjawab atau tidak. Namun, sebelum aku menjawab (sekiranya aku nak jawab), aku bg syarat2 aku sebelum aku menjawab iaitu:

1. Org yg bertanya hendaklah mempunyai nama penuh e.g. mohd nasir, maka selain drpd nama penuh tu, kemungkinan besar aku tak nak jawab sebab akan timbul kesulitan bg aku utk menyoal balas.. sekiranya aku ada soal balas, si yg bertanya pun berhak utk jawab atau tidak.. fair and square right?

Satu dulu syarat spt di atas yg aku bagi.. kalau ada lagi aku bgtahu nanti.. amacam setuju? Kira setuju je lah tu.. bagaimanapun, so far soklan2 bebal tu telah dihantar oleh yg bukan nama penuh maka aku bo layan.. tapi aku akan jawab juga jika aku rasa nak layan spt yg lepas2.. keh keh..

IrWrWs said...

Oh ya satu syarat lagi..

2. Terpulang kpd aku samada nak jawab soalan objektif (jika ada) dgn jawapan subjektif ataupun sebaliknya; sebab kebanyakan soalan objektif adalah bersifat bebal dan kebudak2an dan ini akan amat memalukan pan.. takkan soklan2 bodoh macam ni nak jatuhkan TGHH keh keh..

Anonymous said...

Banyak gak tembelang puak pas rupanya.
Siapa wan rosli?
Penjual àgama ke?

Unknown said...

TERIMA KASIH MBAH BUDI HARTONO DULUNYA KAMI SANGAT MENDERITA 2 TAHUN YANG LALU KERJAAN HANYA CUMA TUKAN BECAK PENDAPATAN CUMA 35 RIBU PERHARI SEDANKAN SEWAH KONTRAKAN RUMAH 450 RIBU PERBULAN TAPI SETELAH KAMI DAPAT NOMOR MBAH DI INTERNET LEWAT MEMBER YANG SUDAH BERHASIL KAMI COBA2 HUBUNGI LALU MINTA BANTUAN ANGKA JITU DAN ALHAMDULILLAH ANGKA YANG DIBERIKAN MBAH BUDI HARTONO 4D PUTARAN SGP BENAR2 TERBUKTI TEMBUS SEKALI LAGI TERMA KASIH MBAH BUDI HARTONO SEKARANG KAMI SUDAH BUKA USAHA KECIL2LAN ITU SEMUA BERKAT BANTUAN ANGKA JITU MBAH BUDI HARTONO BAGI ANDA YANG INGIN SEPERTI KAMI LANSUNG HUBUNGI MBAH BUDI HARTONO DI NOMOR [~085~256~077~899~] TERIMA KASIH INI KISAH NYATA DARI SAYA TAMPA REKAYASA SUPAYA LEBIH DI MENGERTI SILAHKAN BUKA SITUS MBAH

KLIK DISINI RAMALAN DUKUN TOGEL GAIB

IrWrWs said...

Hanya non muslim dap dan non muslim yg nak pesta arak shj yg jauh dari islam..

IrWrWs said...

Sian mat sabu sbb korang masih tak nak kaitkan dia.. dia berharap sgt tu..sian kat korang juga sbb dah lama guna isu ni tp TGHH jugak yg masih memimpin kami bukan barua dap..

IrWrWs said...

Istighfar byk2 tuan.. sebab tuanlah yg cina dap berani kata muslim women yg pakai tudung otak sengat lebih kuranglah maksud dia begitu..

IrWrWs said...

Nanti kalau ada kesempatan kamu tanyalah soalan tu kpd bekas ajk pas pusat yg disingkirkan pd muktamar 2015 tu.. aku bg clue sape ek.. dia pastinya org kelantan atau bininya org kelantan..

IrWrWs said...

Kalau betullah 4000 hektar macamana pr boleh kalah juga di perak? Sebab 4000 hektar tu klepet je lah tu..

IrWrWs said...

Dah jawab kan? Sama je jwp dgn 1000 hektar tu..

IrWrWs said...

Lebai pan jawab macamana kalau sokong parti yg bersekongkol dgn penganjur pesta arak?

Sama je lah jwp tu..

IrWrWs said...

9:42, “kalau kalau” ni tak pasti lagi berlakunya so no further comment..

IrWrWs said...

Keh keh..

IrWrWs said...

Setelah disiasat, setakat ini tiada pula laporan polis yg dibuat oleh “mangsa” mengenai salahlaku pihak yg dikatakan terbabit.. adatlah berniaga adakala untung adakala rugi.. bg org yg kurang beradab, bila untung shj disanjung, bila rugi dikeji.. adat ragam dunia di luar pas lah tu..

Bagaimanapun, setelah disiasat lebih mendalam lagi? Didapati, ramai yg dikatakan tak reti berniaga tu adalah terdiri daripada bekas ajk2 pusat pas itu sendiri iaitu sebelum ajk2 baru dilantik pd muktamar 2015.. jadi memang patutlah dilantik ajk2 baru yg BERSIH dari segala salahlaku bagi menjaga nama baik parti dan dalam masa yg sama bagi mengelakkan fitnah dari terus berleluasa.. di mana ejen fitnah itu sebenarnya, pernah berada di dalam parti pas itu sendiri!

Kesimpulannya, tanya lah soalan tu kpd bekas2 ajk tu.. sengal..

IrWrWs said...

Bg no telefon brader kat restoran tu dulu..

IrWrWs said...

Tu kau kena tanya lebai pan sebab dia kan baik dgn org kafir..

Yg aku tahu jika berkata politik suku agama suku maka bolehlah jatuh kafir..

IrWrWs said...

Maksudnya aku dah ulaslah bro.. camana nak jadi barua dap ni kalau sengal sampai tahap ni.. namun ko patut bersyukur kerana tak layak jadi barua dap..

IrWrWs said...

Keh keh..

IrWrWs said...

Sila rujuk syarat2 aku spt di bawah.. scroll down further please..

IrWrWs said...

Ada seseorang yg kata sepatutnya golongan LGBT yg dah “berkahwin” patut ditunaikan haknya utk bekerja..

Utk apa bekerja jika bukan utk cari nafkah buat “isterinya” di rumah! Eeee geli telak aku dibuatnya.. tapi bg bekas pemimpin pas mungkin tak rasa geli macam aku rasa.. ntahlaa..

IrWrWs said...

Bilamasa plk si wanrosli ni jual agama dgn bg sekolah cina 1000 hektar tanah demi undi cina?

Anonymous said...

Memang betul. Bila islam lemah, gaji cikgu yik pun mereka kebas.

Kalau islam kuat dia tak buat benda tu

Anonymous said...

Tu kerja org kuat pas skrg

Anonymous said...

Non Muslim dlm pas pun jauh dari Islam.

Anonymous said...

Kalau dipestakan di dewan besar yang tertutup boleh tak?

Anonymous said...

Ingatkan kelantan pas tadbir tak ada pelacur

Anonymous said...

Kerja x ada mana x melacur. Knapa x gi Penang? Situ byk kerja kilang. Klu kelantan x ada kerja hijrahlah

Anonymous said...

Penang non Muslim boleh jual arak. Kelantan non Muslim pun boleh jual arak. 2 x 5

Anonymous said...

Apa hukum curi duit jual balak?

Anonymous said...

Lebai Pan kata melayu miskin diperuntukkan lebih 4000 hektar.

Apa hukum pemerintah ambil ptongan gaji cikgu yik tanpa kebenaran?

Anonymous said...

Kih3
Parti kencing pun akan tetap sokong

Anonymous said...

Soalan maut mcm ni ahli pas tak sanggup nak jawap.

Dah kena baiah tu

Anonymous said...

4000 hektar utk org miskin melayu. Tak kira yg sokong pembangkang atau umno.

Politik tidak dikaitkan dgn pemberian tanah kpd rakyat.

Anonymous said...

Ajk sudah bersih.
Duit saham semakin BERSIH.
Bersih sampai 0

Anonymous said...

Sembang je ada org lalu pj jalan tak jem. Bg no org tu bak mai. Kelentong mcm hadi jugak kih3

Anonymous said...

Tu hadi cakap

Ugama suku dedak suku

Anonymous said...

Kalau ugama suku 4WD suku boleh jatuh kafir tak?

Anonymous said...

Cerpen je. Tak perlu nak ulas. Kang mati muka tukar jadi barua kang...

Anonymous said...

Soalan maut utk wan rosli

Anonymous said...

Orang tanya dia, dia tak jawab, dia tanya org balik. Bodoh betul

Anonymous said...

Sapa nama penuh orang yg cakap tu wan? Fitnah aje kot?

Anonymous said...

An anon....

Soalan maut tu hanya perlu dijawab oleh wanrosli. Jika ko bukan wanrosli tak perlulah jawab dan mengenakan pelbagai syarat seperti yg selalu dibuat oleh pak lebai jual agama.

Kalau ko bukan wanrosli ko boleh boleh pergi mampooos.

Faham?

Anonymous said...

Memang betul pun wanrosli tu penjual Agana. Nasib baik ko bukan wanrosli

Anonymous said...

Soalan maut untuk wanrosli. Harap wanrosli jawab soalan di atas. Jika bukan wanrosli jangan jawap.

Anonymous said...

An anonymous, ente hanya bertaraf keldai ternak. Ente tak layak jawab mewakili wanrosli.

Anonymous said...

Bukan wanrosli mana bole bagi macam2 syarat. Kalau wanrosli tak apalah jugak

IrWrWs said...

Tak jawab soalan aku pun.. aku ulang ok?

BILAMASA PLK SI WANROSLI NI JUAL AGAMA DGN BG SEKOLAH CINA 1000 HEKTAR TANAH DEMI UNDI CINA?

Keh keh..

IrWrWs said...

Mengapakah tetiba kecut telor pulak korang bila aku nak wakilkan si wanrosli tu? Tengoklah tu masih mahu berlindung di sebalik anonymous..

Namun, sebenarnya aku cuma nak ajar korang kalau nak berdebat kenalah guna nama yg org boleh soal balas.. yg aku mintak tu cuma nama penuh bukannya nama betul pun.. kau ingat nama mohd nasir sbg cth tu nama betul ke? Tapi sebab dia ada nama penuh senang aku nak soal balas.. betul?

Sbg cth aku sdg menunggu dan masih terus menunggu jawapan daripada seorang penyokong pan Budak kampung Selatan@BkS.. dgn soalan balas aku:

“Dia dah jumpa ke belum ulamak yg dicintai oleh pengaku islam dan kafir harbi?”

Sampai sekarang dia masih lagi terkedu tak boleh jawab? Faham?

Anonymous said...

Bg le at least satu jawapan ttg ruu355 tu wanrosli, cer raba kat celah kelangkang tu. Ada telo lg tak?

Anonymous said...

Conclusion for the ruu355 isu. Wan and the walauns langsung tak menjawab. Geng anti walauns kini berhak berasa mereka menang beso sekali lg. Come on le wan n the walauns, dah 3 isu terabai tanpa pembelaan. Jgn buat malu hadi n the liars.

Anonymous said...

Ok, skrg kita layan isu yg wanrosli sebut dan anggap ia isu yg ke 4. Ulamak pangkor dan pemberian 1000 ekar tanah kpd cina. Wanrosli boleh mulakan dgn bukti (kalau ada le) atau bawa je le apa2 hujah. Sebelum tu raba dulu telo tu.

Anonymous said...

The other Walauns, jgn le biarkan wanrosli keseorangan, dah 3 isu KO ni. Aku ni bukannya apa, kesian tgk wanrosli terkial kial keseorangan. Tolong le, jgn sampai dia bunuh diri pulak.

Anonymous said...

Iklan dulu. Kendurkan skit perdebatan.. Berdebat kat komen blog sambil2 je..join aktiviti kemasyarakatan yg berfaedah jugak..

http://buletinonline.net/v7/index.php/hanya-pas-ada-organisasi-khusus-pengurusan-kecemasan-dan-bencana/

Anonymous said...

SEBELUM UNDI PRU14 NANTI, FIKIR BAIK2. JANGAN BAZIRKAN UNDI DENGAN MENGUNDI PAS SEBAB MEMANG CONFIRM PAS TAK BOLEH MENANG. MEMANG NIAT PAS NAK MENANGKAN UMNO SEBAB MARAH SANGAT PADA MAT SABU. JANGAN BAZIRKAN UNDI KEPADA PAS KALAU TAK NAK TENGOK UMNO BN TERUS BERKUASA.

UNTUK TUKAR KERAJAAN UMNO BN YANG MAKIN HARU BIRU INI, TIADA JALAN LAIN KECUALI MENGUNDI PARTI PAKATAN RAKYAT. JIKA TAK MAHU TERUS HIDUP TERHIMPIT DAN RASUAH BERLELUASA, SILA JAUHI BN DAN PAS.

PAS ADALAH MUSUH DALAM SELIMUT DAN GUNTING DALAM LIPATAN. INGAT UG, INGAT HADI.

Anonymous said...

Bila islam dah pecah maka banyak maksiat berlaku seperti tunjuk batang pelir dalam wasup dan menonton filem lucah di German. Sebab itu orang islam jangan berpecah.

Anonymous said...

Kecut perut?
Ente yg nak jawab apa hal pulak kita kecut perut?

Ente nak wakilkan wanrosli dipersilakan. Kita tunggu jawapan ente

Anonymous said...

Wanrosli jual agama sanggup jadi keldai kpd pencuri duit cikgu yik 14 juta

Anonymous said...

An anonymous boleh mewakili keldai wanrosli penjual agama menjadi unta barua suruhan sapu balak untuk menjawab soalan tersebut.

Anonymous said...

Unta an anonymous sama seperti keldai wanrosli yang diwakilinya menjual agama bila mendedahkan pemberian tanah 1000 hektar kpd cina miskin tetapi munafik apabila menyembunyikan pemberian 4000 hektar tanah kepada melayu miskin.

Anonymous said...

Iklan dulu

Ubat besarkan dan panjangkan kote. Bila post di watapps, mak janda muda gerenti rasa gelisah. Bila tengok filem sundal di German, boleh melancap lebih nikmat. Harga 90. Berminat, sila hubungi pornowi atau tar snake di no o9-90 000 000

IrWrWs said...

Penuhi syarat ana dulu sheh..

IrWrWs said...

Betul ke ada bg 4000 hektar? Kalau ikut logiknya bila dah dapat mesti melayu tu rasa terhutang budi kpd PR dan kabinet Pangkor 2 nya, lalu pasti dipilihlah sekali lagi PR masa PRU 11 tu.. bagaimanapun akibat hanya telan air lior shj melihat sekolah cina dapat 1000 hektar lantaran kemaruk undi cina, dan terasa diklepet oleh PR (Pangkor 2) maka melayu beralih pula kpd BN.. simple..

IrWrWs said...

Kalau setakat tak berani bg nama macam mohd nasir tu tak payah nak berlagak.. macam ni ke pendekar pan? Buat malu pan dan dap je lah.. mohd nasir pun pasti rasa malu giler gak ni..

Anonymous said...

Kata nak wakilkan wanrosli jawab soalan kat atas tu...

Kelentong cam hadi

IrWrWs said...

Kira macam ni lah.. heboh sekampung pan pandai tapi rupa2nya 75% x 8K = 6K je nak dengar dan percaya..

Berbanding dgn 360K (perhimpunan ruu 355) iaitu 60 kali ganda drpd 6K yg nak dengar dan wala’ kpd TGHH.. alhamdulillah..
Kalau aku jadi lebai pan lebih baik aku baca doa kat majilis2 kenduri kahwin je lah drpd baca doa di majlis PH yg paling ramai 6K je..
nak lagi?

IrWrWs said...

Penuhi kriteria dan syarat aku dulu bro..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 228   Newer› Newest»
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.