Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ORANG UMNO MENGATA HADI MACAM-MACAM

 HADI PARTI ISLAM UMNO PARTI SEKULAR

TENGOK DASAR PERJUANGANN PARTIPUN DAH FAHAM

UMNO PARTI JENIS APA,

KEBELAKANGAN INI UMNO HANTAM SAMA HADI

MACAM-MACAM UMNO KATA PAS DAN PRESIDENNYA

APA NAK SUSAH SANGAT NAK LEPASKAN GERAM DENGAN HADI

MUDAH JE KALO UMNO ADA TELO DAN MARUAH

UNDANG SAHAJA HADI BERDEBAT TENTANG AGAMA
ATAU
BERMUZAKARAH SECARA TERBUKA TENTANG HUKUM

DOK BISING DALAM MAYA BUAT APA 

TUNJUKKAN LA UMNO ADA TELO DAN MARUAH KALO BERANI

PARTI SEKULAR/ASSOBIYAH NABI TAK NGAKU UMAT
JADI PENGHUNI API KALO NABI TAK NGAKU UMAT

UMNO KAN KE DAH ADA ULAMA
APA TUNGGU LAGI
MEN LA AJAK BERDEBAT

ADA TELO KE TAK ?


SEDEKAH DAN MENYAMUN TU KAN BERLAIN ?

YANG MENERIMA SEDEKAH DIGESA BERTAUBAT
YANG MENYAMUN !
LEGAAAAA !



6 orang berkata:

dingdong said...

Parlimen pun xmai, debat lg la..

Anonymous said...

Formula Rafizi = Tegur + Alih Tiang Gol

Laporan berkaitan kenyataan seorang menteri yang meminta rakyat memboikot restoran atau penyedia makanan bermasak yang tidak menurunkan harga, patut diselidiki dengan mendalam, mengapa kah tindakan demikian dibuat.

Apa kah benar, harga bahan mentah telah turun seperti dakawaan menteri tersebut? Kalau harga telah turun, barangan mentah yang mana?

Menurut pemantauan penulis, di kawasan Kota Kinabalu Sabah, Sarawak Pulau Pinang, tiada bahan mentah yang turun harga. Menaik adalah.

Ambil contoh terong, kini sebiji dijual antara RM2.50-RM3.00, sedangkan setahun lalu, pada harga tersebut untuk 3 biji.

Bahan mentah yang mana turun harga? Ayam? Ikan? Udang? Daging? Timun? Kubis? Cili api? Beras? Bawang? Telor? Tiada satu pun harga turun.

Makanan dalam tin,misalnya sardin king cup size 425 gram, kini berharga RM9.90, semasa PKP, masih RM8.75; 5 tahun lalu RM6.80; 10 tahun lalu RM4.80.

Kalau mengambil contoh perubahan harga sardin king cup ini, kenaikkan harga hampir 131% dalam tempoh 10 tahun. Apa kah juga selama tempoh itu disposible income rakyat naik pada kadar yang sama?

Jawapannya tentu tidak. Maknanya, disposible income menaik dengan sedikit sekali berbanding kenaikan harga barang. Kesannya, itu lah yang dinamakan kenaikkan kos sara hidup.

Lingkup taikun rangkaian kartel mafia mata sepet bertuankan Lee Kwan Yew@DAP ini maka dengan Singapura pun akan melingkup sama. Wujudkan rangkaian kuasa Kartel Mafia Melayu VS Kartel Mata Sepet ini. Maka perang harga barang runcit akan berlaku...

Dan ini lah masa kita untuk membina rangkaian produk Melayu tikun taikun mafia dan kartel Melayu pula diwujudkan untuk menstabilkan harga barangan keperluan sekarang..!! Jom Ubah..

Anonymous said...

Wa'lanun' kata, kita bagi orang duit rasuah!
Tak faham betul la!
Bersedekah itu kira bagi bantuan la! Adat dia - Orang bagi, kita ambik!
Tapi ada sumpah-sumpah tu umpama macam Najib juga!
Itu wang derma Tok Arab la...manalah kita nak tahu!

Anonymous said...

Menteri Formula Rafizi Bin Ramli celah mana harga barang turun..!?

Sekarang ni menteri formula Rafidi berkata harga bahan mentah turun ( sepatutnya Rafizi kena turun padang jumpa peniaga sambil beri formula pada peniaga) tapi pembekal yang kita ambil tidak menunjukkan sebarang penurunan harga, masih sama.

Peniaga air di Ampang, Hyrul Ameer Mydin mempersoalkan kenyataan bahawa harga barang mentah sudah turun. Rafizi tidak turun padang setakat bercakap dipejabat beri formula harga masih sama saja..

Yarni M Nasir yang menjual nasi campur selama belasan tahun di Ampang, katanya celah mana bahan mentah yang turun harga, sebaliknya harga ikan semakin mahal.

“Celah mana Harga barang turun..?, Saya beli harga sama saja dari dulu sampai sekarang. Yang saya tahu ada peningkatan harga ikan, ikan jadi mahal. Jadi bila nak guna formula formula harga barang turun..!?

Kumpulan peniaga gerai makanan dan restoran yang ditemui turut tidak bersetuju dengan teguran mentri formula Rafizi yang mendakwa sesetengah mereka sengaja enggan menurunkan harga makanan dan minuman.

Menurut pemilik restoran Kak Som Tomyam Kg Bharu, Linda Sabri, dia tidak melihat ada sebarang penurunan harga bahan mentah lagi setakat ini.

Sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dulu susu satu karton dijual pada harga RM105. Sekarang jadi RM145. Harga Milo untuk dua kilogram dulu RM33 sekarang dah RM39.50 manakala Nescafe dulu RM34 sekarang RM44.

“Macam mana Rafizi kata macam itu, harga barang apa yang turun.. celah mana harga barang turun formua turun harga macam mana sekarang ni..!?,

Anonymous said...

nak debat dgn org nyanyuk..jwbnya org tya lain dia jwb lain..itulah HADI.admin jgn taksub mcm hadi tu nabi la..hadi tu setakat ada ijazah master jer pun

Anonymous said...

Hadi dikelilingi orang2 agama extreme. Kunun bleh tegak Islam cara cepat dan hina bangsa lain x ambil kira masyarakat majmuk.

Dulu x gitu.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.