Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENGAPA ETIKA EMAS DI SERBU SECARA SEMBRONO ?

Salam,

Malam semalam TV3 telah siarkan ETIKA EMAS BERNIAGA SECARA HARAM, kemudian di nafikan oleh Presiden ETIKA EMAS Saudara AMIN SUFIAN juga di TV3 demikian juga dalam dada-dada akhbar dalam negara kita

APAKAH TUDUHAN ?

Tuduhan mungkin juga ETIKA EMAS ini di syaki mengambil wang dari pembeli emas secara tidak sah atau ETIKA EMAS mengembangkan perniagaannya hasil dari sumber haram ? atau wang panas dan sebagainya

Bank Negara telah menjalankan tugasnya atas arahan ? Dan mereka menyerbu juga mungkin atas arahan, apa yang kita tahu dari TV3 ialah kerana ada aduan dari orang tertentu ,apa tujuan ? Inipun kita tak tahu, yang jelas ETIKA EMAS sebuah syarikat orang melayu yang beragama islam yang banyak membuat kerja amal dengan aktiviti derma kepada yang memerlukan termasuk golonganyang tidak bernasib baik

ETIKA EMAS beroperasi atas pengetahuan Bank Negara sendiri dan ETIKA EMAS juga berniaga dengan bermula hanya dengan 100 gram emas dan ketika mana memulakan perniagaan itu juga mereka bersarapan pagi, tengah hari,malam hanya dengan merendan mee maggi di dalam air sejok, demikian perjuangan ETIKA EMAS ini, dengan do'a restu yang sangat banyak maka ETIKA di kurniakan Allah dengan rezeki yang lebih, rezeki itu pula di salurkan pula kepada yang memerlukan, salahkah ?

ETIKA EMAS bertujuan hendak menolong orang melayu dan islam dan telah di laksanakan dengan tersangat prihatin sekali, ETIKA EMAS mahu melihat orang melayu Islam hidup sebagaimana bangsa yang maju hidup, tiada satupun mereka melanggar apa-apa akta yang di tetapkan oleh kerajaan dan jika ada buktikan ! apa yang di takuti ialah serbuan Bank Negara ini memungkinkan mereka mahu melihat MELAYU ISLAM AKAN HILANG DAN PAPA KENDANA DARI BUMINYA SENDIRI

Perbuatan Bank Negara menyerbu dengan cara yang mengejutkan rasanya kurang bijak kerana mereka sepatutnya mengintip dulu apa yang ETIKA EMAS buat bukan dengan cara gurilla, apa yang pasti ialah ETIKA EMAS sudah merasakan kerugian yang terlalu banyak dan besar, tindakan Bank Negara juga sudah melumpuhkan ETIKA EMAS, ertinya membunuh karier syarikat orang melayu yang beragama islam, TERIMA KASIH BANK NEGARA dan terima kasih juga kepada SEMUA YANG BERKAIT DENGAN BANK NEGARA

DI BAHU BANK NEGARA SEKARANG RAMAI YANG HIDUP TANPA PENDAPATAN

Bayangkan hasil dari serbuan ini, semua masyarakat sudah memandang serong dengan syarikat yang sudah dan akan membuat jasa kepada yang memerlukan, ETIKA EMAS sudah di hina bagaikan bertempat di longkang yang busuk, siapa yang harus menjernihkan balik ETIKA EMAS ini ? Tidak lain melainkan Bank Negara, ushakanlah jika kamu benar-benar mahu menolong orang melayu yang beragama islam

ETIKA EMAS tiada masalah jika Bank Negara mahu menyiasat dengan cara yang baik dan aman, ETIKA EMAS sedia bekerjasama walaupun bangun pada tengah malam yang buta akan tetapi mengapa kamu lakukan secara yang hendak membunuh syarikat ini ? INGATLAH !!! yang kamu lakukan ini adalah mereka yang terdiri dari bangsa kamu dan seagama dengan kamu, Apakah kamu tiada mempunyai perasaan !






38 orang berkata:

C++ said...

Bhai...

Gua memang pelik gak... sama macam lu... tak paham atas rasional apa yang BNM buat tue...

yang best... ikut aduan orang... tak siasat.. main serbu jer..

BUJANG SUSAH said...

pak .. mohon copy untuk disebarkan

IndukYati said...

Apa BNM serang Etika Emas?..pelik? Aneh?...zaman sekarang apa yang anehnya...!!
Nak attack syarikat Melayu senang ajer...buat aduan sebanyak 15 kali ke BNM...tapi guna nombor dan nama yang berbeza dan katakan syarikat Melayu nie ada aktiviti yg mencurigakan..tambah lagi satu..bonus atau diveden tak bayar...
Sat-sat tu ajer BNM sampai...puak ini lah yg bnyk ganggu bisnes org Melayu...Gabenor tahu ker hal nie..? dia gaji dah banyak sangat..!!

prblogger said...

tula..pak karamu pon glemer gak masuk tV3..

~PakKaramu~ said...

Salam,

Terima kasih atas pandang kalian dan sebenarnya bukan kita suka sangat nak masuk TV nih tapi di sebabkan TV yang buat kenyatan kill habis maka eloklah TV 3 perbetulkan balik

Anonymous said...

Salam,

Inilah dia kerajaan BN yg kononnya memperjuangkan org Melayu, ekonomi org melayu, memartabatkan orang melayu... habis suma syarikat bumiputra especially Islam yg meningkat maju.. dijatuhkan sebegitu mudah... Sepatutnya klu benar ingin menolong, diberikan khidmat nasihat agar dpt diperbetulkan yg mana salah. Ini tidak, tgk syarikat ada duit berjuta2.. cara mudah nak merompak.. declare syarikat buat keja haram.. lepas tu ambush... bekukan account syarikat.. jatuhkan pertuduhan pada owner... didapati bersalah.. duit kerajaan BN amik.. masuk poket bagi anak bini makan...

Tipu Tapi Benar (TTB) said...

Wah, Anonymous bukan main berani lagi bagi pendapat. Sebab tu pakai nama Anonymous.

Hahaha

Jangan sempit sangat pemikiran tu.

Semua BN yang salah.. ayam hilang BN yang salah, anak tak lulus periksa, BN jugak yang salah.

Kalu tak suka pun, jangan la jadi macam orang tak betul. Semua masalah dan cabaran yang berlaku nak disalahkan pada pihak yang dibenci. Takde modal lain ke nak pancing undi?

Kadang-kadang apa yang berlaku itu ada hikmahnya. Mungkin dari situ kita boleh memperbaiki kelemahan kita. dan ianya satu cabaran untuk kita jadi lebih baik.

Tak perlu gusar kalau kita betul.

Anonymous said...

Tipu Tapi Benar,

Nama pun dh menunjukkan produk UBN. xpelah.. semoga anak cucu tuan berkiblat UBN...

MMg betul setiap sesuatu ada hikmahnya... tp xkan menda yg x betul depan mata.. nak dibiarkan...nak disuruh telan ajer.. BODOH namanya... (mmg warga UBN mcm tulah)

mungkin tuan x penah terasa dianiaya oleh kerajaan BN... InsyaAllah... disatu masa...Allah memberi peluang pd Tuan utk merasainya... dan ketika itulah Tuan akan telan kata2 Tuan sekarang nie..

Bak kata omputeh... what's goes around... what's come around... Wallahu'alam.

priory of jenin said...

tuan, jadi freeze berapa lama lagi ni?

~PakKaramu~ said...

Insya Allah ada budi bicara dari Bank Negara

zumairi said...

Syarikat melayu nak berjaya n maju je..mesti ada org cantas...apa motifnya..wahai Melayu
Islam..tolonglah orang Melayu
Islam nih..


Tapi sesetengah org Melayu kalau kaya dan berjaya sikit mesti berlagak sombong taknak tolong org Melayu lain

syamsul said...

adakah etika emas membantu orang melayu? cuba tengok dilaman web etika-emas.blogspot.com, kalau dikira sebenarnya, boleh ke dengan membeli emas melalui etika emas, ini bukan kerana cantas mencantas, tapi perniagaan mereka meragukan. bayangkan dengan modal 500,000 mereka boleh generate sehingga 6 juta dalam masa 6 bulan, off course bagus melabur didalam syarikat yang mendapat keuntungan besar ini, tapi anda bukannya melabur didalam syarikat mereka, anda hanya melabur didalam emas didalam ar-rahnu itu sahaja. anda tiada share pun, untungkah anda..

lawati http://etika-emas.blogspot.com

Anonymous said...

masih anda tak sedar2 lagi. anda dah kena tipu. duit tak kira bangsa & agama.

Anonymous said...

nie belaku kerena kau semu tak bayor zakat emas.
gunakan kalculator nie :

http://www.e-zakat.com.my/baru/k-zakat/kalkulator_emas.asp

saudara Joe, Al-Fatiha kpd pakcik anda yg telah mangkat. kau sanggup bayor zakat emas wpun dlm keadan susah.....syukur alhamdulillah waris dari pakcik kau tu dtg tepat pd masa....

kpd semu anda bayor zakat wpun susah cam mana pun...ini masanya Allah dtg menolong...inshallah ... anda semu akan selamat...

Anonymous said...

Apara..Tak timbul persoalan tak bayar zakat. Milikan emas bawah program Etika emas tak sampai setahun pun (6 bulan je), kemudian dijual balik ngan ngan harga belian syarikat dan dijual balik ngan harga yang lebih tinggi.

Anonymous said...

Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon on a daily
basis. It will always be helpful to read through content from other writers and practice something from their sites.
My website : borkum riff original

Anonymous said...

The other day, while I was at work, my cousin stole my iPad
and tested to see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation.
My apple ipad is now broken and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with
someone!
My weblog ... Van Nelle Tobacco

Anonymous said...

Thanks for the auspicious writeup. It actually was once a amusement
account it. Look advanced to more introduced agreeable from you!
However, how could we communicate?
Also visit my site - erinmore

Anonymous said...

Very great post. I just stumbled upon your weblog and wanted to mention
that I have really enjoyed browsing your weblog posts.
In any case I'll be subscribing in your feed and I'm hoping you write again soon!
My page ; golden virginia

Anonymous said...

Hurrah, that's what I was searching for, what a information! existing here at this weblog, thanks admin of this web site.
My website - amber leaf

Anonymous said...

I'm more than happy to discover this site. I need to to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely really liked every little bit of it and i also have you saved as a favorite to check out new stuff in your web site.
Also visit my web blog :: mac baren original choice

Anonymous said...

Thank you for another great article. Where else may
anybody get that kind of info in such an ideal approach of writing?
I've a presentation subsequent week, and I am on the look for such info.
my website: http://www.yourtobaccosstore.com/9-Captain-Black

Anonymous said...

Yes! Finally something about access online streaming.
Check out my blog ; old holborn yellow

Anonymous said...

It's hard to find experienced people for this topic, but you seem like you know what you're talking about!
Thanks
Also visit my site :: samson tobacco

Unknown said...

ش مبيدات
تتميز شركة الاول بانها تستخدم افضل معدات رش المبيدات في المملكة
وتم تعريف المبيد الحشري على انه هو مبيد آفات يستخدم ضد الحشرات في جميع أطوار نموها.

وتستخدم الاول جميع انواع المبيدات مثل :
1- المبيدات النقية
2- المبيدات البودرة
3- المبيدات المركزة المستحلب
4- المبيدات القابلة للذوبان في مواد اخرى مذيبه
بالاضافة الى وسائل الرش مثل الرش الدخانى والرزازى والتعفيري والضبابى البارد والحرارى
الاول لتفوقها في مجال رش المبيدات تعد افضل شركة رش مبيدات شمال بالرياض وافضل شركة رش مبيدات بجدة وافضل شركة رش مبيدات بالمدينة المنورة وشركة رش مبيدات بالاحساء وشركة رش مبيدات بالخبر و شركة رش مبيدات بالخرجو شركة رش مبيدات بابها و شركة رش مبيدات بالقصيم و شركة رش مبيدات بينبع
وافضل شركة رش مبيدات بالجبيل
افضل شركة رش مبيدات بالقصيم

Unknown said...


If you schedule your home changing with one of good packers and movers in Riyadh then it is for certain that you will have hassle-free relocation experience. You will have peace of mind. You will save your valuable money, energy and time. You will need to do nothing as all jobs associated with your move will be properly done and carried out by experts of professional movers and packers in Riyadh. Experts will pack your household belongings carefully and load them onto the truck for safe transport. They will use especially designed goods carriers or trucks to transport your possessions to your new destination door step. These people will also unpack containers and rearrange items at your new place. A good mover will also provide goods insurance policy along with service. Plus hence you will have good thing about insurance for your goods during transit. It indicates mover will cover the loss if your possessions are sadly damaged or lost in transit. So it is but apparent that selecting services of a good moving company in Riyadh will ease your entire moving issues whether you are shifting from one vicinity to another within metropolis of Hyderabad or transferring to a new city
شركة تخزين اثاث بالرياض
افضل شركة تنظيف بالرياض
افضل شركة تنظيف خزانات بالرياض
افضل شركة مكافحة حشرات بالدمام


A move is only considered as a successful move when it’s guarded and superintend. Yes management is a key factor for a safe relocation. If you are planning for a moving and shifting, then you are supposed to be managed. And this management needs to be clearly reflected in your packing and moving. In case you are unable to spare adequate time for your managed move, then we would suggest you to go for the best remedy of that which is Removal Company.

شركة نقل اثاث بالرياض
شركة رش مبيدات بالرياض
افضل شركة مكافحة حشرات وفئران
افضل شركة تنظيف مجالس بالرياض

شراء اثاث مستعمل بالرياض
كشف تسربات المياه
افضل شركة تنظيف منازل بالرياض

fattoma said...

http://mchaabaty.com/dawadmi/
http://mchaabaty.com/templates/
http://mchaabaty.com/riyadh/
http://mchaabaty.com/stone/
http://mchaabaty.com/heritage/
http://mchaabaty.com/gypsum/
http://mchaabaty.com/fire/
http://mchaabaty.com/pictures/
http://mchaabaty.com/luxurious/
http://mchaabaty.com/red-bricks/
http://mchaabaty.com/factory/
http://mchaabaty.com/new/
http://mchaabaty.com/marble/

Unknown said...

longchamp le pliage
pandora jewelry
bills jerseys
hollister clothing
michael kors uk
michael kors handbags wholesale
michael kors handbags wholesale
instyler max 2
redskins jerseys
adidas nmd runner

raybanoutlet001 said...

nike huarache trainers
michael kors outlet online
coach outlet
pandora jewelry
carolina jerseys
pandora jewelry
ray ban sunglasses
ugg boots
montblanc pens
polo ralph lauren

raybanoutlet001 said...

ugg outlet
adidas nmd runner
nike free 5
michael kors outlet
michael kors handbags
cheap jordan shoes
coach outlet online
michael kors handbags sale
ravens jerseys
longchamp

raybanoutlet001 said...

converse shoes
san antonio spurs jerseys
longchamp outlet
ralph lauren outlet
coach outlet store online
browns jerseys
polo ralph lauren
jimmy choo outlet
nike air huarache
fitflops sale clearance

seham farid said...


مكافحة حشرات بالكويت
كثير من الحشرات و الحيوانات الصغيرة موجودة في بيوتنا والتي نحن عادة لا أعرف. هذه الآفات تشغل مساحة المعيشة لدينا، و يقيم معظمهم في أماكن غير صحية أو التي هي غير نظيفة شركة مكافحة حشرات بالكويت . معظمهم من الآفات مثل الذباب والنمل و البق و غيرها من الحشرات تعيش في أو تتغذى على الغذاء وربما تحمل الأمراض والفيروسات المعدية التي يمكن أن تجعل لنا يصيبه على محمل الجد، إذا لم يتم السيطرة والقضاء عليها بشكل صحيح. شركة مكافحة حشرات يجب أن يمارس في المنازل وأماكن العمل أو أي مكان عام آخر من أجل توفير أكثر صحة وأمانا المحيطة بالنسبة لنا للعيش فيه.
إذا كان منزلك وقد غزتها الآفات، تعرف أكثر على الأرجح مدى صعوبة أن تعالج المشكلة بنفسك. وهناك العديد من الآفات مما أسفر عن مصرع المواد للاستخدام المنزلي المتاحة في السوق، ولكن هذه قد لا تكون دائماً كفاءة. أنت بحاجة إلى الاستعانة بخدمات الآفات المهنية مراقبة فريق بويز للتخلص من جميع الآفات داخل منزلك، مكتب، أو أي منشأة أخرى. الآفات تمثل مصدر إزعاج كبير في أي منزل، وأنها يمكن أن تسبب أضرار رهيبة جداً. إذا قررت أن يكون هذه الآفات القضاء بطريقة مهنية، وعن طريق العلاج الصحيح والأكثر كفاءة يمكنك الاستمتاع مطهرة تماما والآفات مجاناً الصفحة الرئيسية.
فى حال وجود حشرات بمنزلك اتصل بنا نحن شركة مكافحة حشرات
من اهم واخطر الحشرات التي تنتشر في المملكه العربيه السعوديه هي “حشره النمل الابيض” وهي من اخطر ما يكن من الحشرات حيث انها تؤثر علي البنايات والقواعد الخرسانيه للبنايات مما يجعلها مهدده بالسقوط لو تمكن منها النمل الابيض (القرضه) وتعطى شركتنا على العمل ضمان يصل حتى عشرة سنوات ويتم القضاء على حشرة النمل الابيض نهائيا وفى حالة ظهور اى اصابة مره اخرى عند العميل يتم التعامل مع الاصابة فورا وبدون اى تكاليف على العميل ….
نحن نقدم ايضا خدمة مكافحة قوارض

Unknown said...

zzzzz2018.6.4
moncler online outlet
michael kors outlet online
coach outlet
jordan shoes
pandora
giuseppe zanotti sneakers
true religion jeans
oakley sunglasses
oakley sunglasses wholesale
prada outlet

Obat Scabies Herbal said...

The article is very interesting. And I also want to share articles about health, I'm sure this will be useful. Read and share it. Thank you very much :)

Obat Koreng Menahun
Penyebab Kurang Subur/Susah Hamil
Obat Mata Bintitan dan Gatal

rehabgad1 said...



Good write-up. I definitely love this site. Keep it up
http://rehabgad.angelfire.com/
http://prokr114.bravesites.com/
https://prokr123.cabanova.com/
http://banatadam.com/
https://www.prokr.net/ksa/jeddah-water-leaks-detection-isolate-companies/

FrazBhutta said...

فني ستلايت الكويت
فني تكييف مركزي الكويت
فني ثلاجات
فني غسالات

انجين محمد said...

شركة تنظيف بالدمام

شركة تنظيف بالدمام تعمل على الفور بتلبية رغبات عملائها الكرام عقب التواصل معها عبر الارقام المتاحة، ومن ثم العمل على إرسال فريق العمل الخاص بالشركة للقيام بتأدية مهامه الخاصة من ضمن مهام الخدمات التي تعمل الشركة على تقديمها مثل خدمة تنظيف خزانات وفلل وقصور ومساجد وسجاد ومجالس وكنب وغيرها من الخدمات الأخرى التي تعمل الشركة على تقديمها لعملائها الأعزاء.

انجين محمد said...

مكافحة حشرات بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام تقدم الكثير من الأساليب الحديثة والطرق التي من مهامها القيام بالقضاء على الحشرات بشكل نهائي، حيث تعمل الشركة على استيراد مبيدات حشرية مصرح بها من قبل الصحة العالمية حتى نضمن الأمان التام للأسرة، إلى جانب استخدام أحدث التقنيات التي من شأنها القيام برش تلك المبيدات الحشرية بجميع الأماكن دون الحاجة إلى تحريك أي من قطع الأثاث من مكانها.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.