Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Majoriti Rakyat Tolak Pas (PR)

Majoriti rakyat Malaysia sudah mula tolak PR secara tegas, tidak menesabah kekalahan teruk sebegini jika rakayat belum lagi sedar akan kelemahan PR, nampaknya masa hadapan PR adalah sangat gelap dan sukar untuk bangun lagi

Pak Karamu cuba nanti buat post mortom terhadap keyakinan rakyat terhadap PR dan setia kawan mereka di dalam parti pakatan

26 orang berkata:

Anonymous said...

aikk..apa hel..pak..give up teruk camtu..sampai kata masa depan PR sangat teruk sebab kalah kepad perasuh biar betull???tapi optimis sangat??den dah cakap kena relalistik jangan optimis..kalah2 kalah le..biaselee..tu dah berpuluh tahun kalah normal le jadi pembangkang!!!nak menang selalu..kena pi join umno le..sebab duit banyak..senang nak wat projekk..come on le..Pak Karamu..gentlemen le..menang ke kalah ke..tu dah takdir..ada hikmahnya..baik PAS baik PR..jangan ingat Hassan Ali tak boleh kalah..boleh sapa kata PAS boleh menang selalu?

Anonymous said...

Ala biasalah kalah tu, kalah menang adat pertanding, tapi yg tidak puas hatinya, org yg kaki perasuah, jadi menang, skrg ni ISA menang tapi tngok komponen BN dah hancur, apa nak jadi?

Yb Raz said...

Alhamdullillah UMNO menang.

Anonymous said...

salam... jangan berputus asa!

* yang pentung telah berusaha... saudara saya turun dari selatan tanah air hanya untuk menambahkan undi dan jika tidak berjaya... akan cuba lagi.

* malang sungguh rakyat di Bagan Pinang masih bebal! hehehehehe

badrul.hayat said...

Salam semua.. Sebenarnya ada sebab2 lain PAS tewas di Bagan Pinang.. Orang melayu lah yang memenangkan BN.Orang melayu di sana tidak ramai yg berhijrah ke Lembah Kelang.Umpama Katak di bawah tempurung.BN memang suka Kalau rakyat di bawah tidak tahu apa hal hal dunia luar.mudah di perbodohkan.orang di sana masih biru berkarat.pekat!susah nak di lunturkan.anak2 mereka tidak hiraukan cerita2 dari luar kawasan.mungkin harakah pun tak ada di jual disana.kepada mereka penyokong PR hanya senyap sahaja.mungkin tak ada langsung kempen2 ini.kempen bukan bermakna masa ada pilihanraya sahaja.mungkin rakyat di sana masih ramai percaya kepada media2 arus perdana.entah2 internet pun ramai tak ada.yang tua haya byk bersembang pasal nombor 4d mana yang akan naik esok hari.saya pernah bersembang dgn org n9 ni.. memang tak tau langsung pasal kerajaan Pakatan Rakyat.zero! PAS sepatutnya bekerja lebih kuat.Para penyokong PR sepatutnya kena rajin memberi risalah2 perkembangan semasa.sekurang kurangnya 2 minggu sekali.benda ini perlu bertersan.bukan tunggu ada pilihanraya.

cicitHJHASSANu said...

sabar ye pak....
pr menang 7 berbalas 2 dalam prk...
menang tak semestinya benar,kalah tak semestinya salah...
namun,hikmahnya sungguh besar dalam perjuangan menghancurkan yang bathil.....
mungkin kesilapan meninggalkan bukit uhud(pengundi biasa)untuk mengejar laba(pengundi pos)...
yang pasti isa menang tapi malay united kalah...
beruntung pengundi yang dijanjikan insentif pekerja ladang,bantuan sekolah sjkt,pinjaman tekun dan tanah lot bagan pinang...percaya dapat ke?????
rakyat malaysia tolak perasuah!!!!

anakpahang said...

PAS telah berkali-kali kalah di dalam pilihanraya di Malaysia.Dalam erti kata yang lain PAS sentiasa menang kerana perjuangan PAS adalah membawa obor-obor Islam yang berlandaskan kepada Al-Quran,Hadis,Qias,Ijmak Ulamak.
KALAH adalah ujian Allah
MENANG adalah ujian Allah
Tidak perlu bersusah hati, hanya tingkatkan gerakerja dan beri kefahaman yang jelas kepada seluruh manusia di negara ini tentang perjuangan PAS.

Insyaallah, kekalahan ini ada rahmat di sebaliknya.

Tak apa, calon kita insyaallah bersih biarlah kalah, tetapi yang menang itu dah sah terpalit dengan rasuah.Apa yang hendak dibanggakan dengan manusia yang terpalit dengan kesalahan yang hukumnya SAMA DENGAN HUKUM MEMAKAN BABI, BERJUDI,MINUM ARAK....IAITU BERDOSA.

Yang perlu dirungsingkan dan difikirakan ialah mengapa orang -orang Melayu di N9 ini sanggup memilih pemimpin yang sedemikian rupa.

TIDAKKAH MEREKA TAKUT DENGAN BALA ALLAH!!!

Anonymous said...

Pas kalah kerana segelintir pemimpin yang berlagak, muhasabah balik, bila berkata janganlah kata-kata menyakitkan hati orang lain... buanglah perasaan bongkak dalam diri sendiri...

pandangan ikhlas,

apa yang penting adalah kerjasama.
macam dalam cerita kartun wonderpets

~PakKaramu~ said...

Salam

Saya memmang faham semua perkara ada hikmahnya namun kekalahan dengan majority yang begitu besar yang menyakitkan hati mendengarnya, tak menesabah langsung, saya mengambil kira dari keputusan pilihanraya sebelum PRU 12 dan PRU 12 sendiri yang mana keputusan tersebut sangat tidak menesabah macam ada parti atau anggota PR yang belot

Saya agak bersetuju dengan pandangan badrul hayat tapi itu hanya perkara kecil saja, namun pandangan semua anonymous semua ada kebenarannya, terima kasih

Berpandukan agama maka saya dapati orang Bagan Pinang adalah buta hukum agama, bilalah nak celiknya mereka ini

mazlano said...

Selagi PAS berpeluk dengan DAP nasib perjuangan PAS akan terkubor pada PRU 13 nanti. Insya'allah. Ahli UMNO di anggap Kafir tetapi DAP yang jelas menolak Islam di buat kawan dan sanggup makan minum bersama. Memang PAS dan sesat. shukur pada Allah yang telah memberi kemenangan besar Pada UMNO/BN. Pada pemimpin dan ahli Pas angap lah ini sebagai amaran Allah.

Anonymous said...

"Berpandukan agama maka saya dapati orang Bagan Pinang adalah buta hukum agama, bilalah nak celiknya mereka ini"

Angkuh betul statement di atas...

abgBro said...

pak karamu jgn karam dek kerana kita menang disemua PRK sblom ini...benar apa yg diulas oleh badrul hayat tu...
mentaliti org melayu di BP juga mengambarkan melayu di Phg, Melaka dan Johor serta tak berkecuali melayu di perak...
kpd pejuang2 pas seharusnya bertanya diri sendiri apakah usaha kita utk menarik sokongan rakyat kpd Pas...dlm sehari, seminggu sebulan setahun brp kali kita bertemu org utk berdakwah? bkn bila kalah mnyalahkn satu sma lain, mnyalahkan pimpinan.
Saya tetap tidak pernah lupa ungkapan Pas suatu ketika dahulu bahawa 'dgn perjuangan ini kita tidak pernah kalah'

salam hormat pak karamu...:)

Unknown said...

salam,

Kemenangan Bend memang dah dijangka, lagipun kita bertanding di kubu kuat Bend...kawsan selatan majoriti memang totok Bend..mereka hanya berubah sekejap je..pastu balik ke asal...Back To Past balik lee..tapi ini semua ada hikmahnya..kemenangan Bend memberi kekuatan baru pada PR..macammana laa kita terus berjuang kalu kalah PRK ini kita dah patah semangat...tak semedang je kemenangan tu berada di pihak kita...sabar2..apa yang kita buat semua canteekk..hanya kena berusaha lebih lagi..saya di Selangor bawah PR allhamdulillah..

Anonymous said...

Belum masanya kita bertapak di Selatan, tinggalkan mereka berkubu di sana, kita bila kekuatan di Kelantan, Terengganu, Kedah, Perlis, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Kuala Lumpur, Pahang utara dan sebahagian N9. Anggaplah negeri2 selatan itu umpama sabah dan sarawak, tak perlu letak tokoh2 besar kita di selatan, berundurlah kita ke utara dan timur, tinggalkan selatan buat seketika. Ayohh!! kita undur seketika, nnt kita bangkit kembali

Unknown said...

Pak Karamu,

berita malam tadi .... adusss.... ramai plak yg dah "bertukar"....

harap-harap pak karamu tak bertukar menjadi ahli kaji cuaca...

hujan lebat sampai hujung tahun... tiada yang runtuh2.... kecuali dibentong... harap2 sume selamat...
alamatnya kena bertukar arah tak leh pi pantai timur... naik ke utara pulak. harap2 tak da kena tempias...

Adat Perpatih said...

Kalah tidak semestinya salah, menang tidak semestinya betul, takkan kerana pilihan pengundi di Bagan Pinang Pak Karamu dah nak 'give up', biarlah mereka yang mahu bertuan duit rasuah pilih perasuah, tidak semestinya pengundi tempat lain pun suka rasuah sama macam mereka. Kan daripada dahulu lagi melayu-melayu disana memang tidak maukan Pas, biasalah melayu kuat menjunjung adat yang berlawanan dengan agama ... ungkapan 'biar mati anak jangan mati adat' pun dah menggerunkan padahal adat tidak semestinya selari dengan agama.

Anonymous said...

bukan senang nak export fahaman extremist PAS keluar dari kelantan.

org2 selatan pantai barat semua pandai2 boleh menilai sendiri parti PAS ni.

mana ada dalam islam undi PAS masuk syurga. budak2 boleh la kena gertak.

hasan

~PakKaramu~ said...

Salam

Terima kasih atas kunjungan kalian semua, saya takkan berputus asa atas kekalahan tersebut, tapi kenyataan yang saya luahkan kerana majority yang BN menang itu rasanya kurang menesabah, takkanlah orang di Bagan Pinang tak faham di antara melayu dan islam, takkanlah jahil sangat, walau apapun saya serahkan semua perkara atas takdiNya mungkin Pas di ajar oleh Allah supaya melihat tentang kekurang diri sendiri di samping jangan mengharapkan sangat janji kawan dalam PR

Anonymous said...

itulah akibatnya tamakkan undi sangat, nik aziz rela agama islam dihina oleh nga dan ngeh. rela islam dijadikan bahan ketawa oleh gobala.

ini lah akibatnya kalau bersekongkol dengan anwar si perasuah nombor wahid, si peliwat tegar dan menyembunyikan kebenaran.

islam tak boleh tertegak dengan menipu/kapirkan islam yg lain/ maki hamun, memfitnah.

x-pas

Jeepers Creepers said...

geli hati apabila ada penyokong pas yang kalah terus mengaitkan orang bagan pinang buta agama, kafir dan sebagainya..

kenapa begitu rosaknya akhlak anda semua..kalah menang adat bertanding..jika sebelum prk ini pembangkang menang besar tetapi tidak pula memuji penduduk prk yang menyokong anda sana kuat beragama.

orang UMNO kalahpun tak tuduh mana mana penduduk yang menyokong pembangkang buta agama atau kafir. tapi orang yang kononnya memperjuangkan agama sanggup mencaci menghina orang lain..

banyak bukti tapi anda semua memang dah tak boleh nak dengar nasihat..hati tu dah keras macam batu..terpulanglah pada anda semua..

nanti kat padang masyar semua manusia dari zaman Adam a.s sampailah keturunan selepas kita akan melihat segala perbuatan anda ni benar benar mengikut al quran dan sunnah atau tidak..

Muhasabah said...

Ya YB Raz sama-samalah kita dipadang Mahsyar nanti ... takpelah anda kata hati kami keras macam batu ... disana bukan kami sahaja yang akan dihisab anda pun sama ... kita sama-sama check diri kita samada tindakan sehari-hari kita selari dengan agama atau pun tidak.

Florina R. said...

Thank you for visiting, Pakkamu! Sorry I don't know your language.

~PakKaramu~ said...

Saya hanya menyatakan batas iman dan kufur, bacalah al quran itupun kalau nak dengar kalau tidak lakum dinukum waliyadin

RR said...

gracias por visitar mi blog.por favor hablame en castellano para poder entenderte...gracias.

raybanoutlet001 said...

christian louboutin shoes
reebok shoes
pittsburgh steelers jersey
ugg outlet
michael kors outlet store
fitflops sale clearance
ugg outlet
ugg outlet
ravens jerseys
nike trainers

Unknown said...


شركة مكافحة الصراصير بالرياض شركة مكافحة الصراصير بالرياض
شركة تسليك مجارى بالدمام شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة تسليك مجارى بالاحساء شركة تسليك مجارى بالاحساء
شركة تنظيف منازل بالدمام شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف شقق بالدمام شركة تنظيف شقق بالدمام

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.