Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Pemuda PAS Perak Jangan Buang Masa

Salam

Pemuda Pas Perak tak perlulah mengadu kepada Sultan dan janganlah menyusahkan Sultan sebab sultan banyak tugas yang lebih penting dari melayan permohonan Dewan Pemuda Pas Perak, sepatutnya dewan Pemuda Pas belajarlah dari orang tua-tua kata-kata hikmah "meminta kepada yang ada, merayu biarlah kepada yang sayang"

Pemuda Pas Perak kena faham bahawa mereka bukanlah sehebat Muhammad Nizar yang telah gagal merayu dan memohon jasa baik kepada Sultan sebelum ini tetapi telah tiada hasil ini kerana pehak istana serba salah untuk membantu ibarat telan mati emak luah mati bapa, kedua-dua belah pehak adalah rakyat baginda belaka, jadi bersabar aje lah, kan ke sabar itu satu dari cabang iman

Pertimbangan Sultan sudah cukup adil setelah menimbangkan jumlah majoriti yang membolehkan satu pehak berkuasa, alahai takkanlah Pemuda Pas tak arif lagi, jika pemuda nak memerintah kerja keraslah dari sekarang, berhubung dengan keamanan sekarangpun sudah aman, nak aman macam mana lagi ? sudah la tu lagipun kan dah jumpa Raja Muda baru-baru ni, nak apa lagi ?


10 orang berkata:

Manjungmari said...

Salam Ziarah,,

Harap-harap orang muda-muda ni ambik beratlah nasihat orang tua macam kita ni...

kulatlapok said...

salam Pak;

Saya terpanggil kesini dalam seperti perasaan berbelah bahagi. Ada masanya saya memnag tidak dapat menerima kerajaan rampasan Perak. Tapi pada masa yang sama dalam keadaan situasi sekarang Pakan Rakyat Perak juga merugikan rakyat Perak.

Persidangan pembentangan baget adalah penting demi untuk kesinambungan pembangunan Rakyat. PR tak perlu buat kecoh. Sabar sahaja dan PRU13 nanti rakyat akan mengetahui segalanya. Kerajaan selepas PRU13 akan mendedahkan pilihan Sultan atau pilihan rakyat yang betul. Wallahuaalam.

dulukini said...

Sememang aku tidak dapat menerima ape yang berlaku di Perak. Bersabar satu hal dan mencari ikhtiar satu hal.

BN telah mengakibatkan undang2 diMalaysia jadi macam rojak atau macam boleh dipijak2. Tapi yang hairan cerdik pandai diMalaysia semacam bodoh piang tak boleh nak buat.

Semua cerdik pandai cakap aje berdegar-degar tapi hasil tarak.
Merekalah yang sepatutnya menegakkan kebenaran tetapi mereka menjadi bodoh dan dayus.

umi_e said...

Salam Pak...

Saya memerhatikan sahaja... kadang-kadang hati jadi terlalu sakit...

PAPA GOMO said...

salam pak karamu...

Kecoh isu perjumpaan Blogger bersama Hassan Ali pada malam yang lepas. Apa yang sampai kecoh sangat ni??? Apa isu yang menarik sehinggakan Blogger Pakatan Al Banjari dan geng nya yang lain Kepanasan dengan artikel Gomo???
http://www.papagomo.com/2009/10/live-blogger-pakatan-kepanasan-dengan.html

~PakKaramu~ said...

Terima kasih atas kunjungan kalian, apa yang berlaku di negeri Perak dan di negeri yang lain sebenarnya satu dugaan akal bagi manusia, berbagai pandangan dan tindakan itu suatu ujian yang perlu di anggap satu rahmat bagi orang yang mampu berfikir

Kesempitan akal manusia yang sentiasa bercelaru jika tidak pandai hendak di nilai perkara yang tersirat dan tersurat maka ia menyebabkan manusia akan menjadi mabuk pada hal jika kita kembalikan semua itu kepada urusan Allah maka ianya akan menjadi selesai

Dama-Ulan said...

Salam,

Saya ucapkan syabas kpd PakKaramu dengan entry yg bernas. Sekarang ni tarak guna klu nk kecoh2 kerana perbuatan sebegitu membuat org akan meluat pd kita... Sedangkan ia tidak mendatangkn apa2 keuntungan krn sebagai mana yg telah kita faham. Kpd siapa yg kita nk harapkn lg?.. makamah? sultan? undang2?.. sia-sia sahaja.

Bersabarlah dgn dugaan Allah s.w.t.. Apa yg jd Afaal Dia juga... T'gu pilihanraya akan dtg.. Dendam pasti terbalas jua nanti...

Sekian.

Ursula said...

gracias por tu visita!!!!

hermosos días!!!

mmjiaxin said...

replica watches
beats by dre
mont blanc pens
abercrombie and fitch
michael kors uk
true religion jeans
ugg boots
coach outlet online
salomon shoes
lululemon pants
fitflops sale
tiffany and co
toms outlet
soccer jerseys wholesale
kate spade outlet
ralph lauren outlet
nike air max uk
omega outlet
kobe bryants shoes
ralph lauren outlet
mm0119

Unknown said...


ارقام شركات تنظيف منازل بالدمام

شركة غسيل سجاد بالمدينة المنورة شركة تنظيف سجاد بالمدينة المنورة
شركة نقل اثاث بالاحساء
افضل شركة تنظيف منازل بمكة

شركة تنظيف شقق بالدمام شركة تنظيف شقق بالدمام
شركة تنظيف مجالس بمكة شركة تنظيف مجالس بمكة

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.