Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Menang Kerana Benar ?

Salam,

Di kalangan UMNO mengatakan mereka menang di Bagan Pinang kerana mereka benar ? Kemudian mereka kata PAS telah kalah kerana PAS tidak benar ? Demikian penilaian yang mereka telah buat, kemudian Pak Karamu kata regim Yahudi itu benar , kerana itu mereka menang dan Palastin itu salah sebab itu mereka kalah, UMNO yang berjuang dengan semangat kebangsaan dan nabi tak mengakui umatnya menang kerana UMNO benar dan PAS yang berjuang dengan dasar islam tidak benar kerana itu PAS kalah ?

UMNO yang telah menang kerana amalkan rasuah yang nyata telah menang demikian juga calonnya maka UMNO itu benar dan PAS telah kalah dengan teruknya maka PAS tidak benar kerana tiada rasuah dan kerana tiada rasuah maka PAS kalah, UMNO buat berbagai cara kerana ia hendak menang maka mereka buatlah berbagai cara maka mereka menang, PAS tak buat macam UMNO buat kerana takutkan dosa pahala maka PAS kalah, pengalaman dalam tentera mengajar Pak Karamu erti benar dan salah maka rata-rata yang salah itu menjadi benar dan yang benar itu menjadi salah

Manusia sudah tidak lagi mengenal salah hakiki dan benar hakiki kerana penilaian salah dan benar hakiki ini sudah tidak lagi sesuai buat masa sekarang itulah satu realiti penilaian manusia zaman yang di katakan bertamadun ini, sesiapa yang mahu maju dan menang kena buat bengkok dan siapa yang mahu kalah kenalah buat lurus, dalam sembahyang kita minta Tuhan tunjukkan ke arah jalan yang lurus akan tetapi bengkok juga yang mendorong kita untuk menang walaupun sikap itu munafik, kemudian ada orang berkata " munafik tak apa asalkan jangan kafir " pada hal orang munafik itu tempatnya di bawah neraka orang kafir dan di larang pula di sembahyangkan serta berada di kuburnya so macam mana ?


9 orang berkata:

Tok Pambu said...

Nala tidak hairan kalau UMNO sudah menang di DUN Bagan Pinang.

Pertama nya DUN bagan Pinang memang kubu kuat UMNO totok yang akan pangkah UMNO juga walaupun calun nya hanya sebiji kepala babi sebagai ganti calun UMNO. Kerana itu lah perangai UMNO totok.

Kedua, DUN Bagan Pinang ada lebih 4000 pengundi pos.

Jika Isa Samad bertanding di luar Bagan Pinang, misalnya di Perak atau Selangor pasti dia akan hilang wang pertaruhan nya.

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum pak... mohon copy yer..

Unknown said...

Wah saya tidak faham dengan perpolitikan di Malaysia, tapi melihat di Indonesia hampir menyerupai. Para pemenang pemilu bukanlah orang/partai yang selama ini membawa misi kebenaran atau telah berjasa dan berbuat banyak untuk rakyat. Tapi mereka menang karena didukung oleh para konsultan dan media sehingga masyarakat awam memilihnya dan tentunya dengan dana yang sangat besar serta menghalalkan segala cara. Mereka ini menduduki posisi sebagai partai papan atas

Partai Islam di Indonesia menempati urutan sebagai partai papan tengah. Bahkan partai islam yang sudah lama dirundung perpecahan antar mereka. Sekarang partai islam yang paling solid dan tidak ada perpecahan di Indonesia adalah PKS (Partai Keadilan Sejahtera) yang merupakan partai berbasis kader dan menduduki peringkat teratas diantara partai Islam yang ada

Unknown said...

Dalam pemilihan pemimpin langsung seperti Gubernur, Bupati atau lurah cenderung menggunakan kekuatan uang dan popularitas. Sedangkan moralitas menduduki prioritas yang paling rendah.

andakmaon said...

Salam Tuan,

Takdir Allah telah menetapkan BN menang , kita terima sajalah . Allah lebih mengetahuinya.Majoritinya pun besar.Kalau semua undi pos diberikan kepada PAS pun tak menang. Mungkin ada hikmahnya keputusannya begitu untuk pemimpin PAS bermuhasabah diri.

Questão Fundamental said...

Impossível para mim comentar qualquer coisa,não entendi necas de pitibiribas!

Pelita S20 said...

Bismillahirrohmanirrohim...

Assalamualaikum w.b.t

Apa jua keputusan PRK Bagan Pinang, kami harap kamu semua bertenang...

Seperti biasa, akan timbul persoalan tentang siapakah yang sebenarnya ISLAM ?

Adapun, bagi kami, segala sesuatu itu sudahpun ISLAM ( serah diri ). Rujuklah AL Quran ( Al Imran ayat 83 ). Iaitu :

1. serah diri secara sukarela
2. serah diri secara terpaksa

Manusia akan sentiasa mencari Islam dan Tuhan. Mereka akan menemui ayat ini.

Sudah disediakankah JAWAPANNYA ?

... jika ulama jahil
... maka umatpun jahil sama

Ini adalah komentar kami yang ketiga dan yang penghabisan di dalam blog umarak dagang ini.

Semoga semua dirahmati TUHAN.

Akhir kata, sekali lagi kami PERINGATKAN BAHAWA, PERBUATAN TUHAN ITU TANPA SEBAB.

Kita boleh memberi apa jua pandangan sekalipun, tetapi, disisi TUHAN, ianya BATAL.

Mengapa ?

Tuhan itu Martabat Tertinggi Alam. Dengan ketinggian martabat inilah maka DIA tiada tertakluk kepada pandangan makhluk.

Wassalam.
S20

CPI Brasil (Roy Lacerda/Editor) said...

Visiting you blog!

Unknown said...


أفضل شركة تنظيف بالقصيم  أفضل شركة تنظيف بالقصيم 
شركة مكافحة حشرات بالقصيم شركة مكافحة حشرات بالقصيم
افضل شركة تسليك مجارى بالرياض افضل شركة تسليك مجارى بالرياض

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.