Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KERAJAAN MAHU SWASTA BANTU BEKAS TENTERA

Salam

TERSENTAK DENGAN TAJUK BERITA KERAJAAN MAHU SWASTA BANTU BEKAS TENTERA, ERTINYA KERAJAAN SUDAH TIDAK MAMPU MENOLONG BEKAS TENTERA, LAGIPUN BEKAS TENTERA NI TAKKAN NAK BERMANJA SAMPAI MATI, ORANG LAINPUN PERLU JUGA DI BANTU DAN PERKHIDMATAN MEREKA BUKANNYA PENTING SANGAT, LAINLAH JIKA SEMASA PERANG DULU


6 orang berkata:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Pak, Jgn lah tersentak Pak dgn Tajuk : Kerajaan nak swasta bantu bekas tentera, masih ramai lagi yg hidup dari zaman menentang komunis. Mereka telah menyerahkan 'nyawa' mereka suatu ketika dulu. Kalau bekas tentera di zaman ni sekali pun masih patut di hargai kerana mereka bersedia mempertahankan keamanan demi Raja dan Negara. Mana bapak tahu negara kita ni, aman atau tidak dari segi teknikal nya? Bapak jgn macam tuh! Saya adalah bekas isteri tentera di zaman komunis dahulu. Sedih saya. Wsalam.

~PakKaramu~ said...

SAYA JUGA BEKAS PEGAWAI TENTERA TAPI SAYA BENCI DENGAN KEARAJAAN YANG ADA YANG TIDAK PEDULIKAN BEKAS TENTERA, MEREKA SURUH BEKAS TENTERA MENGEMIS

merbok said...

sabar la semua.. insyaAllah bila bertukar kerajaan nanti hidup rakyat akan lebih terjamin :)

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Pak, Oh! Bekas Pegawai Tentera, jadi dpt pencen bulanan lah, tidak lah mengemis..Alhamdulillah, Maafkan saya Pak, sbab bunyi mcm Pak tak suka tentera, rupa nya tak suka kerajaan..oekay..faham...Ngee..

~PakKaramu~ said...

Sakan

Semasa tentera saya patuh tidak berbelah bagi untuk agama ,tanah air dan rakyat supaya mereka boleh tidur lena

Bila bersara mohon tanah tapi kroni mereka yang dapat, bila berniaga kita macam minta sedekah nak dapatkan kesen, setakat ni tanyalah veteran tentera apa yang mereka buat sekarang selain jaga ?

seribu janji telah di janjikan untuk konon bekas pahlawan negara mana janji dan puji ?

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Pak, Nak buat macam mana Pak, di mana2 ada kroni, Emm..betul lah tuh veteran2 bnyk yg jadi jaga. Tapi ada juga sebilangan yg berjaya dlm business. Rezeki dan usaha masing2..Allah jua yg menentukan.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.