Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NAK BUAT LAGU MANA JIJAH HOI ! SILAP HANG !!!

SEDIH DENGAQ RINTIHAN HANG JIJAH HOI !!!

DULU DAH KHABAQ JANGAN BEKAWAN DENGAN GENG DEPA TUH, HANG DEGEE !

DULU DAH BAGI TAU HANG, GENG DEPA TU LA YANG TUDUH LAKI HANG BUAT KERJA TAK ELOK SAMPE LAKI HANG DOK DALAM PENJAGHAAA,.

PATUTNYA HANG JANGAN LAGI BEKAWAN NGAN DEPA TU, TAPI HANG DEGEE ! LA NI GENG ANAK MUDA LAGHI DAGHI HANG, BAGHU HANG TAU NANGIH !

TAK DAPAT NAK TOLONG DAH ! BERAKHIR LA KARIER POLITIK HANG JIJAH HOI!!!

 -Pak Karamu-

 

Air mata Wan Azizah mengalir kenangkan anak muda

AddThis Sharing Buttons
Wan Azizah Wan Ismail
Wan Azizah Wan Ismail
(Ubah saiz teks)

KUALA LUMPUR -  Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini mengalirkan air mata sewaktu memberikan ucapan dalam Forum Pertembungan Tiga Penjuru: Kemenangan Pakatan Harapan.

Beliau dilihat tidak dapat menahan perasaannya saat bercerita mengenai pengalamannya dalam arena politik negara.

"Saya ini sebenarnya isteri ahli politik, bukannya terlibat dengan politik tetapi keadaan atau tragedi yang memungkinkan  saya untuk sama-sama dalam perjuangan ini.

"Antara sebab saya turut sama dalam perjuangan ini sebab inginkan masa depan yang lebih baik dalam menabur bakti pada negara

"Walaupun ada banyak perkara yang belum dapat dicapai tapi apa yang penting adalah usaha telah dilakukan,"katanya sambil mengalirkan air mata.

Dalam pada itu, beliau sempat meminta maaf kerana menjadi emosional di dalam ucapannya.
"Saya minta maaf kerana emosi tetapi saya seorang ibu, jadi saya risaukan masa depan anak-anak saya di negara.

"Saya nak lihat masa depan yang lebih baik buat anak tapi apakan daya kita boleh lakukan sesuatu dan berharap agar perubahan dapat dilakukan," katanya lagi.

8 orang berkata:

Anonymous said...

Tsunami Bakal Melanda Kelantan Pada PRU14

Pada PRU ke-13 lalu Ibrahim bertanding sekali lagi di Pasir Mas namun gagal mempertahankan kerusi berkenaan. Beliau kalah kepada Nik Abduh Nik Abdul Aziz dengan majoriti 8,047 undi.

Mengambil kira sejarah politik di negeri Cik Siti Wan Kembang itu, katanya, BN pula sudah lama tidak mentadbir Kelantan, dan harus diingat rakyat juga pernah selesa dengan parti berkenaan.

"Dulu BN pernah menang di Kelantan dan memerintah hampir 18 tahun. Rakyat tahu keupayaan parti BN.

"Kalau rakyat rimas sekarang, saya tidak tolak kemungkinan mereka akan balik pada BN. Begitu juga dengan (peluang) HARAPAN, tapi bukan pada PAS, " tegasnya yang berkecimpung dengan politik Kelantan sejak 1978.

Ibrahim yang popular dipanggil Tok Him, sejarah membuktikan PAS yang cukup kuat di Kelantan namun akhirnya tumbang dalam PRU kelima yang diadakan pada 1978.

Faktor atas kertas

Jelasnya, dengan kekuatan yang pernah dimiliki PAS ketika itu parti berkenaan akhirnya hanya mampu memenangi dua kerusi dan kalah teruk, termasuk di kubu kuat mereka, Pengkalan Chepa.

"Itulah tsunami politik yang boleh berlaku pada bila-bila masa jika rakyat mahukannya.

Anonymous said...

Unta hanya layak di perintah dan diternak oleh keldai. Cuma bimbang jika ada umpan dedak,unta lari tinggalkan keldai...

Anonymous said...

Pada satu hari ada seekor unta. Perut unta itu besar sebab banyak makan dedak jenis D90. Di atas pundak itu ada bonggol tinggi. Di dalam bonggol aping bang itu unta tersebut menyimpan dedaknya hingga padat, sendat dan berat. Perut unta itu makin Lama makin besar hingga nak jalan pun susah.

Satu hari unta itu mati sakit jantung sebab banyak sangat makan dedak. Muka unta tu tukar hitam macam muka khinzir sebab banyak sangat makan dedak campuran gred A.

Pengajarannya ialah unta suka makan dedak.

Anonymous said...

Yassin gaji 3 ribu macamana beli tanah dan bangunan 700 ribu. Nama tanah dia punya macamana pad boleh pasang bendera. Yasin pakai 700 ribu beli tanah bagi kat pas yeah....

Banyaknya duit simpanan yassin. Duit itu bukan duit pas. SPRM nak jenguk tak?

Anonymous said...

Jijah ni mana boleh jadi pemimpin, lembik, terhegeh-hegeh, dulu ajak rakyat turun beramai-ramai supaya tumbangkan Madey Mahazalim, ada yang dicota, ada yang terkena water canon, ada yang lemas dengan bom asap dan ada yang meringkuk didalam ISA.

Sekarang dengan tidak semena-mena Madey dah jadi Top Dog kalian, Mahazalim dah jadi Mahasuci, berpeluk sakan Anwar dengan Madey, Jijah dengan Siti Hasmah, rakyat terkedu dengan lakonan kalian.

Jangan terkejut nanti kalau Jijah berpeluk pula dengan Rosmah dan Anwar pula berpimpin tangan Najib apabila Najib keluar dari UMNO dan diangkat pula jadi Top Dog Pakatan Haprak.

Simpanlah air mata tu untuk tangisan seterusnya selepas PRU 14 nanti, Pakatan Haprak kecundang, masa tu nangislah sepuas-puasnya.

Sekarang anak muda dah tak larat dah dengan lakonan palsu puak-puak Pakatan Haprak.

Rasakanlah natijahnya jijah oooiiii....

Anonymous said...

Maaf, akar umbi pas tak sempat sangat nak berbalas teka teki kat komen sini.. Masing2 tengah sibuk program sana sini.. Menang teka teki jat sini tapi kampung tergadai tak guna jugak.. Hihi..

http://berita.pas.org.my/dmpwp-anjur-pentas-wanita/

Anonymous said...

Ya punya banyak program, surat khabar harakah pun x sempat beli. Tu yang jualan merosot mendadak.

IrWrWs said...

Bukan sahaja aku tak pernah baca malah tak pernah nampak pun suratkhabar PAN dalam pasaran.. org tak mahu tolong jual ke? Boleh percaya ke suratklepet PAN tu?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.