Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ZAMAN HANG MEMERINTAH HANG BERSIKAP DIKTATOR

ORANG MELAYU MUDAH LUPA ! MAMAK JUGA SANGAT MUDAH LUPA !

ZAMAN HANG MEMERINTAH JUGA ADA BUAT MACAM NAJIB BUAT, SEBAB NAJIB BELAJAR DARI HANG !

HANG NAK NAFIKAN ?

SEPATUTNYA HANG KENA BUAT ULASAN CARA LEBIH BERMARUAH APABILA HANG BERADA DI DALAM PAKATAN HARAPAN.

CARA HANG BUAT ULASAN SEOLAH-OLAH HANG KATOK KEPALA HANG SENDIRI !

SEGALA MAKI HAMUN HANG SEOLAH-OLAH HANG BAGI RAKYAT LARI DARI PAKATAN HARAPAN ! JANGAN-JANGAN HANG NI AGEN UMNO TAK ???

TU LA SEMAKIN TUA SEMAKIN BANGANG !

TERUSKAN KATOK KEPALA NAJIB, MACAM HANG KATOK KEPALA HANG !!!

HANG BUAT MACAM NI SEBAB HANG  NAK BAGI RAKYAT LARI DARI SOKONG PAKATAN HARAPAN.

OK CHE DET TERUSKAN !!!

 

-Pak Karamu-

 

 Ini cara kerajaan diktator: Tun M

AddThis Sharing Buttons
Mahathir Mohamad
Mahathir Mohamad. - Foto Sinar Harian oleh HALIM WAHID
(Ubah saiz teks) 
 
PETALING - "Negara yang mengamalkan sistem pemerintahan diktator sahaja akan menggunakan sekolah sebagai alat demi kepentingan parti," kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Saya biasa pergi ke negara yang mana semua orang mesti sokong pemimpin tertinggi. Ada negara yang guna sistem diktator. Dia dukung pemimpin walaupun pemimpin itu penyangak, penyamun, atau pencuri pun dia dukung.

"Bila nak kekalkan sokongan terhadap pemimpin penyagak ini,maka dia suruh semua orang pujilah pemimpin.Nyanyi lagu pemimpin dan sebagainya," katanya ketika ditemui pemberita di Ibu Pejabat Bersatu hari ini.

Katanya, amalan yang dipraktikkan di negara luar itu, kini telah terjangkit di negara ini di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Sebab itulah mereka buat. Dari kecil lagi ajar orang tipu diri. Inilah cara kerajaan diktator," katanya.

Menurut Mahathir sepanjang tempoh 22 memerintah negara, beliau tidak pernah menggunakan sekolah rendah mahupun menengah supaya menyokong pemimpin negara.

"Dalam kerajan tidak boleh memihak mana-mana parti politik termasuk parti politik yang menjadi kerajaan. Kita tidak boleh menggunakan alatan kerajaan untuk kepentingan parti. Ini salah.

"Tetapi kerajaan sekarang ini yang tidak ada peraturan dan undang-undang, dia buat apa sahaja. Saya yakin rakyat tahu bahawa ini adalah salah guna kuasa oleh kerajaan," katanya.

Beliau berkata demikian mengulas laporan mengenai ratusan murid-murid dan guru-guru dari Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 14(1) mengambil bahagian dalam pertandingan bertemakan “Umno dan Kemerdekaan #Negaraku”.

Dalam acara itu, dikatakan bendera Umno dipasang di seluruh sekolah. Para murid juga mengibarkan bendera Umno dan menyanyikan lagu parti.

Menurut laporan itu lagi, pada satu tahap sepanduk “Hidup Umno, Hidup Melayu. Dulu, Kini dan Selamanya” dinaikkan di pentas.

"Mereka sudah bankrap. Mereka tidak tahu apa nak buat. Mereka takut, jadi mereka buat semua benda yang salah. Ini amalan yang dilakukan diktator," katanya.

Tambah Mahathir, tindakan kerajaan itu hanya akan membantu parti pembangkang menang pilihan raya.

Ditanya, susulan tindakan itu adakah beliau akan bertanding di Putrajaya.

"Ya, saya mungkin bertanding Putrajaya.Saya yakin dengan ini mereka telah menolong kita mendapat lebih banyak undi kepada parti lawan," katanya.

252 orang berkata:

«Oldest   ‹Older   201 – 252 of 252   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Halaka pun kata 50 org.
50 x10 suda lari dari pcm kafir harbi

Anonymous said...

50 orang x 10 tu masuk umno sbb tak puas hati parti mereka sanggup join vanture dgn kafir harbi parti cacing malaysia. Mereka tak yakin dgn pemimpin mereka yg 2x5 pemimpin parti haprak. Mereka yakin negeri akan maju di bawah umno bn. Sabah sarawak pun makin maju. Zimbabwe macam 25 tahun lepas. Jom masuk umno untuk perubahan.

Anonymous said...

Pesta tonggang tu bukan kaum islam aku buat. Aku nak bantah buat hapa. Pecah perut pesta tonggang itu dia punya pasal. Dia yg pilih jln tu. Cepat padam lagi bagus pesta tonggang. Ko halang kapir harbi tu tonggang nak pecah perut apa alasan pulak?

Anonymous said...

Setuju. Jom masuk umno ramai2 dan undi calon umno. Jangan beri satu kerusipun pada pandap dan pestakimtaik.

Anonymous said...

Anuar musa kata pas ada dna umno. Sbb tu pas nak kerjasama dgn umno. Ahli2 pas juga diseru masuk umno demi melayu, islam dan dna yang sama. Umno sahaja boleh majukan negeri kelantan. Sabah sarawak dah makin maju. Takkan orang kelantan nak mundur mcm 25 tahun lepas.

Nak highway tak?
Kalau nak, jom ramai2 undi calon umno bn. Biarkan p haprak dan pastoking masuk laut jadi tukun sotong

Anonymous said...

Betul tu. Pastoking juga mesti ditolak ke laut jadi tukun. Jom ramai2 isi borang umno dan sokong calon umno bn. Jom sama2 kita majukan kelantan. Harapkan pastoking, balak making licing

Anonymous said...

Biaq pi la kapiaq tu nak pecah perut tonggang arak pesta. Tak ada kaitan pun dgn umat islam aku. Kalu yg nak pecah perut kaum islam aku, insyaallah aku akan bantah utk cegah kemungkaran. Klu ko nak bantah kafir tu buat kemungkaran teguk arak pesta tu ikut suka ko la.

Curi duit potongan gaji cikgu yik dan kafirkan org islam pun satu kemungkaran. Ada ko halang kemungkaran tu? Halanglah, jgn buat tak tau pulak kalu pemimpin kita buat kemungkaran....

Anonymous said...

Anuar musa cakap pas ada dna umno. Ayat ini bukan fitnah tapi aku setuju 100%. Jom ramai2 isi borang umno dan tinggalkan parti pastokin dan pakatan haprak. Kelantan negeri yang banyak sumber tapi balak makin habis sedangkan negeri macam 25 tahun dulu jugak. Jom berubah bersama umno bn. Mari ramai2 abang kakak kita undi calon umno bn.

Anonymous said...

Umno memperjuangkan islam, melayu dan ekonomi rakyat. Sejak merdeka hingga sekarang kdnk penduduk amat membanggakan. Pelbagai usaha telah dilaksanakan bagi membuktikan kesungguhan kita membantu rakyat. Tanpa umno bn, kita akan mundur jika diperintah oleh mereka yang tamak kuasa dan sibuk berebut kuasa untuk kepentingan diri dan keluarga sendiri. Mereka pembangkang pas dan ph ini tidak mampu membina keharmonian sebaliknya sentiasa bermuduhan dan bercakaran. Jika diberi kuasa, negara akan kucar kacir, dan tudak tenteram. Lihat saja bagaimana mereka yg dahulu sebantal kini bantai membantai menyalahkan sesama sendiri.

Jalan yang terbaik ialah kita mengekalkan umno bn dan mengembalikan semula negeri2 di bawah pas, dap dan pkr kepada umno bn semula supaya kemajuan negara dapat diteruskan. Marilah kita mengubah minda untuk kemajuan negara, bangsa dan agama dengan meninggalkan parti yang lemah ini dan beralih kepada umno bn. Jom kita isi borang umno beramai2 dan memastikan keluarga, sanak saudara, sahabat handai semuanya mengundi calon umno bn dalam pru14 yang akan datang. Jangan pangkah calon lain selain umno bn demi masa depan dan kesejahteraan anak cucu, cicit dan generasi kita pada masa depan. Pastikan pembangkang pas dan ph dapat kita tewaskan dan jika boleh jangan biarkan mereka menang walaupun satu kerusi.

Jom ramai2 tukar. Sertailah umno bn dan tinggalkan puak2 pembangkang yang tidak mampu menyumbang apa2pun kepada kemajuan kita.

Anonymous said...

Kalu x dapat dedak memang tak redo. Kalu dapat dedak terus redo. Suu betul ler

Anonymous said...

Tak redho pesta arak. Tapi redho geng cilok 14 juta duit potongan gaji cikgu yik di uganda. Tak redho dgn arak tapi redho dgn amanat kafir mengkafir orang islam lain.

Anonymous said...

Redho kalu sapu balak sampai licin hingga jadi bah besar

Anonymous said...

Macam diktator. Sapa lawan cakap untuk tegakkan kebenaran terus kena pecat.

IrWrWs said...

Maknanya betull lah pemimpin kau ialah dap.. bagus memang betullah apa yg aku tuduhkan selama ini.. aku pulak tak redho berpemimpinkan kafir harbi ni..

Bak mancing aku dah jelaskan sblm ini cukuplah tu.. takkan kau benak sgt kut nak paham..

IrWrWs said...

Bab amanat pun aku dah jawab dulu.. mungkin otak kau benap sangat lah tu..

Tapi sekarang aku nak cabar kau jwb soklan aku.. ayat mana yg dikatakan sesat tu? Kalau tak boleh jawab memang layaklah kau berketuakan kafir harbi macam sekarang ni..

IrWrWs said...

Kedua ibubapa kau lah.. kan kau dah cakap kat atas tu..

IrWrWs said...

So china doll tu betullah bukan edit ya? Simpati buat kak jijah..

IrWrWs said...

Aku sokong boneka china (chinadoll).. ni bukan tgk tau tapi ada adegan sebenar katanya.. simpati buat nurul..

IrWrWs said...

Mat klepet dah bg akaun affin ke? Ke kau dah sah kena klepet lagi?

IrWrWs said...

Bacalah elok2 bro bengap.. judi haram.. mancing tak haram pun.. sejak baik dgn dap kafir harbi, ini yg ilmu kau dapat yea? Simpati buat kedua ibubapanya..

IrWrWs said...

Hahaha tak bantah maknanya redho.. sama je boleh masuk neraka kalau tak sempat bertaubat..

Sila bagi bukti kalau aku tuduh kau sokong pesta arak.. kenapa kau dap ke?

IrWrWs said...

Aku dah jelaskan sebelum ini iaitu mat klepet bersiri dah klepet arwah tgna katanya UG ni sama dgn gabungan umno pas.. memanglah pada mulanya arwah marah tapi setelah tghh jelaskan perkara sebenar, arwah pun marah lagi tapi kali ni kpd mat klepet tu lah pulak.. lalu mat klepet tak dilantiknya ganti jadi mb.. maka dptlah ke mat yaakob mcm sekarang..

IrWrWs said...

Aku dah jawab sebelum ni.. tapi takpe aku jawab lagi.. hasan ali dan nasa sama macam mat klepet faham iaitu UG sama dgn gabungan umno pas.. kenyataan 3 boneka tu keluar sebelum arwah tu dijelaskan oleh tghh mana UG sebenar..

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
IrWrWs said...

Sekarang bab pesta minum arak bukannya bab minum arak.. cerdiklah sikit kalau nak berkomentar..

IrWrWs said...

Macam biasa dengar ni masa zaman mahafiraun dulu..

IrWrWs said...

Ada bukti ke tu? Mat klepet tak bagitahu ke kerajaan negeri dapat anugerah ISO 2009 utk pengurusan balak terbaik negara bg tahun 2016?

Sah2 lah kau kena klepet lagi.. aku simpati..

IrWrWs said...

Bab gaji cikgu yik memang pernah ada masalah kewangan tapi kini dah selesai.. alhamdulillah..

Pasti mat klepet tak bgtahu lagi nih.. keh keh..

IrWrWs said...

Kepala hotak lu nak kekalkan umno bn.. ketua bn dan ketua ph ibarat anak murid dan tok gurunya; dua2 pun tak boleh pakai.. faham ke idak ni?

IrWrWs said...

Memang kena bantah kalau nak buat pesta arak.. kalu nak minum2 shj ok je..

Toksah lah bg komen picisan macam ni.. gaji cikgu yik dah pun selesai alhamdulillah.. sebelum ni mmg tak dinafikan masalah..

Boleh bg bukti tak ayat yg mana kafirkan org? Kalau kau tak mampu bagi bukti memang patutlah kau dapat pemimpin yg sokong pemimpin kafir sokong pesta arak..

IrWrWs said...

Pengurusan balak terbaik negara 2016.. teka negeri mana?

IrWrWs said...

Lebih baik sokong PH.. boleh dapat terowong yg belum apa2 dah terbang 200 juta..

IrWrWs said...

Berapa kali nak cakap da.. nak minum lantaklah org kafir.. yg tak bolehnya kata pas ialah pesta minum arak sebab ianya dibuat secara terbuka.. terbuka bermakna tak hormat org islam yg lain.. kalau ada org mengaku islam lain tak kesah aku tak nak peduli pun sebab mungkin dorang nak undi cina..

IrWrWs said...

Memang pan tak sokong mancing sebab pan nak bantah pesta arak DALAM HATI aje..

IrWrWs said...

Kalau dgn chinadoll takkan tak guna tisu kot? Simpati buat nurul izzah..

IrWrWs said...

Pembetulan.. boikot je bn dan ph ni.. undi pas lebih banyak manfaatnya dunia dan akhirat..

IrWrWs said...

Alasan aku simple je bila dibuat pesta arak secara terbuka maka sensitiviti umat islam akan tercabar.. umat islam kat mesia ni kau pun tahu spt yg dr fazilah kamsah kata 80 % solat tak berapa cukup jd dibimbangi mudah terpengaruh dgn arak bro..

Yg kau pertikaikan tindakan pas ni kenapa? Tak boleh nak bygkan bila kafir dan sekutunya bantah pembentangan usul RUU 355 nape kau senyap? Tapi pas bantah pesta arak kau nak pertikai pulak? Ajaib ni..

IrWrWs said...

Aku dah jelskan sebenarnya 5 org je.. itupun anak beranak dia jgk.. sebelum dia masuk umno pun pas dah pinggirkan dia kerana dah lama dia pro met klepet..

Tapi pasti mat klepet tak bgtahu ko kan yg ribuan masuk pas setiap bulan sejak kebelakangan ni?

IrWrWs said...

Bila masa plk pcm sokong pesta arak macam dap harbi tu?

IrWrWs said...

Tu bezanya pas dgn pan.. yg kuar br 5 org tapi yg masuk mashaAllah ribuan org.. yg pan plk kekal 1% tu je lah..

Duit gaji cikgu yik dah lama selesai.. harap maklum.. bimbang dosa fitnah berlanjutan hingga 7 keturunan.. keh keh..

IrWrWs said...

Tun m masa jd pm redho ke tak?

IrWrWs said...

Masa dia jadi pm dia redho ke idak kilang arak tu?

Anonymous said...

Cer mana2 walauns bawak bukti yg pesta arak dibuat secara terbuka dan ada ulamak dlm PH kononnya sokong pesta arak tu.

IrWrWs said...

Tun m masa jd pm redho ke kilang arak? Sembang bohong boleh lah.. hudud dah sah dia tak mahu sebab dia kata kalau utk org islam shj ia jadi tak adil.. persoalannya sebelum ini hudud pun memang utk islam manakala bukan islam boleh pilih hendak atau tidak terpulang kpd bukan islam.. masa tu pun tun m tak mahu jugak..

Harap tun m segera bertaubat sebelum badan dan nyawa dipisahkan..

IrWrWs said...

Woii bodoh! lain kali kalau nak komen sila tanggal dulu kolar tu.. kalau tidak, keluarlah komen bangang ko macam tu..

Nak buat di publika tu bukan terbuka ke..?nape lah pan ada penyokong macam banghal ni? Aku nak tanya kau apa bukti pulak ulamak dlm PH bantah pesta arak tu?

Tapi kalau kau nak aku jawab soklan ko aku jawab jgk la.. bila ulamak dalam PH tidak berani menyatakan sokongan kpd pihak yg membantah pesta arak, adakah bermakna mereka menentang? Kalau mereka menentang pastilah ada pengumuman daripada PH kan? So bila masa ada pengumuman membantah daripada pihak PH? Kalau tak ada pengumuman aku anggap mereka menyokong.. simple.. sila umumkan bhw pan atau pkr juga membantah pesta arak.. sekalipun jadi lah..

Anonymous said...

Tokong LGE tibai 200juta ko bising tak?

IrWrWs said...

So Dr mujahid peluk lge redho beli banglo murah tanpa kolam? Takde kolam sebab boleh mandi banjir?

IrWrWs said...

Lge pun?

سيكو said...

هل تريد الحصول على افضل خدمات التنظيف بالرياض نقدم لكم افضل شركات التنظيف بالرياض شركة ركن الاندلس الافضل الامثل فى الرياض لتقديم جميع خدمات لتنظيف بسعر مناسب وبشكل يناسب الجميع لمزيد من المعلوامات يرجى الدخول من خلال الرابط التالى شركة تنظيف بالرياض
لدينا ايضا شركاتاخر تقدم جميع خدمات التنظيف بالرياض اليكم اقدم وافضل شركات التنظيف فى الرياض اليكم الرابط الرئيسى لشركة لتحصل على المعلومات الكافية حولةالخدمة التى نقدمها وبعضروابطالخدماتالاخرى مثل شركة تنظيف بالرياض
شركة تنظيف خزانات بالرياض

Unknown said...

zzzzz2018.7.7
converse trainers
ferragamo shoes
nike presto femme
canada goose jackets
saics running shoes
ray ban sunglasses
canada goose outlet
hermes belts
air jordan 4
off white jordan 1

Unknown said...

basket nike femme
off white clothing
moncler jackets
uggs outlet
yeezy shoes
oakley sunglasses wholesale
ugg boots
michael kors outlet online
canada goose jackets
ultra boost 3.0

5689 said...

zzzzz2018.8.10
nike air max 2017
canada goose jackets
pandora jewelry outlet
adidas outlet
cheap basketball shoes
coach outlet
moncler jackets
supreme clothing
christian louboutin shoes
adidas nmd

«Oldest ‹Older   201 – 252 of 252   Newer› Newest»
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.