Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LEBIH 32.000 DI PASIR SALAK PERAK.

ATE ??? KO RANG JANGAN GADOH LAGI, KITA SEKARANG MULAKAN SERANG P.HARAPAN HABIS-HABISAN. JAGA-JAGA DIA ORANG PANDAI BERLAKON, JANGAN TERPERANGKAP PULAK !!!

ADA DIANTARA MELAYU DALAM P.H KATA DIA ORANG JUGA  ANTI ICERD. 

SEBENARNYA  DIA ORANG SATU NADA DENGAN DAP, PAHAM-FAHAMLAH  SIKAP MELAYU P.HALAPAN.

Pak Karamu

'Cukuplah Umno, Pas bergaduh sebelum ini'



Pas, Umno boleh bersama pertahan Islam: Hadi

AddThis Sharing Buttons
Pas, Umno boleh bersama pertahan Islam: Hadi
Abdul Hadi (duduk; empat, kanan) menyambut salam dan berbual bersama Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.
 
PASIR SALAK - Pas dan Umno boleh berbeza pendapat dan berkelahi tetapi diingatkan agar tidak berlebihan kerana perjuangan mempertahankan Islam dan Melayu serta Bumiputera merupakan agenda utama.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, apabila mempunyai kepentingan bersama kedua-dua parti ini perlulah melihat kembali sejarah bersatu ketika memperjuangkan isu yang sama termasuk menentang Malaya Union serta peristiwa 13 Mei 1969.

"Walaupun kita berbeza pendapat dan pandangan selepas mencapai kemerdekaan peristiwa 13 Mei menyatukan Umno dan Pas walaupun selepas itu berpisah lagi.


Zahid, Hadi bergabung bantah ICERD








'Cukuplah Umno, Pas bergaduh sebelum ini'
Ahmad Zahid (duduk, kiri) dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (kanan) pada sidang media selepas tamat himpunan malam tadi.

(Ubah saiz teks) 

PASIR SALAK - Umno mengakui kesilapan bergaduh dengan Pas sebelum ini.

Presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, selama ini Umno ditipu supaya membenci Pas.

Menurutnya, jadikan perhimpunan membantah ICERD ini sebagai permulaan ke arah penyatuan itu.

"Ya, kita silap dulu bergaduh sesama sendiri. Cukuplah sebab ada atuk seorang itu daripada 62 tahun kita merdeka, 22 tahun atuk memerintah, dia ajar kami benci dengan Pas, dia ajar kami benci dengan DAP, dia ajar kami benci dengan lain-lain parti.

 Tapi sekarang ini mereka telah cium mulut sesama sendiri. 22 tahun kita ditipu tetapi kali ini 2018 walaupun kita lakukan kesilapan pada 9 Mei lalu membawa kepada tragedi kekalahan (PRU14).

"Bersama saya dan rakan-rakan kita bercantumlah semula. Kita ketepikan perbezaan dalam kalangan kita atas nama Islam, Melayu, Malaysia dan Bumiputera Sabah dan Sarawak," katanya ketika berucap di hadapan lebih 30,000 penyokong sempena Himpunan Perpaduan Ummah di Dataran Kampung Gajah, di sini, malam tadi.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid memberi amaran kepada kerajaan supaya tidak meratifikasi ICERD.
Katanya, tindakan meratifikasi ICERD itu akan menimbulkan kemarahan orang Melayu dan Islam.

"Kita tahu ICERD ada dalang dari dalam dan luar. Orang Melayu ada satu sifat dalam kamus Inggeris iaitu amuk. Jangan sampai orang Melayu amuk.

"Tapi kalau amaran tak diendah Umno dan Pas akan bersatu. Ini bukan sebarang amaran jangan main-main kalau mahu perkataan amuk dilakukan," katanya.

Sementara itu, pada sidang media selepas himpunan tersebut, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberitahu kerjasama Pas dengan Umno setakat ini hanya melibatkan ICERD.

Katanya, belum ada sebarang perbincangan ke arah penggabungan kedua-dua parti itu.

7 orang berkata:

Anonymous said...

This makes Tgna turned in his grave

~PakKaramu~ said...

Laaaaaa ! takkan DAP je yang komen,Pak sedara pupu duai DAP mana ? Jangan malu la komen jew !

Anonymous said...

alhamdulillah akhirnya umno dan pas akan bergabung. tahniah pak karam dan walaun. kalaulah pas dan umno bergabng sebelum pru haritu mesti hadi dah jadi pm. tapi sayang, pas bodo dan guna strategi bodo formula dr.zuhdi. pedulikan amanat tgna, dia bukannya tau apa2 pasal strategi politik ni. dia cuma tau lawan umno sampai mati jer. lagipun dia dah takde, silalah bergabung!

Anonymous said...

masyaAllah! ramainya 32 ribu umat. harap2 masa demo 8 disember nanti boleh cecah 320000 umat. ataupun ahli umno campur ahli pas boleh cecah hampir 5 juta umat. alang2 nak berdemo teruskanlah buat rampasan kuasa kat putrajaya tu. barulah best. pak karam jgn ponteng tau. 8 dis kita jumpa di kl yaa.

Anonymous said...

amanat hadi dah terbatal lah ya? alhamdulillah umno dah kembali jadi islam, dah tak kafir.

Anonymous said...

al-fatihah untuk arwah tgna. semoga perjuangan dia yg istiqomah melawan kezaliman umno mendapat balasan baik dari Allah swt.

Anonymous said...

Pak karam, ICERD tu menatang apa? Cer citer sikit nak dengar.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.