Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KALIMAH ALLAH ISU SENSITIF ?

BARU JE BERTAKBIR HARI RAYA TENTANG TENTERA AHZAB

ORANG YANG MENJAGA URUSAN AGAMA SUNYI SEPI !!! 

KALIMAH ALLAH BUKAN ISU NEGERI, TAPI NEGARA, MALAH ISU INTERNASIONAL

ISU KALIMAH YANG TERDAPAT DI DALAM KITAB ORANG ISLAN 
IAITU AL QURAN ITULAH ISU POKOKNYA

RAKYAT NAK TENGOK TEGEH LAGU MANA !
Wanita Umno mahu k'jaan berhemah, tegas tangani isu kalimah Allah

HORAS !
Menteri yang banyak masalah

BARU NAK KAJI ?
Isu kalimah 'Allah': Kerajaan kaji arahan lebih menyeluruh - Saifuddin

Kalimah Allah: Bekas menteri agama tuntut penjelasan KDN

K'jaan terus didesak jelaskan rasional tarik balik rayuan kalimah Allah

DALAM MASA YANG SAMA ISU AZAN PULAK !
NAMPAKNYA ISU AGAMA TURUT DISENTUH !

MASALAH AZAN JUGA MASALAH AGAMA 
D P.PINANG !
Isu azan: Majlis agama tuntut mohon maaf, aktivis terjah sidang media

MASALAGH AGAMA EKSTREMIS?
Lim harap PH bantu rakan pertahan P Pinang dari 'ekstremisme'

HI,HI,HI AIK ? DALAM PH KAN KE ADA PARTI ISLAM SEBENAR, TAK KAN TAK BOLEH TOLONG KOT !

NAMPAKNYA ISLAM SAHAJA YANG PATUT BERALAH ?
INI YANG KITA SEBUT MASALAH PASAL 3 PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN
SUDAH TIDAK DIHORMATI,  INI LA POKOKNYA !


MERDEKAAAAAA !









40 orang berkata:

Anonymous said...

Campaklah keluar lagu keramat ‘Anak kecil main api’ . Good bye UMNo...!!

Jangan salah kan orang lain , salahkan pemimpin UMNo itu sendiri bila UMNo dikuburkan PRN Jun 2023 ini nanti..

Terbukti benarlah rangkapnya yang berbunyi:

Masa depan sungguh kelam,
Kan lenyap peristiwa semalam,
Tertutuplah hati terkunci mati,
Maruah peribadi dah hilang.

Moga sahabat-sahabat dan pimpinan dalam Umno yang masih jujur cintakan perjuangan keramat menyatupadukan ummah segera bangkit menuntut perubahan.

Kepada penyokong-penyokong DAP pula diminta supaya menyokong Umno. Kerana DAP tahu Umno tidak lagi mendapat sokongan orang Melayu seperti dulu. DAP cukup bimbang jika Umno kalah, dan PH juga akan kalah.

Akhirnya Umno akan bergantung kepada sokongan DAP untuk menang pilihan raya. Dalam erti kata bahasa kasar " UMNo macai DAP yang bertuankan Lee Kwan Yew di Singapura sana". Itu lah fakta tersirat pemimpin yang jadi barua barua mereka.

Kalau walaun UMNo tak paham dan tak serik juga ko orang tunggu PRN Jun 2023.... UMNo ke laut dalam..!!

Pemimpin bodoh untuk Ahli yang bodoh..!!

Sesungguhnya yang mahu ‘bunuh’ matikan Umno bukan PAS bukan BERSATU tetapi pemimpin Dan ahli UMNo yang sebaris dengan DAP Dan Anwar Ibrahim yang sepentas dengan Presiden Umno di WTC hari ini.

Keabsahan prestasi UMNo pula akan teruji tidak lama lagi. Ianya akan teruji dalam Jun 2023 dalamPRN di 6 negeri nanti. Berdasarkan beberapa penelitian awal, dijangkakan Umno akan kehilangan lebih separuh sokongan penyokong-penyokongnya dalam PRN akan datang.

Tungguuuuu...!!

Anonymous said...

Sehari selepas konvensyen Kerajaan Perpaduan konon nya atas pilihan Yang Dipertuan Hagong, isu kalimah Allah dilacurkan kembali oleh puak ini semola. APA MOTIF..!?

UMNo bole buat apa skg..!? Tak kan buat bodoh bangang bisu pekak badak..!? Wooi UMNo tidoo ker..!?

Apa motif sebenar kaum ini dalam Kerajaan Perpaduan penggunaan Kalimah Allah dibenarkan pada semua Agama..!?

Motif nya mudah pulak ini ingin melaga lagakan dan membatu apikan sambil pecah dan perintah orang Melayu' Islam.. straight forward isu

Setiausaha Agung DAP Anthony Loke serta pemimpin-pemimpin Kerajaan Perpaduan yang lainnya hadir ibupejabat UMNo di PWTC.

Kehadiran DAP bersama-sama 19 parti politik yang lain ke Pusat Dagangan Dunia (WTC) Kuala Lumpur pada 14 Mei lalu adalah simbol kesetiaan kepada Raja Melayu yang menjadi tonggak Malaysia sepertimana diikrarkan dalam rukun negara.

Anonymous said...

Bila otak letak kat jubo..

Fakta terkini dah tau musim panas ramai penduduk bandar guna air cond kenapa caj letrik kena bayar lebih guna air cond, patutnya musim panas ni lah caj letrik guna air cond kena kurangkan .... alahaiiii ..

Dah la pinjaman cagar KWSP kena bayar bunga 4% can oleh bank bila pencarum buat pinjaman....

34,643 layak terima pinjaman peribadi RM722 juta bakal miskin tegar selepas buat pinjaman bercagar wang KWSP

Sebanyak 74,392 permohonan diterima di bawah Fasiliti Sokongan Akaun 2 (FSA2) setakat 14 April 2023, dengan 34,643 daripadanya adalah permohonan yang layak dengan jumlah RM722 juta, menurut Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

Pergi campur dengan marhaen, jangan duduk di atas sahaja. Jangan buka puasa di hotel sahaja, sekali sekala buka dengan gelandangan.

Puak-puak kayangan ini hidup senang lenang itu tak merasai apa yang mereka di bawah rasai.

Siapa pernah rasa orang datang rumah pukul 12 tengah malam minta duit sebab esok pagi kena bayar yuran anak?

Siapa pernah rasa orang datang rumah minta pinjam duit untuk beli susu anak?

Sebab tidak faham keluar kata-kata keji. Orang nak jalan kaki pun mereka permainkan. Konon boleh masuk Olimpik dan sebagainya.

4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Amir Hamzah Azizan berkata KWSP menjangkakan jumlah permohonan FSA2 akan terus meningkat, lebih-lebih lagi setelah Bank Simpanan Nasional (BSN) melancarkan BSN MyRinggit Insan-i pada Sabtu.

Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

Ada anak-anak yang jarang berjumpa dengan ibu bapa kerana mereka kerja sampai malam. Anak-anak diberi kunci rumah dan terpaksa menguruskan diri sendiri. Makan, mandi, buat homework, ulangkaji dan sebagainya semua buat sendiri

Permohonan 74,392 yang diterima bakal dimiskin kan lagi untuk org Melayu yang dah sedia miskin.
Air cond bukan barang mewah wahai Bang Non, air cond sudah jadi keperluan orang marhean... Musim panas ni sepatutnya caj air cond kena bagi kurang bukan di naikkan caj letrik air cond itu .. alahaiiii

Bahana bila otak letak kat jubo..

Saya ulangggg...!!

Anonymous said...

Awas agenda Pluralisma sedang berkembang bila Brother Anwar Bin Ibrahim diangkat PMx

Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) telah mengeluarkan kembali kenyataannya yang bertarikh 21 Februari 2021 bersama Liga Ulama Islam dan Liga Arab Maghreb ketika mengadakan persidangan yang bertajuk The Position of the Islamic Ummah on the Abrahamic Religion yang merumuskan bahawa Abraham Religion adalah satu ancaman terhadap akidah umat Islam.

Penggunaan kalimah Allah salah satu bunga bunga rencana kecil Pluralisma Agama di Malaysia tak sampai 3 setelah dinobatkan sebagai PMX... AWAS..!!

tanggal 16 Februari lalu UAE secara rasminya telah membuka Abraham Family House, iaitu satu komplek yang mengandungi sebuah masjid, gereja dan synagogue di Pulau Saadiyat, Abu Dhabi, UAE.

Akhbar utama negara haram Israel, The Jerusalem Post dalam ulasannya begitu bangga dengan perkembangan tersebut.

KUIS dalam kenyatannya menyeru para cendekiawan Islam, penuntut ilmu dan pendakwah untuk menunaikan kewajipan mereka terhadap agama Islam dalam menghadapi cabaran bid’ah yang sesat di zaman ini.

Syeikh Dr. Ahmed Al Tayeb, Abraham Religion adalah satu ancaman dan muslihat besar yang boleh menyesatkan akidah umat Islam. Agama baharu ini perlu ditolak dan diperjelaskan bahayanya kepada umum di samping bertujuan untuk memanipulasi umat Islam supaya menerima keberadaan zionis Yahudi

Anonymous said...

BRICS: 10 Negara Asia Bersetuju Menolak Dolar A.S

Negara-negara BRICS sedang mencari untuk mengenepikan dolar A.S. dengan melancarkan mata wang baharu untuk menyelesaikan perdagangan antarabangsa. Perkembangan itu mencabar ketuanan dolar dan boleh menyingkirkannya daripada status rizab global.

https://watcher.guru/news/brics-10-asian-countries-agree-ditch-u-s-dollar

Langkah itu memberi inspirasi kepada negara-negara Timur membangun yang lain untuk membuang dolar dan mempromosikan mata wang asli mereka untuk perdagangan global. Jika momentum berterusan, lebih banyak negara Timur boleh berganding bahu dan menamatkan pergantungan kepada dolar A.S. sepenuhnya.

Berani ke Brother Anwar Bin Ibrahim menolak Dollar USD.

Kan rahsia Brother banyak kat US sana..?



Kikikiki..

Anonymous said...

Ketua Penerangan UMNO, Azalina Othman Said berkata, UMNO akan kekal terus berjuang menegak dan mempertahankan Islam sebagai agama Persekutuan serta menghormati prinsip kebebasan beragama seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan

Apakah mintri UMNo ni sekadar acah acah power sambil gentel telo ooopsss silap..bijik kelentit...!!?

Kikikiki..

Anonymous said...

.Awas agenda Pluralisma sedang berkembang bila Brother Anwar Bin Ibrahim diangkat PMx

Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) telah mengeluarkan kembali kenyataannya yang bertarikh 21 Februari 2021 bersama Liga Ulama Islam dan Liga Arab Maghreb ketika mengadakan persidangan yang bertajuk The Position of the Islamic Ummah on the Abrahamic Religion yang merumuskan bahawa Abraham Religion adalah satu ancaman terhadap akidah umat Islam.

Penggunaan kalimah Allah salah satu bunga bunga rencana kecil Pluralisma Agama di Malaysia tak sampai 3 bulan setelah dinobatkan sebagai PMX... AWAS..!!

Lagi pelik sepatutnya biar diperingkat Mahkamah Persekutuan yang menentukan isu kalimah Allah. PMx pulak yang terhegeh hegeh nak tentukan isu kalimah Allah.. Apa motif PMx...!?

tanggal 16 Februari lalu UAE secara rasminya telah membuka Abraham Family House, iaitu satu komplek yang mengandungi sebuah masjid, gereja dan synagogue di Pulau Saadiyat, Abu Dhabi, UAE.

Akhbar utama negara haram Israel, The Jerusalem Post dalam ulasannya begitu bangga dengan perkembangan tersebut.

KUIS dalam kenyatannya menyeru para cendekiawan Islam, penuntut ilmu dan pendakwah untuk menunaikan kewajipan mereka terhadap agama Islam dalam menghadapi cabaran bid’ah yang sesat di zaman ini.

Syeikh Dr. Ahmed Al Tayeb, Abraham Religion adalah satu ancaman dan muslihat besar yang boleh menyesatkan akidah umat Islam. Agama baharu ini perlu ditolak dan diperjelaskan bahayanya kepada umum di samping bertujuan untuk memanipulasi umat Islam supaya menerima keberadaan zionis Yahudi.

UMNo bole buat apa ... Sekadar jadi macai DAP bertuankan Lee Kwan Yew...

Anonymous said...

Kenapa PMx sangat tergesa gesa dalam isu kalimah Allah.. Lebih helok Mahkamah Persekutuan jalankan tanggungjawabnya.

Jelas, ini membuktikan perdana menteri seorang yang cuai, yang tidak meneliti keputusan mahkamah...

Apa motif kerajaan PMx..!?

UMNo sedia pertahan isu kalimah Allah.

Peerghh..!!

























Puiiiii....!!!

Anonymous said...

Akar umbi UMNO akan menilai Anwar dan hubungan BN/PH melalui keputusan pengampunan Najib.

Keputusan pengampunan Bossku harus dipandang dari sudut yang luas merangkumi isu Jho Low yang Masih bebas lepas kaya raya sambil terbahak bahak tepok tangan tiada sekor pun yang berani menangkan Jho Low.

Angkara perbuatan Jho Low dan kaum mata sepet sedang tepok tangan tengok berapa bodoh bangang nya semua pemimpin Melayu' bercakaran da berbunuhan sesama sendiri.

Apakah lagi dua ekor monyet laki bini ini iaitu Taufik Ayman dan Zety betul betul depan lubang hidung penguasa sampai sekarang la sung tak ambil tindakan Mahkamah...

AWAS ini punca kenapa UMNo dan walaun yang bersama barua DAP yang bertuankan Lee Kwan Yew perlu dilingkupkan PRN June 2023 ini nanti

Tungguuuu

Anonymous said...

Baru 3 bulan jadi PMx banyak isu tidak konsisten..kalau 3 tahun mau lingkup Malaysia camni..

Kenapa PMx sangat tergesa gesa Dan terhegeh hegeh dalam isu kalimah Allah..!?

Kes 1 : Kan lebih helok Mahkamah Persekutuan jalankan tanggungjawabnya. Kes kalimah Allah: "Kerajaan tak patut tarik balik, biar mahkamah putuskan mengikut undang-undang", kata Hassan Karim MP dari PKR

Kes 2 : Bab OPR naik banyak Kali pandai pulak cakap itu bidang kuasa Bank Negara sedangkan MoF Dan PMx orang yang sama..

Kes 3 :Dalam Kes AMLA Zety Dan Taufik Ayman sampai sekarang Mahkamah Dan AG sejuk bekukan Kes AMLA 700 juta keluarga penyamun ini. Kes pengampunan tidak dibawah ke peringkat atasan.

Kes 4 : Jangan citer Kes Jho Low sampai sekarang lesap bebas kaya raya sambil tepok tangan terbahak ketawa dng kaum mata sepetnya melihat sesama pemimpin Melayu' di bodoh bangangkan angkara sekor babi bernama Jho Low..lansung tiada gesaan utk segera ditangkap Jho Low, Nik Faisal dll

Kes 5 : Bab kalimah Allah dah hal pemilihan status tanah bodoh diam dan bangang itu dibawa bidang kuasa Mahkamah Tinggi hingga Pejabat Tanah tidak punyai kuasa lagi.!?

Kenapa isu yang sama tapi tindakan berbeza dalam tempah 3 bulan jadi PMx..!? Ini PMx suka pada tindakan populist bukan local standi...!!

Jelas, ini membuktikan perdana menteri seorang yang cuai tidak credik mengurus dan tidak meneliti keputusan mahkamah...

Apa motif kerajaan PMx terhegeh tergesa gesa dalam isu kalimah Allah..!?

Apakah kena sondol dengan sekutu Avanglista DAP, LGBT.!?

Atau No sondol No undi..!?

Adakah kerajaan yang kununnya pilihan Hagong Dan Raja Melayu' ini telah berunding dengan Raja-raja Melayu, Majlis Agama Islam Selangor, Majlis Agama Islam Kedah sebelum keputusan menarik balik rayuan dibuat...??

Semua isu sensitif mcm ini suka suka PMx saja main sondol...!!

“Jelas, keputusan menarik balik rayuan ini membuktikan bahawa kerajaan pimpinan Anwar Ibrahim tidak sensitif terhadap isu kalimah Allah, walhal perkara ini boleh menggugat keharmonian masyarakat berbilang bangsa dan agama di Malaysia.

Kikikiki..

UMNo sedia pertahan isu kalimah Allah.

Puiiiii..!!

Anonymous said...

Agung kalimah Allah.

Tapi fitnah dan mencarut dah jadi ketagihan. Tak ikut apa yg Allah perintah.

Puiii

Anonymous said...

Bahasa halus dh buat tak jalan dah dng barua barua bengap nak mampos..

Kena bahasa sentap baru onn




Puiiiii...

Anonymous said...

Kah kah kah

Nabi mana bawa ajaran guna bahasa sentap? Patut la di negara Arab bleh bunuh sama Islam sbb alasan...... "tak jalan"

Nasib le korang walaun

Kah kah kahak puiii

Anonymous said...

Nabi tak ada bahasa sentap dah... Klu zaman sahabag dulu trus putus pala dari badan Jaa.... Nak maki apa lagi



Kikikiki


Anonymous said...

Wahyu Nabi dan senjata HAARP

Sabda Nabi sesungguhnya kamu berada di pertengahan lapisan langit.. Cahaya radiasi ini lah HAARP tarik untuk musnahkan bumi. Research centre dari Mesir Dr Baser Sayet

https://vt.tiktok.com/ZSLeaUsv5/

Sebalum ini taufsn Katarina, Sally Emily dsb nya selalu melanda Miami Florida, Bermuda dan Amerika Latin. Tiba tiba lansung tiada taufan tornado kategori F1 melanda kawasan tersebut.

Cuaca tidak menentu panas, kering hujan lebat ribut petir dan gempa bumi banyak berlaku di Asia Pacific. Tentera USA berkubu di Filipina Dan Taiwan kesan kebangkitan China dan Russia.

Mulai cuaca tak menentu masa kini taufan Katarina, Emily, Sally dll taufan kategori F1 akan berlaku di rantau Asia Pacific bukan di Bermuda, Florida Jamaica Atlantik lagi...Cuaca panas sejuk hujan banjir ini baru permulaan ... Tornado F1 dan gempa bumi... Tungguuu yer pada manusia yang tak berilmu ...!!

Anonymous said...

Nasib baiklah dlm negara ni ada berbilang bangsa dan kaum. Kalau semuanya hanya berkisahkan politik Melayu dan Islam mesti berlaku perang saudara setiap bulan.

Satu parti dok perasan dialah terlebih Islam dan satu lg parti terlebih Nelayu..masing2 nak tunjuk hebat utk berkuasa peralatkan pengikut2 taksub yg bodoh.

Setiapkali nak pru dan prn, isu2 sentimen agama dan kaum jd modal politik puak2 ni.

Yg jd mangsa majoriti rakyat marhaen. Rakyat yg bijak takkan terpengaruh dgn propaganda murahan lapuk.

Anonymous said...

Jangan terpengaruh dengan pemimpin barua DAP bertuan Lee Kwan Yew... Hidup Melayu'..!!

Anonymous said...

dolu dengar ringgit pulih bila nuar jadi pm .. sebab k3rajaan najib sakau duit.. skang nilai ringgit jatuh lagi. adakah kerajaan nuar sekarang juga sakau duit.???

Dolu Cakap bergogar gogar dunio.. jubo ponoh dng taik..


Puiii..


kah kah kah

Anonymous said...

Lebih 60 thn pemimpin2 Melayu Islam berkuasa, atok kerala kutty PM 22thn 22 bln...Melayu tetap miskin, bodoh dan takut dgn apek Singapura Lee Kwan Yew.. berpuluh thn meratib salahkan DAP..haa tepokkk!

Puiii..

kah kah kah

Anonymous said...

60 tahun di tipu UMNo

Anonymous said...

No UMNo No DAP

Anonymous said...

Khas untuk 3.5 jota ahlul walaun UMNo Mesia sklian...

Ini Amanat mauttt utk ahlul marhean UMNo.. Bukan ahlul kayangan UMNo

Siapa yang dapat memastikan sama ada ahli-ahli UMNO bersedia untuk mengundi calon-calon DAP yang bakal bertanding atas nama Kerajaan Perpaduan pada enam pilihan raya negeri (PRN) nanti.

Gambaran sebenar tentang sikap ahli-ahli UMNO yang dikatakan berjumlah 3.5 juta orang hanya akan diketahui setelah kajian dibuat selepas selesai PRN di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Semalam, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan meminta semua ahli UMNO mentaati arahan parti termasuk dari segi mengundi calon-calon Pakatan Harapan (PH) yang menjadi sekutu dalam Kerajaan Perpaduan.

Anonymous said...

No PNyakau No Gerakan

Anonymous said...

Gambaran sebenar tentang sikap ahli-ahli UMNO yang dikatakan berjumlah 3.5 juta orang hanya akan diketahui setelah kajian dibuat selepas selesai PRN di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Semalam, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan meminta semua ahli UMNO mentaati arahan parti termasuk dari segi mengundi calon-calon Pakatan Harapan (PH) yang menjadi sekutu dalam Kerajaan Perpaduan.

Ada mata tengok
Ada hidung bau
Ada Otak fikir
Ada telo goyang ke tak goyang

Kalau tak goyang telo Sila undi PN


Kikikiki

Anonymous said...

No PNyakau No Cina Gelakan

Kikikiki

Anonymous said...

Kes Jho Low yang Masih bebas lepas kaya raya sambil terbahak bahak tepok tangan tiada sekor pun yang berani menangkap Jho Low.

Angkara perbuatan Jho Low dan kaum mata sepet sedang tepok tangan tengok berapa bodoh bangang nya semua pemimpin Melayu' bercakaran da berbunuhan sesama sendiri.

Apakah lagi dua ekor monyet laki bini ini iaitu Taufik Ayman dan Zety betul betul depan lubang hidung penguasa sampai sekarang la sung tak ambil tindakan Mahkamah...

AWAS ini punca kenapa UMNo dan walaun yang bersama barua DAP yang bertuankan Lee Kwan Yew pasti dilingkupkan PRN June 2023 ini nanti

Tungguuuu

Anonymous said...

8 daripada 10 ahli UMNO diramal tak sokong DAP

Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Dr Sivamurugan Pandian berkata, ramalan itu berdasarkan permusuhan antara UMNO-DAP yang sudah berlarutan sekian lama sebelum kedua-dua parti menjadi sekutu di bawah Kerajaan Perpaduan.

Namun di peringkat bawahan (akar umbi) mungkin akan wujud protes sebab permusuhan kedua-dua parti ini sudah berlaku terlalu lama selain kita belum nampak kecenderungan pengundi UMNO untuk bergerak bersama DAP

Menurutnya, hanya sekitar satu atau Dua pengundi daripada 10 pengundi UMNO di satu-satu kawasan dijangka memangkah calon DAP pada PRN nanti.

Anonymous said...

1. Malaysia most wanted men, Liow Soon Hee dikejar oleh Pengarah JSJ.

2. Hamzah House of Daim pula dikejar oleh budak² SB Hamid B.

3. Hanya Ketua SPRM je tahu disebalik silent scalper.

4. Liow Soon Hee tu BFF dengan Low Taek Jho. Combo inilah tonggak 'macau scam'.

5. Selagi ada Liow dan Low, selagi itu 'macau scam' berjaya sihir orang melayoooo....

6. Di belakang Liow Soon Hee tu Hamzah.Di belakang Low Taek Jho pula adalah Daim.

7. Daim adalah taikun paling berkuasa dan kebal diangkat oleh Mahathir.

GrandMaster pernah berkata,

"Beri aku 10 orang Daim, nescaya melayu(baca mason) akan menawan dunia."

* Mason melayu di sekeliling Daim adalah proksi yang bagi fund kepada PAS.

* Dulu UMNO mason. Kini PN mason.

* Fighter Zahid Hamidi la yang slay semua mason tu..

* Ada yang terbuang mengendeng ke PN.

* Ada yang jadi gelandangan takde parti, macam Khairy.

_____________________

* Tajudin Ramli adalah Tan Sri yang akan jadi saksi.

* Dalam rakaman video yang viral tahun 2018 sebelum Mahathir berjaya hijack Pakatan, Tajudin bercakap mengenai pembelian saham MAS yang didakwanya dibuat kerana arahan Mahathir dan Daim.

* "Dulu, saham MAS x smpi RM3 (RM600 juta jumlah harga pasaran). Ketika itu saya dlm perjalanan pulang ke tanah air dari Hatyai, Thailand. Saya bersama Tun Daim, arwah Tan Sri Yahaya Ahmad dan arwah Tan Sri Ali Abul Hassan untuk bertemu PM Dr Mahathir".

* "Bila kami tiba, saya diarahkan membeli saham MAS pada harga RM8".

* "Saya kata kepada Daim, ia terlalu mahal...Saya maklumkan kepada dia (Daim),bahawa saya takkan bayar lebih daripada RM5 dan RM8 itu terlalu mahal, saya tak mampu utk membayarnya".

* "Selepas itu, Daim ugut saya....."

* "Kamu tak boleh kata 'tidak', 'You Can't Say No' pada Perdana Menteri.
______________________

Hanya Anwar Ibrahim PMX je berani lawan kerakusan mason melayu. Walau kena pedajal dan diburukkan karier politiknya serata dunia, Tuhan letak orang yang hebat di sekelilingnya.

Bekas ketua ulama' dunia bersama pak sheikh dan telah ajar ilmu yang sangat mahal. Nak lawan geng² mason ni, biar mereka mati dalam kobaran api mrk sendiri.

Semua orang tahu Mahathir akhirnya mengaku; Timbalan pendakwaraya tahun 1998 create kes liwat dan dibayar wang juta2. Kononnya bukan hasil tangan dia. Padahal dia orang nombor satu Msia ketika itu.

Anonymous said...

6.57

si babi leo soo hee dah tangkap ka blom....!?

gebang bodoh banganng tak guno..

anank vincent tan tanam berkilo ladang ganja dah tangkap ka blomm

jho low maleh nal citer le... lepas bebas mcm sial PDRM dah ta ade telo na tangkap

asal cino lepas


asal babi lepas....


PRN kali ni pasti Linkupkan barua barua DAP beetuankan Babi Lee Kwan Yew Jun 2023

asal babi lepas...!!

Anonymous said...

Di belakang Liow Soon Hee adalah Hamzah.

asal babi lepas..

Di belakang Low Taek Jho pula Daim.

asal babi lepas..!!

Anonymous said...

Bring them laaaaaa

Anonymous said...

Zety Taufik Ayman depan lubang juboo pun tak berani nak kaut masuk Mahkamah..

Puiiiii.....!!!


Kah kah kah...

Anonymous said...

Kalau diri rasa boleh bangang kenapa nak jadi cerdik

Dalam menghadapi PRN 6 negeri, naratif sonsang yang menyeru kepada menyokong dan mendokong Aljub, PKR dan DAPig terus di dendangkan. Tengok la siapa yang mendendangkannya.

Kepimpinan UMNO langsung tidak mendengar keluh kesah ahli dan rakyat yang mahukan penjelasan apakah ameno sudah boleh menerima politik liberal, isu Kalimah suci, isu murtad Lina Joy, hak kesamaan kaum dan agama, hak kesamaan gender, perjuangan LGBT dan lain lain yang terang bertentangan dengan roh dan semangat perjuangan parti selama ini.

No UMno No DAP

Kah kah kah

Anonymous said...

Kalau diri rasa bangang kenapa nak jadi cerdik

Dalam menghadapi PRN 6 negeri, naratif sonsang yang menyeru kepada menyokong dan mendokong Aljub, PKR dan DAPig terus di dendangkan. Tengok la siapa yang mendendangkannya.

Kepimpinan UMNO langsung tidak mendengar keluh kesah ahli dan rakyat yang mahukan penjelasan apakah ameno sudah boleh menerima politik liberal, isu Kalimah suci, isu murtad Lina Joy, hak kesamaan kaum dan agama, hak kesamaan gender, perjuangan LGBT dan lain lain yang terang bertentangan dengan roh dan semangat perjuangan parti selama ini.

No UMno No DAP

Kah kah kah

Anonymous said...

No PNgkhianat No Gerakan

Kah kah kah

Anonymous said...

Sampai sekarang Brother Anwar Bin Ibrahim senyap bodoh bangang tak jawab...

Satu perkara yang perlu difahamkan ialah kenapa keputusan ini dibuat secara unilateral sedangkan ramai pemegang taruh yang terlibat di dalam kes ini. Beberapa Majlis Agama Islam seperti Selangor, Wilayah Persekutuan dan Kedah dilaporkan telah mendapat hak sebagai amicus curae (sahabat mahkamah) di dalam kes tersebut namun tidak dirundingi.

Malah baginda Tuanku Sultan Selangor, Johor dan Kedah juga pernah menzahirkan titah menyokong rayuan tersebut. Para mufti juga telah memutuskan di dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan perkara yang sama. Adakah entiti ini dirundingi atau tidak? Namun persoalan yang ditimbulkan ini sehingga kini masih belum dijawab.

Straight to the point kenapa Brother Anwar Bin Ibrahim terhegeh hegeh Dan tergesa gesa buat keputusan sendiri tarik balik isu kalimah Allah sedangkan Mahkamah punya kuasa untuk buat keputusan...!?

Anonymous said...

No PNyamun No Gerakan

Anonymous said...

Dah pergi pawagam ticket sold out .. penonton kosong

Nak fakta ka...

Gambar saksi bisu


Tungguuuuuuuu


Kah kah kah

Anonymous said...

Parlimen lagi.

Mp p end memang low class.

Merapu.

Anonymous said...

Boikot jam SWATCH... Act Now .!!

Sokongan kumpulan rock Britain, Coldplay, terhadap masyarakat lesbian, gay, bisexual dan transgender (LGBT).

Coldplay dijadualkan mengadakan konsert pertama di Malaysia pada November. Bagaimanapun, seorang pemimpin PAS mendesak supaya konsert itu dibatalkan atas alasan menggalakkan budaya hedonisme dan songsang.

CEO Kumpulan Swatch Nick Hayek Jr berkata, syarikat itu telah lama dikenali kerana meraikan pelbagai lapisan masyarakat menerusi jam tangan yang “berwarna-warni dan menyeronokkan”.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.