Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SITA AKAUN BERSATU

 IBARAT RENTAP NYAWA KASI MATI

DARI KASI MATI LEBIH BAIK PATI BERSATU KASI HARAM

SUDAH TENTU KITA BOLEH JOGET LAMBAK TANDA SYUKUR

Bersatu berhujah bahawa pembekuan akaun itu adalah sebahagian daripada konspirasi jahat kerajaan perpaduan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan timbalannya Ahmad Zahid Hamidi.

TAK BAIK TUDUH ORANG CAM TU

DOOOSAAAA !

MASUUUK NERAKAAAA !


3 orang berkata:

Anonymous said...

.Siapa pemilik Zutello Crypto head by Kartel Mafia scamer mata sepet... .!?

Asal mata sepet Lepas bebas.. Lantak lah mangsa scamer banyak kaum Cina..?

Bila ramai mangsa kaum Cina maka beribu ribu mangsa terpekik terlolong buat polis report.

Kalau Jho Low larikan diri sekor kaum Cina ni tak buat polis report Dan pelik PDRM buat bodoh tak tangkap Jho Low.

Usaha untuk bawak Jho Low pulang membongkar kebenaran Link bawah ni hahh

https://fb.watch/kkZwXYIG3v/?mibextid=qC1gEa

Zety dan Taufik Ayman Masih bebas lepas tiada tindakan

Ramai daripada mangsa adalah warga Cina yang lebih tua. Ada yang mengeluarkan wang simpanan mereka daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)

Ada juga yang meminjam wang daripada peminjam untuk menyertai skim pelaburan palsu yang dikenali sebagai Zuttelo ini.

https://youtu.be/zvEuavkVZN8

Sindiket ini bergerak aktif sejak pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan majoriti mangsa terdiri daripada masyarakat Cina termasuk warga emas.

"Mangsa ditawarkan skim pelaburan pelbagai pakej termasuk disertakan dengan insurans dengan kadar pulangan dividen yang tinggi iaitu sekitar 17 peratus sebulan," katanya.

Pada mulanya sindiket itu menggunakan nama lain dan menyasarkan mangsa daripada masyarakat Cina namun menghentikan aktivitinya di bawah kendalian itu dan kini menggunakan nama berbeza menyasarkan mangsa Melayu

https://youtu.be/Z0GPtlBeE9Q

Diganggarkan sindiket skim pelaburan dalam talian terbaharu ini dikenali sebagai Zuttelo telah menyebabkan lebih 10,000 mangsa kerugian sekurang-kurangnya RM3 bilion,” katanya sambil menambah kebanyakan mangsa adalah warga China.

https://youtu.be/1XFhxhEWLQE

Sindiket itu telah menutup aktiviti di bawah nama Zuttelo dan menukar namanya kepada Solaris.

“Kami percaya sindiket itu kini menggunakan nama Solaris dan menyasarkan Melayu dan India.

Presiden Malaysia Community Crime Care (MCCC) Tan Sri Musa Hassan berkata polis mesti mengambil tindakan terhadap sindiket itu sendiri serta mengelak mangsa daripada ditipu.

-------

Anonymous said...

Dolu suka berjubo sekarang suka fitnah..!!

Mentaliti pH/UMNo tuduh dah fitnah dolu, fakta dan bukti kemudian cerita..!! Seperti fitnah Bossku dalam kes 1MDB masih di jaja.. tapi rakyat dah meluat fitnah jijik ini..!!

Brother Anwar Bin Ibrahim telah membuat tuduhan palsu mengenai penyelewengan dana awam sebanyak RM600 bilion, yang dikurangkan kepada RM530 bilion, dan kemudian kepada RM92.5 bilion, kemudian kepada RM4.5 bilion, dan akhirnya kepada hanya RM300 juta.

Lagi pelik bukan sahaja angka itu terus berubah, malah ceritanya juga terus berubah: daripada Muhyiddin Yassin mencuri wang rakyat kepada Muhyiddin menerima rasuah dan sogokan. Akhirnya, apabila Muhyiddin ditangkap didakwa, ia bukan kerana penyelewengan, rasuah atau rasuah, ia adalah kerana salah guna kuasa.

Muhyiddin yang di fitnah meluluskan inisiatif Kementerian Kewangan (MoF) yang dipanggil ‘Projek JanaWibawa’, yang merupakan rancangan ekonomi untuk membantu kontraktor Bumiputera yang berada dalam kesusahan daripada muflis. Muhyiddin tidak bertanggungjawab ke atas Projek JanaWibawa, MoF adalah, dan beliau juga tidak mempunyai kuasa kelulusan.

Jadi bagaimana Muhyiddin boleh menyalahgunakan kuasa yang dia tidak ada?

Muhyiddin selanjutnya didakwa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary mengenai status pengecualian cukainya, yang telah dibatalkan oleh Menteri Kewangan ketika itu Lim Guan Eng semasa pemerintahan Pakatan Harapan.

Bagaimanapun, kedua-dua Anwar dan Guan Eng telah menafikan perkara ini. Dalam kes itu, bagaimana Muhyiddin boleh dituduh melakukan jenayah salah guna kuasa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary terhadap status pengecualian cukainya jika status pengecualian cukai itu tidak pernah ditarik balik?

Perkembangan yang lebih menarik turut berlaku dalam Semakan Kehakiman yang melibatkan akaun bank BERSATU.

Pertama, SPRM merampas akaun bank BERSATU tanpa memaklumkan BERSATU. SPRM telah mendakwa BERSATU menerima wang daripada sumber rasuah dan atas sebab itu akaun mereka boleh dibekukan.

Bagaimanapun, sehingga hari ini BERSATU tidak didakwa atas sebarang kesalahan. Lebih menarik ialah hakikat bahawa SPRM kini terdedah kerana menghalang dan campur tangan dalam pentadbiran atau perjalanan keadilan.

Hanya dalam Kerajaan Perpaduan Malaysia PH/ mentaliti korup fitnah Umno perkara sebegini boleh berlaku!

Celah mana yang dikatakan penyalahgunaan kuasa?

Anonymous said...

Kasi simen terus akaun Bersatu duit haram...curi duit rakyat waktu covid.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.