Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Saturday, March 30, 2013

'Lebai' Kulim, Peguam setengah 'masak', kata Rajagopalu......ciannyer.....


Datuk T. Rajagoplu AJK Kerja Pusat MIC kata, 'Dia tidak layak menjadi Ahli Parlimen. Dia adalah peguam setengah masak dan dia bukanlah seorang Islam selayaknya kerana seorang Islam yang sebenar tidak sekali2 mengutuk atau menghina kepercayaan penganut yang lain.' Baca DI SINI .

Ini ekoran 'Lebai' Kulim itu yang dikatakan seolah2 menghina kepercayaan penganut Hindu.

Istilah setengah masak kalau ikut bahasa orang Terengganu ialah 'dok pok'.....kalau kita rebus ubi kalau 'dok pok' ubi tu masih keras...maka kalau dimakan kita akan sakit perut......kalau kita bakar kek setengah masak...kek akan mentah dan bentat...kikikikiki......kalau beri makan free macam depa dok beri BRiM pun amenu totok pun tak lalu nak makan.

Dulu masa 'Lebai' tu datang surau Annur Bangi, dia suka buat lawak 10 sen dengan serban hitamnya.....pooorrraaahhh 'Lebai'.

Kalaulah orang PR berucap macam tu...belum habis telan air-liur dan baca 'Tasbih Kaffarah' mesti kena ngap punya......alahai memang perkasa sungguh depa ni...dok makang ssamang.(tak makan disaman).

al-brangionline:

Cakap siang pandang-pandang......cakap malam dengar-dengar.....

p/s Islam mengajar umatnya menghormati kepercayaan Agama orang lain weh......

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu.)" Al-Quran, Surah Al-Hujurat, Ayat :13

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.