Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BN DAN PAS BERI KEMENANGAN MUDAH PADA ANUAR DI P.D

ANUAR IBRAHIM BOLEH TIDUR LENA KERANA BOLEH MENANG MUDAH DI P. DICKSON, KEDUA-DUA PARTI BN DAN PAS   TIDAK MEMPUNYAI KEMAMPUAN BERHADAPAN DENGAN ANUAR IBRAHIM DI P.D

SEMENTARA ITU:

ATAU

SHHHHH ! ADA MUSLIHAT BESAR ??? 
  Anwar kena menang besar di PD, kata penganalisis politik
   
PRK PD | Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu memenangi pilihan raya kecil Port Dickson bagi menunjukkan bahawa rakyat menyokong beliau sebagai bakal perdana menteri Malaysia kelapan, kata penganalis politik.

Pensyarah politik Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berkata majoriti kecil atau pengurangan majoriti berbanding yang diterima PKR pada pilihan raya umum lalu tidak akan mencerminkan sentimen bahawa rakyat mahukan Anwar menjadi perdana menteri.

"Anwar Ibrahim perlu menang besar sebab kita tahu, kita bercakap dalam soal proses dia nak jadi PM. Dia kena tarik seramai mungkin pengundi di PD untuk turun mengundi," katanya kepada 

 
"Sebagai bakal PM dan juga presiden PKR, menang sekadar menang tidak memadai. Dia harus memperlihatkan kemenangan dengan majoriti yang meyakinkan, iaitu majoriti yang besar. Dengan itu, dia boleh meyakinkan rakyat bahawa dia diterima baik," katanya.

"Kalau menang majoriti biasa, ini beri kesan negatif kepada rakyat. Kalau majoriti amat kecil, ia akan dimanipulasikan oleh pihak-pihak tertentu, seolah-olah dia tak popular. 

Menurutnya, sekiranya Anwar tewas sekalipun, bekas anggota parlimen Permatang Pauh itu masih boleh mencari tempat lain untuk bertanding.

Pas belum buat keputusan
 Mohd Amar Nik Abdullah
Mohd Amar Nik Abdullah

KOTA BHARU – Pas mungkin tidak meletak calon untuk PRK Port Dickson 13 Oktober ini, kata Naib Presidennya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.
Pak Karamu-

BN boikot PRK Port Dickson

AddThis Sharing Buttons

BN boikot PRK Port Dickson
Ahmad Zahid berkata demikian ketika sidang media di PWTC, hari ini
(Ubah saiz teks) 

KUALA LUMPUR - [DIKEMASKINI] BN tidak akan meletakkan calon pada PRK Port Dickson yang akan diadakan pada 13 Oktober ini.


Presiden Umno, Datuk Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, perkara itu diputuskan selepas hasil mesyuarat dan perbincangan dengan rakan komponen BN.


"Maka kita telah ambil keputusan setelah Biro Politik  Umno mengadakan mesyuarat dan perbincangan bersama rakan komponen khususnya MIC dan MCA, maka kita megambil keputusan bahawa BN akan memboikot PRK Port Dickson ertinya kita tidak letak calon daripada mana-mana calon daripada BN," katanya dalam sidang medianya di PWTC, di sini hari ini.


Jelasnya, secara tradisinya kerusi Parlimen Port Dickson merupakan kerusi MIC.


"Kerusi ini telah diperuntukkan kepada MIC dan kita juga mempunyai parti komponen lain seperti PPP.


"Saya telah mengadakan rundingan dengan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden MIC Tan Sri  Vigneswaran Sanasee untuk menyatakan pendirian Umno dan perundingan yang dijalankan adalah untuk menghormati rakan komponen BN, " katanya.


Susulan keputusan itu, kerusi Parlimen Port Dickson sekarang ini menyaksikan hanya Parti Rakyat Malaysia (PRM) dan Bebas menyatakan hasrat untuk mencabar calon PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Dalam pada itu, Zahid berkata tindakan memboikot PRK Port Dickson ini bukan tindakan kali pertama BN.


"Bagi kami tindakan memboikot  dalam mana-mana PRK bukan kali pertama perkara sama kita sudah lakukan pada PRK Penanti," katanya

Sementara itu ketika ditanya sama ada Umno akan membantu Pas sekiranya parti Islam itu meletakkan calon pada PRK berkenaan , Zahid menegaskan sebarang rundingan ke arah itu masih tidak dijalankan lagi. 

"Kita tidak ada sebarang perundingan secara muktamad... seperti yang berlaku di PRK sungai Kandis, Seri Setia malah di Balakong maka persetujuan itu berdasarkan tuntutan semasa dan keperluan ketika itu," katanya.


Pas sebelum ini menyatakan parti itu tidak akan memberi laluan mudah kepada Anwar untuk memenangi kerusi berkenaan.


Kerusi Port Dickson dikosongkan susulan  tindakan penyandangnya Datuk Danyal Balagopal Abdullah untuk membolehkan Presiden secara sukarela mengosongkan kerusinya buat Anwar bagi membolehkan beliau diangkat sebagai Perdana Menteri kelapan kelak.

27 orang berkata:

Anonymous said...

Haritu tamak haloba tunduk pada hawa nafsu bertanding 158 kerusi, ada pulak duit. Awat? Duit dah habis ka? Abg besar dah takmau sponsor ka? Kata nak halang peliwat jadi pm, teruskanlah berjuang. Dah lemau ka?

Anonymous said...

Mcmana ni pak karam, kita mesti halang peliwat jadi pm. Pas mesti lawan di pd. Takkan nak mengalah mcm pondan kot?

Anonymous said...

Pak karamu, kami dah ready ni nak gempur kubu pkr, jgn la tarik diri. Takkan nak biar anwar jadi pm kot? Kalau takde duit kita buat la tabung milo pd.

Anonymous said...

Kalau peliwat jadi pm habis la allah murka sebab pas tak halang anwar.

Anonymous said...

Elok suruh hashim jasin lawan anwar, heavyweight vs heavyweight. Mursyidul am kan kalah masa pru14, elokla repeat. Kalah pun dpt pahala

Anonymous said...

Karamu, kalau depa kecut teloq, elok hang yg bertanding lawan anwar... harharhar. Sekali sekala apa salahnya.

Anonymous said...

Tontowi pun sesuai lawan nuar, hadi bawang pun boleh.

Anonymous said...

Kami sokong pak karamu lawan anwar, insyaAllah kalau kalah pun dpt pahala.

~PakKaramu~ said...

Saya ada dengar berita ni agak sohih, biar Anuar gay menang sebab nak ambil jawatan PM dari Mahadhir cepat sedangkan Mahadhir ada rancangan nak bagi anak dia jadi PM and Johari yang tolah menteri pusat akan jadi MB Kedah, rancangan ni baik punya bagi depa gaduh besar, lagipun PKR memang kaki gaduh, buktinya pemilihan baru-baru nih ,,,, hi hi hi

Anonymous said...

Pertama kali dalam dunia.
Semua parti kecut telor takut kalah dgn DSAI.
Kutukan dewata sudah pasti!
Berani berjuang tak takut mati kalau namanya pejuang Islam!

Anonymous said...

Tahfiz main bontot sampai 8 org. Power lebai

Anonymous said...

pak karam, yg penting lebai hadi tak jadi PM, kalau tidak haruuu, habis semua jadi syiah!

Anonymous said...

susah hati la madey..anak dia belum putus susu..mesti nua nak jadi pm cepat punya kan..sebab anwar tu bos madey,kalo dia jadi timbalan sok x bleh la madey arah2 dia..sebab dia bos madey..madey pm atas kertas je..ye la kerusi ada 13 je,bukan bos tu..boneka je tu hehe..adoi ape nak wat ni..anak belum putus susu..harap madey pandai tackle lim guan eng..sebab lim guan eng bos anwar hehehe..ikut celah mana pun yg bodoh ialah korang2 r hihihi..kene kencing idup2 hahaha..bukan nak lari..mintak makan taik pulak hahahaha..

Anonymous said...

parti madey ada 13 kerusi tapi madey jadi pm. parti eddy ada 18 kerusi tapi terus jadi pembangkang, tu bangang namanya.

Anonymous said...

ko yang bangang makan taik banyak sangat..abis nizar pas dlu ada "sebiji" kerusi je kat perak pun boleh jadi menteri besar perak,tapi makan taik dap la..sama mcm madey skrg la hehe..orang bodoh mcm ko je suka2 pusing2 kat atas perkara yg terang lagi jelas yg mana orang bodoh x sekolah pun tau benda tu tapi ko pusing2 gak hahaha..tapi yg paling problem ko tau ape?problemnye ialah ko rasa ko bijak lepas cakap mcm tu kan?hahaha...bodoh tol

Anonymous said...

Nizar tu kerusi dun la dol. Kau bangang dok cerita pasal kerusi parlimen laa, berebut jadi pm laa lepas tu cerita pasal dun pulak. Confirm kau ni walaunta bodoh tak tau beza dun dan parlimen. Spesis makan taik hadi hahaha. Rasa bijak lettew. Kehkehkeh. Cakap melalut2 kejap sana, kejap sini sebijik macam hadi. Kaki putar kahkahkah

Anonymous said...

Tahniah al juburi,,bakal jadi pm la ko. Tahniah juga kpd kumpulan lgbt kerana bakal mendapat pm yg sehati sejiwa dgn mereka...

Anonymous said...

Memang boleh dibangakan ..
Walau pun PM KELDAI KAPIR DAP..
Janji Najib & BN jatuh..
Keldai keldai laaa..

Anonymous said...

Yooo laa..
Yang penting KELDAI KAPIR DAP jadi PM...

Anonymous said...

Yooo laa..
Semua orang takut ngan DSAI..
Takut kena liwat..
Gabak jubor oooo..
LoL tak takut ker..

Anonymous said...

Ader pemimpin PKR..
Main BONTOT..
Sampai 2 kali masuk penjara..
Power power power..

Anonymous said...

Siti Kasim jer layak lawan DSAI di PD..

Anonymous said...

Mengalah bukan semesti nyer kalah..
Kena cucok juboq bukan semesti pondan..
Yang pasti..
Dah masuk penjara mesti nyer BANDUAN..
Ader brani kah lawan bekas BANDUAN ..
Geng berparut manyak oooo..

Anonymous said...

Dengau cerita..
Syaiful nak lawan DSAI..
Baru kena..
Buku ngan ruas..
Kote ngan juboq..
Baru sepadan lawan nyer..

Anonymous said...

Nak lawan DSAI????
Sedia kan laa kain buruk ngan minyak nyok..
Kasi licin juboq..

Anonymous said...

Lawan DSAI???
Kecut juboq oooo..

Anonymous said...

Kecut juboq ooo..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.