Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SATU PERANCANGAN KOTOR DAN JAHAT TERBURAI !

DENGAN TERKELUARNYA BERITA INI, MUNGKINKAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN AKAN JATUH ?

DALAM MASA YANG SAMA 

BERSATU TERUS MEROSOT SEBAB PARTI PERKAUMAN:

 Meriah tapi tak ‘full house’

Ramai syak bersatu sudah ada kem, tu sebab Muhyiddin ingatkan ahli,

"Jangan ada kem dalam Bersatu, pesan Muhyiddin"

Muhyiddin

 Muhyiddin - Foto MOHD IZARI ROSLI

(Ubah saiz teks) 
 Walaupun tidak dapat hadir pada Sambutan Hari Ulang Tahun Kedua Bersatu, Presidennya, Tan Sri Muhyiddin tetap menyampaikan ucapannya menerusi rakaman video kepada ahli dan penyokong parti itu.

Dalam ucapannya, Muhyiddin berharap agar tidak wujud kem dan kumpulan dalam Bersatu.
Katanya, ini kerana ia budaya buruk yang akan menyebabkan perpecahan dalam parti.

Meriah tapi tak ‘full house’
Sambutan Ulang Tahun Kedua Bersatu yang diadakan di Stadium Malawati, Shah Alam, malam ini.
(Ubah saiz teks) 
SHAH ALAM -  Jika tahun lepas lebih 10,000 ahli menghadiri Sambutan Ulang Tahun Pertama Bersatu di Johor, nampaknya jumlah kehadiran berkurang dalam ulang tahun kedua di Stadium Malawati, Shah Alam.

Lautan merah membanjiri stadium tersebut namun berdasarkan pemerhatian, masih terdapat kekosongan di tempat duduk bahagian atas.

-Pak Karamu-

Tun Mahathir desak Najib lantik saya: Shafee



AddThis Sharing Buttons


Shafee
Shafee - Foto mStar
(Ubah saiz teks

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad didakwa telah mendesak bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak agar melantik Tan Sri Shafee Abdullah sebagai pendakwa raya khas dalam perbicaraan kes liwat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Shafee dalam satu kenyataan hari ini mendakwa, Najib sebenarnya tidak begitu berminat dengan idea pelantikannya itu.


“Sebab beliau (Najib) mahu jaga hati Peguam Negara ketika itu, Tan Sri Gani Patail. Malah beliau paling keberatan.


“Tapi Tun Mahathir beria mahu saya dilantik sebagai pendakwa raya khas dalam kes Anwar sebab beliau (Tun Mahathir) tidak yakin Pejabat Peguam Negara boleh menang.


“Mungkin sebab mereka telah kalah dalam kes liwat II di Mahkamah Tinggi sebelum itu. Mereka juga kalah sebelumnya di mahkamah Persekutuan dalam kes liwat I,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


Menurut Shafee lagi, beliau telah dipanggil ke Yayasan Perdana di Putrajaya pada tahun 2013 untuk bertemu dengan Mahathir.


“Tun Mahathir beritahu saya sendiri Najib baru meninggalkan Yayasan Perdana selepas beliau berjaya memujuk Najib agar meyakinkan Peguam Negara melantik saya. Bagi kes itu.


“Matthias Chang (bekas setiausaha politik Tun Mahathir) kata pada saya, pelantikan saya ini salah satu daripada enam permintaan Tun Mahathir kepada Najib, kalau tak beliau akan menentang Najib,” katanya.




Pendedahan Shafee ini sebagai menafikan maklumat baharu daripada Pejabat Peguam Negara yang mendakwa beliau menerima RM9.5 juta daripada Najib sebelum perbicaraan kes liwat tersebut.


Kelmarin, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa sudah menerima afidavit mengesahkan dakwaan pembayaran dibuat kepada Shafee yang ditandatangani oleh pegawai Jabatan Peguam Negara.


Katanya, pelantikan seorang pendakwa raya bukanlah amalan biasa bagi Peguam Negara dan lebih ganjil lagi yang dilantik itu seorang kenalan rapat Najib.


Kata Anwar lagi, apabila Shafee menerima RM 9.5 juta dari akaun peribadi Najib sewaktu beliau bertugas sebagai pendakwa raya dalam rayuan kes, ia menghancurkan kredibilitinya sebagai seorang ejen Jabatan Peguam Negara yang tidak berat sebelah.

18 orang berkata:

awekaste said...

BOLEH BLAH LAH PAK KARAMU

Anonymous said...

Itu dulu masa najib baik dengan Tun. Lepas Tun baik dgn Anwar, lepas tu Tun insaf dan minta maaf kat Nuar. Tak ada hal laa. Benda kecik. Yang penting:

1. Lama khidmat dgn umno tak dpt bayaran, kenapa tahun 2013 dan 2014 baru minta bayaran? Banyak duit...
2. Hanya terima bayaran kecil. Kecil tu berapa juta??
3. Peguam umno kenapa bayar guna akaun bank najib? Duit umno duduk kat akaun najib ke?
4. Kenapa bayar kat syafie? Kenapa tak bayar kat akaun sykt guaman dia?? Mana ada perkhidmatan sykt dibayar terus kpd individu?
5. Drp 9.5 juta tu, berapa banyak dia bayar cukai pendapatab atau cukai sykt serta cukai2 lain?
6. Ada tak surat rasmi, invois rasmi dll yang membuktikan bayaran dari akaun najib itu memang utk bayar upah guaman umno?
7. Ada tak benda ni dibawa dlm mesy jkuasa umno? Siapakah jkuasa umno yg tahu?
8. Ada tak dinyatakan dlm akaun umno atau dlm audit akaun umno pd tahun 2013 dan 2014??

Nampaknya mereka berdua mencipta masalah yang lebih besar....

MACAI PAS said...

PENGUMUMAN:

PAS MCA UMNO KALAH DI BALAKONG DAN SERI SETIA.

ANA MEWAKILI ADMIN MENGUCAPKAN TAHNIAH KEPADA PH. ANA MEWAKILI ADMIN JUGA MENGUCAPKAN TAKZIAH KEPADA PAS MCA UMNO ATAS KEKALAHAN INI.

ANA MEWAKILI ADMIN BERHARAP PAS MCA UMNO MIC AKAN TERUS BEKERJASAMA DEMI MENGUATKAN PEMBANGKANG.

Anonymous said...

Geng pak karamu kat balakong dan seri setia kalah ye? Kesiannya.... Tak apalah peratus undi parti geng pak karamu naik kan? Kih3

Anonymous said...

apa!? pas kalah di seri setia dan balakong?? mana mungkin??? bertanding sendirian kalah, bertanding bersama umnu, mca dan mic pun kalah jugak?? Allah tak redha la kot. bukan ke haritu ramalan dr.zuhdi, pas akan menang tipis di seri setia. takpaaa... cuba lagi. canangkan lagi isu agama, melayu dan raja2 dgn lebih hebat.. insyaAllah boleh menang bergaya dlm pru15. mudah2an allah redha.

Anonymous said...

kikiki cakap shafee keling ni pun walaunta mcm pak karam boleh percaya? kikiki boleh pegi meninggal la pak karam oii. keling kelentong sikit jer dah mula angguk2 mcm kaldai. dulu dah kena kencing jugak dgn arul kanda kikiki terhangguk hangguk kononnya puas hati dgn penerangan 2jam hal 1mdb, last2 kena kencing kikiki

Anonymous said...

dulu lebai hadi ramal parti amanah akan bertahan 3 bulan jer. kali ni hadi taknak ramal kerajaan ph bertahan selama setahun jer ke? oit baghal.. tunggu 5 thn la sebelum nxt pru.

Anonymous said...

Kerusi balakong kekal kpd yang berhak.

Anonymous said...

Asyik kalah aje. Tutup aje la parti tu. Buat habis duit kejaan je buat prk. Kan elok klu hari tu tak payah masuk bertanding. Bagi ph menang percuma. Duit rakyat pun tak membazir. Heeeeee

Anonymous said...

Kita harap lepas ni pas pula yang akan menang. Bagilah peluang pas menang supaya haji hadi senang hati.

Anonymous said...

BENDA PALING PELIK DI SERI SETIA...

Dah dapat bantuan undi kafir mca, kafir mic, geng rosmah pun masih tak boleh menang?

Anonymous said...

Pas nak menang bukan susah mana pun. Buang hj hadi gerenti 100% pas boleh menang. Orang ramai bukan benci pas tapi benci hj hadi, zuhdi, nik abduh, nik amar, q7, mokhtar, tantawi. Tu aje

Anonymous said...

ANon 8.28, nak ganti hadi dgn sapa? ganti dengan tuan brahim? tuan brahim pun kena kencing dgn arul kanda. keling tu goreng 2jam dlm penerangan 1mdb lepas tu tuan brahim angguk2 setuju. nak ganti presiden mestila ganti dgn org yg cerdik, ada lagi ka org cerdik dalam pas?

Anonymous said...

jadi parti politik pun buat rosakkan imej agama jer, sanggup bersekongkol dgn perompak utk survival politik. elok pas dibubarkan dan jadi gerakan dakwah, tak payah jadi parti politik. insyaAllah semua akan dapat redha Allah.

Anonymous said...

kerjasama pas dan mca ni umpama seketul daging babi dalam sekawah nasik arab. kehkehkeh syabas politik matang parti pas. ustat taki sorang jer yg naik pentas mca utk berkempen di balakong. cer pak karam bayangkan kalau haritu hadi, nik abduh, tontowi, hashim jasin, zuhdi sama2 naik pentas mca, mesti mca menang besar kat balakong.

Anonymous said...

PAS + UMNU + MCA + MIC = KALAH!

PH sangat gusar dan gelabah dgn formula gabungan di atas. Terkencing PH ketakutan. Padan muka PH.

Anonymous said...

pak karam taknak buat ulasan pasal pas kalah kat seri setia ke? buat la postmortem sikit, atau suruh dr.zuhdi buat kajian. pas dah dapat laluan mudah utk bertanding di seri setia, tapi masih kalah jugak, adalah sebab ayohchik tak turun berkempen? adakah sebab tak buat solat hajat beramai2 dan buat doa laknatkan ph? atau adakah kerjasama ini gagal sebab ayohchik belum minta maaf pada umno sebab buat amanat sesat?

Anonymous said...

anon yg kehulu kehilir jual mak bapak dia tu pi mana dah? sunyi jer? .. dok kodeng makbapak hang berjimak ke? krik krik krikkk

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.