Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA CARA SEKALIPUN PAKATAN HARAPAN KENA SINGKIRKAN

RAKYAT MALAYSIA YANG MENGUNDI PAKATAN HARAPAN PADA PRU14 MENJANGKAKAN EKONOMI BERTAMBAH BAIK, TAPI BERLAKU DISEBALIKNYA. 

MELAYU ISLAM MENJANGKAKAN APABILA PAKATAN HARAPAN MEMERINTAH, MAKA MELAYU DAN ISLAM AKAN BERTAMBAH CANTIK, AKAN TETAPI BERLAKU DISEBALINYA.

ADAPUN MELAYU ISLAM YANG TERDAPAT DI DALAM KERAJAAN SEKARANG LANGSUNG TAK DAPAT DIHARAPKAN, MEREKA TIDAK ADA SEMANGAT MEMBELA MELAYU DAN AGAMA ISLAM.

PEMIMPIN ISLAM DAN BANGSA MELAYU MENJADI SASARAN SERANGAN BUKAN ISLAM TANPA MEMBELAAN YANG WAJAR.

MELAYU MENJADI TUNGGUL KAYU.

  -Pak Karamu- 

 

Sentimen Melayu untuk raih undi di Semenyih - Penganalisis

M Fakhrull Halim  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
PRK Semenyih | Mahu tidak mahu Pakatan Harapan (PH) perlu mengikut rentak pembangkang dengan memainkan sentimen Melayu-Islam bagi meraih undi pada pilihan raya kecil Semenyih, kata seorang penganalisis politik.

Menurut pensyarah kanan program sains politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Dr Muhamad Nadzri Mohamed Noor, PRK Semenyih bakal menjadi medan pertempuran bagi meraih undi orang Melayu.

“Kalau cerita perkara yang tak melibatkan kepentingan Melayu (ketika kempen), ia kurang menarik perhatian dan kurang popular.

“Katalah jika kawasan itu kawasan pengundian bercampur, 50-50 antara Melayu dan bukan Melayu, mereka (pembangkang) akan kurang cenderung pergi ke (mengambil pendekatan) ‘kanan’.

“Tapi kali ini, hampir 70 peratus pengundi Melayu. Saya ingat, nak tak nak, pihak kerajaan yang akan diwakili Bersatu (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) pun terpaksa mainkan sentimen Melayu,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Selepas kekalahan BN pada PRU-14, 9 Mei tahun lalu, Umno dilihat semakin akrab menjalin kerjasama dengan PAS dan sentiasa membangkitkan isu kedudukan orang Melayu dan agama Islam dalam kempen mereka.

Terbaru, pada PRK Cameron Highlands lalu, kerjasama itu berjaya membawa kemenangan kepada calon BN, Ramli Mohd Nor yang menewaskan calon PH, M Manogaran.



Tambah Dr Nadzri, biarpun golongan muda dan ‘rasional’ merupakan peratus agak besar dalam komposisi pengundi Melayu di Semenyih, mereka masih menganggap isu Melayu dan Islam sebagai hal penting buat mereka.

BN-PAS ada kelebihan

Memandangkan peratus pengundi Melayu di Semenyih mencecah 68 peratus manakala pengundi bukan Melayu hanya 32 peratus, Dr Nadzri menjangkakan isu Melayu-Islam di Semenyih akan lebih hebat dimainkan berbanding PRK Cameron Highlands 26 Jan lalu.

Mengakui pendekatan BN-PAS dalam isu Melayu dan Islam ‘terlalu kanan’ dan ‘kurang cocok’ dengan keadaan Malaysia yang pelbagai agama dan kaum, untuk PRK kali ini, kerjasama tersebut dilihat mempunyai kelebihan.



“Undi bukan Melayu memang signifikan, tetapi BN-PAS tak boleh buat apa-apa kerana itu macam dah jadi ‘cash deposit’ untuk PH.

“Tapi kelebihan pada BN-PAS kali ini, yang menentukan keputusan adalah undi orang Melayu,” katanya lagi.

Justeru, beliau menjangkakan isu-isu Melayu dan agama Islam akan dimainkan bagi menguja emosi dan menarik ramai pengundi untuk turun pada PRK itu nanti. 

10 peratus jadi penentu

Daripada 12 peratus yang tidak keluar mengundi pada PRU-14 lalu, beliau menganggarkan sepuluh peratus daripadanya adalah orang Melayu yang mampu menjadi faktor penentu dalam PRK Semenyih nanti. 

“Lebih kurang dalam sepuluh peratus daripada lebih 50,000, maknanya 5,000 lebih (undi). Kalau mereka boleh pengaruh Melayu untuk turun, atas nama agama, bangsa dan tanah air, (ia) kelebihan pada BN-PAS. 

“Bak kata orang, Semenyih ni sepuntung rokok saja nak sampai (dekat),” tambah Dr Nadzri.



Sementara itu, beliau turut menggariskan cabaran yang didepani PH bagi PRK Semenyih, termasuk menjawab mengenai manifesto yang belum berjaya ditunaikan.

Ini termasuk serangan di media sosial terhadap beberapa pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. 

Malah, Bersatu sendiri berdepan cabaran mempamerkan diri sebagai parti Melayu baru untuk menggantikan Umno dengan ideologi dan polisi yang berbeza daripada ‘Melayu lama’. 

“Melayu yang lebih moden, lebih terkehadapan, dan kurang bergantung. Tapi, semuanya masih tidak jelas. 

“Mereka masih tercari-cari karakter ‘Melayu baru’ yang mereka cuba lemparkan kepada rakyat,” tambahnya lagi. 

Selain BN dan PH, Parti Sosialis Malaysia turut mengesahkan akan meletakkan calon di PRK Semenyih, manakala aktivis masyarakat, Kuan Chee Heng pula menyatakan hasrat untuk bertanding sebagai calon bebas.

154 orang berkata:

Anonymous said...

x mustahil boleh tersingkir tu pasal tanda pertamanya dah ada tu..iaitu rasa malu pada diri..binatang2 pemakan taik ph pun mcm malu2 nak ngaku mereka pencinta taik kapir D4P..patut rasa banggala sebab belum pernah ada binatang yg makan taik (taik kapir lak tu hahahaha)..patut binatang2 ph kena rasa bangga dan iklankan@zahirkan kebanggaan tu..buat t shirt..print..atau buat fan club pencinta taik kapir D4P..ini segan2 lak bawak diri..tapi belakang2 makan taik kapir D4P sampai 3pinggan...
3pinggan..hahahahahahahaha

dingdong said...

Hujah ahli syurga selalu camni ke..

Anonymous said...

Kah kah....hujjah yg amat sesuai dan tepat kpd penjilat2 dan pembaham tahi babi dap, kaki fitnah,,akgienta fitnah makan diri,,

Anonymous said...

Nij abduh mana? Dia tak sihat ke? Sejak tghh selesai tepi tak nampak pun batang hidung. Harap nik abduh sihat walafiat sebab lepas ni banyak kerja nak kena settle....

Anonymous said...

Suara dlm audio tu bukan suara nik abduh. Nik abduh dah nafikan. Dlm ceramah dlm masjid. Nik abduh tak pernah menipu. Sebenarnya suara dlm audio yg mengaku kawan cia tu ialah suara syaitan yang bakal dibakar dalm api neraka. Kompom memang betul suara syaitan.

Anonymous said...

yg penting binatang pemakan taik kapir D4P sehat dah la..kalo x x meriah la hidup kita ..kita terhibur dgn kemeriahan munculnya binatang yg memakan taik..sebelum ni xda..cuma binatang2 ph semua jgn la malu2,kena bangga dengan anugerah tu..dah binatang2 ph semua pemakan taik nak wat camne kan(taik kapir lak tu hehe)
bangga je..jgn pedulik pandangan manusia atau binatang.
atau binatang..hahahahahaha

Anonymous said...

Saya doakan agar hj hadi dan hj nik abduh diberi kekuatan dan kesihatan jantung yg baik sepanjang siasatan oleh sprm nanti. Harap2 diorang tak ponteng la atau buat2 sakit. Amiin

Anonymous said...

harap2 binatang2 ph pemakan taik kapir D4P
mengikuti perkembangan hadi abduh najib dengan serius sambil makan taik..kena buat sambil makan taik tau sebab hasilnya lebih menghiburkan hahahaha..pahamkan makna perkataan sambil tu..maknanya buat bersama seiringan..percayala hasil buat 1-1 kesimpulan sambil makan taik kapir D4P pasti menghilangkan stress kita yg membaca..
makan taik sambil buat kesimpulan hahahahaha

Anonymous said...

Rupanya ada lebih 40 orang saksi yang melihat pengakuan sisyaitan itu, kata ustaz yg tak suka makan dedak umno. Syaitan pun syaitan la janji tak pecah lobang.. Kik3

Anonymous said...

Ada orang kata selesai tepi sbb tghh dah tua, tak larat, selalu tak berapa sihat. Tapi haritu nampak fly kat london??? Nampak sihat je...

Anonymous said...

tajuk posting pak karam: "APA CARA SEKALIPUN PAKATAN HARAPAN KENA SINGKIRKAN" ni bahaya la.. ni mesti nak hasut suruh bughah mcm peristiwa memali dulu tu. pak karam ni mcm syiah la.. suka puja pemimpin. dosa tau bughah lawan kerajaan mcm amanat sesat yg encik hadi awang buat dulu tu.

Anonymous said...

din ayam rupa2nya lagi mulia dari pak mertua dia sebab dia tak makan dedak yg ditabur najib. mcmana la pak mertua din ayam tu boleh jadi ulamak bertaraf dunia. ermm...ntah laa.

Anonymous said...

ustaz nasha pi mana? lama tak dengar berita. bekas timbalan presiden parti suci tu dah lari ke iran ke?

Anonymous said...

adoi ni mesti binatang baru nak up..jgn pakai "rupanya"..pakai "kompom" terus la..atau x dapat makan taik ke ape ari ni?kalo bekalan taik kapir putus cuba contohi binatang2 ph pemakan taik yg otai..mereka buat kesimpulan di dalam tandas2 cawangan D4P terus tau..hahaha..dia berkemah terus dalam tu tau..jadi dorang jadi bertenaga..semuanya "kompom" manada
lembik "rupa2nya"..
berkemah dalam tandas terus tau hahahahahahaha

Anonymous said...

40 org saksi yg dengar lebong encik nik abduh tu mesti tak dapat dedak, sebab tu diorang bising. tapi bagus jugak diorang pecah rahsia encik nik abduh tu. rupa2nya encik nik tu agen cia. phuii lahanat betul!

Anonymous said...

pak karam, bila razman nak umum derma ni? tak baik tau kita berhutang lama2 dgn lawyer kafir harbi tak london tu. kami kat sini dah standby rm50k nak hulur dlm tabung milo ni.

Anonymous said...

karamu, hang percaya ka nik abduh dan ayohchik baham dedak rasuah dari umno tu? bagitau laa kat sini.

Anonymous said...

sesapa yg putus x dapat dedak xpe..yg binatang ph cukup bekalan taik.dapat taik kapir D4P hari2 utk dimakan..kalo x tulisan korang lemah la hihihi..kurang makan taik tulisan mcm acah2..kasi kompom je semua terus jgn takut2..manada polis tangkap binatang kalo binatang silap cakap pun..hahahaha..selambe je kasi kompom

Anonymous said...

kesian kat arwah tokguru nik aziz, dapat anak derhaka mcm nik abduh. dah la tu ada kawan pulak dlm cia, ntah2 dia agen cia. lebih jijik sanggup pulak dia baham duit yg umno tabur atas jalan. din ayam pun tak patuk dedak tapi nik abduh sanggup patuk dedak yg ditabur atas jalan. sia-sia jer mani tumpah ke rahim ibu.

Anonymous said...

encik hadi tu tak malu ke kat menantu dia? ishhh apa jenis pak mertua la mcm ni.

Anonymous said...

sprm dah nak datang ni, harap2 lebai tak bertempiaran lari laa. cuba check, ntah2 tiket ke iran dah sold out.

Anonymous said...

pak karam, calon pas yg bertanding kat semenyih nanti siapa yer? letak moktar senik pun ok, nasrudin tontonwi pun boleh. atau letak mursyidul am yg ada porsche yg kalah masa pru14 haritu pun ok. mcm pelik pulak bila ada mursyidul am yg bukan YB.

Anonymous said...

memang pun..patut hadi rasa malu..binatang ph pun patut ikut jejak hadi..jgn merasa malu dikeranakabln binatang ph hidup sbg binatang pemakan taik.(taik kapir lak tu hehe)..contohi keberanuan hadi..binatang2 ph semua kene berani berbangga menjadi binatang pemakan taik..
berani kerana benar..hahahahahaha

Anonymous said...

Yg berkhemah dlm tandas tu syaitan besar dan 40 ekor syaitan lain yg mengikutnya. Patutlah lama tak dengar suara dia dah.

Anonymous said...

karamu, rasa-rasa hang la kan, hadi saja tarik balik saman kat SR tu sebab nak kenakan nik abduh, betul tak? dengar cerita geng pas teganu mmg nak singkirkan nik abduh. ntah laa. puak teganu dari dulu mmg jahat, dulu mala-malu bewak nak berpakat dgn umno. bila dah kalah teruk baru nak ngaku.

Anonymous said...

jgn la malu2..kena bangga apa ada nya diri..dah diri tu pemakan taik kapir D4P..malu2 pulak hahaha..berkemah je kat tandas..kita x kesah..malah terhibur hahahaha

Anonymous said...

Jom dengar balik audio audio penerima dedak tu. Dah lupa plak senarai yg ada terima dedak tu...

Anonymous said...

Kan dah diberitahu blog ni blok TAIK...Ustaz TAIK tentu bermula bermuqadimah dgn perkataan TAIKKK.ha ha haaa.

Anonymous said...

pak karamu, nanti masa muktamar kiter guna cai lagi sekali yer. kiter lantik tuan brahim jadi presiden, kiter naikkan balik geng kelate. bagi kat puak teganu merintah abih punoh parti kiter.

Anonymous said...

pak karam, siapa 40 org saksi tu? pak karam ada tak masa tu? atau pak karam ni walaunta kecik jer, bukan org penting dlm parti? ke guaner?

Anonymous said...

Bisnes apa agaknya yg dibuat oleh geng abuya sampai dpt rm juta2?? Eh.. Sprm dah jeling aje tu!

Anonymous said...

untungnya jadi pemimpin pas. berlakon buat2 alim boleh dapat 2 juta sorang. walaunta dan walauntit jugak yg bodo, dok sibuk nak penuhkan tabung tin milo. paling huntong nasharudin mat isa kehkehkeh

Anonymous said...

Sahaja aku menjadi ahli PAS untuk mendapat dedak 2 juta. amiin

Anonymous said...

semua orang ambik duit umno.. ana tau.. ana tau. ustaz din jer tak tau sebab ni bukan level menantu!! kehkehkeh mcm jilaker

Anonymous said...

ana tau.. ana tau.. pak karam jer tau tau sebab pak karam level blogger bawahan. lagipun pak karam kedekut nak infaq pada parti.. ana tau.. ana tau.

Anonymous said...

dengan hanya 2juta, habis pak lebai tewas tunduk dgn hawa nafsu sanggup gadai perjuangan parti.

Anonymous said...

Pak karam, kalut ni! dengar cerita nik abduh akan dipecat!! majlis syura mcm dah kawtim jer dgn tuang presideng.

Anonymous said...

Dr. muhammad atiullah ni mesti agen dap nak jatuhkan nik abduh kehkehkeh

Anonymous said...

Dengar cerita tontovi pun ada kat dlm. Tapi kenapa tontovi senyap je bila hj abdoh menafikan audio itu? Kenapa? Kenapa tidak bersuara?

Anonymous said...

Pakaramu...kita harap sprm tidak menyiasat perkara ini. Biarlah ia menjadi rahsia terindah kpd abdoh untuk selama-lamanya

Anonymous said...

Dia tahu benda tu rasuah dan dia bertanggungjawab sbg penjawat awam untuk membanteras rasuah walaupun dia parti pas

Anonymous said...

Sbb dia tahu benda ni ada nilai komersial yang amat tinggi nilainya.

Anonymous said...

Muka nampak macam anak ulamak. Tapi kat dalam macam ferdinand marcos.

Bisa ayat tu cai!

Anonymous said...

Mana ada saksi. Semua tu tipu la. Itu suara syaitan bakal penghuni neraka. Jangan kaitkan suara itu dgn mana2 induvidu sebab suara itu suara syaitan.

Anonymous said...

Kenapa ye disamakan dgn ferdinand marcos?

Anonymous said...

Agak2 korang la, kalu tghh tak main tarik luar mahkamah, boleh ke dia menang saman sr? Kenapa dia main luar mahkamah? Pelik betul aku.

Anonymous said...

ewahhh acah2 pening santai sambil minum petang cicah kuih cakoi ngan taik kapir ke tu.. kita ni pening mcm mana binatang ph boleh makan taik (taik kapir D4P pulak tu hehe)pun kita terima sebagai hiburan..ini nak acah2 pening..x tah pening la asalkan binatang2 ph semua dapat makan taik dah la..hahahahah

Anonymous said...

kita dapat berita lalat dah kurang kat mana2 pun skrg,dgrnya pasal lalat malu dengan pencapaian binatang2 ph yg menyailang track rekod lalat selama ni..lalat selama ni hanya hurung taik..tapi binatang ph baham taik depan lalat2..taik kapir lak tu(taik kapir D4P)..lalat semua lari malu,lari masuk utan sebab x dapat hadam perkara ni..lalat pun lari hahahahaha

Anonymous said...

Ajak mak bapak kau sekali berniat..
Bodoh nyer anak...
semuga mak bapak kau tak sebodoh kau dol..
Aamiin Aamiin Aamiin..

Anonymous said...

Sebab bapak dia peminat tegar Emelda Marcos..
Gambar emelda buat melan**p..

Anonymous said...

Aper yang nak dipelikkan..
Otak kau kecik benau nak fikir pasal hal hal mahkamah.. tak ya ler kau nak berpikir segala.. otak kecik.. tak sampai taraf..
Pikir hal hal nyodok dah lerrr..

Anonymous said...

yang nak menyibok nyibok per hal..
Tunggu Jer ler siasatan..
ader kes bawak mahkamah..
Bagus lagi kau sibuk sibuk pasai mak kau...
takut takut ader skandel ngan bangla..
jaga jaga...

Anonymous said...

kau baling taik..
dia baling balik taik lahh..

Anonymous said...

Tak ya laaa nak sibuk sibuk orang pergi mana segala...
Pergi tengok mak kau tuuu... ader kat umah..
entah entah pergi skandel ngan bangla belakang umah..
cer tengok..
Tak ya sibuk hal orang...

Anonymous said...

hanya syaiton yang kenal suara syaiton..
tak gitu ton..

Anonymous said...

Saya juga doakan agar emak bapak kau tak melahirkan lagi spesis BANGANG macam kau... cukup cukup BANGANG yang dah ader niii.. Aamiin aamiin Aamiin.

Anonymous said...

Yop..
cuba kau gosok gosok kepala..
tanduk dah tumbuh kot..

Anonymous said...

dah dah dah
jangan nak nyibuk nyibuk hal orang..
cer siasat bapak kau pergi mana tadi...
tadi nampak dalam kedai nombor ekor...
nasihat kan ler sikit...
satu kampong dah bercerita..
malu yob..

Anonymous said...

dia bawak lari mak kau ker dol..

Anonymous said...

kikiki tup tup timbul semula kereta porsche pak hashim. pak hashim dalam senarai yg dapat 2 juta tu jugak ke? nik abduh tak sebut pun dlm audio dia yg bocor tu. kalau pak hashim pun dapat ok la, kalah pru pun ok.

Anonymous said...

seronok tengok mursyidul ampas parti suci bersilat lidah pasal porsche. dia tak ajar anak2 bab zuhud ke? dgn walaunta dan walauntit kemain suruh zuhud dan wasatiyah bagai. tapi kaum keluarga sendiri bermewah2an. hahaha akhir zaman bhai..mmg ramai ulamak suu'

Anonymous said...

"Dia pujuk kita tarik, ni ada puak-puak yang suruh kita lepaskan saman tu, bagaimana nak tarik, benda yang pelawok (tidak betul) kalau kita tarik (saman), maka sungguhlah apa yang dia (Sarawak Report) kata tu, kita nak lawan sampai habis," tegas hadi awang.

cukup jer setahun terus tarik balik saman kehkehkeh

Anonymous said...

betul.perhati je dgn bijaksana dan teliti orang lain pakai keta ape..diri sendiri jadi binatang pemakan taik kapir D4P..xda hal..makin banyak kuantiti taik kapir D4P yg binatang ph makan..makin menghiburkan hahahahahaha

Anonymous said...

ala cite hadi awang x rare la..bosan la..cuba cerita detik pertama cinta bintang2 ph kepada taik D4P berputik..kan best dan rare bila jatuh cinta sekaligus menjadi pemakan taik kapir D4P?cerita la pengalaman masing2 hahahahaha..baru best kan?hahaha..

Anonymous said...

cerita ahli politik makan duit..makan rasuah..biase la tu ape yg bestnya.. biase je kan?yg x biase ialah taik ahli politik kapir(D4P) dimakan oleh binatang2 peliharaannye
hahahaha..
binatang ph jgn malu2 cerita la..ni betul baru rare tau hahahahaha

Anonymous said...

seronok berita lebai menyamar alim tapi baham dedak... mmg rare kehkehkeh walaunta impikan syurga tapi pemimpin idamkan kemewahan dunia.

Anonymous said...

ala malu2 hihi..ye la xpe la nak wat camne..taik kapir D4P lagi nikmat dari dunia dan dedak..hahahahaha

Anonymous said...

tu la malu2 pulak hadi dan nik abduh.. alaa baham jer laa.. takpe, yg bodo tetap walaunta kikiki

Anonymous said...

ha a memang walaunta bodoh...setuju 100%..
yg pandai binatang ph..sebab makan taik..
hahahahahaha..gile pandai.setuju tu

Anonymous said...

binatang ph baru start beranikan diri mengaku sebagai pencinta taik kapir D4P@reply pertahankan diri..first time ni hahahaha..bagus..
pertahankan je diri tu binatang ph..xpe hehe..xpe bintang ph makan taik kalo dah memang binatang ph rasa taik tu lagi sedap dan lagi bijak dari walaunta yg makan dedak hahahahaha..xpe selambe je..hehehe

ادريس الصنطاوي said...


بشري ساره لاهالي الخبر والدمام فقد تم افتتاح فرع الشركه الجديد الخاص بتقديم خدمات تنظيف المكيفات بمدينتي الخبر والدمام وذلك حرصا من الشركه علي توفير جميع الخدمات التي يحتاج اليها كل اهالي المنطقه ، ولطلب الخدمه فالخبر ستجدونها علي المتصفح تحت اسم
شركة تنظيف مكيفات بالخبر
هذا بالنسبه لاهالي الخبر ، اما ان كنت عزيزي العميل من اهالي مدينة الدمام فسوف تجد الخدمه علي المتصفح تحت اسم
شركة تنظيف مكيفات بالدمام
بهذا عزيزي العميل نكون قد استطعنا بعون الله وفضله توفير الخدمه خدمة تنظيف المكيفات لاكبر مدينتين بالمنطقه الشرقيه وفي الايام المقبله باذن الله سوف نعمل علي توفير الخدمه في جميع المدن بالمطقة الشرقيه لذا عزيزي العميل نود ان نطمئنك فلا تقلق ولا تحتار فشركة شام هي افضل اختيار .

Anonymous said...

Buat kerja kena niat dulu. Tu niat nak jadi walaon. Heeeee

Anonymous said...

Anon 3.25 jangan la marah sangat. Kang dapat darah tinggi. Meninggal kalu sapa nak jaga bini. Takkan bangla nak tolong jaga..

Anonymous said...

Hari ni 6 feb 2019, 3 pemimpin pas kena siasat kat sprm kes 90 juta tu. Sorg drpnya adun.

Ini semua audio si syaitan tu punya pasal. Sebab suara syaitan itulah banyak orang jadi susah.

Anonymous said...

Ye biasa.

Tapi kalu baham 90 mil tu kira yg kedua banyak la. Paling byk 2.6 bil. Kira dua2 pecah rekod la. 90 mil tu dah kira tahap global

Anonymous said...

Hehe ni first time dlm dunia ulamak baham dedak byk tu. Kat negara lain tak pernah berlaku. Memang hebat ulama tempat kita. Rekod dunia tu

Anonymous said...

Besor ketawa kau dol. Aku pun bangga ulamak kita dah boleh sapu dedak byk tu. Perut pun makin bulat dah. Hahahahaha

Anonymous said...

Dulu orang pas kata kalu nak kaya masuk umno. Sekarang kalu nak kaya masuk walaon.

Anonymous said...

Cerita aku makan taik abuya eddy ba wang lagi best. Banyak kandungan lemak dedak. Tu yg aku suka tu

Anonymous said...

Selambe je kau makan dedak pakai jubah dan serban. Janggut bersepah2 penuh dgn dedak. Tu la gelojoh sangat klu nampak dedak.

Anonymous said...

Eddy yg kenyang sendawa makan dedak, ko dpt makan taik eddy pun jadilah. Dpt juga merasa..

Anonymous said...

Ye setuju

Anonymous said...

Komen bercirikan ala-ala munafik!

Anonymous said...

Hadi mmg munafik, dulu kata nak saman sr sampai menang, yakin boleh menang, walaunta semua happy. Tiba2 tarik balik saman selepas sakau duit walaunta. Tu ciri2 munafik tu.

Anonymous said...

Alamak...
‘Hadi mmg munafiq’
bior betul dol tuduhan kau niii...
tau ker munafiq tu aper...

Anonymous said...

Otak eddy wang besor betul. Byk makan dedak

Anonymous said...

Munafik tu mcm dia la. Cakap belit2

Anonymous said...

Pakaramu.. Nak tanya ni. Jgn marah. Bukan fitnah tau sbb nak tanya utk kepastian. Betul ke abuya kita kena bayor sr 2 mil masa kowtin tepi hari tu? Tu pasal abuya kite mintak rahsiakan....betul ke tak?

Anonymous said...

Makan sikit2 dah la bro. Ni baham sampai 90j.

Anonymous said...

Balak ko balun, duit saham ahli ko balun, duit cikgu yik ko balun, dedak ko balun. Lepas tu claim syurga free. Apa kau ni brooo!!

Anonymous said...

Ini suma audio suara si setan tu punya pasal. Kasi pecah ana punya lobang! Barua btol! !

Anonymous said...

Ikut ajaran tn guru dia agaknya. Kurang hajor

Anonymous said...

Kurang ajar ko. Emak kau kurang ajar. Sibuk sgt layan tn guru, anak pun x blh ajor

Anonymous said...

Main emak bapak ni biasanya keturunan najib

Anonymous said...

Betul. Setuju suara dlm audio tu suara setan. Setan penipu bakal penghuni neraka

Anonymous said...

Taik kapir dgn taik hadi sama je. Bezanya taik hadi ada bau dedak.

Anonymous said...

Yg bangang ialah yg kutip taik hadi kerana ada bau dedak.

Anonymous said...

Makan taik hadi sambil bayangkan jilat dedak.

Anonymous said...

Kepala setan dlm audio tu dah tumbuh tanduk lepas tgna meninggak.

Anonymous said...

Setan suka no 90
Anak buah setan suka jilat taik setan sbb bau dedak lebih

Anonymous said...

Jgn lupa bro, duit tabung mangsa memali pun depa sapu jugak. Apa jenis org ntah.

Anonymous said...

Ni semua salah ulama muda dr atiulah la. Tak pandai langsung nak cover boss. Boss pun bongok, makan sorang, share2 la dgn ulamak muda. Asyik2 yg tua jer baham. Yg muda pun teringin jugak pandu porsche.

Anonymous said...

Ulamat perut boyot. Semua tabung dia sakau.

Anonymous said...

Karamu mana tau bab2 ni. Dia level walaunta jer. Din ayam level menantu pun tak tau, bro. Tugas karamu cuma hulur derma jer. Brp juta hadi kawtim tepi dgn sr tu walaunta bodo tak payah tau. Tu semua rahsia ulamak.

Anonymous said...

Lebai nasha dan nik abduh dah dipanggil sprm. Lagi 8 akan dipanggil. Semua diberi kekuatan jantung kat depa. Tu laa tunduk sangat dgn hawa nafsu syaitan.

Anonymous said...

Pak karam jom demo depan pejabat sprm. Kita wajib bantah siasatan sprm. Ayohchik dah kawtim tepi dgn clare, apa lagi sprm mau? Jom jom ajak 1 juta ahli turun sambil2 edarkan tin milo. Boleh topup duit loyar yg masih berhutang tu. Tak baik tau hutang lama sangat.

Anonymous said...

Dasyat kaum keluarga lebai, sprm kata depa beli banglo dan kereta mewah semua guna duit cash. Kaya oo. Guna duit balak atau agihan 90juta tu.

Anonymous said...

Kah kah kah org majlis syura pun akan dipanggil sprm. Ni mesti pemilik porsche. Dasyat gila tuu.. porsche tuuu!!

Anonymous said...

Jahil bertengkek tengkek kau dol...

Anonymous said...

tuuu mesti cerita pak hang jejeh kat warong janda tuuu.. berbuih buih mulut pang..

Anonymous said...

tunggu siasatan sprm bro...
Ader kes bawa mahkamah...
Kalau salah masuk penjara ka rotan kaa..
Kalau dah otsk kecik takya laaa nak komen komen segala... buek malu makbapak kau jer brooo.. mungkin gak kau nii memang keturunan oyak kecik.. tak boleh nak berfikir waras..

Anonymous said...

ayat ayat syaiton..

Anonymous said...

sprm baru panggil jer pon...
cer gosok kepala kau dol..
tanduk dah tumbuh tak...?

Anonymous said...

jom...
ajak bapak kau sekali..
duk umah pon menyondol jer kerja nyer..
tak sempat kering rambut mak kau dol..
jom jom jom..

Anonymous said...

dol..
Jangan buat fitnah kat sprm pulak dol..
Depa tak kata apa apa pon lagiii..
ko hang mabuk koroi..

Anonymous said...

naper mak hang berkenan kah?
idak ler bapak hang mampu dol...
jual tanh pak yang yg sekangkang beruk pon tak cukup dol...

Anonymous said...

Kalu dah otak kecik tuuu.. takya ler nak komen komen segala.. bertambah bertambah celaka nyer...

Anonymous said...

harap2 sprm adala jubah dan serban warna oren. kalau takde, elok la sprm tempah sekarang. ishh takkan nak bawak lebai gi mahkamah nanti pakai baju lokap sprm yg biasa pulak... ulamak2 tuu, sprm kena reti la mesti mau jubah dan serban oren kehkehkeh

Anonymous said...

seronok gamaknya lebai berjoli katak, sprm kata siap beli kereta guna duit cash. beli rumah banglo utk anak beranak berderet deret. sakan betul ulamak joli, nafsu ngalahkan syaitan. ada sekor tu beli banglo 3 juta. hebat betul. tahniah laa sebab dah pandai berkawan dgn umno. kalau dulu hadi tak kapirkan umno ntah2 dah dapat 900juta.

Anonymous said...

harap2 jantung hadi kuat la, mudah2an. byk2 berzikir utk kuatkan jantung. jgn buat akal mcm musa aman dah la.

Anonymous said...

tuan brahim sabar sikit ya, nanti kami lantik tuan brahim jadi presiden. sikit jer lagi tuu.

Anonymous said...

mesti seronok kan ulang alik pegi masjid naik porsche? mesti cepat sampai, dapat la rebut saf depan. yg pakai moto bmw tu pun mesti sampai awal ke masjid. untung laa dapat pahala besar.

Anonymous said...

yang banglo 3 juta tu mesti rumah sebelah masjid, hari2 boleh berjemaah.

Anonymous said...

sibuk betul la sprm dan kerajaan ph ni. pak lebai cuma ikut sunnah nabi jer. nabi saw suka kuda terbaik sebagai kenderaan, lebai pun suka kereta mewah sebagai kenderaan, baru la senang nak beribadat. sprm apa tauu.

Anonymous said...

mursyidul am yg beli porsche tu kalah kan masa pru haritu? tak pe la kalah pun, dapat beli aset atas dunia pun dah kira ok, nikmat dunia jgn ditolak. imej islam kena jaga, pegi mana2 penampilan mesti mau nampak gah.. baru la islam tersebar.

#membangunbersamaporsche

Anonymous said...

porsche 911 utk 2019 dah keluar, insyaAllah akan masuk malaysia bulan ni. harap2 takde lebai yg malu2 nak beli porsche la lepas ni. malu apa tok guruku!

Anonymous said...

malu apa bapak kau!
pakai jer laaa saga enjin orien tuu..
mana ader podey...
Dol.. dol dol ..
malu apa bapak kau..

Anonymous said...

bapak kau pon berkenan ker dol..
beli laa sebijik...
Kat pam minyak shell ader jual..
Belikan ler bapak kau sebijik,.

malu apa bapak kau dol...

Anonymous said...

Class gitu kau dol..
Mengukilkan ayat ayat syaiton berhelah...
Brovo dol..
degree holder CIU ker...

Anonymous said...

setia bersama ph..
#menyondolpungkokjantan

Anonymous said...

Terindah ayat ayat syaiton kau dol..
Class gitu..
#ajakbapakkauberjemaah
#kurangkannyondol

Anonymous said...

Marvellous marvellous marvellous..
Pengukir ayat ayat syaiton hebat kau dol...
tak sia sia nak kau tahan sakit meneran kau keluar dol..
#bertuahmakkaudol

Anonymous said...

lagi jangan buat akal mca bapak kau dah laaa....

Kejap kejap lenguh pingang..
Kejap kejap baru keras..
Kejao kejap palak pusing...
Kejap kejap suruh mak kau picit kan...
Nak nyodol ler tuuu..
cuan mak kau dol..
Tak sempat rambut kering...

#maluapabapakkaudol

Anonymous said...

ieeeek...
bolehkah cai cai kapir dap jadi tukang lantik presiden PAS...
Dapatkah?

#maluapacaidap

Anonymous said...

pergh cai..
Tiga rasa kau punya fitnah cai...
Hebat kau cai...

berbaloi mak kau teran keluar kau cai...
bwrbaloi berbaloi..

#apamalumakkaucai

Anonymous said...

class ayat ayat syaiton kau cai...
perghh ayam pedas muar punya...
boleh direkomen naik tahap kesyaitonan kau cai..
Gigih cai gigih lagiiiii..

Anonymous said...

Cai..
Ayat ayat syaiton kau perlu perlu power lagiii..
Baru boleh dipertimbangkan kenaikan tahap kesyaitonan..
Usaha lagiii cai..

#apamalusyaitonkurr

Anonymous said...

jangan lupa tabung mak kau cai..
asyik kena sakau ngan bapak kau jer...

#jantantaktahumalu

Anonymous said...

ayat syaiton kelas terpuji..

Tahniah cai...

Anonymous said...

silap tuuu cai..
Nak KAYA masuk PKR kah BERSATU kah...
Nak lagiii kaya..
kasi bang non masuk pungkok hang..
Kaya kaya kaya...

Anonymous said...

sondol jer bang non...
nanti boleh minta ampun..

Anonymous said...

mana tak bulat perut mak kau dol..
Siang malam disondol bapak kau...
Cian mak kau dol..

Anonymous said...

pak karamu, kalau nak upah tukang komem pun, upah la yg berakhlak sikit. kikiki

Anonymous said...

saya cadangkan kita letak pak hashim jasin bertanding kat semenyih la pak karam. nak jugak tengok porsche dia tu, asyik pusing2 perlis jer. kami kat semenyih ni nak jugak selfie sekali sekala dgn kereta mewah ulamak.

Anonymous said...

pak karamu turun semenyih tak nanti? jom la meramaikan majlis bersama mca.

Anonymous said...

kerjasama umno dan pas mcm dah rasmi jer. kat semenyih nanti mesti best sebab jadi tempat pameran kereta2 mewah pemimpin umno dan pas. berderet2 oo. nasib baik rumah banglo tak boleh diusung ke sana sini.

Anonymous said...

pak karam, mesti sahibul samahah yg mulia ustat nik abduh kita tak boleh tido semalam, kan? kesian dia.

Anonymous said...

tak kra laaa sapa pon...
Yan penting bukan pak hang..

Anonymous said...

Kikiki...
Hang tukang komen tak beragama...
Kikiki...

Anonymous said...

cer tanya pak hang..
Esok turun menoreh tak?
Dah seminggu pak hang tak menoreh...
Menyondol jer kerja nyer...

Anonymous said...

kesian mak hang..
Malam tadi tak dapat nak lelap mata walau sececah...
Pang hang kuat bebenau nyondol..
Kesian mak hang noo..

Anonymous said...

Yooo laa..
Perkata nanti hang bawak pak hang ke semenyih....
nak beli pon tak mampu..
pandang pandang pegang pegang orang punyer pon kira okey laaa..
rapat sikit mata kalau pak hang matiii...
bagus bawak mak hang sekali..
Tinggal kat umah pak hang takder takut pulak mak hang kena sondol bangla..
Jangan lupa kesemenyih nanti yer dol...

Anonymous said...

Yer ker...
Keturunan Bang Non main pungkok jantan..
#maluapasondolpungkokjantan

خولة said...

مكافحة الحشرات بالقطيف

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.