Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RCI UNTUK TABUNG HAJI

JANGAN JADI ISU GST, PUNG-PANG-PUNG PANG AKHIRNYA NAJIB/BN FREE !

TIADA KOMPROMI SOAL TABUNG HAJI, ITU RAKYAT MARHAIN PUNYA !

MENTERI JANGAN BANYAK BUAT KENYATAAN AKHBAR, PUNG-PANG-PUNG-PANG BERTINDAK SEGERA, JANGAN JADI MACAM GST, SEBAB TAK TAHU BUAT KERJA AKHIRNYA KERAJAAN NAJIB BENAR DAN GUAN ENG SALAH.

RCI SEKARANG !
-Pak Karamu-

Skandal TH: Umno cadang tubuh RCI

AddThis Sharing Buttons
Skandal TH: Umno cadang tubuh RCI
Datuk Seri Mohamad Hasan
(Ubah saiz teks) 
SHAH ALAM - Umno mencadangkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi menyiasat kebenaran susulan pendedahan audit terhadap Tabung Haji, hari ini.

Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata pendedahan laporan tersebut mengundang kerisauan semua pihak.

“Saya mencadangkan agar ditubuhkan RCI yang bukan sahaja akan membolehkan kita semua mengetahui dengan lebih jelas dan terperinci tentang isu ini.

“Tetapi turut membuka ruang untuk kita sama-sama mengemukakan jalan ke hadapan yang baik dan perlu bagi mengukuhkan kembali institusi penting ini. Saya berharap kerajaan akan mempertimbangkan cadangan ini,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, laporan tersebut mesti dipandang serius dan umat Islam di Malaysia pastinya mahukan kebenaran daripada pendedahan berkenaan.

Menurutnya, ia bukan soal pembayaran hibah (dividen) yang tidak mengikut prosedur sahaja sebaliknya ia menggambarkan kewujudan krisis tadbir urus korporat dan pengurusan yang tidak mengikut amalan terbaik.

“Umno sangat serius dalam apa jua usaha memelihara kewibawaan institusi yang berkaitan dengan orang Melayu dan agama Islam. Sebarang usaha untuk memperkuat institusi ini dan menghapuskan ketirisan, pecah amanah serta salah tadbir urusnya mesti disokong oleh semua pihak.

“TH adalah institusi milik orang Melayu dan orang Islam, mereka berhak mengetahui kedudukan sebenar institusi terpenting ini. Kebenaran hanya akan terbit daripada siasatan yang telus, tidak berpihak dan menyeluruh,” katanya.

Menurutnya, cara terbaik membela kepentingan Melayu dan Islam adalah dengan memastikan TH diuruskan dengan sebaiknya.

“Jangan sama sekali dibiarkan susut nilai tau dipergunakan tanpa pertanggungjawaban dan rasa bersalah oleh pihak bertanggungjawab dalam apa cara sekali pun.

“TH mempunyai nama besar dan reputasi yang baik bukan sahaja di dalam negara kita malah di persada global maka wibawanya harus dipertahankan dengan apa cara sekalipun,” katanya.

CER MUJAHID ULAS INI ?

BN kejam beri dividen kepada pencarum TH, sindir Najib
Datuk Seri Najib Tun Razak
Datuk Seri Najib Tun Razak
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak secara sinis mengatakan kerajaan BN bertindak kejam kerana terlebih membayar dividen kepada pencarum Tabung Haji (TH) untuk empat tahun berturut-turut.

Menurutnya, PH mendakwa disebabkan membayar dividen berjumlah RM12.652 bilion bermula 2014 hingga 2017, ia menyebabkan TH kekurangan RM4.1 bilion pada akhir tahun lepas.

“Tiada dakwaan bahawa wang TH sudah dirompak ataupun diselewengkan tetapi TH di bawah kerajaan BN telah melakukan tindakan yang kejam iaitu untuk terlebih bayar dividen kepada pencarum-pencarum TH untuk empat tahun berturut-turut sejak tahun 2014.

“Saya amat hairan mengapa audit luar dan audit kerajaan tidak pernah menimbulkan isu ini untuk empat tahun berturut-turut,” katanya dalam laman Facebooknya, hari ini.

Tambah beliau, masalah utama TH adalah penurunan teruk nilai pelaburan mereka untuk tahun ini akibat kejatuhan Bursa Malaysia selepas PRU14.

“Oleh itu, dividen TH untuk tahun in akan jauh lebih rendah berbanding tahun lepas dan cara yang paling sesuai untuk kerajaan PH ialah untuk menyalahkan kerajaan BN terdahulu.

“Mereka yang fasih tentang audit dan penilaian aset sudah tentu memahami bahawa ini bukanlah satu langkah yang baik. Adalah amat mudah untuk sesuatu aset dinilai rendah apatah lagi pada ketika pengurusan baru TH bersetuju dengannya.

“Bukan sukar untuk menilai sesuatu aset lima peratus lebih rendah ketika proses audit. Aset TH hari ini ialah RM73 bilion maka jika dinilai lima peratus lebih rendah sudah RM4 bilion,” ujarnya.

Abd Azeez jawab dakwaan Mujahid 11 pagi nanti
Abd Azeez jawab dakwaan Mujahid 11 pagi nanti
(Ubah saiz teks)
SHAH ALAM - Bekas Pengerusi Tabung Haji (TH), Datuk Seri Abd Azeez Abd Rahim akan mengadakan sidang media jam 11 pagi ini di lobi Parlimen.

Sidang media tersebut berkaitan isu hibah TH yang dibangkitkan Menteri Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof.

Semalam, Mujahid mendakwa pemberian hibah kepada pendeposit TH sejak 2014 bercanggah dengan Akta Lembaga Tabung Haji 1995 sehingga menyebabkan agensi itu mengalami defisit RM4.1 bilion.

Menurutnya, pendedahan itu diperoleh hasil siasatan dan audit oleh syarikat juruaudit bebas, PricewaterhouseCoopers (PwC).

42 orang berkata:

Anonymous said...

Anjing mmemang hidup nyer menyalak..
Beri makan pon dia menyalak..
Duduk banglo pon dia menyalak..
Naik bmw pon dia menyalak..
Pencuri datang pon dia menyalak..
Tuan rumah balik pin dia menyalak..
Kalau tak menyalak bukan ler anjing nama nyer.
Anjing anjing anjing..
Jadi pembangkang menyalak..
Jadi pemerintah pon menyalak..
Jadi soltan pon tetap menyalak...
Kalau tak menyalak bukan lah anjing..
Anjing anjin anjing..
Terus laa menyalak...

Anonymous said...

dipersilakan anjing anjing kurap menzahirkan kemarahan di sini..
Sila kan..

Anonymous said...

Tolong simpan sikit kebodohan melapau anda bila menzahirkan kemarahan tu...

Anonymous said...

Anjing memang pakar menghidu benda benda busuk.. yang wangi wangi anjing boleh kene selsema..

Anonymous said...

Kerajaan PH ni kerja nyer menghidu yang busuk busuk jer... lepas tu menyalak nyalak laa seentero buana.. aku laa hero..

Anonymous said...

Mana pulak anjing anjing kurap ni pergi.. tak dengau pulak nyalakan bengong nyer...

Anonymous said...

Bapak kau anjing kan? Patut la kau suka menyalak.

Anonymous said...

Ana tau..ana tau.. ana puas hati dgn arul kanda.

Anonymous said...

Jom demo depan tabung haji. Umno dah curi duit org kampung

Anonymous said...

Pak karam, jom demo kat tabung haji, kita bawa 10juta org melayu.

Anonymous said...

Anjing pas dulu salak umno, bila umno tumbang berkawan pulak dgn umno. Mmg jenis anjing kehkehkeh

Anonymous said...

Ini bukan soal benda busuk tak busuk. Ini soal integriti. Ada pengkhianat yang tak jujur ketika mengurus duit rakyat yang hendak menunaikan rukun islam kelima. Mereka inilah pengkhianat sebenar bangsa melayu orang islam yang berbaju pejuang islam. Adakah pengkhianat besar ini boleh didiamkan? Adakah pecah amanah itu sudah menjadi wangi setelah pengkhianat melayu itu memakai baju anti icwrd? Bengong...

Anonymous said...

Anti icerd ni pelik sikit. Satu cilok balak. Satu cilok tabung haji. Jadi pembangang susah la nak cilok lagi. Bengong..

Anonymous said...

Pelik betullah dgn puak2 penyokong anti icerd yahudi ngan myanmar ni. Masih tak faham lagi ker? Dulu bawah geng penyangak korang tu klu beli barang yahudi anti icerd tu rm10, kalu ada gst korang kena bayar rm10.60 bagi kat geng korang tu. Sekarang bawah ph yg ada sst, korang bayar rm10 aje. Bengong la geng icerd yahudi ni

Anonymous said...

Babi betulah yahudi dan myamnar yang tolak icerd tu. Mintak2 pendek usia la puak2 yang sokong yahudi dan myanmar tolak icerd tu.

Anonymous said...

MENGAPA KITA MESTI MENOLAK ICERD?

1. icerd di bawah UN adalah utk melaksanakan kesaksamaan untuk semua individu dan kaum dalam semua aspek kehidupan. Ini jelas bertentangan dengan perlembagaan Malaysia yang memberi beberapa keistimewaan kpd kaum bumiputera. Kini keistimewaan ini semakin tercalar dan bayangkan jika icerd dilaksanakan. Tiada apa yang tinggal untuk kaum bumiputera.

2. Meskipun ada pihak jahil yang yakin icerd tidak dapat menghakis keistimewaan bumiputera kerana perlu mendapat majoriti 2/3 sokongan mp TETAPI beberapa keistimewaan yang ada sekarang seperti uitm, mara, sekolah agama, biasiswa, kakitangan awam dan lain2 boleh dipinda hanya dengan majoriti mudah dan tidak perlu majoriti 2/3. Jelasnya, beberapa (banyak) keistimewaan bumiputera boleh diubah dengan undi mudah jika kita menerima icerd.

Anonymous said...

3. Seterusnya, jika kita menerima icerd maka pelaksanaannya akan dipantau oleh negara luar dan bukan dibawah pemantauan kita sendiri. Jika kita tidak melaksanakan icerd sepenuhnya maka negara tersebut boleh membawa perkara ini ke piagan pbb termasuklah ke mahkamah dunia. Mahkamah dunia mempunyai kuasa untuk membatalkan perlembagaan kita dan polisi undi 2/3 anggota dewan akan terbatal melalui deklarasi ini. Jadi dengan menandatangani icerd, kita seolah2 meletakkan perlembagaan di atas tangan negara lain.

4. Di bawah PBB, apabila kita telah menandatangani sesuatu perjanjian, kita wajib mematuhinya. Sekiranya kita tidak melaksanakan walau sebahagian icerd itu, INDIVIDU YANG TIDAK BERPUAS hati dengan keistimewaan yang diterima oleh kaum bumiputera boleh membawa perkara ini ke mahkamah dunia. Mahkamah dunia akan menentukan keputusan berdasarkan peruntukan pada perjanjian icerd dan bukan berdasarkan perlembagaan malaysia.

Untuk yang masih mahu menyokong Icerd, yang masih metendahkan icerd, berfikirlah jauh ke depan dengan memahami apa sebenarnya icerd. Icerd menjadi duri dalam daging untuk keistimewaan kaum bumiputera termasuklah agama islam.

5. Yahudi dan myanmar menolak icerd kerana mereka ingin mempwrtahankan bangsa mereka. Itu yang mereka lakukan kerana tidak mahu hak mereka diragut oleh UN.

Kita menolak icerd tetapi BUKAN BERMAKNA KITA MENYOKONG MEREKA. Kita menolak icerd kerana kita ingin mempertahankan hak setiap rakyat mengikut ketetapan dalam perlembagaan malaysia yang telah kita persetujui mengikut kontrak sosial yang telah dipersetujui oleh semua kaum. Kita tidak mahu negara lain yang membuat keputusan pada pebtadbiran negara kita. Apalah gunanya kita bertempik dan bersorak tetapi kampung kita tergadai. Tuntasnya, penolakan icerd oleh kerajaan PH dan perhimpunan anti icerd oleh Pas dan Umno adalah dalam landasan yang betul dan tepat. Rakyat yang masih tidak faham tentang undang2 antarabangsa dan natijah buruk icerd wajib dididik, dijelaskan dan difahamkan tentang icerd ini.

TOLAK ICERD!!!

Anonymous said...

kita nak bukan yang kuat nenyala nyalak..
Kita nak yang kuat mengigit..
Baru selesai masalah yang busuk busuk..

Anonymous said...

Maknanya, jika terima icerd:

- beberapa sub keistimewaan melayu boleh diubah dgn undi majoriti mudah.

- negara kita dipantau negara luar. Klu x puas hati, negara luar boleh bawa ke mahkamah dunia.

- individu dlm negara kita yg x puas hati pun boleh bawa perkara ini ke mahkamah dunia.

- kita tolak icerd tapi tak sokong zionist @ mynmar. Kita tolak sbb mempertahankan perlembagaan @ kontrak sosial antara kaum.

Tq atas penjelasan.

Anonymous said...

Bengong tak terhitung kau dol..

Anonymous said...

Bengong bertengkek tengkek kau nii dol..

Anonymous said...

Kita tolak icerd tetapi kita tidak menyokong yahudi dan mynmar. Kita tolak icerd kerana kita ingin mempertahankan hak kita di bawah perlembagaan malaysia.

Anonymous said...

nape sprm tak tangkap diaorang lagiii..

Anonymous said...

Patutlah tuan guru dan anak buah cia dia kuat mengigit dedak?!! Kih3

Anonymous said...

Abe mat kuat menggigit kayu balok!!!

Anonymous said...

Tunggu giliran la. Dulukan ketua2 pengkhianat dulu. Lepas tu baru sampai giliran. Sabarr

Anonymous said...

Tolak ICERD!! Tolak PENYANGAK 1MDB!! Tolak PENYANGAK TH!! Tolak ABE MAT PENGGIGIT BALAK!! Tolak baka pasumno!! Jauhkan diri dari penunggang agama!!

Anonymous said...

Ya setuju. Kita tolak icerd dan tolak pas umno

Anonymous said...

Jom..
Ajak ler sekali amoy amoy..
Baru bapak kau bersemangat nak hadir ...

Anonymous said...

Bawak bapak kau sekali...
Kata kat dia ada amoy amoy...
Comfirm naik semangat bapak kau...

Anonymous said...

Tolak kaum JSJ..

Anonymous said...

Tolak pemimpin JSJ..

Anonymous said...

Sifu segala sifu pengkhianat terlepas ker..

Anonymous said...

Anjing ni start main bapak2 pulak. Kehkehkeh mmg jenis anjenk.

Anonymous said...

Pak karam, bila nak keluarkan duit dari tabung haji tu?

Anonymous said...

Aku takan keluarkan duit aku kat TH..
Tak percaya langsung cakap si mujahid TGYR tu.. menyalak tak pasal pasal..

Anonymous said...

Doakan juga penyokong dan pelaku JSJ..

Anonymous said...

yang baiknyet anjing..
dia kenal mana jantan mana betina..
tak ler main sondol jer..

Anonymous said...

Abu ya dan jibon penyangak sedang berbincang mengatur strategi.

Jibon: "KITA KENA BUAT DEMO LAGI NI ABU YA. KITA KENA GUNA AGAMA DAN MA LA UU SUPAYA MA LA UU AMANU DAN PUSS YANG DAH BERBONDONG GI SANA BALIK KE KITA SEMOLA"

abu ya: "SETUJU. BISA DIATURR. JANGAN LUPA AAAAA. KALU SUKSES 20 PERSEN AAAA"

Anonymous said...

20% tu 90j ke bang?

Anonymous said...

memFITNAH tuu memang nyaman..

Unknown said...

Aku kerja di Hongkong 3 THN. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat tidur mlm Kerja sampe subuh pgi klo lagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 3 THN, kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suro di facebook, awalnya Q ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Uang Gaib , tp Q beranikan diri coba telpon beliau. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, Q di Hongkong bisa pulang ke indonesia dengan selamat jg dah Alhamdulilah jika ada teman minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282354640471 smg bisa di bantu sprti Q. Amin...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.