Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Yang terakhir bagi Najib ?


Sunday, August 28, 2011

PILIHANRAYA Terakhir NAJIB, HARI RAYA Terakhir ANWAR


Kes liwat 2 Anwar Ibrahim akan jadi seperti liwat 1.


Pasukan peguam Anwar lebih bijak daripada pendakwa raya. Mereka telah berjaya menukar perbicaraan menjadi pentas politik.

Isu ini bukan lagi sama
ada Anwar telah meliwat atau tidak melakukan perbuatan liwat. Isu ini adalah sama ada pihak pendakwa boleh membuktikan sama ada dia ada berbuat demikian. Oleh itu, mereka berlawan secara teknikal. Dan secara teknikalnya mereka memberi tumpuan kepada perkara mencipta bukti.

Itu adalah apa
yang berlaku dalam perbicaraan liwat 1. Dan itu jugalah juga berlaku dalam perbicaraan liwat 2.

Jika Datuk Seri Najib Tun Razak berharap untuk mensabitkan Anwar dan menghantarnya ke penjara, yang akan berlaku, sudah tentu. Itu berlaku ketika Liwat 1 dan ia akan berlaku dalam di Liwat 2. Walau bagaimanapun, seperti apa yang berlaku di Liwat 1, rakyat tidak akan percaya bahawa Anwar mendapat perbicaraan yang adil.


Jadi, jika Najib merancang untuk mengadakan pilihan raya umum selepas mereka mensabitkan Anwar dan menghantarnya ke penjara,
dengan harapan bahawa kehilangan Anwar ini akan mencemarkan namanya dan Pakatan Rakyat akan kehilangan kekuatan moral yang tinggi, ini tidak akan berlaku. Sebaliknya, kredibiliti Anwar semakin tinggi dan Pakatan Rakyat akan mendapat lebih kejayaan.

Jadi, tidak ada sebab untuk menahan pilihan raya umum selepas mereka mensabitkan Anwar bersalah dan menghantarnya ke penjara. Pakatan Rakyat, akan mendapat manfaat daripada isu ini. Najib akan memberikan Pakatan Rakyat 'satu bantuan' apabila menghantar Anwar ke penjara berdasarkan dakwaan-dakwaan yang digembar-gemburkan dan bukti yang direka-reka.


Ya, ia tidak akan baik untuk Najib. Pasukan Anwar memfokuskan semula perhatian bukan sama ada Anwar telah melakukan liwat atau tidak melakukan liwat, tetapi sama ada beliau mendapat perbicaraan yang adil atau tidak. Orang-orang yang bodoh telah merosakkan pendakwaan ketika meyakinkan semua pihak bahawa bukti itu adalah yang direka untuk mendapatkan sabitan bersalah.


Anwar akan ke penjara. Tetapi dia tidak dipenjara sebagai penjenayah dalam keadaan yang hina. Dia tidak dipenjara kerana telah melakukan jenayah liwat. Dia dipenjara kerana mereka melakukan penipuan.


Usah pedulikan sama ada Anwar benar-benar bersalah kes liwat. Isunya bukan sama ada dia melakukannya atau tidak sekarang. Isunya, mereka tidak dapat membuktikannya dan terpaksa mereka-reka bukti untuk membenarkan menghantarnya ke penjara.


Keadaan sekarang tidak baik bagi Najib. Keputusan Liwat 2 adalah sesuatu yang pasti. Tetapi ia akan menyakiti Najib lebih daripada ia akan menyakiti Anwar. Ia akan lebih menjahanamkan Barisan Nasional (BN) daripada ia akan merosakkan Pakatan Rakyat.


Jadi dengan mengadakan pilihan raya umum selepas mereka menghantar Anwar ke penjara akan mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan kepada Barisan Nasional (BN). Maka adalah lebih baik mereka terpaksa mengadakan pilihan raya sekarang, selepas Hari Raya.


Ekonomi juga tidak berada dengan baik.
United Kingdom dan Amerika Syarikat sedang bersedia untuk pendaratan kecemasan.

Pada bulan Oktober, Najib akan membentangkan bajet untuk 2012. Ia sepatutnya bajet pilihan raya. Tetapi tiada amaun untuk cantik untuk meyakinkan ramai bahawa semuanya adalah sangat bagus dan cerah.


Bajet Najib akan dikoyak menjadi cebisan kecil. Mereka akan ditelanjangkan dan akan terlihat apa yang dimaksudkan:
retorik tanpa sumber. Jadi, dengan mengadakan pilihan raya selepas bajet, yang juga bermaksud selepas perbicaraan Anwar, akan menjadi pukulan hebat dua kali ganda bagi Barisan Nasional (BN).

Umno sedang meletup. Najib akan hadapi apa yang Dr Mahathir Mohamad hadapi pada pertengahan tahun 2002. Pada tahun 2002, Umno semakin tertutup untuk Dr Mahathir dan memaksa menghulurkan tangannya. Pada saat emosi penuh kelemahan, Dr Mahathir mengumumkan peletakan jawatannya dan menyerahkan kuasa kepada Abdullah Ahmad Badawi pada 1 November 2003.


Najib berjuang dari tiga arah. Pertama berdepan Anwar. Dari satu arah adalah ekonomi malang. Lebih penting lagi, bagaimanapun, dari arah ketiga adalah UMNO yang mahukan kepala Najib di atas piring perak.


Rosmah Mansor telah menjadi sangat senyap sejak akhir-akhir ini. Beliau telah diberitahu bahawa seorang isteri Perdana Menteri mestilah untuk dilihat, bukan untuk di dengar. Dalam kes Rosmah, adalah lebih baik untuknya agar juga tidak dilihat.


Rosmah diibaratkan Khairy untuk Najib. Rosmah bagi Najib adalah seperti  Khairy untuk Abdullah Badawi. Dan atas sebab-sebab yang sama Dr Mahathir memegang leher Najib.


Ya, dunia sedang runtuh di sekeliling Najib. Masa berlalu pergi dan semakin pendek. Masa bukan di sebelah Najib. Masa adalah kemewahan yang ia tidak mampu perolehi.


Najib perlu mengumukan tarikh pilihan raya umum selepas Hari Raya jika dia mahu mengadakannya sebelum Krismas. Jika tidak, dia akan masuk di dalam sejarah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang memerintah paling pendek.


Ya, jika saya Najib, saya akan mengadakan pilihan raya umum selepas Hari Raya. Jika tidak, maka ini akan jadi Hari Raya terakhir untuk beliau sebagai Perdana Menteri. Jika tidak, maka akan pada Hari Raya akan datang, kita akan melawat sama ada Anwar atau Muhyiddin Yassin di Putrajaya.


Itulah apa yang saya akan lakukan jika saya Najib. Saya akan mengadakan pilihan raya umum selepas Hari Raya. Maka saya akan menangkap Pakatan Rakyat yang tidak bersedia.


Pakatan Rakyat tidak lagi bersedia untuk pilihan raya. Mereka masih belum menyelesaikan pembahagian kerusi. Malah, mereka belum mula bercakap tentangnya lagi. Dan mereka jauh daripada menyenaraikan pemilihan senarai calon-calon.


Pakatan Rakyat masih tidur. Jika pilihan raya umum akan diadakan selepas Hari Raya, Pakatan Rakyat akan terperangkap dengan seluar ke bawah. Pakatan Rakyat akan menjadi seperti Amerika di Pearl Harbour. Mereka akan dibom dan tenggelam seperti di Pearl Harbour.


Ya, panggil pilihan raya selepas Hari Raya dan perhatikan bagaimana Pakatan Rakyat berebut seperti lipas yang berlarian apabila lampu dihidupkan. Itulah apa yang akan berlaku jika pilihan raya diadakan selepas Hari Raya.


Jika saya Najib, saya akan mengadakan pilihan raya umum selepas Hari Raya dan menyelesaikan semua masalah saya. Ia kemudiannya tidak penting lagi tentang perbicaraan Anwar. Ia tidak penting lagi pada ekonomi. Ia tidak penting lagi tentang apa yang Umno cuba lakukan terhadap saya.


Yang penting pilihan raya umum akan berakhir dan saya kekal sebagai Perdana Menteri yang sah. Kemudian ia akan memberi saya masa selama lima tahun untuk menyelesaikan semua masalah saya. Dan dalam tempoh lima tahun, semua masalah saya pada hari ini tidak lagi akan menjadi masalah.


Itulah sebabnya saya akan mengadakan pilihan raya umum selepas Hari Raya sekiranya saya Najib. Tetapi saya bukannya Najib. Dan itulah mengapa Najib akan jatuh, kerana dia bukan saya dan dia tidak akan melakukan apa yang saya lakukan jika saya menjadinya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.