Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

1 MDB, DAP KATA PAS MACAM BURUNG KAKA TUA

1MDB: DAP pertikai pendirian Pas

1
Lim Guan Eng
Lim Guan Eng
GEORGETOWN - DAP mempertikaikan pendirian Pas yang bersetuju dengan penerangan Presiden 1MDB, Arul Kanda Kandasamy mengenai hutang yang ditanggung 1MDB dan pelan rasionalisasi hutang tersebut.

Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng dalam sidang medianya tadi turut mempersoalkan sama ada kesemua Jawatankuasa Kerja Pas Pusat yang menyertai perjumpaan itu memahami butiran yang diterangkan Arul.

Menurutnya, Pas juga sepatutnya membuat penjelasan terhadap apa yang dimaksudkan mereka (berpuas hati) dengan penerangan yang diberikan Arul selama dua jam itu.

"Saya tidak pasti sama ada kesemua yang hadir faham atau tidak dengan apa yang Arul terangkan kepada mereka. Ini kerana, banyak soalan yang dibangkitkan selama ini tidak dijawab oleh Arul. 

Mereka (Pas) hanya cakap puas hati saja dan minta supaya pihak luar tidak campur tangan dalam isu ini.

"Sebab itu saya rasa, Pas perlu jelaskan apa yang mereka telah berpuas hati. Adakah mereka berpuas hati dengan pembayaran wang yang banyak yang perlu ditanggung rakyat atau berpuas hati dengan perkara-perkara lain? Ini perlu dijelaskan kepada semua orang," katanya.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri turut mempertikaikan sama ada Pas mengutarakan soalan yang betul tentang 1MDB terhadap Arul Kanda ketika perjumpaan itu.

"Adakah delegasi Pas memahami isu 1MDB sebelum membuat pertemuan itu? Mengapa tak banyak tanya pasal 1MDB yang selama ini bukan sahaja dibangkitkan pembangkang malah oleh bekas Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah?

"Saya lihat, Pas seperti burung kakak tua. Apa yang dinyatakan Umno dan 1MDB, mereka ikut saja.

 Pas dan Umno tak ada beza, serupa saja. Banyak soalan penting yang boleh diutarakan antaranya wang yang dibekukan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ), perbelanjaan wang oleh 1MDB dan peranan Jho Low," katanya.

Semalam, Pas menyatakan berpuas hati dengan hasil sesi meja bulat bagi membincangkan isu 1MDB apabila Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengesahkan menerima penjelasan oleh Arul Kanda mengenai pelan rasionalisasi yang dicadangkan beliau bagi mengatasi kemelut 1MDB.

Selain Arul Kanda, pertemuan itu turut dihadiri Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, Tan Sri Khalid Ibrahim dan beberapa wakil dari universiti tempatan.

9 orang berkata:

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [5946] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 990 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Parti Kakak dah tua
Nyanyuk
Puashati rakyat kena bayar ke?

Anonymous said...

Tak lah.
Kan bos dah cakap.
Kalu dah taubat, lobai boleh terima balik. Tu yg puas hati tu

antiug said...

Itu ayat cinta utk blh bersama amno...

Unknown said...

Awalnya saya hanya mencoba mengikuti program pesugihan akibat adanya hutang yang sangat banyak,dan akhirnya saya mencari jalan pintas meskipun itu dilarang agama,apa boleh buat dengan kondisi keuangan,dan akhirnya saya menemukan seorang dukun yang bisa membantu,saya di kasi pesugihan dana gaib tanpa tumbal sebesar 10M.alhamdulillah dengan seisin gusti allah dengan lantaran MBAH BUDI HARTONO,saya dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik dari sebelumnya,berkat bantuan MBAH BUDI HARTONO dengan waktu yang singkat,saya sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup,bagi saudarah bisa membuktikan sendiri,silahkan hubungi MBAH BUDI HARTONO di no 085256077899 untuk info lebih lengkap buka blog mbah karna di dalam blognya sumuanya sudah di jelaskan

KLIK PESUGIHAN DANA GAIB TANPA TUMBAL

yang penting anda yakin dan percaya,dan jangan samakan dengan dukun yang lainnya,bantuan MBAH BUDI HARTONO tidak ada epek samping aman tanpa tumbal,dan meman tidak ada duanya,wassalam dari saya ibu herlina..

Anonymous said...

Arul kanda cakap english. Pak lebai angguk angguk. Nak tanya soalan tapi tak reti, last2 terpaksa la puas hati. Gelak besar la arul kanda sebab berjaya kelentong pak lebai. Eh! Jap! Ke arul kanda cakap arab? Kikiki

Anonymous said...

Lge babi yg hidup dlm kandang babi,,dia lebih faham ke? Delegasi pas berjumpa dgn arul kanda yg merupakan saudara seagama kita jugak,,dia perjelaskan kaedah2 1mdb menangani masalah kpd pas. Lojiknya,,pas yg lebih faham isu 1mdb berbanding babi lge yg berkokok di luar gelanggang tu. Tapi biasa,,kafir harbi dap ni,,mana mau mengaku. Soalan apa yg babi lge nak tanya ha..?

Anonymous said...

Bro, buat lah statmen yg cerdik sikit jangan berat sebelah dengan minda dan bahasa yg rambang,. Soal nya Berpuas hati tentang apa, bahagian mana ??? n. Cara penyelesaianya yg dinyatakan Arul kanda tu,.itu saja bukan merepek pekara yg lain,.

Anonymous said...

Anon 0601 bodoh kerana dibesarkan dengan dedak.
Jadi maafkan dia

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.