Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA MOTIF TERSEMBUNYI DAP DISEBALIK PBT ?

PBT HANYA HENDAK MEMBEZAKAN GOLONGAN YANG MAJU DAN MUNDUR DAN PERBANDINGAN EKONOMI KAUM DI NEGARA INI,


IA MENGUNDANG DASAR PERBEZAAN KAUM YANG MAJU DAN YANG MUNDUR. KONSEP PBT INI SANGAT DISUKAI OLEH DAP DAN PKR.


JIKA KONSEP PBT INI DILAKSANAKAN MAKA MUNGKIN MALA PETAKA DI NEGARA INI AKAN BERLAKU

-Pak Karamu-

Jangan usul yang boleh cetus ketegangan

AddThis Sharing Buttons
Hadi Awang



Hadi

(Ubah saiz teks) 


KUALA LUMPUR - Pas menegaskan mana-mana pihak tidak seharusnya mengusulkan sesuatu yang boleh mencetuskan ketegangan seperti pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).


Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, semua pihak perlu sedar bandar bandar dan luar bandar mesti dibangunkan seiring.


"Saya tekankan bahawa kita tidak seharusnya mengusulkan sesuatu yang boleh mencetuskan ketidakstabilan, melebarkan jurang bandar dan desa.


"Paling menakutkan ialah ketegangan seperti ini boleh menjadi api dalam sekam untuk mengulangi peristiwa 13 Mei yang wajib dianggap titik hitam dalam sejarah negara.


"Kestabilan ekonomi dan politik di bandar perlu dijaga bagi mengelak timbulnya jurang perbezaan dan ketegangan kaum dalam negara. Inilah asas pembangunan seimbang di antara bandar dan luar bandar yang diperjuangkan oleh Pas sejak kemerdekaan negara," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


Hari ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan mengesahkan pilihan raya PBT tidak akan diadakan kerana berkemungkinan boleh mewujudkan konflik berasaskan perkauman.


Menurut Abdul Hadi beliau telah mengemukakan pendapat senada pada Januari 2015 yang menjadi asas menguji setiakawan DAP dan PKR ketika itu masih bersama Pas dalam Pakatan Rakyat.


Mengulas lanjut, Abdul Hadi berkata, penguasaan ekonomi perlu diambil kira bagi semua peringkat.


"Jangan dilihat penguasaan ekonomi peniaga dan penduduk bandar daripada kaum tertentu sahaja tetapi perlu juga diambil kira golongan pekerja, pemandu teksi dan peniaga jalanan serta pembekal dan petani di luar bandar yang turut mempunyai peranan membangunkan bandar.

"Semua pihak wajib menerima hakikat masyarakat majmuk yang mesti dijalin dengan baik. Kita perlu melihat semua kalangan dan keadaan termasuk Melayu di kampung, India di estet, orang asal di pedalaman serta kaum peribumi di Sabah dan Sarawak juga mempunyai peranan untuk memakmurkan bandar," katanya.


BERITA YANG BERKAITAN:


Pilihan raya PBT akan dilaksanakan dalam masa tiga tahun lagiKatanya, pilihan raya PBT perlu untuk sebuah negara yang mengamalkan demokrasi di mana rakyat juga berkuasa memilih pentadbiran tempatan masing-masing. - Gambar fail


keputusan Pilihan Raya PBT perlu konsensus PH
 
keputusan PIlihan Raya PBT perlu konsensus PH
Lim Guan 
Keputusan pelaksanaan pilihan raya pihak berkuasa tempatan (PBT) perlu mendapat persetujuan bersama empat parti dalam gabungan Pakatan Harapan (PH), kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Beliau berkata walaupun DAP terus mendesak dan memperjuangkan isu berkenaan namun parti itu tidak boleh mengetepikan gabungan itu terutama apabila melibatkan standard dan dasar kerajaan.

 PULAAAK, ADA APA-APA KE ?

Kajian Pilihan Raya KPKT diteruskan

AddThis Sharing Buttons
Kajian Pilihan Raya KPKT diteruskan
Zuraida Kamaruddin.
(Ubah saiz teks)
PUTRAJAYA - Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) akan meneruskan kajian mengenai pelaksanaan pilihan raya kerajaan tempatan, kata Menterinya Zuraida Kamaruddin.

48 orang berkata:

Anonymous said...

Hadi tak payah sembang pasai ekonomi laa, sembang bab tahnik dah laa. Kelantan dan teganu mundur lagi mau sembang lebat.

Anonymous said...

Amanat hadi yg sesat tu la yg bawa malapetaka dlm malaysia ni.

Anonymous said...

Hadi tu pakar ekonomi la.. ekonomi sotong kangkung.

Anonymous said...

Amalan JSJ yang membawa petaka di malaysia niii..
Bengong.

Anonymous said...

Orang kuat PH lagi pakar..
Pakar JSJ..
Tak caya tanya PM Tun M..

Anonymous said...

PH PBT JSJ ..
bengong..

Anonymous said...

adik tiri (anak bini muda bapak kau) suruh jer YB orang kuat PH tahnik kan..
Comfirm dah besau jadi ahli kelab JSJ..

Anonymous said...

dap dap dap dap dap dap...

Anonymous said...

penganut dap bila pulak nak berhimpun niii..
amoy amoy dah ready niii..
jemput ler sekali YB Mohd Sabu..

Anonymous said...

Ajak sekali la bapak kau. Bapak kau kan suka jilat taik amoy.

Anonymous said...

Bapak kau pun jsj sebab tu kau keluar ikut lubang taik kehkehkeh. Otak penuh taik.

Anonymous said...

UNTUK MEROSAKKAN UMMAH SEPERTI YANG TERJADI PADA TABUNG HAJI, IA TAK MEMERLUKAH ORANG LUAR ATAU ORANG KAFIR. IA CUKUP DENGAN ORANG DALAM YANG BERBAJU PEJUANG UMMAH...

(makan dalam betul)

Anonymous said...

Main bapak2 pulak babi eddy bawang ni. Kihkihkih

Anonymous said...

Main bapak2 pulak babi bladi wang sekor ni

Anonymous said...

Main bapak2 pulak babi abu ya sekor ni. Kih3

Anonymous said...

Bandar sebut pbt. Kampung sebut jkkk. Mestilah ada beza. Kenapa bengong sangat.

Anonymous said...

Kena bezakanlah pembangunan bandar dgn luar bandar. Bandar penduduk padat jadi jln nak besar, bangunan nak byk, kedai nak byk, industri nak byk bg kerja, sekolah nak banyak, hospital nak banyak, semua nak banyak, pusat pebtadbiran pun kat bandar. Tak kan la nak buat semua tu kat gua musang! Sbb tu kena bezakan pembangunan bandar dan luar bandar selari dgn keperluan dan kepadatan penduduk.

Anonymous said...

Pantai barat lebih dimajukan sbb situ dataran luas dan faktor sejarah menyebabkan ia lebih maju. Pantai timur selalu banjir bila angin monsun timur laut. Kemungkinan kena tsunami pun lebih besar sebab lebih dekat dgn lingkaran api fasifik serta kedudukannya yg menghadap lautan tanpa perlindungan negara lain. Jadi orang yg nak melabur utk majukan pantai timur pun rasa was2 dan takut. Lagipun pelabuhan terkenal terletak di pantai barat yang berhampiran laluan perdagangan. Sebab tu pelabur melabur di situ dan kawasan itu maju. Kalau tak caya cuba bawak pelabur dari arab suruh melabur kat pantai timur, mesti tolak punya la. Kalau suruh labur pantai barat, ajak sorang sepuluh datang. Itu sebab maju. Bukan nak beza2kan. Keh3

Anonymous said...

Buka nak mengata la. Banyak pelabur yg majukan negara kita ni majoritinya kafir dari singapore, korea, jepun, usa, china. Pendek kata banyak la kafir. Tapi pasal korang rasist dan buruk sangka sangat tanpa sebab musabab, tu yang derang takut nak melabur kat tempat korang tu. Sampai icerd pun korang jadikan isu perkauman, agama bagai. Dah tu tempat korang tak jadi bandar, korang bising pulok. Cuba tolak ansur. Memberi dan menerima. Tolak asabiyah. Mesti boleh maju punya. Penang dan selangor pun boleh kalah. Tapi kalu dah asabiyah tu, bawak ke mati pun susah nak hilang. Orang kata "hati dah kering!"

Anonymous said...

Korang duduk kampung aje la. Buat apa nak pembangunan sangat. Kang banyak lagi pulak hutan simpan yg kena cilok, kena sapu. Tak membangun pun hutan simpan kat tempat korang dah gondol kena sapu dek abe mat. Kalu membangun lagi la abe mat joli bagi habis hutan. Mu duduklah tepi hutan tu. Anginnya damai. Udaranya umpama bayu berpuput. Sungainya jernih bak air mata puteri. Dedaun hijau melambai2. Burung dan unggas bersiul menyanyi. Kang buat pembangunan kang ada yang buat perhimpunan kesyukuran alam sekitar pulak. Dah jadi kerja pdrm nak kawal pulak. Duduk aje la kat situ di bawah lembayung senja nan damai. Sang mentari bersinar di bibir senja. Jejaka berkain pelikat menanti sang dara. Bersaksikan bulan dan bintang memadu asmara.....

Anonymous said...

PAKARAMU.
BILA PAS DAN UMNO NAK MENGANJURKAN PERHIMPUNAN ANTI SONGLAP TABUNG HAJI MILIK ORANG MELAYU???! SAYA PENYOKONG PH AKAN MEMBAWA 300 RIBU PESERTA UNTUK TURUN MENYOKONG PERHIMPUNAN ITU DEMI UMAT MELAYU. JOMLA BUAT. APA TUNGGU LAGI. NI MARUAH ORANG MELAYU SEDANG DISONDOL OLEH PENYANGAK NI.

Anonymous said...

1. Betul ke najib boleh selamatkan tabung haji yg rugi mengikut audit berakhir 31 dis 2017? Nampak pelik la.
Klu lingkupkan lagi aku percaya la. Camner puak2 tuan guru boleh percaya dan sekongkol kat dia ni?

2. Sapa yang tulus kat fb dia tu? Kan hari ni dia kena tangkap sprm. Tak kan depan sprm boleh main fb.

Pening aku mikir....

Anonymous said...

Jgn byk tanya la dol. Kang anak babi hadoi tu main bapak2 lagi kang.. Kih3

Anonymous said...

Klu bandar dgn luar bandar nak sama, tak nak kena diskriminasi, tu dah kira mcm icerd. Kita tak boleh sokong icerd. Kih2

Anonymous said...

Setuju. Org Bdr dgn org l/bdr x blh sama rata. Sama rata tu dah kira icerd. Kita tolak icerd. Kahakkk ptuiiih

Anonymous said...

Simpan sikit bodoh tuuu yop..
Bodoh jangan diperaga kepada umum..
Buat malu makbapak kau jer...
YM Mohd Sabu pon terkena tempias bodoh kau..
Bengong...

Anonymous said...

Hukum karma..
Kalau kita baling taik kat orang..
Orang kan lempar taik kat kita...
Jangan marah marah laa bengong..

Anonymous said...

Lama dah orang melayu disondol penyangak penyagak cilaka..
Bermula zaman MAHAdir lagiii..
Berlarutan ke zaman naJIB..
akan berterusan jua ke zaman ANUar...
memang silaka puak puak niii...
Idup bapak PENYANGAK...

Anonymous said...

meLAYU mudah lupa..
atau memang suka disondol..
jsngan suka Jantan Sondol Jantan udah..

Anonymous said...

dap dap dap dap dap dap dap..
zikir pagi penANUT dap..

Anonymous said...

Ulasan bodoh dari dak bengong..
lawak lawak lawak..

Anonymous said...

Ulasan bertaraf bengong kelas pertama..
Tahniah..
Berbanga emak awak..
Tak sia sia emak kau teran keluar kau ke dunia niii
Tahniah sekali lagi..

Anonymous said...

MAHAdir ANUar MUhidin pon pakai baju meLAYU..
Pon penyangak...
LGE LKS jer tak pakai baju meLAYU..
dap dap dap dap dap dap dap

Anonymous said...

di kampung baru CINA dipangil comrad..

Anonymous said...

Ayohchik ayohchik ayohchik.. zikir pentaksub ajaran hadi sesat.

Anonymous said...

Kelate dan teganu mundur, org sana sibuk cari makan di singapore.

Anonymous said...

Suku sakat israel dan myanmar jer yg tolak icerd. Jenis syiah kot.

Anonymous said...

Kelantan teganu mundur sebab pemimpin bodo.

Anonymous said...

Dikampung ayohchik dianggap mcm nabi.

Anonymous said...

Ayohchik ayohchik ayohchik.. zikir penganut syiah.

Anonymous said...

Ayohchik ayohchik ayohchik ayohchik

Anonymous said...

Ayohchik ayohchik ayohchik.. tu zikir pentaksub ayatollah hadi

Anonymous said...

Israel, myanmar dan penganut syiah jer yg tak sokong icerd

Anonymous said...

Ana tauu.. ana tauu

Anonymous said...

Ayohchik ayohchik ayohchik.. zikir puak syiah yg tak sokong icerd.

Anonymous said...

Nabi!
Kalau yer pon benci amat amat..

Anonymous said...

Jahil tahap gaban niii..

Unknown said...

Aku kerja di Hongkong 3 THN. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat tidur mlm Kerja sampe subuh pgi klo lagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 3 THN, kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suro di facebook, awalnya Q ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Uang Gaib , tp Q beranikan diri coba telpon beliau. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, Q di Hongkong bisa pulang ke indonesia dengan selamat jg dah Alhamdulilah jika ada teman minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282354640471 smg bisa di bantu sprti Q. Amin...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.