Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Terkini Di Bagan Pinang

Salam

AL HAMDULILLAH SYUKRAN ILALLAH !

KERANA GEMPA DAN SUNAMI, KERANA TAUFAN DAN RIBUT MAKA PERUBAHAN UNDI DI BAGAN PASIR BERLAKU !

Berita dari Bagan Pinang menyatakan bahawa kejadian Gempa Bumi,Sunami,Taufan dan Ribut menginsafkan mereka supaya mencari jalan yang benar kerana takut bala akan di timpakan pula kepada mereka

Pak Karamu fikir apa yang berlaku kepada pengundi di sana tidak langsung terfikir bagi fikiran Pak Karamu bahawa mereka berfikiran demikian, saya rasa inilah pertolongan daripada Allah dalam mencari kebenaran

JELASNYA PERJUANGAN UMNO BETUL ATAU PERJUANGAN PAS KAH YANG BETUL


9 orang berkata:

anakpahang said...

Salam.

Alamdulillah mudah-mudahan dijauhkan oleh Allah swt daripada bala bencana.

Jangan diundang bala Allah, jadi penduduk-penduduk Bagan Pinang pilihlah pemimpin yang membawa kita kepada redha Allah, begitulah juga seluruh rakyat Malaysia marilah kita mengangkat pemimpin yang mencari redah Allah bukan yang mengundang murka Allah.

Cik Hazel said...

assalamualaikum... pakkaru~ saya datang melawat ni... smuga sehat selalu yah..

Anonymous said...

Bala bencana berlaku sejak Anuar kaki liwat sejak di lantik ahli parlimen permatang pauh. Para penyokong dan pembela peliwat laknat tuhan ke atas golongan tersebut. Ingat bagaimana kaum LUT menerima balasan dari Tuhan. Cepat cepat lah bertaubat untuk golongan peliwat dan penyokong peliwat. JAngan menagungkan peliwat neraka tuhan amat pedih

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Blogger PakKaramu , mu kata UMNO Betul ke atau PAS Betul ke di Bagan Pinang .Ok Fair enough kita pikirkan bersama insyakallah.
Tapi PakKaramu si tuan kecil Hj Zulkifli Mohd Omar timbulkan masalah pada Pakatan Rakyat terutama Ahli Pas Bagan Pinang kerana Hj Zulkifli ini dah tiga kali kecundang dalam pilihan raya Umum di Lenggeng . Dalam islam kalau beri salam kat tuan rumah , dan tiada jawaban balas selepas beri salam sebanyak tiga kali tak dijawab maknanya boleh belah tak yah nak beri salam lagi. So Dah tak ada calon anak tempatan yang boleh di pertengahkan ke! PAS PUSAT. Malu lah den kat nogori 9. Macam tak ada muka lain . UMNO ISA didakwa Rasuah tapi PAS HJ Zulkifli orang Lenggeng tak nak takkan orang Bagan PInang orang sudi . Lu pikir La sendiri Pas ooooooooo

Anonymous said...

haji jamaluddin!

Qias kau tak betul.. kias fasid, pergi belaja lagi. lepas tu komen balik.

ruffey said...

salam, nak komen, tapi mungkin tiada kaitan dgn entri ni.

bila org beriman kena bala, kata itu ujian dari Allah.
tapi bila org berdosa kena bala, kata itu balasan dari Allah?

ada sesiapa boleh tolong jelaskan tak?

p/s- saya bertanya sebab saya tak tahu ttg perkara ni.
jgn kata saya jahil, sbb saya tahu saya jahil, maka saya tanya, supaya tak jahil lagi. hurmm...

~PakKaramu~ said...

Salam

Terima kasih atas kujungan kalian

Setiap sesuatu datang daripada Allah firmanNya " Kullulum min 'indillah" (Setiap sesuatu datang daripada Allah) dan yang di datangkan oleh Allah itu adalah Qadha dan Qadarnya, dan setiap qadhaNya ada yang baik dan ada yang tidak baik

Adapun rahsia baik ataupun tidak itu termaktub di bawah dua sifat Allah iaitu qadirun dan maridunNya ada yang berupa bala untuk menolak dosa dan ada yang berupa hidayat ataupun ingatan dan petunjuk

Anonymous said...

Bismillahirohmannirrohim,

Assalamualikum w.b.t,

Untuk semua manusia,

Baru-baru ini, kita sekali lagi telah dikejutkan oleh satu kuasa alam ( gempa bumi di Indonesia ) yang mengundang kepelbagaian persepsi terhadap tindakan Tuhan terhadap manusia.

Ramai di kalangan para ulamak keagamaan yang melihatnya sebagai BALA dari Tuhan dan menjadikannya sebagai ramuan dakwah bagi membawa manusia, kembali mengenangkan KETUHANAN dan berlaku baik kepada diri sendiri dan diri orang lain.

Adakah ini kenyataan yang sebenarnya ?

Di zaman Rasulullah SAW sendiripun, zaman terbaik Islam, sering juga berlaku wabak penyakit yang bukan sahaja menyebabkan kematian orang-lain, tetapi, juga anak baginda Rasulullah sendiri.

Bolehkah wabak ini kita anggap sebagai BALA dari Tuhan, sedangkan zaman tersebut adalah zaman terbaik Islam ?

Sekiranya kita beranggapan bahawa Tuhan turunkan bala kerana manusia derhaka kepada Tuhan, maka perbuatan Tuhan menjadi BERSEBAB. Dan keadaan sifat ini adalah batal bagi ZAT yang bergelar TUHAN.

Musuh sebenar manusia bukanlah PAS ataupun UMNO, ataupun sesiapa sahaja. Musuh utama manusia adalah KEJAHILAN BERAGAMA.

Hak yang jahil pada yang alim.
MANA PERGI SEMUA YANG ALIM ?

Agama telah sempurna.
Nikmat sudah cukup.
Serah diri sudah diredhai.

Pun demikian, Islam masih juga sukar untuk diterima. MENGAPA ?

Wassalam.
S20

Anonymous said...

pas tak betul ahlinya nak islam tapi tak pernah ikut ajaran islam,pura-pura kerana kalau ahlinya ikut ajaran islam lama dah ia memerintah,dlm parti ia macan baik tapi mereka ini sombong,kedekut,penting diri tak ambil tahu hal orang dan tamak.semua yang lama dgn anuar dah cabut kerana anuar ni raja rasuah,tapi yang baru kenal sokong macan orang gila.umno buang anuar tapi orang pas sokong kerana mereka ni bukan tahu apa-apa.komen ahlinyapun macam orang jahil

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.