Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DAP PEGANG SEMUA TERMASUK HAL EHWAL ISLAM


SESUAI DENGAN MARUAH DAN SEMANGAT ISLAM MAKA DAP TOLONG BETULKAN ISLAM KAT MALAYSIA !

TEMAN SOKONGLAH 200%, MEMANG DAP OK !

CARI LAGI YANG BERKAIT DENGAN ISLAM, BAGI DAP HANDLE !

-Pak Karamu-

Adun DAP dilantik ke lembaga pemegang amanah Yadim

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Paloh, Johor Sheikh Omar Ali akan dilantik menjadi anggota lembaga pemegang amanah Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim).

Menurut sumber, Sheikh Omar akan dilantik ke jawatan itu untuk tempoh dua tahun dan watikah pelantikannya akan disampaikan oleh menteri agama Mujahid Yusof di Putrajaya esok.

Sheikh Omar, yang juga exco pembangunan usahawan, koperasi, penerangan dan ekonomi kreatif Johor, mendapat pendidikan peringkat ijazah dalam bidang usuluddin di Universiti Malaya (UM) dengan pengkhususan dalam dakwah.

Malaysiakini sedang cuba mendapatkan reaksi dan pengesahan Sheikh Omar dan Mujahid berkaitan perkembangan terbaru ini.

Pelantikan Sheikh Omar itu dipercayai yang pertama melibatkan pemimpin DAP ke dalam institusi agama berkaitan kerajaan pusat.

Ditanya sama ada latar belakang DAP akan menjadi masalah bagi Sheikh Omar, sumber berkata tidak.

“Kalau kita ingat, Sheikh Omar dulu pernah dispekulasi sebagai bakal exco agama (Johor), tetapi tidak menjadi kenyataan. 

“Lagi pun bidang pengajiannya memang dalam pengajian Islam,” katanya.
Yadim kini dipimpim oleh yang dipertuanya yang baru Nik Omar Nik Abdul Aziz, anak bekas mursyidul am PAS Nik Aziz Nik Mat.

Badan amanah itu didaftarkan bawah Trust Incorporation Ordinance 1952 yang bertanggungjawab secara langsung kepada perdana menteri. 

Ditubuhkan pada 1974, ia bertujuan menyelaraskan kegiatan badan-badan dakwah serta NGO agar seiring dengan dasar negara serta menjadi pemangkin ke arah penyebaran dakwah di Malaysia.

5 orang berkata:

Anonymous said...

DAP parti cauvinis cina yg terbukti anti islam dan anti org melayu. Ini bangsa cina yg tiada perasaan berterimakasih kpd org2 melayu khasnya umno yg memberi layanan istimewa kpd cina2 malaysia demi menghalang pas daripada berkuasa. Setelah yakin akan menawan putrajaya pada pru14, maka hanya 2% sahaja undi cina diberi kpd umnobn,,yg lain semuanya kpd ph. Dengan bantuan melayu pengkhianat kpd bangsa dia sendiri, khianat kpd ugama dia, dan khianat kpd parti dia sendiri,,maka cina2 Dap mula mengajar org melayu, dendam kesumat melihat kesenangan org2 melayu menjawat jawstan2 awam, agensi kerajaan yg lain, mesti dilunaskan. Ini lah kesan betapa bodohnya hj hadi dan pimpinan pas yg lain berpolitik,,,politik bermusuhan dgn umno sejak merdeka telah membuka jalan kpd cina memerintah negara. Sekarang baru nak bersatu,,,apa mereka ingat cina dap akan berdiam diri ka? Dap ada kuasa sekarang,,tiada siapa boleh halang dap dari menguasai putrajaya buat selamanya2. ITULAH,,POLITIK BERMUSUHAN YG DILARANG AJARAN QURAN telah menghancurkan org Melayu dan menyebabkan mereka terhina agama mereka pun terhina..BANGSA MELAYU, BANGSA BODOH POLITIK.

Anonymous said...

binatang ph oiiii..oiii binatang phhh...mana semua binatang2 ph ni...adoi sunyi dah blog ni..kalo lazat sangat makan taik tuan kamu tu pun..jgn la sampai lupa meriahkan blog ni..hehe

خولة said...

شركات رش مبيدات بالدمام

sandy said...


ان النقل الدولى هام ويحتاج الى مهارة ودقة ليتم على اكمل وجه اعالى الخليج تقدم افضل خدمات النقل الدولى لانها افضل
شركة نقل عفش من الرياض الى الامارات شركة شحن عفش من الرياض الى الامارات
وتوفر ايضا النقل الدولى الى الاردن
شركة نقل عفش من الرياض الى الاردن شركة شحن عفش من الرياض الى الاردن

______

mary said...



this was an exceptionally nice post. Taking a few minutes and actual effort to generate a really good article

شركة نقل عفش
شركة نقل اثاث بالرياض رخيصة

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.