Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SUKAR UNTUK ANUAR IBRAHIM MENJADI PERDANA MENTERI

RAKYAT MUNGKIN AKAN TUNTUT KEDAULATAN UNDANG-UNDANG PILIHANRAYA POT DICKSON.

ANUAR DENGAN AGENDA REFORMASINYA ?




  Anuar Ibrahim

Walaupun peristiwa 9 May 018 detik bersejarah bagi rakyat Malaysia, akan tetapi detik bersejarah itu kini telah dapat dirasai oleh rakyat Malaysia sebagai satu sejarah pahit kemudiannya. Apa yang diharapkan oleh rakyat kemudiannya hanyalah tipu belaka.

Hari ini kita dapat melihat beberapa golongan di dalam pakatan Harapan masing-masing mempunyai agenda politik masing-masing, namun yang sedihnya ada agenda yang mahu menghapuskan status bumiputra dan islam, suatu rancangan yang perlu sentiasa diawasi.

Dikalangan rakyat Malaysia masih lagi menanti janji dari Pakatan Harapan yang belum tertunai, ekonomi sebagaimana yang dijanjikan tidak muncul tiba, malah kehidupan rakyat bertambah terbeban, sehingga ini pemerintah masih ribut untuk memperkemaskan parti masing-masing.

Cuma yang mempunyai agenda yang mahu menukarkan Malaysia kepada Malaysia Baru masih ligat bekerja keras untuk menukar berbagai-bagai selera dan cita-cita mereka. Kit Siang dari DAP masih mengharapkan melayu perlu bekerjasama demi Malaysia Baru, sementara Mahadhir Muhammad sudah mula bercakap tentang melayu pemalas.

Apa ertinya ini semua ? Ertinya Malaysia baru adalah rancangan dari DAP dan Melayu pemalas dari tuduhan manusia berbangsa Mamak. Mana pandangan dari orang Melayu  yang sejati ? Anuar Ibrahim ? Sebenarnya Anuar Ibrahim belum lagi layak bersuara lantang, dia hanyalah seorang Presiden yang hanya seorang ahli Parlimen biasa, itupun belum tentu kekal kerana ada kes untuknya menunggu kerana kelayakannya menjadi calon belum lagi selesai oleh penilaian Mahkamah.

Yang rakyat nampak sekarang ada tiga agenda di dapam Pakatan Harapan, pertama dari DAP iaitu Malaysia Baru. Yang kedua agenda nak masukkan Mukhriz kedalam  Kabinet supaya agenda Melayu rajin dapat dilaksanakan dari kumpulam Mamak. Yang ketiga agenda reformasi dari Anuar Ibrahim dilihat agak sukar kerana krisis dalaman yang bagaikan keling karam.

Ramai percaya Anuar Ibrahim sedang merancang sesuatu gerakan dengan melantik Rafizi memegang jawatan naib Presiden, persoalan yang timbul mengapa Anuar tidak gunakan Azmin untuk merancang sesuatu ?

Dalam keadaan yang ada maka rakyat terus juga tertekan kerana desakan hidup yang tidak terbela oleh golongan-golongan yang terdapat di dalam Pakatan Harapan kerana masing-masing sedang nak besarkan tembolok masing-masing.

Dr M: Anwar tak pernah kata mahu jadi PM lebih awal 

   
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad
 
 Mahathir beberapa kali memberikan jaminan akan menyerahkan jawatannya kepada Anwar, terdapat pihak termasuklah dalam Bersatu yang mencadangkan agar Mahathir kekal sebagai perdana menteri sehingga pilihan raya umum (PRU) ke-15.

Cadangan itu turut dibangkitkan pada Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu ke-2 yang diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya 30 Dis lalu.
  

25 orang berkata:

Anonymous said...

Tak nampak pun bumiputera dan islam akan dihapuskan. Ini cuma helah dan propaganda pembangkang yang telah tewas dgn amat daif di pru14 lepas. Propaganda seperti ini pernah dilakukan oleh komunis dan israel sedang melaksanakannya. Ini semua tipu helah puak2 yang sudah rasa tidak selamat dan menunggu masa untuk dipenjarakan. Ia juga tipu helah puak berhati dengki khianat dan hitam legam kerana kejaayaan Amanah menjadi salah satu parti yg mentadbir putrajaya. Propaganda ini timbul kerana dulu mereka kata amanah parti nyamuk dan akan pupus tak sampai setahun. Malangnya puak merekalah yang akan pupus.

Sebelum pupus, eloklah buat propaganda....

Anonymous said...

Kalau pas dapat perintah malaysia selepas pru15 nanti, kelantan akan dijadikan model pentadbiran. Tak tahulah apa akan terjadi kepada Malaysia nanti. Mungkin harga musang king akan turun 3 biji RM10 sahaja.

Unknown said...

Setuju dengan pandangan penulis,persaingan politik PH sekarang semakin sengit, kesemua parti kompenan mempunyai matlamat tersendiri, bagi parti Bersatu dan PKR nampak kedua duanya cuba mengukuhkan kuasa masing masing,Bersatu dalam serba tak kena bila perjanjian Tun dengan Anwar sudah hampir ke penghujung, dengan jumlah kerusi dalam dewan yang kecil, Bersatu pasti akan longlai tanpa jawatan kuasa tertinggi, DAP antara parti dominan sedang berusaha mengambil apa saja peluang yang ada demi kepentingan mereka

Anonymous said...

Tak kira siapa pun melayu islam dlm ph jadi PM, rakyat yg mengundi ph dlm pru14 akan menerimanya. Yang penting bukan puak jibon atau lebai eddy wang. Puak2 ini akan ke sg buluh dan bukan putrajaya.

Anonymous said...

Setuju dgn anda. Mereka ini sakit hati kerana mat sabu dan rakan2 amanah gagal dipupuskan. Sakit hati kpd mat sabu lebih tebal drp sakit hati kpd dap.

Anonymous said...

Yg pasti, hadi awang tak akan jadi PM. Pas kena menang pru baru hadi boleh jadi pm. Legaaaaaaaa. Penyamun harta awam mcm najib tu hadi kata "boleh terus jadi PM kalau bertaubat" ish ish ishhh. Lega sangat aku bila pas kalah teruk dlm pru14. Amiin. Allah tak redha pas menang. Syukur ya robb.

Anonymous said...

'Minta tolong sangat-sangat, kena bayar peguam 2 minggu lagi'

PAS merayu pertolongan umum untuk bantuan dana berjumlah RM400,000 bagi menyelesaikan kos guaman saman dengan Sarawak Report.

Naib presidennya, Idris Ahmad berkata, bayaran tersebut perlu dijelaskan dalam tempoh dua minggu (mulai sekarang) kepada peguam di United Kingdom (UK).

"Minta tolong sangat-sangat. Bantuan untuk bayaran guaman saman Sarawak Report. Perlu RM400,000 lagi. Dalam masa dua minggu mesti jelaskan kepada peguam di UK.

"Wang terkumpul sekarang RM69,000. Perlu lagi RM331,000," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Anonymous said...

Pak karam.
Eddy wang dah nak karam di london. Perlu duit bayar loyar kapir tu 400K. Pak karam kena bantu. Tulis dlm blog ini minta org yg datang himpunan icerd hari tu bagi derma masuk tin milo. Kalau sorang bagi rm1000, kalu hari tu ada 50 000 orang sudah cukup untuk bantu eddy wang. Sudah ada 50 juta. Boleh tolong eddy wang bayar loyar kafir tu.

Lepas ni sediakan banyak lagi tin milo. Sebab apa? Sebab audio nik abudo geng cia tu sr guna jadi bahan bukti. Berat la eddy wang,!!!! !

Anonymous said...

Elehhh!!!! Jual Q7 si sudin tu dah buleh cover. Tak pun minta si mursitol jual dia punya anak punya porsche sebijik.

Kecik aje turrr... Kan pakaramu kannn??

Anonymous said...

Malu la mintak duit kat org buat bayar saman abu ya. Menantu kan byk duit

Anonymous said...

Bagus lagii sedekah kat bapak kamu...
Tak petlu lagii bapak kamu jadi jaga kilang arak kat shah alam tuuu..
kan kan kan kan ..

Anonymous said...

Bapak kamu tau malu kah...
Makan hasil kerja emak kamu..
kan kan kan ..

Anonymous said...

Pak karam dah bagi sumbangan atau belum?

Anonymous said...

Rm400k kecik jer tu. InsyaAllah ahli pas yg 2juta org tu akan derma rm10 petang ni. 2000000x10 = byk wooo.

Anonymous said...

Petang ni najib razak akan bank in duit tu.. sabaq sat naa.

Anonymous said...

Lepas jumaat petang ni boleh la kutip tabung2 masjid kat kelantan tu. InsyaAllah cukup. Balak2 pun byk lagi, sila la tebang.

Anonymous said...

Pak karam, haritu walaunta terpekik terlolong cakap dah menang lawan SR di london. Ni mintak duit apa lagi rm400k? Muktamar di kota sarang semut haritu cakap dah nak cukup kutipan. Himpunan hijau pun kutip ratus2 ribu. Ni 400k nak tukar kereta atau tukar bini?

Anonymous said...

Suruh eddy wang jaga kilang arak je. Tak payah la nak mintak sedekah. Walaon pun pitih dah habis guna gi duduk hotel beli baju icerd dulu. Makang pun lauk budu jah. Suruh eddy wang jaga kilang arak la

Anonymous said...

Tak malu ke abu ya suruh balaci mintak sedekah? Kerja kilang arak la

Anonymous said...

Dah dpt dedak banyak dr ketua penyamung lagi mahu mintak sedekah ker

Anonymous said...

Buat2 tak cukup duit nak bayar loyar yerrr. Sebenarnya saja buat alasan nak tarik balik saman kot? Agaknya sbb dah tau kantoi pasal audio geng cia sudah diambil jadi bahan bukti....kih3

Anonymous said...

Karamu, elok hang juai rumah hang, busuk2 pun dpt la 3-4 ratus ribu. Sedekah la kat ayohchik. Kita mesti jihad. Takbirrrr!!!

Anonymous said...

Suruh Din Takiri derma duit. Bisnis dia untung juta2. Setakat rm400k tu ciput jer.

Anonymous said...

Rm400k utk bayar apa? Bayar sapa? Bayar lawyer ke? Lawyer tu islam ke kapir? Upah la Hanipa Maidin. Oops lupa.. hanipa dah kena terajang keluar dari pas... errr suruh nik abduh la jadi loyar buruk.

Anonymous said...

Nik abduh ada kawan cia. Setakat mahkamah london tu boleh kawtim laa.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.