Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENGUNDANG KEMUSNAHAN DI SARAWAK


1Malaysia tertipu...
Saya petik:
[BH] MUKAH: Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud semalam mengesahkan beliau akan mempertahankan kerusi Balingian dalam pilihan raya negeri ke-10 akan datang.

“Anda tanya saya apakah saya akan bertanding di Balingian, ya. Itulah sebab saya di sini hari ini (semalam) untuk melawat pejabat ini,” katanya ketika ditanya wartawan ketika kunjungan singkatnya ke Pusat Khidmat Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) cawangan Balingian, di sini. 


Taib berkata, parti itu meletakkan kira-kira 25 peratus muka baru. 


Beliau berkata, Barisan Nasional (BN) negeri juga sedang dalam proses membereskan senarai calonnya.

“Selepas kami membereskannya, saya akan bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk pengesahan beliau, mungkin pada 1 atau 2 April ini,” katanya. 


P/s: Taib Mahmud mengumumkan dua hari sebelum DUN Sarawak dibubarkan bahawa dia akan mengundurkan diri selepas Pilihan Raya Negeri Sarawak. Semua dimaklumkan bahawa dia tidak akan menawarkan diri untuk menjadi Ketua Menteri Sarawak selepas PRN ini. 


Orang Sarawak berasa lega dengan pengumuman itu.


Tiba-tiba semalam Taib Mahmud mengumumkan bahawa dia akan mempertahankan Kerusi DUNnya. 1Malaysia tertipu!

Jika Taib Mahmud masih di DUN walaupun bukan sebagai KM,  apa bezanya Sawarak semasa dan selepas Taib Mahmud sebagai KM? Tidak terbayangkah anda bahawa KM baru yang bakal dilantik (jika BN masih berpeluang memerintah) itu hanya BONEKA Taib Mahmud? Pusing macam mana pun. macam itu jugalah!

1 orang berkata:

1Crony said...

Tolonglah jangan ambil tahu orang Sarawak dan Sabahan ini aduhai PR. Mereka ini memang suka ditipu dan kena tipu, dulu, kini dan selamanya. Apa nak diherankan, yang tipu mereka pun bukan bangsa lain, tetapi Melayu juga kan? Kalau Cina ke India ke mungkin kita rasa amat terkilan. Pemimpin bangsa yang lain cuma bersubahat tipu sikit-sikit untuk cari makan mudah. Untuk Ketua Menteri Sarawak yang dihormati, aku nak tanya sikit? Mana cari isteri lawa bagitu, berbangsa Arab pula tu! Boleh tolong carikan aku seorang yang anggun macam tu? Atau kalau tak mahu carikan kepada aku pun tak apa, tapi tolong carikan kepada PM aku yang hidup sengsara kerana apabila terkejut jaga di dini hari, maka terlihatkan ada anak badak berbaring di sebelahnya.... potong stim betullah, kehidupan begitu. Banyak wang pun hati banyak susah...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.