Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


MB Selangor jangan tibai duit rakyat atas portfolio hal ehwal Islam
Posted on Wednesday, January 18 @ 16:23:01 PST by paktam

 
Oleh Penarik Beca

Tadi, masa minum di Restoran Thaqwa, seorang kawan beritau ada orang PAS yang berjaya dihasut oleh berita TV3 kononnya PAS dah hilang portfolio hal ehwal Islam kepada PKR. Saya tak tengok siaran berita mana-mana TV syaitan. Jadi saya tak tahu apa yang syaitan-syaitan cakap.


Ada kawan yang kata, nak buat apa portfolio agama di Selangor? Membazir masa dan membazir duit rakyat nak bayar gaji exco agama, katanya.

Hujjah dia, kalau dah semua urusan agama sultan nak monopoli, silap sikit sultan bagaikan menjerit-jerit mengaku hal ehwal agama di bawah bidang kuasa dia dan orang lain jangan kacau, nak buat apa diwujudkan portfolio hal ehwal Islam di Selangor? Buang masa, buang duit rakyat, katanya berkali-kali.

Seorang lagi kawan berhujjah, kalau semua urusan yang konon-kononnya urusan agama dihambat supaya berambus di bawah kuasa sultan, kerajaan negeri Selangor tak payah jawab dan tak payah bertanggungjawab kalau gerombolan yang berada di dalam jabatan agama ka, majlis agama ka, buat kelaku. Kerajaan negeri cukup takat bayar gaji dan tak payah ambik tau dan berlepas diri dari sebarang tanggungjawab terhadap gerombolan itu. Kalau tak bayar gaji, siapa pulak nak bayar. Tak makan la pulak gerombolan tu.

Ni dah la gerombolan yang kononnya jabatan agama atau majlis agama tu tak boleh diusik oleh pemimpin kerajaan negeri Selangor kerana di bawah kuasa sultan, bila depa buat hal, kerajaan negeri Selangor pulak yang kena jawab.

Saya sokong pendapat kawan-kawan saya itu, kerajaan Selangor sepatutnya lebih bertanggungjawab kepada Allah s.w.t. dan kepada rakyat dan mansuhkan sahaja portfolio yang kononnya hal ehwal Islam dan portfolio adat resam Melayu. Hambat semua gerombolan dan urusan yang yang kononnya urusan agama dan adat Melayu supaya berambus di bawah kuasa sultan. Ambik dah nak sangat dan kerajaan negeri tak payah bertanggungjawab dengan benda-benda yang konon-kononnya hal ehwal Islam tu. Konon-kononnya!

Tolonglah jangan bazirkan duit rakyat untuk membayar gaji orang yang memegang portfolio tak berguna tu. Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang mengambil portfolio tak berguna tu, tolong jangan tambah elaun Tan Sri atas portfolio tak berguna tu.

Bertanggungjawablah kepada Allah dan rakyat!! (Imej di sebelah menunjukkan di Kelantan pun sama)

http://penarikbeca.blogspot.com

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.