Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ramalan Tahun Baru

Salam

Ramalan tahun baru lebih kritikal oleh Pak Karamu

Hanya lebih kurang 6 jam saja lagi tahun baru akan di sambut dengan sorak sorai kegembiraan oleh golongan muda dengan air syaitan dan tari menari seperti tahun-tahun sebelumnya, selepas tahun baru ini juga gula akan di naikan 20 sen setiap kilogram dan ini menyebabkan barangan lain juga akan turut naik terutama pekedai kopi dan kek

Seasana politik akan bertambah tidak menentu terutama UMNO/BN, dalam UMNO ada kemungkinan tikam menikam di antara ahli akan berlaku, golongan berwang akan mencator kuasa politik dalaman kerana mahukan kuasa, dan mungkin akan terbongkar berbagai penyelewengan untuk tujuan menyingkirkan orang tertentu

Tahun hadapan akan berlaku berbagai gejala sosial yang melibatkan golongan muda terutama pembuangan anak yang semakin tidak terkawal, demikian juga dengan penjualan manusia untuk tujuan perniagaan yang menguntungkan, gejala rasuah mungkin berkurangan sedikit akan tetapi pembongkaran kes rasuah pada tahun yang lepas-lepas akan terdedah pada tahun baru 2010 hadapan

Perak mungkin akan berubah pemerintahan namun kekecohan yang di cipta atau sengaja di cipta untuk tujuan huruhara mungkin berlaku namun jika PR berhati-hati dari sekarang ianya mungkin akan dapat di selesaikan dengan campurtangan kuasa raja atau orang tertentu sahaja

Sambutan tahun baru di harapkan dengan banyak memohon kepada Allah agar semua bala yang akan mendatang terhindar menimpa negara. Pak Karamu harap jika rombakan kabinet berlaku sepanjang tahun hadapan Perdana Menteri kena pilih yang terbaik untuk membantu kabinetnya berjalan dengan lancar. mana-mana yang suka tikam dari belakang hendaklah di singkirkan saja

Amin


MANTAN PRESIDEN INDONESIA ABDUL RAHMAN ATAU GUS DUR TELAH KEMBALI KERAHMATULLAH Al Fatihah !

Tak Faham Istilah Islam Dan Kaum

Salam

CERITA AKHIR DARI MAKKAH DI MASJID KUCING

Ingatkan ramailah yang faham tentang islam dan perbezaannya dengan kaum rupanya ramai lagi yang tak faham sama ada mereka yang pakai serban,songkok ketayap,songkok hitam atau tidak bersongkok ramai lagi yang tidak peduli dengan perbezaan ini sebab mereka berfikir pakai otak tak pakai akal

Di masjid Kucing Makkah boleh di katakan selalu saja pengunjungnya bertegang urat bergaduh perang mulut atau tangan dan kaki masuk campur maka adalah yang lebam, masjid ini sentiasa penuh sesak sampai jalan tutup untuk di gunakan tempat bersembahyang walaupun masjid haram tidak jauh dari situ

Pengunjung yang datang ke situ bukan mahu cari kucing akan tetapi nak bersolat kerana masjidil haram sesak dengan jama'ah haji, orang arab yang berniaga di sana selalu bersembahyang di masjid kucing kerana dekat dengan premis perniagaan mereka, selalunya apabila masjid kucing penuh maka tok arab agak marah dengan jama'ah haji dari luar kerana bersembahyang di situ dan mereka suruh bersembahyang di masjid haram kerana pahalanya banyak tapi jama'ah luar kata masjid ni bukan bapak kamu punya, masjid ini Allah yang punya sebab masjid adalah rumah Allah

Apabila berlaku pertengkaran maka biasanya orang luar cepat naik angin terutama jama'ah haji dari Afrika dan Bangla ataupun India serta Turki dan di sekitarnya yang suka celah-celah dan langkah kepala orang, bila bertekak mereka mulalah main kaum ketika itu adab islam sudah tak pakai lagi akhirnya keluarlah kalimah stupid arab, stupid afrika,India,Bangla dan lainnya

Kebiasaannya orang Malaysia yang berada di sana cool saja tapi masa pergaduhan hari tu ada orang Malaysia yang bisik kepada Pak Karamu "alah ! dia ingat dia arab tu islam sangatlah, semalam saya beli barang dia orang tipu saya" Pak Karamupun bagitahu dia "bangsa arab jangan samakan dengan islam, islam lain bangsa apapun di dunia ini tiada kaitannya dengan islam fikirkanlah, rupanya dia agak marah lalu dia berkata "melayu tu bukan islamkah ? Agak terkejut juga Pak Karamu di buatnya, akhirnya 2 hari selepas itu baru Pak Karamu tahu diatu orang kuat UMNO hu hu hu

Apabila Pak Karamu sudah berada di Malaysia buka blog, laaaaa ! kecoh pula di Malaysia ini tentang kenyataan Nik Aziz nak tukar perlembagaan sebab membolehkan kaum lain menerajui negeri asalkan dia islam dan berakhlak baik, apa ertinya ? ertinya sesiapa beragama islam dan berakhlak baik maka dia berhak menjadi tok ketua dengan tak kira kaum, Habiiiiis ! melenting orang mendengarnya

Bagi Pak Karamu sesiapa yang melenting dengan kenyataan tersebut memang mereka ini hampeh ! Eloklah di sunatkan sekali lagi, kalau tak fahan juga di sunatkan lagi biar telor saja yang tinggal sebab telor adalah bodoh, dalam al quran Allah berfirman yang bermaksud: "Adalah kamu sebaik-baik umat yang di keluarkan untuk manusia,kamu menyuruh yang baik, kamu mencegah kemungkaran dan kamu beriman kepada Allah (Ali Imran 110)

Ayat di atas tak sebut pasal kaum, dia sebut pasal umat, maksudnya umat Muhammad dengan tak kira kaumpun sebab itulah Pak Karamu selalu ingatkan bahaya asobiyah yang nabi tak akui umatnya, yang tak mahu faham pasal apa ? andainya sesiapajuga yang masih marah dengan cadangan Nik Aziz itu maka mereka hendaklah juga tentang ayat al Quran di atas atau ayat -ayat yang lain atau tentang saja Allah habis cerita

Perak Bakal Akan Bubar

Salam

CERITA DARIPADA MAKKAH PERAK AKAN BUBAR

Pak Karamu tidak tahu apa-apa cerita tentang negara sepeninggalan mengerjakan ibadat haji ke Makkah al mukarramah, apa yang Pak Karamu faham setelah 2 hari di sana ada SB datang buat provokasi dan interview Pak Karamu mereka ini ingat Pak Karamu ni budak-budak, Pak Karamu tidak sembunyikan diri bahawa Pak Karamu ini siapa, selepas dia bertanyakan Pak Karamu dan nasihatkan Pak Karamu supaya jauhkan diri dari DAP maka giliran Pak Karamu pula terangkan pasal politik Perak kepadanya

Pak Karamu bagitahu dia "engkau orang di mana ada tempat tinggal jama'ah Malaysia maka di sanalah engkau orang melepak dan mempengaruhi jama'ah supaya menyokong kerajaan samalah dengan orang politik seperti Sabry Chik yang datang melawat dari khemah ke khemah dan jual temberang dan mempengaruhi para jama'ah haji, saya bertanyakan kepada mereka kemana perginya dasar UMNO yang membela bangsa selepas kerajaan menganjurkan One Malaysia, mereka tidak jawab

Pada besuknya semasa Pak Karamu nak pergi menunaikan solat dia orang panggil Pak Karamu kali ni ada empat orang, di sebabkan masa solat masih lagi lama maka mereka undang Pak Karamu berborak Pak Karamu jawab Ok je sebab Pak Karamu nak tahu cerita apa yang Pak Karamu boleh dapat dari mereka di samping itu mereka memang mengakui bahawa penipuan undi pilihanraya memang berlaku cuma kuasa segala penipuan itu di bebankan kepada SPR sahaja sementara yang menjalankan tipu daya itu adalah agency kerajaan yang mereka boleh harapkan

Tetiba dia bertanyakan kepada Pak Karamu ustaz nak tahu tentang Perak ? Pak Karamu jawab spontan " Tak Payah sebab cerita Perak ada dalam poket saya dan saya bawa bersama kat Makkah nih " kemudian mereka menyatakan "sebenarnya kes Nizar kat Mahkamah tu dia telah menang cuma keputusannya tak boleh di keluarkan cepat sebab mengundang berbagai resiko" Pak Karamu jawab Aaaalah ! saya dah tahu Perak akan bubar pada january selewat-lewatnya, mereka pula jawab Eh ! mana pula january February ! dalam hati Pak Karamu hmm dapat juga aku berita

Memang kes tu Nizar yang menang tapi yang menentukan sesuatu apa yang hendak di lakukan adalah di tangan mereka yang dapat menentukan kemenangan dan cukup wang untuk beli manusia, al hamdulillah semua yang Pak Karamu ceritakan ini benar belaka, lagi satu di katakan di sekeliling Najib sekarang penuh dengan onak dan ranjau yang butangnya di pegang oleh seorang muda yang banyak wang, bila dia picit satu butang maka ada saja kes yang melibatkan seseorang daripada kumpulan mereka

Tiada Lagi Harapan UMNO

Salam

CERITA RAKYAT DARI MAKKAH

UMNO sifatkan kami macam hampas, andainya UMNO anggap kami macam daging yang busuk maka harapan kami untuk sokong dia masih lagi ada tapi nasi sudah jadi bubur, UMNO memang hebat ! Dia hantar SB suruh kami jauhkan diri dari DAP sebab DAP jahat tapi DAP sudah boleh terima negara islam tanpa melangkah mayat Karpal Singh sedangkan UMNO terus tak mahu terima islam sebagai dasarnya, cuba mu ingat mana lebih baik antara DAP dan UMNO ?

Aduuuuus ! silap-silap sakit telinga orang melayu dengar penjelasan ini akan tetapi inilah kenyataannya, Pak Karamu bertanya " Apakah alasan kamu menerangkan semua ini ? Jawab mereka " Mu bayangkan ada bidalan melayu lama yang sebut " sebusuk-busuk daging di basuh dan di kincah, di masak di makan juga, seputih-putih ampas tetap juga di buang ! Pak Karamu bertanya lagi apa maksud kamu ? Kemudian mereka menerangkan:

"Mu fikirlah ! minyak dan gas dalam perairan Kelantan di naikan ke Thailand menyebabkan rakyat negeri Thailand ramai yang dapat pekerjaan sedangkan rakyat Kelantan tak dapat apa-apa dan UMNO tahu yang rakyat Kelantan adalah sama bangsa dengan dia tapi kami dah demo sifatkan macam ampas, tapi semangat membela bangsa,agama dan negara, apakah UMNO sifatkan kami lebih jahat dari orang yang jahat ?

Oooo ! baru Pak Karamu faham rupanya pasal minyak di perairan Kelantan di naikkan di Thailand menyebabkan rakyat kelantan tak dapat pekerjaan dan yang senang adalah rakyat Thailand kerana minyak dan gas di naikan di sana sedangkan orang UMNO tahu rakyat Kelantan miskin,merempat berhijrah kenegara lain mencari pekerjaan dan menjadi isu politik kerana Kerajaan Kelantan tidak bijak mentadbir negeri sehinggakan rakyatnya merantau mencari pekerjaan dan mengemis ke negeri lain

Pada pandangan Pak Karamu rintihan rakyat Kelantan itu sangat benar sebab mengapa UMNO sanggup susukan kera di hutan sedangkan anaknya mati kelaparan ertinya bukankah Kelantan itu di bawah kerajaan persekutuan yang turut hasil tertentu negeri itu di ambil juga oleh kerajaan persekutuan, kemudian apabila jumpa pula minyak dan gas mereka terus di pinggirkan Sedangkan yang dapat menefa'atnya ialah orang lain sedangkan Kelantan tak dapat apa-apa dan UMNO wajib fikir kan hal ini secara jujur

UMNO Kelantan sudah tahu hal ini begitu lama tapi mengapa mereka masih tak boleh nak fikir hal ini sedangkan mereka sendiri sesama UMNO dengan UMNO pusat sepatutnya mereka boleh berfikir tentang hak rakyat Kelantan yang sama suku kaum dengan mereka tetapi malang nya UMNO Kelantan langsung tak boleh fikir hal ini macam lembu sudah di cucuk hidung, jika demikian eloklah mereka itu jadi lembu sahaja

Kenyataan mereka juga mengatakan bahawa jika atas kekecuhan ini kerajaan UMNO mahu berikan wang ehsan maka mereka juga tak terima kerana tak yakin UMNO boleh berlaku adil yang mereka mahukan ialah royalti seperti Trengganu dan wang itu mesti di serahkan dengan kerajaan negeri bukannya kepada pegawai persekutuan yang ada di Kelantan kerana kerajaan Kelantan sudah tidak yakin dengan UMNO kerana pegawai persekutuan yang terdapat di Kelantan semuanya orang UMNO belaka

Isu minyak dan gas Kelantan ini sebenarnya sudah menjadi isu besar atas ketidak jujurnya UMNO terhadap orang melayu dan inilah isu yang pasti akan menjatuhkan UMNO dan memadamkan nama itu di dalam negara Malaysia

Tanah Haram Vs Tanah Halal

Salam

APA ITU TANAH HARAM DAN APA ITU TANAH HALAL

Apa yang kebanyakan umat islam faham ialah yang haram itu buruk dan yang halal itu baik akan tetapi dalam masalah tajuk di atas ia akan menjadi maksud yang terbalik iaitu yang haram itu baik dan yang halal itu tidak baik atas maksud yang berkait dengan semangat dan ketamadunan dalam islam atau umat islam takut menghadapi pengaruh orang kafir yang kukuh bekerjasama untuk menghancurkan umat islam kerana jenis islam terlalu banyak

Tanah haram adalah tanah tempat yang di haramkan orang-orang kafir memasukkinya sementara tanah halal adalah tanah yang di halalkan orang kafir tinggal di sana termasuklah orang islam sendiri ertinya tanah haram adalah tanah yang suci dari pengaruh orang kafir di dalamnya, tanah haram hanya terdapat di Arab Saudi sahaja iaitu di sepanjang tanah Hijaz yang berpusat di lembah Makkah,Padang 'Arafah, Muzalifah, Mina dan Madinah dan di sekitarnya

Orang islam yang berkunjung di sini kerana mengerjakan ibadat haji ataupun umrah untuk mensucikan diri kerana ada tuntutan dalam agama ke atas orang yang berkuasa melaksanakannya dan tanah ini juga adalah tanah untuk seluruh umat islam dan bertanggungjawablah seluruh umat islam memeliharanya walaupun sekarang tanah haram ini tidak di benarkan oleh kerajaan Arab Saudi untuk di tadbir secara bersama-sama

Ketamadunan tanah haram ini kita boleh lihat dengan jelas semasa musim haji dan umrah yang mana kita boleh lihat pengunjungnya bersifat pengotor di samping kerajaan arab saudi gagal menyediakan kemudahan asas yang sempurna bagi pengunjungnya untuk melakukan sikap bersih kerana kekurangan kemudahan asas ini sementara sikap akhlak orang tempatan dan luar negara yang berkunjung di sana kebanyakannya bersikap biadab dan tiada tamadun

Orang arab masih kuat dengan sikap semangat kebangsaannya walaupun kita dengar bahawa orang arab itu nilai islamnya tinggi akan tetapi mereka lebih mengutamakan sifat kebangsaan yang di larang oleh rasul, kita telah di beritahu oleh blogger arab sendiri jika ada di antara orang arab yang melakukan kesalahan dengan orang luar maka polis arab tetap juga memenangkan bangsanya sendiri kerana mereka beranggapan bahawa orang luar adalah bermartabat rendah

Dari segi tamadun dan pembangunan kita nampak dengan jelas bahawa bumi tanah haran jauh ketinggalan jika kita bandingkan dengan tanah halal ini kerana kegagalan kerajaan yang memerintah tanah haram melakukan ketamadunan islam mengikut acuan yang di benarkan oleh islam semuanya ini kerana ujud corak pemerintahan beraja selepas zaman khulafa ar rasyideen lagi yang membelakangkan konsef berkhalifah di tanah nabi-nabi dan rasul itu

Ada blogger arab menyatakan bahawa memang bangsa arab terpaksa bersikap ego kerana untuk menyaingi bangsa Yahudi atau israel dan juga nasrani akan tetapi kebanyakan pemimpin arab saudi hanya mengikut telunjuk barat terutamanya Amerika dalam soal pertahanan dan sosial dan mereka tidak menyedarkan bangsanya dalam persoalan civik


Umat Islam Pengotor ...

Salam

Umat islam menjadi umat yang pengotor yang terpaksa di lakukan kerana kegagalan kerajaan Arab Saudi menyediakan kemudahan asas bagi jama'ah haji untuk menjadi bersih, itu adalah alasan yang membolehkan umat islam terpaksa menjadi umat pengotor di tanah suci atau tanah haram ini di sebabkan kemudahan asas tersebut tidak menjadi keutamaan bagi bangsa arab

Kemudahan tandas atau tempat melepaskan hajat sangat berkurangan dan tidak mampu menampung jumlah jama'ah yang di benarkan, keadaan ini menyebabkan para jama'ah terpaksa membuang air di dalam botol yang berhadapan dengan khemah kaum hawa dan inilah yang terjadi di Mina di samping ada yang melepaskan hajat di tepi-tepi jalan yang hanya dapat berlindung dengan sedikit pelindung

Kaum Adam dan Hawa pula tidak segan silu untuk tidur di timbunan sampah di tepi-tepi jalan yang berbau busuk pada malam hari tanpa di pedulikan oleh pehak keselamatan Arab Saudi malah pehak berkuasa Arab Saudi sendiri yang mendatangkan masalah kepada ketidak setabilan para jama'ah haji sementara agensi jema'ah haji yang datang dari seluruh dunia tidak berani mengemukakan cadangan atau bantahan terhadap kerajaan Arab Saudi atas kekurangan kepada segala keperluan para jama'ah

Sistem masuk dan keluar masjid oleh para jama'ah tersangat buruk sehinggakan tidak dapat di kawal oleh pehak keselamatan Arab Saudi di tambah burukkan lagi keadaan tersebut oleh perangai para jama'ah haji yang memang tiada beradab dengan melangkah kepala para jama'ah haji yang sedang bersolat dan merempuh para jama'ah nampaknya sudah menjadi perkara yang biasa dan menjadi budaya umat islam yang tidak bertamadun

Sistem trafik di jalan raya tersangat huduh dan tidak dapat di kawal oleh pehak keselamatan dengan berkesan malah pehak yang menjaga keselamatan sendiripun yang melanggar sistem jalan raya tersebut, di jalan raya kita boleh nampak tempat yang tidak sepatutnya ada kenderaan maka di sanalah pelanggaran sistem jalan raya berlaku, sementara pembela pengemis untuk memerah ugut orang cacat atau di arahkan supaya bersifat cacat sentiasa bermaharaja lela memperhambakan sesama manusia dan berlaku peras ugut

Kemudahan tempat kediaman para jama'ah haji yang berhawa dingin nampaknya adalah punca merebaknya masalah batuk dan penyakit paru-paru kerana pendingin udara tidak pernah di cuci dan kelihatan jelas habuk yang tebal pada alat pendingin udara tersebut, nampaknya tuan punya hotel hanya mahu mengaut keuntungan sahaja dan para agen-agen haji pula tidak berani untuk bersuara






PAK KARAMU DALAM PERJALANAN .......

Salam

TANAH HARAM/TANAH HALAL

UMAT ISLAM PENGOTOR DI TANAH HARAM ? AKAN DI TELANJANGKAN NANTI ....

Pak Karamu sudah berada di dalam pesawat Arabian Air Line yang sudah tua tapi cukup alat untuk buat artikel dalam blog ini setelah di gam dari melaporkan cerita di tanah Haram oleh Jin di sana sehingga di sentuh dalam khutbah tentang aktiviti blog yang mungkin mengancam mana-mana kepentingan dan tetiba blog Pak Karamu langsung tidak ada fungsi

PERCAYALAH ! Setelah Pak Karamu berdailog dengan pehak SB Malaysia yang datang berjumpa Pak Karamu kat sana tetiba je blog Pak Karamu menjadi bisu, langsung tak berfungsi, tak pe itu kerja kamu tapi Pak Karamu akan telanjangkan keadaan umat islam di sana dengan sikap pengotor dan tiada tamadun mereka

Haji Gagal Satukan Umat

Salam

LAPORANG PAK KARAMU DARI MAKKAH

Ibadat haji di Makkah gagal menyatukan semangat umat islan seluruh dunia sebab setiap kumpulan suku bangsa masing-masing dengan budaya mereka bagaikan kabilah-kabilah di padang Pasir ertinya perpaduan umat islam tidak akan tercapai sampai bila-bilapun

Kehadiran umat islam di Makkah merupakan perhimpunan untuk bermuktamar ertinya untuk berkenal-kenalan dengan budaya bangsa itu sementara agama adalah menjadi dasar yang utama untuk di tonjolkan sebagai tanda perpaduan umat akan tetapi itu semua tidak berlaku

SUASANA MAKKAH SEKARANG

Suasana Makkah sekarang tersangat padat, jumlah jama'ah yang bersolat di luar masjid berlipat kali ganda dari dalam masjid, boleh di katakan jika dalam masjid satu juta maka di luar masjid adalah 4 juta jama'ah ertinya kerajaan Arab gagal menyediakan keperluan tempat ibadat untuk umat islam

Sementara cuaca pula sudah berubah kepada panas sejuk menyebabkan banyak habuk dan ramai yang batuk di samping Virus H1N1 pula menyerang jama'ah, sementara itu berita dari Madinah pula akan berlaku cuaca sejuk yang mungkin menjejaskan kesihatan para haji, demikian juga di Padang Arafah nanti akan berlaku kesejukan di sana, ini menyebabkan setiap jama'ah perlu bersiap sedia dengan baju sejuk yang tebal

Berita Dari Mekah Oleh Pak Karamu

Salam

Di Kota Mekah mula berubah cuaca, ramai para jama'ah mula batuk-batuk kerana cuaca panas kering yang menghasilkan debu-debu yang halus yang berterbangan masuk kedalam lubang hidung para jamaah ketika bernafas, cuaca panas di panaskan lagi dengan jamuan makanan nasi tok arab yang berlaukkan kambing dan kibas

Umat islam di seluruh dunia akan bersiap sedia untuk menyambut hari raya 'Idul Adha iaitu hari raya korban pada minggu hadapan, menyembelih haiwan kerana korban bukan matlamat manusia itu dapat mengubah sikapnya melainkan mereka kena mengubah sikap nafsu mereka senditi terutama nafsu amarah, al Lawammah, sawallah dan Natikah

Memberikan kepada umat islam erti berkorban supaya umat dapat mengubah sikap masing-masing dari bersikap salah kepada sikap islam sebagaimana yang di anjurkan oleh agama, para ulama jangan hanya pandai menganjurkan kepada manusia supaya mengubah sikap akan tetapi konsef berubah itu berasaskan ilmu apa tidak di perkenalkan oleh mereka

Allah s.w.t telah menganjurkan konsef amanah kepada manusia akan tetapi asas ilmu amanah itu tidak pula di tekankan kepada manusia oleh ulama iaitu asas mentauhidkan Tuhan kepada ZatNya,SifatNya,AsmakNya dan juga Af'alNya yang pada leseluruhannya menjurus kepada LA ILLAHA ILLALLAH MUHAMMADARRASULLULLAH, kerana itu kita dapat lihat walau memekik bagaimanapun para ulama maka tidak siapapun yang peduli kerana konsep berubah yang di anjurkan itu tidak lansung menepati hajat agama secara asas, kerana itu ulama perlu berubah terlebih dahulu

Minggu Hadapan Muktamar Bermula

Salam,

Padang 'Arafah,Mina dan Muzalaifah akan bermula mengundang manusia yang mengerjakan haji di sana untuk berkunjung bagi tujuan muktamar agong, sejauh mana manusia yang faham akan tujuan haji sebenarnya sangat sukar untuk di tinjau namun kebanyakannya memang tidak faham dengan konsef haji mengikut fitrah manusia yang Allah jadikan sebab itu tujuan haji sangat kabur pada pandangan manusia

Ternyata bahawa tujuan haji sebenar tidak akan tercapai bagi tujuan perpaduan dan tamadun manusia sejagat kerana ibadat ini tidak pernah di tonjolkan oleh para ulama kerana kebanyakan ulama islam yang ada masa kini befahaman sekular atau mereka takut dengan fahaman sekular yang mengalir di dalam badan mereka

Ulama islam perlu mengkaji istilah haji dan muktamar di adakan pada saban tahun dan mereka jangan menjadi syaitan bisu, apa yang Pak karamu nampak bahawa islam di Mekah ini adalah islam yang berbagai-bagai yang matlamat islam itu tidak akan tercapai sampai bila-bilapun, oleh itu para ulama wajib buka mata dan menilai serta melihat kaedah ini

Tak Payah Pengaruh Jama'ah Haji

Jama'ah Haji Negara menghadapi dakwah dari kalangan tertentu dari Malaysia supaya Pas menjauhi diri mereka dari pengaruh DAP, Wah sampai lagu tu la pulak kerja-kerja agent Yahudi nih, mungkin apabila Pak Karamu pulang nanti akan mendedahkan kerja agent bangsat ini

BERITA MUTAKHIR JAMAAH HAJI

Berita terkini di sekitar Makah dan dalam masjid Makkah bertambah tenat ekoran ukuf di padang Arafah, sementara itu Pak Karamu telah berjumpa dengan blogger dari beberapa daerah Makah, madinah dan Jidah

Berita yang lain akan menyusul insya Allah


Berjumpa Dengan Blogger Afrika Selatan dan

Salam

Alhamdulillah Pak karamu telah dapat berjumpa dengan blogger Afrika Selatan dan Turki dan besuk akan berjumpa pula dengan bloggers Mesir dan akan di adakan juga makan malam, alhamdulillah

Sepuintas lalu di kota Makah sekarang sudah di kunjungi oleh jamaah haji sebab persediaan ukuf di padang arafah, keadaan kota Makah sangat tenat, tatatertib jamaah haji bertambah buruk di sebabkan kerajaan Arab Saudi gagal menyediakan tempat kemudahan dan kemudahan asas yang lain kepada jama'ah

Berita yang lain akan muncul .....

Berjumpa Dengan Arab Bloggers

Salam

Pak Karamu melapangkan ruang selama kurang lebih dua jam untuk bertemu Arab Blogger, alhamdulillah Pak karamu setakat ini telah berjumpa hampir semua blogger yang pernah mengunjungi blog Pak karamu dengan menyatakan bahawa Pak Karamu sedang berada di Jedah dan Kota Makkah dan menyatakan di mana Pak karamu berada dan no bilik, hu hu hu macam VIP la pulak ! sampai agency packej ni dok hairan la pulak macam mana ramai orang nak jumpa Pak karamu hu hu hu, namun itu semua tidak mengganggu Pak Karamu melaksanakan ibadat haji

Ok ! la di masjid macam biasa, banyak mazhab maka banyaklah cara mereka beribadat tapi yang Pak karamu paling tak suka ialah apabila ada orang arab yang tersangat suka selit-selit nak masuk saf ketika sembahyang, hampeh betul la pulak, nampaknya mereka ni tak ada akhlak sesama manusia, tak ada harmoni langsung ! semalam Pak karamu bagi pin kat seorang arab suruh dia cucuk sesiapa yang cuba nak masuk saf cara rakus, hu hu hu memang dia cucuk betul-betul, tapi yang kena cucuk tu tak pulak melawan, cuma dia sengeh-sengeh je

O cuaca macam Malaysia je ok la, sat lagi Pak Karamu nak keluar dan beli pin banyak-banyak nak bagi kawan-kawan dari apa bangsapun nak bagi tahu mereka kalau ada yang cuba nak sondol-sondol cucuk je hu hu hu

Ok Jumpa Lagi ............

AlHamdulillah Kemudahan sudut Siber ...

Salam

Pak Karamu tinggal kat tingkat lima bilik no 507 di Hotel Ajib Rehal hanya kira-kira 10 minit perjalanan dari Masjid haram

PAK KARAMU BERADA DI MAKAH

Salam

Alhamdulillah Pak Karamu telahpun berada di Makkah Al Mukarramah, Pak karamu sampai di Jedah pada jam 5 subuh pada hari juma'at bersamaan dengan jam 10 waktu Malaysia, di Jedah Pak Karamu tersadai hampir 3 jam kerana menunggu bas, para jamaah tersadai bagaikan di Batu Caves la pulak !

Cuaca di sini rasanya agak panas pada siang hari dan pada waktu malam biasa saja sama seperti di Malaysia, kehadiran umat islam yang mengerjakan haji pada tahun ini agak ramai, semasa tawaf dan sai'e agak padat dan memang peristiwa sengggol senggolan tak tapat nak di elakkan, harap-harap mabrurnya tidak mabuuuuuur !

Sekian setakat ini dulu, Pak karamu bawa komputerpun tak guna sebab tak boleh berfungsi, ok jumpa lagi ......

Haji Mabrur

Salam

LABBAIKALLAHUMMA LABBAIK ! Aku datang menyahut seruanMu !

Pak Karamu akan berangkat pada 13 Nov 09 besok hari juma'at dan berada di Kelana Jaya pada 4.30 lebih kurang sebelum berangkat jam 9.30 malam DO'AKAN PEMERGIANKU SELAMAT PERGI DAN PULANG DENGAN SELAMAT UNTUK HAJI IFRAT


MUDAHKAH UNTUK MENDAPATKAN HAJI YANG MABRUR ?

Al Hamdulillah ! sesiapa yang bercita-cita hendak mengerjakan ibadat haji setelah syarat dan rukunnya dapat di selesaikan maka insya Allah mereka akan mendapat mabrur tersebut, ini bererti sesiapa juga dari bakal jama'ah haji tentunya telah mengemaskan diri mereka untuk menghayati talbiyah yang mereka laungkan, tanpanya haji itu menjadi sia-sia

Labbaikallah humma labbaik (aku datang untuk menyahut seruanMu) maka seruan Tuhan tersebut wajib di laksanakan, bukan setakat menyahut seruan Tuhan akan tetapi tidak mengenalnya secara benar-benar mengenali Tuhan, jika tidak mengenalNya maka dosa dan ibadat haji tidak akan di terima sekalipun kita beria-ia memohon ampun daripadaNya

Mengikut sejarah awal ibadat haji telah di laksanakan oleh nabi Adam a.s apabila dia di undang oleh Allah supaya mengerjakan ibadat haji di Makkah, selepas seruan Allah itu di sambut oleh Adam a.s maka pergilah dia mengerjakan haji seorang diri atas bimbingan Allah s.w.t, selepas Adam selesai mengerjakan ibadat haji maka Tuhan bertanyakan kepada Adam sebagaimana firman Allah menyebutnya di dalam sebuah hadis qudsi

يا ادم قضيت نسكك ؟ قل: نعم يا رب قل: فسل حاجتك تعط قل ادم : حاجتي ان تغفر لى ذنبي وذنب ولدى قل : اما ذنبك يا ادم فقد غفر ناه حين وقعت بذنبك واما ذنب ولدك فمن عرفتي وامن بي وصدق رسلي وكتابي غفر نا له ذنبه

Maksudnya:

Wahai Adam ! Apakah engkau telah selesai mengerjakan ibadat hajimu ? Jawab Adam " Benar wahai TuhanKu, Allah berfirman " kemukakanlah permintaan dan keperluanmu nescaya akan Aku kabulkan, (ketika Adam memohonnya) Adam berkata: "Permohonanku ialah agar Engkau mengampuni dosaku dan dosa anak-anakku" Allah s.w.t menerangkan: "Adapun dosamu wahai Adam, telah Kami ampunkan ketika engkau selesai melakukan dosa itu, adapun dosa keturunanmu akan di ampunkan apabila mereka mengenaliKu, beriman kepadaKu, dan membenarkan para rasul dan kitabKu

(Hadis qudsi riwayat Al-Munziri dari Anas r.a)

Jika kita perhatikan benar-benar akan syarat daripada Allah s.w.t kepada Adam dan juga keturunannya maka kita dapati ada empat syarat asas yang manusia keturunan Adam wajib di fikirkan terutama 'arofani (mengenal Tuhan) Ertinya mana satu rububiyah,uluhiyah, zatNya, sifatNya, asmakNya dan juga af'alNya selain dari bersifat ikhlas kepada Tuhan dan juga rukunnya

Demikian untuk perhatian semua umat islam yang akan dan telah mengerjakan ibadat haji tersebut, cuba kita bayangkan jika kita tidak mengambil peduli dengan empat syarat tersebut dan bandingkanlah dengan maksud talbiyah yang kita laungkan yang mengakui tidak menyekutukan Allah dengan yang lain La syarikalah

Menghayati laungan maksud talbiyah adalah perkara yang paling wajib dalam mengerjakan ibadat haji tanpanya ibadat itu sia-sia dan letih sahaja selain habis perbelanjaan dan janganlah harap untuk mendapatkan mabrur !


Nak Berdakwah Jangan Masuk Politik ?

Salam

SATU FAHAMAN SEKULAR YANG TEGAR !

Kebanyakan umat islam sudah berpegang dengan fahaman yang tersangat SALAH mengikut ketetapan agama islam apabila mereka berkata " Jika mahu berdakwah jangan masuk mana-mana parti politik " fahaman yang sebegini di sebut oleh sebuah hadis yang soheh yang bermaksud :

" Ramai pendakwah yang menyeru manusia ke neraka jahannam, barang siapa yang mengikuti mereka, maka mereka akan di lontarkan ke neraka jahannam, lalu sahabat bertanya : sifatkan mereka itu ! lalu Baginda Rasullullah berkata: mereka adalah sama warna kulit dengan kamu dan bertutur dalam bahasa yang sama dengan bahasa yang kamu tuturkan, sahabat bertanya lagi: Jika aku berjumpa dengannya apakah mesti aku lakukan ? Lalu Rasullullah bersabda: "Kamu hendaklah menentukan diri kamu supaya berada dengan jama'ah islam dan bersama pemimpin mereka, sahabat bertanya lagi: Jika tidak ada jama'ah islam ? " Jawab Rasullullah: "Hendaklah kamu mengasingkan diri kamu dengan mereka sehingga kamu mati dan sehingga kamu terpaksa memakan rumput-rumput (H.R Abu Huzaifah)

Demikian ketetapan dari agama islam, namun apa yang terjadi dengan fahaman umat sekarang adalah sudah jauh bercanggah dengan ketentuan agama, mengasingkan agama dengan politik adalah satu fahaman sekular yang tegar yang telah menyerang pemikiran umat islam zaman ini dan mungkin akan merebak kepada jenerasi yang akan datang jika tiada tegahan di lakukan dari sekarang, ertinya fahaman agama telah musnah

Telinga umat islam sekarang ini telah di sumbat dengan berbagai-bagai penerangan yang datang dari berbagai sudut, fimikiran umat telah di serang hebat saban hari dengan fahaman sekular ini kerana itu kita sering dapat mendengar setiap hari orang mengatakan agama jangan di campur adukkan dengan politik iaitu satu fahaman yang tersangat jahat

Kepada umat islam yang bersifat terbuka TOLONGLAH BACA AL QURAN DAN HADIS RASULLULLAH S.A.W sebagai panduan hidup JIKA umat mahu memperbetulkan diri masing-masing sebelum kita di panggil pulang oleh Allah s.w.t di sisinya dan yang sangat malang lagi ialah apabila ada di kalangan umat yang berjiwa islam sanggup mengatakan bahawa "kalau nak berdakwah jangan masuk mana-mana parti politik"

Kejahilan umat islam di negara ini sudah terserlah dengan nyata dengan fahaman sekular tegar hasil menularnya fahaman yang mengasingkan antara agama dengan politik selepas jatuhnya kerajaan islam Osmaniyah Turki, walaupun pengaruh islam kerajaan Osmaniyah sudah lama tersungkur dan terkubur akan tetapi kesannya baru sekarang kita dapat rasakan kerana pengembangan sekular ini telah di adunkan dengan memasukkan unsur-unsur agama sebagai dakwah fahaman sekular ini yang tidak dapat di bezakan oleh kebanyakan umat islam

Umat islam di mana juga mereka beradad di bumi ini sentiasa di dedahkan dengan fahaman sekular tegar sebelum mereka di sesatkan secara tegar oleh para pendakwah sebab itulah Rasullullah s.a.w menyatakan "Ramai pendakwah menyeru manusia masuk ke neraka jahannam, barang siapa mengikuti mereka, akan di lontarkan ke neraka jahannam itu"




Jumpa Di Mahkamah

Salam

ADA DUA CERITA BALAS DENDAM TERHADAP DR ASRI

Dr Asri bekas mufti Perlis tetap akan di ambil tindakan oleh JAIS kerana tidak mempunyai tauliah ketika menyampaikan kuliahnya, Sultan Selangor telah bersetuju dengan JAIS bagi mendakwa sesiapa sahaja yang menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah, sebelun ini Dr Asri menyatakan mengajar perlu ada tauliah se olah-olah menghalang orang dari bersuara atau berdakwah dan islam tidak menetapkan perkara tersebut, apa yang di sebut oleh agama ialah sampaikanlah walau satu ayat

Perkara kedua ialah tindakan PGSM yang akan menarik balik tudupan terhadap Dr Asri telah berpatah balik dan tidak jadi untuk menaik balik dan memohon ma'af walaupun di katakan Dr Asri mempunyai saksi atas janji PGSM tersebut, jik benar bagai di kata maka dosa PGSM terlalu besar kerana mereka terhukum kepada perbuatan munafik

KESIMPULANNYA DARI DUA KES INI IALAH:

Dr Asri boleh memohon kepada Mahkamah syari'ah supaya dia di bicarakan di bawah undang-undang syari'ah yang berpandukan hukum Allah dan RasulNya dan menolak mahkamah syar'ah yang bukan berasaskan undang-undang syari'ah, kedua Dr Asri perlu menyaman Undang-undang yang tidak menepati hukum Tuhan dan RasulNya di mana-mana juga di instusi majlis agama terutama di negeri Selangor kerana menghina atau menyelewengkan hukaum Tuhan dan RasulNya yang boleh di anggap sesat

Berhubung dengan PGSM Dr Asri boleh bawa ke mahkamah atas alasan berbohong dan membatalkan perjanjian jika ikut hukum mana-mana orang atau mana-mana kumpulan mereka di jatuhkan hukuman munafik dan di tempatkan di neraka yang paling bawah dari neraka orang-orang kafir yang hak ini biarkanlah Tuhan hukum depa kat akhirat nanti


Semenjak Bila Orang UMNO Pandai agama

Salam,

SEBELUM BERANGKAT KE TANAH SUCI KENA SEBUT BENDA YANG BETUL

Semenjak bila orang-orang UMNO pandai bercakap tentang agama islam ? lojiknya jika orang UMNO pandai agama tentulah mereka tidak memperjuangkan semangat kebangsaan, inilah kenyataan ikhlas saya sebelum berangkat ke Makkah, tak kiralah siapa mereka-mereka yang berada di dalam UMNO atau yang bergelar ulama yang sedang berada di dalam UMNO atau orang agama yang menjadi ahli UMNO

Dalam islam yang utama adalah akidah bukan ibadat ataupun syi'ar, jika ibadat dan syi'ar menjadi keutamaan tanpa akidah yang betul maka ibadat dan syi'ar itu tidak berguna sebab itu zanman sekarang masjid dan surau atau ibadat hilang rohnya dan sebaik saja lepas ibadat maka mungkar dan fasik buat juga, ertinya akhlak manusia tidak juga berubah, alasan ini tak perlulah di soal kerana semua kita telah maklum dan orang UMNO juga maklum

Jawapan yang selalu kita dengar ialah "alah air dan minyak tak mungkin bercampur" ertinya ibadat,ibadat juga, mungkar, mungkar juga, fasik,fasik juga, rasuah,rasuah juga, kebajikan-kebajikan juga, lepas sembahyang buat benda salah, lepas haji buat benda salah, keluar wang banyak-banyak bawa orang tak mampu kerjakan haji latau umrah lepas tu cari wang haram kemudian bawa lagi orang pergi umrah, buat begitu dapat pahala ke ?

Dalam persoalan perpaduan di antara umat maka terpekik terlolonglah minta bersatu, kemudian keluarlah hadis mungkar, hadis marfuk, hadis israiliyat dan fatwa sendiri, orang tak tahu ikut saja sebab umat tidak di tekankan dengan ilmu akidah dan agama, maka mulalah timbul soal bertaklik dengan hukum tambahan pula yang mengeluarkan pandangan itu orang yang ada jawatan yang besar-besar kerana nak membodek

Agama islam memerintahkan orang islam wajib berada di dalam jama'ah islam dan syarat jama'ah islam itu wajib berdasarkan quran, hadis, ijmak Ulama dan qias sebagai dasar islam yang lain dari empat itu bukan islam walaupun seseorang itu tetap beribadat dan melakukan berbagai-bagai ibadat dan syi'ar dalam islam, takkanlah benda yang begini mudahpun tak boleh nak faham, Pak Karamu cuba menyatakan ini adalah secara ikhlas itupun jika orang UMNO bercita-cita nak bersatu kerana ada di antara orang UMNO mengeluarkan air mata kerana terlalu sedih kerana umat islam berpecah, inilah karat biru namanya, bangsa dan agamapun tak faham-fahan

Dari Pak Karamu kepada orang UMNO

CUBA ORANG-ORANG UMNO FIKIRKAN APA AKAN JADI JIKA UMNO MENUKAR DASAR PERJUANGANNYA KEPADA ISLAM, KITA BERSATU ATAUPUN BERPECAH ?


Berjuang Dalam Pas Akan Papa

Salam

SEBELUM KE MAKAH ADA PELUANG UNTUK MEMBEBEL SECARA HAQ

Jika benar ada di antara ahli Pas yang mengeluarkan kata-kata bahawa mereka akan menjadi papa kerana memperjuangkan islam melalui parti islam SeMalaysia (PAS) maka orang ini tidak di ingini berada di dalam parti tersebut dan pucuk pinpinan parti perlu bertindak tegas sebelum ahli-ahlinya mengikut jejak langkah Firaun

Apa yang saya fahan perjuangan dalam Pas tidak pernah di suruh memperjuangkan hak individu dan pimpinannya untuk mencari harta benda dan kekayaan melalui parti, apabila seseorang telah menjadi ahli parti maka mereka perlu menumpukan secara ikhlas matlamat perjuangan mereka mengikut dasar yang ada pada parti tersebut bukan mengikut dan mencontohi sikap orang yang lain yang mencari harta benda dan kekayaan

Bukan mudah untuk berjuang mengikut dasar yang di tetapkan oleh Allah, nabi dan Rasul terdahulu sampai berulat kepalanya menderita kerana ujian daripada Allah, tidak cukup setakat ujian dari pada Allah keluarga sendiri pula menambahkan penderitaan orang perjuangan ini dan nabi Allah Ayob adalah contoh terbaik jika mahu di jadikan pengajaran dan tauladan, tidak ada nabi dan rasul yang tidak di uji oleh Allah semata-mata kerana hendak menegakkan kalimah Allah لا اله الا الله

Kesilapan Pas yang paling besar ialah tidak mentarbiyahkan ahli-ahlinya kepada matlamat memperjuangkan dasar yang di perjuangkan parti tersebut dengan sempurna, apa yang berlaku ialah kebanyakan ahli Pas membuat penumpuan kepada matlamat kemenangan parti sahaja tanpa memikirkan sikap dan akhlak seorang pejuang islam yang sepatutnya ada pada setiap individu sebagaimana yang telah berlaku di zaman nabi dan para sahabat

Pas bukan tempat untuk seorang pejuang mencari kekayaan, Pas juga bukan tempat mengadu nasib dalam kepayahan hidup, Pas adalah untuk manusia mahu memperlihatkan nasib untung mereka kerana memperjuangkan agama Allah di akhirat nanti, pejuang Pas terpaksa mengharungi ranjau kehidupan demi agama Allah, resiko yang besar wajib di tempuhi kerana tiada perjuangan tanpa resiko dan jika perjuangan tanpa resiko maka itu bukan perjuangan namanya, inilah yang telah di lalui oleh orang yang terdahulu

Pengalaman Pak Karamu berjuang di dalam Pas kadangkala terpaksa mengeluarkan air mata kesusahan yang bukan kepalang, di herdik,di caci dan maki adalah perkara biasa, menjaring ikan talapia dan menanggok udang tak kira siang dan malam semata-mata untuk kewangan parti bagi membereskan kerja parti menjadi kebiasaan kerana Pak Karamu yakin bahawa kerja yang Pak Karamu lakukan sentiasa di perhatikan oleh Allah dan Allah menyaksikan kesusahan Pak Karamu untuk menegakkan agamaNya

Kepayahan tidak sebarang tanggung, kadangkala bermasam muka dengan anak dan isteri juga bukan sebarang tanggung, air mata sudah tidak lagi mau menitik kerana kekeringan, namun selagi kaki di gerakkan oleh Allah untuk melangkah maka di ikutkan saja demi menjalankan suruhan Allah atad dasar yang telah di fitrahkannya, inilah kehidupan yang telah Pak Karamu lalui sepanjang aktif dalam perjuangan Pas, sebab itu barang siapa yang merasakan dirinya menjadi susah kerana berada di dalam jamaah Pas maka kamu tidak layak berada di dalam jamaah tersebut dan eloklah kamu keluar dan menyertai mana-mana kumpulan yang boleh memberikan kepada kamu kekayaan dan keselesaan hidup


Berangkat Kat Mekah

Salam

PENGUMUMAN

PAK KARAMU AKAN BERTOLAK KE MEKAH PADA 13 NOV 09 HARI JUMA'AT, KEPADA MURIDIN DAN PENGUNJUNG BLOCK INI SAYA MOHON MA'AF SEMENTARA BERADA DI SANA BERCUTI SEBENTAR, WALAU APAPUN SAYA CUBA MEMBLOG DARI SANA PULA

Kesan Wahabi dahulu Dan Sekarang

Salam

Yang nyata ialah umat Muhammad s.a.w berpecah belah kerana mazhab sekalipun perselisihan sesuatu umat itu di katakan satu rahmat. Apakah rahmatnya ? Pak Karamu tak perlu hurai dan bincang kerana terlalu panjang cuma sebagai asasnya ialah kerana menghormati pandangan ulama yang berautoriti menghasilkan qias

Sebagaimana Pak Karamu sebut bahawa Wahabi dahulu banyak merugikan umat islam dari segi ilmu dan kefahaman tentang ujudnya Tuhan dan kemanusiaan kerana mengharamkan sifat 20, mengharamkan lawatan di tempat sejarah kepada pejuang agama serta melagukan ayat quran (taramun) juga azan di anggap membunuh daya tarikan dakwah dan seni, yang pak Karamu nampak dan bersetuju dengan wahabi dahulu ialah mengharamkan merokok

Bosan dengan kerajaan islam Osmaniah lalu membuat pembaharuan melalui jurus politk di tanah hijaz sehinggakan hancurnya pengaruh kerajaan islam Osmaniyah Pak Karamu anggap sebagai pengkhianat agama, kesannya semua umat islam faham apakah terjadi dengan pengaruh kerajaan arab sekarang yang tunduk di bawah telapak kaki Yahudi dan Nasrani dan demikian juga dengan kerajaan Turki yang berfahaman sekular yang tegar

Sementara wahabi zaman baru pula adalah atas tuduhan yang paling bodoh dan dangkal kerana tuduhan tersebut di reka dengan otak di letakkan di bawah telapak kaki, di katakan tak buat kenduri aruah, tak baca do'a qunut, tak buat talkin di atas kubur, tak baca yasin tak baca al Fatihah ketika membaca Basmallah ketika solat dan sebagainya di tuduh sebagai wahabi, Pak Karamu fikir apa yang di tuduh sebagai wahabi adalah tidak benar sama sekali kerana tidak menepati hukum dan rukun

Apa yang penting ialah ulamak tidak mahu kata sepakat tentang hukum tersebut walaupun mereka banyak bagaikan buih

Dr Asri Berfahaman Wahabi ?

Salam,

APA ITU WAHABI ?

Satu gerakan pembaharuan di dalam islam yang di pelopori oleh Nyhammad b. Abdul Wahab (1115-1306 H/1702/1787M) Pelopor kumpulam ini mendapati orang-orang Makah dan Madinah sudah terpesong dari ajaran islam sebenar, mengikutnya kebanyakan orang Makah dan Madinah beribadat kepada kubur dan di tempat-tempat yang bersejarah tidak lagi kepada Allah, gerakan ini akhirnya dapat menguasai politik Hijaz (Makah hingga Madinah pada tahun 1925M) Kebetulan pada masa itu pemimpin-pemimpin politik mereka sudah jemu dengan penjajahan kerajaan Turki Osmaniyah

Di antara fahaman wahabi yang bertentangan dengan ahli sunah wal jama'ah ialah mengharamkan merokok,mengharamkan melagukan azan dan al quran, mengharamkan ilmu sifat 20, mengharamkan kubur-kubur nabi dan tempat bersejarah dan mengharamkan perayaan agama, itulah asas-asas pegangan wahabi

Pada zaman sekarang pegangan wahabi dahulu dengan wahabi sekarang jauh berbeza, zaman sekarang wahabinya di katakan jika tak baca do'a qunut adalah wahabi, jika tak buat kenduri tahlil atau kenduri aruah adalah wahabi, Jika tak talqinkan orang yang sudah mati di atas kubur wahabi, Jika tak buat fidiyah sembahyang dengan tolak dan tarik beras atau apa-apa ibadat yang hendak di fidiyahkan maka wahabi dan banyak lagi

Jika kita perhatikan fahaman wahabi dahulu dan sekarang terlalu banyak perbezaannya namun apa yang jelas fahaman wahabi dahulu dan sekarang masih lagi di guna pakai oleh masyarakat zaman sekarang namun akan tetapi jumlahnya tidak ramai,jika kita perhatikan amalan wahabi dahulu banyak ruginya dari segi perasaan dan ilmu, namun fahaman wahabi sekarang kebanyakannya bersesuaian pula dengan anjuran Quran,hadis dan fahaman mazhab

Dalam masalah Dr Asri ini kesnya banyak mirip kepada wahabi zaman dahulu yang banyak merugikan umat islam akan tetapi menselesakan politik kumpulan tertentu soalnya politiklah yang mengambil peranan besar atas segala tuduhan ini macam juga politik hijaz

Amukan JAIS Dan SPRM


Salam

Hari ini SPRM membawa petuduh ke mahkamah untuk di bicarakan kerana rasuah dan salah laku, yang di katakan salah laku itu kerana mereka berkelakuan buruk sedangkan mereka di anggap sebagai manusia contoh duniawi yang bergelar Yang Berhormat atau bekas Yang berhormat, kelakuan mereka ini adalah kelakuan yang rakyat perlu contohi kerana kepimpinan melalui tauladan

Tema yang di anjurkan oleh kerajaan dahulu sekarang sudah tidak boleh di guna pakai kerana terlalu ramai orang besar-besar yang berperangai kotor lagi buruk, yang mendorong mereka melakukan sikap demikian ialah kerana mereka berperasaan dengki kepada kebanyakan pucuk pimpinan yang mengumpul harta dan mengumpul kroni untuk membolot kekayaan bagi mengekalkan kuasa dengan memberikan rasuah kepada rakyat

Sekarang ini adalah zaman yang di katakan morderen, semua gerak kerja mereka di katakan moderen namun sebenarnya yang moderen itu ialah sanjungan mereka kepada zaman kuno Firaun di bumi Mesir kerana Mesirlah yang memulakan amalan rasuah untuk mengekalkan kuasa jahatnya ini bererti manusia zaman sekarang sudah jauh melihat bahawa perangai manusia zaman kuno itu adalah yang terindah bagi mereka

Amukan JAIS pula tidak memilih bulu kepada mangsanya sekalipun yang di amuknya itu orang yang lebih pandai daripadanya dan yang pernah menjadi ahli dalam majlis fatwa kebangsaan negara, tindakan JAIS itu tidak dapat hendak di tutup oleh Hassan Ali ataupun Perdana Menteri sendiri kerana mereka belum nampak jelas tindakan JAIS itu menguntungkan ataupun merugikan mereka, jika ada untung dan rugi maka mungkin mereka akan campur tangan

Dr Asri mengikut pengarah JAIS akan di hadapkan ke muka pengadilan jika ada kes baginya untuk di bicarakan, kenyataan ini di lihat sebagai ada sedikit berlapik kerana lapiknya ialah jika ada orang besar-besar masuk campur jika tidak Dr Asri tetap juga akan di bicarakan atas dasar tiada tauliah sebab itu kita tunggu sama ada terdapat lapik yang membolehkan Dr Asri bebas dari sebarang tuduhan terhadapnya oleh JAIS

Sementara itu bekas menteri besar Sanusi Joned mencadangkan kepada Dr Asri supaya menolak tawaran bagi jawatan pengarah Yadim bagi menggantikan Nakhai Ahmad seorang pembelot kepada perjuangan PAS, untuk apa Sanusi mencadangkan demikian ? hanya Sanusi sahaja yang faham dengan persoalan percaturan politik negara kerana setiap percaturan politik firaun berada di arkib mindanya

Ummati ! Ummati

Salam

Umatku ! Ummatku ! Apa pasal kamu bertelengkah dan bermusuh ! Tiada siapa yang dapat menjawabnya melainkan umat yang satu, di mana umat yang satu itu ? Umat yang satu itu adalah umat yang di sebut oleh Baginda Rasullullah s.a.w dari sejumlah 73 puak kesemuanya masuk neraka kecuali satu puak, ertinya 72 pual masuk neraka dan hanya satu puak yang masuk syurga, di antara mereka ada yang masuk neraka secara kekal ataupun sementara

Yang 72 puak itu bukan saja masuk neraka akan tetapi semasa mereka di dunia inipun mereka sudah bermusuhan sesama sendiri, manusia di jadikan Tuhan untuk mengabdikan diri kepada Allah dalam erti yang sangat luas dan batas sempadannya, hari ini manusia yang mengakui diri mereka sebagai hamba Allah dan sebagai umat Muhammad ternyata banyak membuat penyelewengan akidah lalu mereka kekal di dalam neraka Allah s.w.t

Zaman sekarang khususnya di Malaysia ini kaum melayu bermusuhan sesama mereka kerana orang berbangsa melayu tidak bertamadun kerana mereka sering bertelagah sesama sendiri kerana sesuatu hambatan hidup, siapa yang pandai pijak tengkok bangsanya mereka akan menjadi senang dan kaya, demikian juga mereka yang beragama islam, mereka bercakaran kerana ada islam ori dan ada islam palsu dan berbagai mazhab

Mazhab berlainan adalah punca perpecahan yang paling besar, dalam quran Allah ingat manusia yang mengaku islam supaya berpegang teguh kepada tali Allah supaya kamu tidak bercerai berai namun apa yang kita lihat ialah perpecahan adalah berpunca dari tiga sebab besar iaitu tidak berpegang dengan tali Allah, kerana taksub bermazhab dan ketiga kerana umat yang telah terbatal menjadi umat Muhammad kerana fahaman kebangsaan

Di dalam quran yang Allah tuntut dan nabi tuntut ialah berjama'ah jika tidak berjama'ah mereka akan berselisih faham dan bercerai berai, asas berjama'ah itu ialah quran,hadis ijmak ulama dan juga qias selain dari empat panduan itu walau islamnya hebat bagaimana sekalipun mereka tetap hancur dan lebur, hari ini kita lihat dengan jelas islam dan islam bercakaran sesama sendiri, kerana apa ? Jawapannya mudah kerana kafir, fasik dan zalim yang berpunca dari membelakangkan hukum Tuhan dan RasulNya


JAIS Tunjuk Belang

Salam

Dr Asri telah di tanglap, Dr Asri telah di bebaskan oleh JAIS 4 jan kemudian atas jaminan polis, Dr Asri menyampaikan kuliyah tanpa tauliah, Dr Asri menganggap penangkapannya di rancang, Dr Hassal Ali Kata ini kerja JAIS yang tidak ada kena mengena dengan kerajaan negeri Selangor, Dr Asri di bebas tanpa tuduhan, Dr Asri bekas mufti Perlis dan memiliki Dr PHD, Dr Asri mempunyai pengetahuan agama yang luas, artikalnya banyak di dada akhbar, lagi ? lagi ? lagi ? Apa lagi ? Jais menangkap Dr Asri kerana tiada tauliah atau dia tidak sokong UMNO atau dia tidak sokong JAIS atau apa ?

Dr Asri pernah beritahu bahawa dia penceramah bebas !

Pak Karamu langsung tak faham sebab dia di tangkap, selama 4 jam dia di tahan, dia di tanya apa ? Mungkin kesalahan besarnya ialah sebab YB Zuraidah ada dalam majlis tersebut, mungkin di sana ada Sha'ari Sungib ? atau apa ? Atau arahan UMNO sebab politik ? Atau dia bercakap politik yang di campur adukkan dengan agama ? Atau orang yang merancang penangkapan tersebut cuba mahu menerangkan kepada Dr Asri bahawa kami adalah kerajaan sekular dan kamu tak boleh bercakap agama yang di campurkan hal politik ?

Dulu al marhun di pulaukan dari bercakap di surau masjid di selangor kerana dia PAS sedangkan dia seorang mufti, Haji Hadi dan Nik Aziz sampai sekarang tak boleh berkhutbah di Selangor pada hal mereka itu ulama. Dr Hassan Ali pula mahu cuci tangan sebab dia mungkin anti Dr Asri atau mungkin dia bersekongkol dengan JAIS atau UMNO ? Jika kerana mazhab rasanya mustahil ATAU ada kemungkinan di Selangor ada islam UMNO ada islam PAS, ada islam PKR, jadi islam yang mana memerintah maka mereka tidak benarkan islam dari jenis lain berdakwah atau bercakap tentang agama






Parti Tunggal Ganti BN

Salam

Cadangan dari Pemuda Gerakan supaya di tubuhkan sebuah parti tunggal untuk menggantikan BN supaya ramai orang akan meminati dan menyokongnya adalah satu pandangan yang sangat bernas dan jika ia menjadi kenyataan ia akan menggugat Pakatan Rakyat

Pandangan Pak Karamupun demikian juga, jika ia menjadi kenyataan maka hilangnya keris yang menjadi lambang kemelayuan dan hilang juga lambang kati yang menjadi kebanggaan Bn sekarang ini. Keris orang dah tak gunakan lagi sekarang ini kerana ia sudah di muziumkan, sementara dacing ataupun katipun sudah tidak lagi di gunakan orang

Kebiasaannya kati ini di gunakan oleh pekedai runcit orang india dan ia sudah lama tidak di pakai kerana sudah tidak sesuai dan ketinggalan zaman, yang pakai dacing itu hanyalah BN /UMNO sahaja, sementara keris pula di gunakan oleh orang tertentu sahaja, sebab itu ia perlu di simpan dan suruh makhluk halus jaga

Bergolak-golak

Salam

Di Malaysia sekarang ini parti politik sedang bergolak hebat, UMNO,MCA,MIC,PAS, dan PKR yang menghadapi masalah dalaman parti masing-masing sedang berusha menyelesaikan masalah masing-masing, di Malaysia ini nampaknya penyakit kepartian bagaikan satu virus yang berjangkit, di mulai dengan UMNO kemudian virus itu berjangkit kepada lain parti dan penyakit ini macam juga selsema babi

Dalam pentadbiran kerajaan yang ada sekarangpun ada virus yang lagi kebal sepertimana yang telah di bentangkan oleh ketua odit negara yang mana kes yang agak lama kita tak dengar tiba-tiba keluar balik kes tersebut macam dah sembuh kemudian sakit semula mungkin kerana ada orang yang melindungi mereka, macam yang kita dengar TV,radio dan akhbar siarkan jangan keluar rumah jika anda terkena selsema babi, tutup hidung, tutup mulut, jangan bercampur dan berkurung

Pada badan swasta juga ada yang sedang terkena virus dan sedang tenat dalam krisis sesama sendiri, Pak Karamu rasa virus ini adalah berpunca dari virus yang awal macam selsema babi juga yang kemudiannya virus selsema tersebut merebak kemudian menjadi jenis virus yang lain di namakan pula dengan nama ILI

Oleh yang demikian jika mahu penyakit ini sembuh maka pembawa penyakit yang awal hendaklah di kuburkan baru semuanya boleh sembuh




Allah Bagi Tahu No UG

Salam

Allah berfirman yang mafhunnya:

Kullum Min 'Indillah ! ( Setiap sesuatu itu datang dari Allah )

So What ?

Allah bagi tahu No, no, No UG, No Kebangsaan UG, No Melayu UG, Yes Muslim UG . Yang tak mahu faham,faham tu pasal apa ? Kemudian ada pula yang berkata " Hilang sudah kasih sayang ! alahai ! kasih sayang tu tetap ada TAPI muallapkanlah diri tu terlebih dahulu ! ( Muallap: Cenderung kepada islam ) PAS sudah letih dengan kerenah UMNO, tak perlulah nak sebutkan di sini, sebagi contoh Trengganu dulu apa yang hangpa buat pada kerajaan PAS ? Dan banyak lagi hangpa jawab sendiri la

Nanti ada pula yang gatal mulut berkata " Yang hangpa berkawan dengan DAP tu buat apa ? Bukankah DAP tu Harbi ? Jika demikian yang timbul maka Pak Karamu nak tanya " Yang Guan Eng nak hantar jema;ah haji kat Mekah yang hangpa sekat tu buat apa ? Kerja siapakah yang buat kerja sekat itu ? Kerja Zimmikah atau kerja harbikah ?

Sudah la tu ! mari kita kembali kepada memuallapkan diri kita supaya bertaut kembali kasih sayang daripada hilang sudah kasih sayang ! kita tak perlu membebel dengan membuta babi

BUKA MINDA, JANGAN BUKA OTAK, PAKAI AKAL ! DAN FIKIR !

Tidak ada satu negara umat islam yang aman di dunia ini melainkan mereka bercakara sesama sendiri kerana uamt islam tidak mengislamkan negara mereka. Tidak akan aman sesuatu kaum itu selagi mereka tidak berjuang atas satu dasar iaitu islam ini bererti jika mana-mana kaum yang dasar perjuangannya tidak sama maka janganlah kita mengharapkan unity

Kita lihat bagaimana jadinya negara Palastin yang berketurunan arab, mereka hancur di tengah-tengah negara yang di kelilingi oleh negara arab sendiri oleh Isroil, kerana apa ? Kerana hampir 100 % negara arab mengamalkan semangat kebangsaan arab kerana itu Allah mahu melihatkan kepada bangsa arab itu bahawa hanya islam saja yang akan dapat menyelesaikan masalah umat iaitu dengan UM ( Unity Muslimin ) dan sejarah awalnya telah di perkenalkan oleh khalifah Salahuddin Al Ayubi, (Fahamkan sejarahnya)

Adakah di antara anda masih berdegil mahu mengatakan bahawa sesuatu puak itu akan di selamatkan oleh puak itu sendiri ? Adakah anda mahu menyatakan bahawa negara itu akan selamat kerana negara itu sendiri ? Adakah anda mahu menyatakan bahawa agama akan selamat kerana kaum dan negara ? Bukankah Allah telah memberi tahu bahawa yang menyelamatkan segala alam yang baru ini ialah islam !

Kasih kepada bangsa, negara, keluarga, agama dan sebagainya itu adalah kerana islam dan Allah bukan kerana bangsa,negara, tanah air dan harta benda demikian jaminan daripada Allah, anda mahu nafikan ? Sepatutnya kita kaum yang di berikan oleh Allah akal untuk berfikir kehadapan lebih jauh mampu membuat keputusan dan memilih mana yang benar dan mana yang bathil

Cuba kita lihat dan dengar apa kata kebanyakan pimpinan UMNO dan ahlinya apabila gagalnya rancangan UG ? Mereka membuat ulasan sebagai suara kebanyakan pengikut Abdullah bin Ubai , kenapa ? Anda jawab sendirilah, ini kepada yang faham agama, yang tak faham agama jika mereka di tanya maka lebih baiklah anda bercakap dengan tunggul yang mati

Cuba anda perhatikan dan teliti, apabila azan berbunyi maka anjing akan menyahut seruan azan tersebut Uuuuuuuuuuuu ! tapi ketika itu manusia pula sebok nak buat apa ? Dunia sudah akhir zaman, manusia sudah hidup di zaman penghujung kiamat tapi manusia masih lagi leka dengan memperjuangkan kaumnya, hangpa semua fikir semualah

Kaum hanya bersatu hanya dengan satu dasar iaitu dasar islam, jika hangpa tak mahu juga maka " Lakum deenukum Wali yadeen ! ( Kamu ikutlah cara hidup kamu dan kami ikut cara hidup kami )



Pemuda PAS Perak Jangan Buang Masa

Salam

Pemuda Pas Perak tak perlulah mengadu kepada Sultan dan janganlah menyusahkan Sultan sebab sultan banyak tugas yang lebih penting dari melayan permohonan Dewan Pemuda Pas Perak, sepatutnya dewan Pemuda Pas belajarlah dari orang tua-tua kata-kata hikmah "meminta kepada yang ada, merayu biarlah kepada yang sayang"

Pemuda Pas Perak kena faham bahawa mereka bukanlah sehebat Muhammad Nizar yang telah gagal merayu dan memohon jasa baik kepada Sultan sebelum ini tetapi telah tiada hasil ini kerana pehak istana serba salah untuk membantu ibarat telan mati emak luah mati bapa, kedua-dua belah pehak adalah rakyat baginda belaka, jadi bersabar aje lah, kan ke sabar itu satu dari cabang iman

Pertimbangan Sultan sudah cukup adil setelah menimbangkan jumlah majoriti yang membolehkan satu pehak berkuasa, alahai takkanlah Pemuda Pas tak arif lagi, jika pemuda nak memerintah kerja keraslah dari sekarang, berhubung dengan keamanan sekarangpun sudah aman, nak aman macam mana lagi ? sudah la tu lagipun kan dah jumpa Raja Muda baru-baru ni, nak apa lagi ?


Sidang DUN PR di teruskan

Salam

SIDANG DUN PR NEGERI PERAK DI TERUSKAN DI WISMA DAP YANG DI PENGURUSIKAN OLEH MUHAMMAD NIZAR BUTIR-BUTIRNYA BELUM LAGI DI UMUMKAN, SEMENTARA ITU SIDANG DUN BN/UMNO TELAHPUN DI TANGGUHKAN, HASILNYA NANTI RAKYAT PERAK KENYANG DENGAN DUA PERUNTUKAN, IAITU DARI PR DAN BN, HANGPA YANG BIJAK PANDAI UNDANG-UNDANG KUNCI LA MULUT SAMPAI BISU, MUDAH-MUDAHAN KETURUNAN KAMU AKAN BISU SAMPAI KIAMAT

Dewan Yang Tergila Di Dunia

Salam

Apalah nak jadi dengan negeriku ini ! Wahai orang yang bijak pandal undang-undang dan Perlembagaan di luar sana, mengapa di biarkan Dewan yang di bena dengan wang titik peluh rakyat ini di cemarkan dengan dua persidangan, dua mesyuarat, dua speaker, dua menteri besar ! Apa dah jadi dengan negeriku ini ? Kepala otak hangpa ni pergi mana ha !

SEMENTARA ITU SIDANG DEWAN DUN PERAK DI TANGGUH OLEH SPEAKER V .SIVAKUMAR JAM 11.08

DUN Perak Tempa Sejarah

Salam

TERKINI DAN TERKATUN !

Tolong bagi tahu ke seluruh dunia tamadun bahawa mesyuarat DUN di Negeri Perak ada dua jenis mesyuarat, satu mesyuarat DUN PR dan satu lagi mesyuarat DUN BN/UMNO suasana ini telah menjadikan negeri Perak sebagai negeri yang sangat bertamadun

Sementara itu kini ADUN dari BN sedang memerhatikan persidangan ADUN PR yang di pengurusikan oleh V Sivakumar

Berita akan menyusul lagi ........

Sidang Wednesday

Salam

Sidang DUN Perak bermula tadi pukul 10.00 am, ketika sidang bermula ADUN pakatan tiada di dewan sebab mereka di kawal ketat oleh pehak polis, kemudian mereka masuk ke dewan untuk mengikuti mesyuarat dewan

Nampaknya ADUN PR sekarang ini sedang bermesyuarat sesama sendiri ketika speaker Ganesan menangguhkan mesyuarat dewan untuk berehat

Bangunan SUK Perak Lemas

Salam

MUKADIMAH AWAL POLIS HALANG 10 ADUN PEMBANGKANG

Bangunan SUK Ipoh Perak lemas kerana terlalu ramainya Polis berkawal, di anggarkan seorang wakil rakyat bersamaan dengan 20 orang anggota polis, black Maria bersedia untuk mengisi mangsanya, siapa mangsa pertama ? Sementara itu di khabarkan polis telah menghalang 10 orang wakil rakyat pembangkang masuk dewan termasuk pengurusi DAP Perak

Perak Wednesday

Salam

Suasana Terkini Di Ipoh Perak

Seluruh bangunan SUK negeri Perak di kawal ketat, black maria bersiap sedia untuk menghadapi apa juga keadaan, jalan menuju ke bandar Ipoh di kawal dan lencongan di buat untuk tindakan keselamatan, bangunan SUK kelihatan bagaikan telah di tawan oleh musuh, warga kota yang hendak bekerja turut terjejas dengan persidangan DUN ini, buat masa ini belum lagi ada khabar berita yang sensasi untuk di kongsi bersama, suasana mendung dan hujan renyai sebentar tadi di harapkan tidak berjangkit pada sidang DUN

Politik Murahan Ibarat Duri Dalan Daging

Salam

Oooooo ! Pak Karamu lihat ada di antara orang Pas yang di anggap bijak berpolitik dan pakar motivasi tapi kurang matang tentang amaran Allah kepada kumpulan yang membenarkan yang batil dan membatilkan yang hak, benarlah kata-kata umat islam yang ori mengatakan bahawa perjuangan hendak menegakkan islam ini terpaksa menempuh berbagai onak dan duri dan untuk mencapai hasrat islam yang ori itu masih lagi jauh

Pak Karamu tidak begitu berminat nak tahu tentang hebohnya EGM kerana hal tersebut adalah maklum dan sudah di perbetulkan prioritinya dan Pak Karamu berasa sangat lega kerana kita tidak menembak hanya kancil dengan menggunakan senapang gajah, sekarang Pak Karamu nak alihkan cerita dua ekor sang kancil yang hidup di zaman morden tapi bersifat bagaikan rusa yang memasukki kampung berhutankan batu

Cerita bermula dengan terbongkarnya task force yang pada peringkat awalnya hendak selamatkan umat islam di selatan Thailand kepada Unity Goverment atau di kenali juga sebagai kerajaan perpaduan iaitu kerjasama di antara PAS dan UMNO, Pak Karamu dapat merasakan bahawa perancangan tersebut yang kita dengar telah di lupakan akhirnya muncul semula kerana konsef UG itu bukanlah perancangan yang kecil

Perancangan ini di ibaratkan sebagai pengaruh subersif yang tidak akan mudah padam selagi perancangnya masih bernafas, perancang yang mempunyai cita-cita yang di belakangnya sentiasa di racuni dengan berbagai muslihat kebangsaan yang di anjurkan oleh pehak barat adalah bertujuan hendak menghapuskan pengaruh agama yang di perjuangkan oleh pejuang-pejuang islam di dalam negara ini di sejukkan

Sangat mudah bagi kita untuk memahami aktiviti tali barut musuh islam di negara ini, apabila tiba masa hendak merayakan peristiwa yang berkait dengan kebesaran agama maka mereka akan bercakap tentang islam dan agama, apabila habis tempuh perayaan itu maka mereka terus melupakan janji mereka kemudian tunggu pula peristiwa yang lain kemudian mereka bercakap lagi tentang peristiwa agama islam tersebut

Dalam peristiwa baru-baru ini nampaknya blogger sudah menunjukkan minat orang ramai serta pemimpin di negara ini sebagai kumpulan yang mampu memberikan pengaruh yang amat besar dalam bidang perhubungan di antara rakyat dan pemerintah namun mungkin ramai yang belum menyedarinya akan tetapi pengaruh dan peranannya tersangat besar sehinggakan pemerintah turut mempergunakannya secara berkias seperti pukul anak sindir menantu

Cuba kita fikirkan secara muslihat politik mengapa Hassan Ali dan Nasaruddin memanggil blogger UMNO dan PAS dalam sidangnya, apakah relevannya mereka berbuat demikian pada hal mereka akan bercakap tentang perjalanan masalah yang terdapat di dalam PAS bukan masalah perjalanan tugas mereka sebagai wakil rakyat, nampaknya undangan mereka itu seolah-olah mahu memperkatakan atau membuka kelemahan Pas kepada blogger UMNO dan di kesempatan itu maka UMNO mudah untuk mencari kelemahan PAS sebagai senjata

Pak Karamu rasa mereka yang terlibat ini perlu di ambil tindakan atau di singkirkan sebelum mereka menjadi racun yang berbisa di dalam Pas dan sebelum orang yang lain hilang kepercayaan terhadap Pas



Blogger PR Vs Blogger UMNO ?

Salam

Ape dah jadi Blogger Pr oiiii ! beno ke tak beno ! setakat ini belum lagi ada berita yang sahih, apa yang kita dengar adalah dengar cakap je, dengar cakap pada perjumpaan dengan Dato Hassan Ali dan Nasa di sana telah bertemu blogger PR dan Blogger UMNO dan pro UMNO untuk buat interview terhadap pimpinan PAS tersebut, apa biji buah yang soheh kita semuanya nak tahu

Peristiwa Wednesday ....

Salam

DI PERAK

Peristiwa awal telah berlaku di Perak ialah runtuhnya jambatan Kuala Depang yang membabitkan 22 pelajar, seorang mati, dua masih hilang dan 19 selamat, besok pula sidang DUN akan di adakan dan di jangka kecoh lagi kerana percaturan perlembagaan dan undang-undang Perak akan di tafsir oleh ADUN-ADUN Perak

Sejauh ini:

1. Muhammad Nizar minta sultan tangguhkan sidang

2. Pesuruhjaya Pas Negeri minta polis jangan masuk campur

3. Speaker DUN BN sudah bagi amaran dengan speaker PR

4. Surat jemputan sidang DUN telah di edarkan oleh dua speaker ini

5. MB dari BN/UMNO dan 6 orang Exconya tak boleh masuk dewan sebab dah di gantung

6. Speaker BN/UMNO tak boleh pakai baju speaker dan tak boleh masuk dewan

7. Orang awam, polis pakai preman, pakeda tak boleh masuk dewan

8. Surat jemputan speaker BN/UMNO tidak sah dan batal

9. Pasukan polis hanya boleh kawal di luar dewan

SELAMAT BERSIDANG BESOK HARI RABU BERSAMAAN 28 OKTOBER 09

Wakil Rakyat Tidor

Salam

Wakil rakyat tidur, Majlis daerah tidur, Pejabat pelajaran Perak tidur, gara-gara jambatan runtuh di Kuala Depang Kampar Perak, setakat ini 19 orang selamat, satu mati dan dua lagi masih hilang daripada 22 orang murid semuanya yang sedang menyeberang jambatan gantung tersebut

Pak Karamu yakin rombongan budak sekolah One Malaysia itu penganjurnya tidak meninjau keselamatan di tempat tersebut terlebih dahulu sebelum aktiviti itu di adakan, peristiwa menyayat hati ini mesti di pertanggungjawabkan kepada pehak terbabit kerana lalai membuat tinjauan

Tanggal 28 Oktober di Perak

Salam

Tanggal 28 Oktober 09 Jika berlaku apa-apa di DUN Perak maka ia bererti tanggungjawab orang bijak pandai mahu melaga-lagakan ADUN UMNO/BN dan PR, merekalah punca kekacauan dan kekalutan dan kerana merekalah maruah orang Perak jadi bangsa yang hilang maruah dan tamadun, undang-undang dan perlembagaan negeri adalah punca kekecuhan dan pergaduhan

Hmmm ! Zambry ! Puuuuh ! Po, Po, Po !

Salam

MENTERA PAK KARAMU hu hu hu Tiuuuuung !

Hmmm ! Hmmm ! Zambry !%^*&#@%^&^ Puuuh ! aaammmmmak ! Poh, Poh, Poh Hmmm ! ammmmak ! Hmmm ! Hmmm ! Zambry , Zambry , Poh ! Poh ! 6 Exco Poh, Poh, Poh !

Hmmm , Hmmm, Ganesan Puuuh !!! Poh, Poh, Poh tambi Poh !!! ammaaak ! aw, aw, aw geduk, geduk, Geduuuuak ! Poh, Poh, Pooooooraaaaaah ! $%#&*....^&%$#@*^&$@ ammaaak !

Pak Karamuuuuu ! 28 Oktobeeeer ! Puuuuh !

Awat la hangpa ni percaya sangat dengan boooooom ! Moh nih ! ikut la undang-undang dan perlembagaan Perak semuanya akan selamat, tu la hangpa, sikit-sikit bomoh, ala mohon la pada Allah di sana akan dapat berkatnya

Ma'af ye !

Black Beuty In Perak

Salam

Huh ! One Black In Perak, aduuuyai ! kome berapa kerat ada nyah oiii ! ate kolo nak buat bio le betoi-betoi, kolo setakat seratus dua yang pakai black maria lebih baik jaga laki kat rumah, nampak hodoh je, ate teman ingat mau le satu ribu orang ke ataeh ok la juga

Teman agak kolo satu kawasan mike tetapkan 500 hingga seribu orang baru le ok dan baru le BLACK BEUTY kalo tak hmmmm hampeh !, kolo nak buat tu bio le bagi orang kecut dan mengeremang bulu rome tapi walau ape pun nyah oi tentukan bawa garam lade

Kome mesti istiharkan diri kome tu bukan lagi wanita atau ibu tapi kome adalah MUSLIMAT negeri Perak, haaa ! baru boleh jadi mujahidah asli, ok teman syorkan kepada mike orang semua dengan motto semangat

Bila ketua sebut takbiiiiiiir ! maka semua orang kena pekik gego nyah gego hu hu hu

Merapu Di Malam Sunday

Salam

Syukurrrr !

Pak Karamu bergegas pergi ke Taman Melewar tanya pasal EGM tapi tak sampai ke Lokasi hanya sampai kat selalu Pak Karamu minum iaitu di kedai orang Aceh, dulu kedai ni orang Minang punya tapi depa dah blah sebab orang Minang ni tak boleh tahan dengar selalu Pas buat program kat Markas, nasib Pak Karamu baik jumpa dengan bekas senator, dia tanya khabar dan Pak Karamupun tanya khabar, lepas tu tanya bagaimana EGM ? Dia jawab aalah ! tak payah EGM perkara tu bukan besar sangat tapi heboh saja lebih, Pak Karamu jawab spontan terima kasih kulaan !

Pak Karamu fikirpun dari awal EGM tu kerja orang bodoh dan membuka pekong yang bukannya pekong tapi mungkin ada muslihat Nik Aziz buat begitu sekurang-kurangnya dia tahu perangai anak buah dia di bumi Allah ini, Pak Karamu fikir itulah muslihat politik tapi orang yang berpolitik yang tak faham dengan muslihat politik tentulah mereka terlanjur membuat berbagai andaian yang berbentuk buruk sangka kemudian di keruhkan pula oleh UMNO yang suka membuat kerenah kemudian orang Pas pula terus bersikap melenteng

Tetiba datang seorang otai Pas masuk campur sembang-sembang tanya Pak Karamu " Borang DAP dah ambil ke ? Ishhh ! terkejut beruk Pak Karamu di buatnya, mana pula dia tahu aku ni Pak Karamu, lalu saya jawab selamba " DAP kata borang dah habis sebab ramai orang melayu yang nak masuk DAP, tunggu saya balik dari Makkah baru borang baru siap" Dia jawab alah EGM tak ada jadi Pak Karamu kempunan la nak masuk DAP

Perjumpaan satu jam lebih kurang itu baru Pak Karamu sedar yang Pak Karamu pakai baju yang ada nama Pak Karamu laaa 1 binawe betul la aku nih

Merapu Di Petang Sunday

Salam

Apabila Tuan Guru Nik Aziz berkata dia nak adakan juga Muktamar khas maka Pak Karamu terbayanglah bahawa dosa perancang kerajaan UG terlalu besar macan dosa Yahidi dan Nasrani kepada Tuhan sehinggakan majlis syura Ulama tak ada power nak selesaikan masalah tersebut, maka Pak Karamu dapatlah bayangkan bahawa majlis syura Ulama macam hampeh siapa mereka ? Mereka adalah hampeh SEBAB Mursyidul am sendiripun tak caya sama mereka

Apabila ada orang Pas berkawan dengan orang UMNO maka kamu akan belajar dari mereka bagaimana nak pijak tengkok orang melayu dan bagaimana kamu nak ambil ilmu dengan mereka bagaimana nak tolak quran, samalah seperti kamu berkawan dengan Yahudi dan Nasrani yang mana kamu akan menghalalkan yang haram ataupun kamu mengharamkan yang halal

Maka berkatalah Zahid anak lelaki Hamidi " Disebabkan Nik Aziz selalu minta supaya UMNO hancur dan pecah belah maka Allah balikkan do'a mereka terkena balik pada Pas dan sekarang adalah bukti bahawa UMNO betul dan PAS salah sebab itu Tuhan hancurkan PAS dan tuan-tuan saksikanlah kebenarannya, dan Pak Karamu nak bagi tahu Zahid anak lelaki Hamidi bahawa yahudi dan Nasrani tu betul dan islam tu salah sebab itu Yahudi itu sentiasa menang, maka eloklah masuk Yahudi ?

Saya dah kata dalam Pas ada yang berperangai Ego, dan ada di antara mereka juga badannya berbau UMNO, bau ancing ketiak mereka bau ketiak Muhideen anak lelaki Yasin bila depa berkawan dengan orang Pas dan dapat cucuk pinggang orang Pas maka terkeluarlah latah dari mulut orang Pas Op coooot ! op UGggggg! lalu berkatalah Nik Aziz "Sapo yang ghoyak UG tohhhhhh ! mu tunggu ambo akan panggil Muktamar khas

Hadi Awang dan Harun Taib nak jumpa Nik Aziz nak minta penjelasan apakah yang sebenarnya niat Nik Aziz nak adakan Muktamar Khas " Huuuuuk ! alooooh seorang presideng pong tak tahu ha yang Nik Aziz tahu rahsio, tob,tub, nak ado ke Muktamar Agong sungguh Nik Aziz ni dok rahsio banyak ha dan membelakangkan presideng dang ketuo dewang ulamok

UG adalah pakatan macam Yahudi dan Nasoro dok bekawe denge Mesir, Jordang, dan Kuwait hukumnya mereka ini ialah tembak dengan senapang gajah detuuuuuuuug ! ha mampoh mu

Merapu di pagi Sunday


Tersalam dengan tangan orang UMNO bengkak tangan, tersalam dengan tangan orang Pas bau kasturi masuk syurga hu hu hu

Adapun Pas itu baik, Adapun orang Pas itu tidak baik, Adapun orang UMNO itu tak baik, adapun UMNO itu tak baik, Adapun DAP itu baik, Adapun orang DAP itu baik, Adapun orang yang telah mati itu baik, baik, baik, baik tak ada yang tidak baik melainkan baik belaka

Masuk Saja DAP

Salam

PAK KARAMU TIDAK SETUJU MUKTAMAR KHAS PAS KERANA IA KERJA ORANG GILA DAN IA JUGA MENUNJUKKAN KELEMAHAN PAS DALAM MENTADBIR PARTI

Jika MUKTAMAR PAS di adakan untuk mengemaskan parti maka ia tidak perlu, jika ia di adakan untuk menyingkirkan anggota tertentu juga ia tidak perlu, apa yang jelas jika muktamar itu di adakan juga maka ia menunjukkan kelemahan pucuk pimpinan parti itu mentadbir parti dan anggotanya

Selepas Muktamar yang lepas di Ipoh dan selepas ada kenyataan di keluarkan di dada akhbar Harakah maka kita dapat baca tentang nak tarbiyahkan anggota parti, beria-ia nampaknya tapi apa yang PAS buat ? tak ada apa-apapun malah di di katakan kebanyakan ahlinya sudah macam perangai UMNO dan PKR

Orang PAS yang kebanyakannya terdiri dari orang Melayu masih berperangai UMNO yang bersemangat nak pijak tengkok bangsanya sendiri dan membiakkan perangai rasuah baik dari bidang apapun, ini kerana mereka telah di ajar berperangai sebegitu sejak dari dalam buayan lagi

Apabila Pas di ujudkan untuk memperbetulkan keadaan orang melayu dan membawa mereka ke arah islam maka Pas juga gagal berbuat demikian sehinggalah pada hari ini, apa yang PAS berjaya ialah mengujudkan ahli yang bersikap sombong dan bongkak dan suka mencipta musuh sesama sendiri macam UMNO juga

Teringat pula Pak Karamu pandangan Nik Aziz tentang melayu yang akan menyertai DAP baik untuk buat masa akan datang maka Pak Karamu mungkin akan menyertai parti itu selepas kembali dari Makkah nanti dan Pak Karamu mungkin akan membawa sebanyak mungkin kawan-kawan untuk menyertai DAP







Tutup Kes Video Lingam

Salam

Suruhanjaya Siasatan Di Raja telah menutup kes Video Linggam kerana kes tersebut ada melibatkan orang ada-ada nama dan klas, walau apapun Tun Mahadzir merasa keciwa dengan suruhanjaya tersebut

Pak Karamu rasa Tun Mahadzir tak patut sebut benda yang tak patut dia sebut, katakanlah "AKU DENGAR AKU PATUH" bila Mahadzir keciwa dengan tindakan siasatan Di Raja maka apa lagi yang boleh di harapkan oleh manusia di bumi jika siasatan di raja sudah buat keputusan begitu

Siasatan di raja barangkali kita rakyat Malaysia anggap sebagai siasatan yang adil dan berkecuali serta bersih, apa yang mereka buat atau putuskan kita tak tahu tapi mereka adalah satu badan yang di hormati dan tertinggi, jadi apa keputusan mereka kita terima je lah sebab kita rakyat kerdil dan marhaen hu hu hu dan mereka yang terasa akan lepas dari sebarang bala jangan la bercakap banyak DIAM JE LAA !

MALAYSIA NEGARAKU BERSIH, CEKAP DAN AMANAH

Pas Macam Ikut UMNO Je ....

Salam

Selepas UMNO buat perhimpunan agong kerana nak kemaskan patri itu supaya orang suka pada parti itu maka PAS juga nak ikut cara UMNO pulak maklum le parti adik beradik la katakan macam Habil dengan Qabil

Hairan juga dengan PAS ni, bila UMNO buat sesuatu maka PAS juga nak buat sesutu, pada PAS yang berdasarkan islam rasanya tiada yang kurang dalam semua hal yang kurang adalah mentarbiyah ahli dan pimpinannya

Dulu Pak Karamu sudah tegur, masa tu Pak Karamu jadi calon Parlimen, Pak Karamu tegur lujnah ulama' dan AJK nya tapi tak sampai kemana malah kita pula yang di sergah, itu peringkat negeri, lepas tu kita bagi cadangan pada peringkat pusat pada Muktamar PAS pun begitu juga tiada berubah

Masa saya berbincang dengan Yusuf Rawa dan Ust Fadhil di Jalan Pahang Barat tentang lembab dan tak ambil tahu ustaz Nakha'ie Ahmad dalam soal admin kewibawaan pimpinan juga demikian tak ada perubahan, namun semua itu bukanlah sampai nak adakan muktamar khusus, tak tahulah jika ia ada muslihat tertentu

Dalam perhubungan antara bangsa-bangsa di Malaysia ini PAS patut fahan tentang human relation dan human managment kemudian rujuklah sistem itu pada bab siasah syariyah, alahai tak payah nak ikut UMNO

Pilihanraya Parlimen Batu ?

Salam

Tian Chua telah di dapati bersalah kerana gigit telinga polis, denda yang di kenakan terhadap kesalahannya itu melayakan jawatannya sebagai ahli parlimen tergugur namun dia di benarkan membuat rayuan supaya kedudukannya di kekalkan sebagai ahli parlimen

Pak Karamu rasa dia berjaya dalam rayuannya, jika tidak maka ke penjaralah dia dan jika di adakan pilihanraya di tempatnya kawasan Batu maka BN akan kalah juga dan nama BN akan tercalar besar

Selesaikan Masalah Speaker Pula

Salam

Sekarang speaker BN mula bersuara, suaranya untuk meyakinkan rakyat di negeri Perak bahawa dialah speaker yang halal mengikut perlembagaan dan peraturan tetap dewan, sementara speaker PR pula mengatakan bahawa dia adalah speaker yang sah mengikut perlembagaan dan peaturan dewan, masing-masing mengatakan diri mereka halal

Speaker BN mengatakan bahawa perlantikannya pada 7 May lalu sah mengikut perlembagaan dan peraturan dewan negeri, sementara speaker PR mengatakan perlantikan speaker BN tidak sah mengikut perlembagaan dan peraturan dewan negeri kerana di masa itu speaker PR di cekik dan di usung keluar dewan cara yang tidak bermoral dan di waktu yang sama perlantikan speaker BN berlaku, jadi cara perlantikan tersebut adalah cara BN yang sah ?

Pak Karamu tak mahu komen apa-apa cara perlantikan tersebut atau dara melucutkan speaker lama kerana tiada faedah langsung mengulas perbuatan samseng,lanun,perompak di siang hari, apa yang penting sebelum di adakan sidang pada 28 oktober nanti hendaknya biarlah ada manusia yang bersifat manusia yang boleh selesaikan masalah speaker Perak ini mengikut perlembagaan dan undang-undang DUN Perak

Jika manusia bersifat binatang yang mahu selesaikan masalah speaker Perak maka tunggulah maruah negeri negara akan di malukan oleh masyarakat antara bangsa kerana membelakangkan tamadun dan moral

Dewan Pemuda Pas Minta Jumpa Sultan

Salam,

Terkini Dan Panas

DPP Perak memohon hendak berjumpa dengan Sultan Perak ekoran persidangan DUN Perak pada 28 Oktober ini, ini mungkin sebab DUN Perak ada speaker halal dan speaker haram, masalah dua speaker ini di lihat sebagai punca akan berlaku pertengkaran atau pergaduhan oleh itu DPP mungkin mahu mengingatkan kepada semua pehak supaya jangan membuat kesilapan

Rakyat Perak di minta Bersedia

Salam

TERKINI

Rakyat di negeri Perak di minta bersedia untuk menghadapi pilihanraya juga kepada PR perlu merapatkan saf dan memulakan menyemak daftar pengundi di kawasan masing-masing . Pilihan raya negeri Perak pasti terjadi pada waktu yang sangat terdekat memandangkan terlalu banyak tanda-tanda sebagai petunjuk ke arah itu

Kes Muhammad Nizar pada 5 November mungkin mati di situ sahaja berikutan pembubaran DUN Perak sebelum mahkamah bersidang untuk mendengar kesnya, walau apapun Perdana Menteri Malaysia Najib Razak telahpun berjumpa dengan sultan Perak yang kita anggap memberikan mukaddimah pembubaran DUN Perak

Sementara itu ramai pengamal undang-undang yakin bahawa Muhammad Nizar akan memenangi kes jawatan menteri besarnya oleh itu jika pandangan pengamal undang-undang ini menepati ramalan mengikut undang-undang dan perlembagaan maka Zambry dan UMNO akan malu yang amat besar dan terserlahlah kerja haram mereka selama ini

Musim haji sudah datang lagi, Pak Karamu tak tahu bagaimana nak mengundi kerana Pak Karamu semasa itu berada di Makkah ataupun Madinah dan BN/UMNO memang suka buat pilihanraya semasa musim haji hu hu hu

Aduhai Kejamnya Manusia Ini

Salam

TERKINI KES TEOH BENG KOCK

Aduuuhai ! kejamnya manusia yang melakukan pembunuhan terhadap Teoh Beng Hock ini, demikian hasil kajian seorang pakar patologi yang di datangkan daripada negara jiran Thailand Dr Pornthip Rajanusunand atas siasatannya dalam inkues kematian Teoh Beng Hock

KEMUNGKINAN TEOH BENG HOCK :

* Di cekek sebelum dia jatuh atau di jatuhkan atau terjatuh kerana ada tanda bulat pada lehernya pertanda dia di cekek sampai mati

* Retakan pada tengkorak Teoh Beng Hock bukan di sebabkan dia terjatuh

* Kecederaan pada lubang dubur Teoh Beng Hock di sebabkan dia di cucuk dengan benda tajam atau benda yang boleh mencederakan

Ketiga-tiga seksaan yang di lakukan terhadap Teoh Beng Hock itu menyebabkan dia mati kemudian di jatuhkan daripada tingkat 14 untuk meragukan pehak penyiasat bahawa Teoh Beng Hock mati kerana membunuh diri dengan terjun dari tingkat 14

Kajian itu juga mendapati peratusan Teoh Beng Hock di bunuh sebanyak 80 % dan hanya 20 % sahaja bukti Teoh Beng Hock mati kerana membunuh diri dengan terjun dari tingkat 14, keterangan yang di berikan pada hari ini sangat mengejutkan semua pehak


Perak Akan Kecoh Lagi

Salam

Perak akan kecoh lagi gara-gara campur tangan orang luar dalam masalah rumah tangga DUN Negeri Perak, masalah undang-undang dan perlembagaan negeri belum lagi selesai sepenuhnya kerana ada masalah teknikal undang-undang dan perlembagaan negeri tidak dapat di selesaikan, dalam masa yang sama DUN Perak akan bersidang pada 28 Oktober ini

Di Negeri Perak ada dua menteri besar iaitu MB daripada PR yang di iktiraf oleh rakyat melalui pilihan raya dan MB daripada BN yang di lantik oleh bukan kuasa rakyat, yang di pilih oleh rakyat di katakan MB halal dan yang tidak di lantik oleh rakyat di katakan kuasa haram, sementara itu speaker juga di katakan ada yang halal dan haram kerana tidak di lantik secara sempurna

Persidangan DUN Perak di harapkan berjalan dengan baik tanpa kecoh, demikian harapan Perdana Menteri Malaysia dan rakyat negeri Perakpun mengharapkan sidang DUN segera di jalankan kerana segala rancangan untuk rakyat terbantut kerana tiadanya sidang DUN namun walau apapun segala masalan halal haram mestilah di selesaikan dengan bijaksana terlebih dahulu demi menghormati undang-undang serta perlembagaan

Sidang DUN tidak patut di adakan selagi masalah teknikal undang-undang dan perlembagaan belum dapat di selesaikan kerana persidangan yang tidak mengikut undang-undang dan perlembagaan akan memalukan negeri Perak dan seluruh rakyatnya kepada pandangan umum, jika di adakan juga sidang DUN tersebut maka nampak sangat negeri Perak ini sebagai sebuah negeri yang rakyatnya bodoh dan tak mampu selesaikan masalah

Siapa dan dari sumber manakah masalah negeri Perak boleh di selesaikan ? Itu mudah saja, rujuk semua kepada undang-undang yang ada serta perlembagaan negeri Perak dan kuasa jahat dari luar jangan masuk campur tangan kerana rakyat Perak ada akal untuk selesaikan masalahnya sendiri, campur tangan daripada luar tidak akan dapat menyelesaikan masalah negeri Perak sebab itu jangan cuba mengerohkan keadaan di negeri ini

Masalah Perak ini memang boleh di selesaikan dengan cara aman dan selamat jika pehak yang berwajib bertanggungjawab menyerahkannya kepada rakyat bagi menentukan nasib mereka sebagaimana juga di negeri lain di Malaysia ini namun kerana ada niat yang jahat di hati kaum tertentu maka jadilah negeri Perak sebagai sebuah negeri yang haru biru bagaikan kuasa syaitan yang merasuk mangsanya

Percayalah bahawa masalah Perak tidak akan selesai jika tidak di serahkan kepada rakyat, rakyat pula ada mempunyai wakilnya untuk menyelesaikan masalah undang-undang dan perlembagaan negeri, adapun masalah yang di katakan teknikal itu bukanlah satu perkara yang besar untuk di selesaikan sebelum sidang di adakan melainkan ada niat buruk di sebalik undang-undang dan perlembagaan yang di harapkan oleh pehak tertentu bagi faedah sikap lanun mereka

Rakyat negeri Perak sudah bijak untuk menilai benar salahnya sesuatu perkara dan rakyat Perak juga sudah maklum siapa yang memulakan angkara sehingga berlakunya huruhara di negeri ini, di harapkan biarlah orang Perak yang berautoriti saja yang menyelesaikan masalah Perak mengikut undang-undang dan perlembagaan


Jangan Talkinkan UMNO Dulu

Salam

Jangan talkinkan UMNO dulu sebab UMNO belum lagi nazak, UMNO baru nak masuk kat border nazak, ertinya belum lagi boleh di talkinkan, ramai di kalangan orang UMNO sendiri mengeluarkan kata-kata bahawa UMNO akan lenyap macam parti Negara sudahnya tapi belum lagi sampai ke tahap genting dan gersang, usha-usha UMNO untuk kembali bernafas secara normal masih di ushakan walaupun ramai yang tidak yakin

Secara ikhlas UMNO terpaksa mengakui bahawa ubat UMNO sekarang hanyalah rasuah yang mereka lakukan bagi mereka terus bernafas dan rasuah ini pula yang hendak di hapuskan oleh UMNO dalam perhimpunan agongnya baru-baru ini, ini menyebabkan ramai pehak tidak yakin kerana rasuah adalah di anggap ubat yang paling mujarab bagi UMNO untuk bernafas dan terus mengekalkan kuasa yang batil yang di anggap halal

UMNO sendirilah yang membuka pekung mereka kerana melakukan perbuatan rasuah dan yang menyebarkan rahsia ini juga adalah akhbar milik UMNO sendiri jadi mereka tak bolehlah nak marah pada orang lain seolah-olah UMNO berbangga dengan kerja terkutuk mereka walaupun perbuatan tersebut hendak mereka hapuskan seolah-olah UMNO tidak mahu lagi amalkan ubat mujarab mereka untuk terus berkuasa

Pada pandangan Pak Karamu adalah terlalu sukar bagi UMNO hendak hapuskan rasuah di dalam parti tersebut kerana perbuatan itu sudah macam darah daging macam orang sudah ketagih morfin, UMNO perlukan suatu ubat yang paling mujarab baginya untuk sembuh supaya ia terus bernafas secara halal dan sembuh secara halal, jika setakat pindaan perlembagaan yang di pinda baru-baru ini pasti ia akan gagal

Rakyat Malaysia yakin bahawa dengan pindaan perlembagaannya baru-baru ini mereka akan terus gagal melainkan mereka mengambil ubat daripada Allah iaitu kembali kepada islam, itu saja untuk UMNO terus sembuh dan akan di terima oleh rakyat atas pertolongan dari Allah tapi percayakah UMNO kepada Allah ? Jika UMNO percaya kepada Allah maka UMNO ikutlah nasihat dari Allah "Wa anihkum bima an zalallah" (Hendaklah kamu berhukum dengan hukuman daripada Allah)

UMNO menjadi teras pemerintahan negara yang berkuasa untuk melakukan perubahan di dalam partinya jika mereka mahu sebagaimana yang di sarankan oleh Allah kepada mereka ,dan mereka mampu melakukannya tetapi setakat perubahan yang mereka lakukan dalam pindaan perlembagaan baru-baru ini menunjukkan mereka tidak bersedia untuk berubah sebagaimana yang di kehendaki oleh islam

UMNO sedang demam ! kata banyak suara dari ahli UMNO sendiri " deme belum jumpa ubat yob oiii ! demikian suara dari ahli UMNO yang agak sudah mula sedar dengan penyakit yang ada dalam UMNO dan mereka mula menyuarakan bahawa UMNO jika tak mahu kembali kepada islam maka tunggulah UMNO akan di talkinkan pada PRU 13 nanti

Najib Perdana Menteri Yang Tak Adil

Salam

Kenyataan Perdana Menteri Malaysia Dato' Najib Tun Razak yang telah membuat kenyataan mengharapkan ADUN dari PR jangan buat kacau jika sidang DUN Perak bersidang di sifatkan oleh Muhammad Nizar (MB PR) sebagai tidak adil dan berat sebelah dan seolah-olah ADUN PR sebagai bersikap samsing

Apa yang Pak Karamu fikirkan tentang kenyataan Perdana Menteri itu seolah-olah ADUN PR ini tidak bertanggungjawab tentang keamanan dan keadilan, apa yang Pak Karamu faham selalunya kekecuhan pasti ada sebab dan biasanya sebab adalah datang daripada UMNO/BN dan pehak luar yang campur tabgan atas arahan

Andainya semua pehak bertanggungjawab mengikuti peraturan dan undang-undang pasti tiada yang akan berlaku oleh itu ikutilah undang-undang jangan undang-undang yang di buat di langgar sesuka hati dan mengarahkan PR ikut undang-undang akan tetapi UMNO/BN lah yang selalunya melanggar undang-undang

Terkini UMNO Sabah Goyang ?

Salam

UMNO Sabah bakal akan hancur kerana ada usha ahlinya akan menghidupkan USNO kembali tapi tidak mendapat respon langsung dari ROS, Persatuan blogger Sabah sedang berusha kuat kearah uuntuk menarik keluar rakyat Sabah daripada UMNO

Mulut UMNO Busuk Dan Hampeh

Salam

Paku dulang paku yang serpih kata orang UMNO yang lebih

Apabila kerajaan PR mengurniakan tanah untuk keperluan kaum cina maka hebuhlah suara pemimpin UMNO dan juak-juaknya mengatakan Nizat menjadi boneka DAP, Kominis dan lain-lain tuduhan yang jahat lagi samseng

Apabila zambry dari UMNO merampas kuasa secara lanun maka baru-baru ini dia kurniakan pula tanah kepada kaum india seluas 800 hektar (jika tak silap) Namun tiada suarapun yang keluar daripada pejuang UMNO yang sanggup bersuara

Mulut UMNO tersumbat kerana sikap UMNO yang memang gatal mulut dan suka mencipta musuh dan mencari gaduh, mengapa UMNO tak buat tuduhan kepada Zambry sebagai boneka Samy Vellu ? Atau boneka Tamil Ellam !

Kemanakah hilangnya telor UMNO dah anjing makankah ? Persoalannya bukan kerana beri tanah akan tetapi tuduhan UMNO terhadap Nizar yang berbagai tuduhan yang jahat lagi hina nah sekarang mengapa UMNO membisu ?

Adakah UMNO pro Samy Vellu yang menjadi musuh Mahadzir ? ataupun UMNO dah menjadi pro kominis Tamil Ellam ? Yang baiknya UMNO ni pergilah sembahyang kat Batu Caves tu di situ yang layak bagi kamu

Bangkit Untuk Berubah ?

Salam

UBAH DIRI DULU KEMUDIAN BARU UBAH ORANG LAIN DAN PARTI

Maka bertmpeklah Presiden UMNO terhadap anak buahnya BANGKIT UNTUK BERUBAH !

Begitu bersungguh-sungguh Presiden UMNO membangunkan anak buahnya supaya bangun dari berkhayal, lantang suaranya, serius mukanya, merah padan warna kulit mukanya, mengeremang bulu ruma anak buahnya ketika tersentak dari khayalan memikirkan besok apa aku boleh dapat ? tetiba secara sepontan bersemangat habislah anak-anak buah Dato' Najib mahu melakukan perubahan terhadap agama, bangsa dan negara

Al Hamdulillah syukran ! dengan menggunakan istilah WAHDATUL mereka mahukan perubahan di dalam parti itu malah di katakan bahawa orang melayu akan tersedar dan kembali bersatu bagi faedah agama, bangsa dan negara, bagi faedah agama mungkin untuk PAS, bagi faedah bangsa mungkin untuk UMNO dan bagi faedah negara mungkin untuk One Malaysia

Orang melayu semua kena sama-sama berfikir, lain-lain kaumpun kena berfikir sama Adakah konsef yang di utarakan oleh UMNO ini akan berjaya sekalipun mereka bangun untuk berubah ?

Pandangan Pak Karamu UMNO tetaplah UMNO, melayu tetaplah melayu, lain-lain kaumpun tetap dengan pendirian mereka, mereka tidak akan berkenan dengan Wahdatul yang di sarankan oleh UMNO kerana UMNO telah terkenal dengan perangai dan sikap sombong mereka yang mengatakan hanya UMNO saja yang boleh namun siapa tahu bahawa mereka kata mereka baru saja menyeru anggotanya BANGUN UNTUK BERUBAH

Apabila mereka akan bangun untuk berubah maka akan berubahkah mereka ? Akan percayakah seluruh orang melayu atas perubahan UMNO ? Akan percayakan seluruh rakyat kepada mereka ? Akan percayakah orang-orang islam kepada mereka ? kepada seluruh orang melayu, kepada seluruh kaum di Malaysia mungkin akan percaya akan tetapi kepada pejuang islam TIDAK AKAN PERCAYA selagi UMNO tidak kembali kepada dasar ISLAN sebagaimana yang di tuntut oleh Allah

Pejuang agama tidak akan percaya dengan apa-apa dasar melainkan dasar dari Allah iaitu al Quran dan Hadis Nabi yang lain adalah sesat demikian saranan Nabi dan sebagai umatnya semua pejuang agama percaya dengannya kerana jika di ambil dasar selain daripadanya di khuatiri terkeluar daripada menjadi umatnya iaitu umat Muhammad s.a.w

Orang yang memperjuangkan agama tidak mahu menjadi sesat di dunia dan akhirat kerana semua manusia akan berakhir dengan akhirat, inilah atas kepercayaan mereka dan orang agama tidak akan mahu selamat di dunia akan tetapi sesat di akhirat dan orang agama tetap berpandukan apa yang telah di sarankan oleh Allah dan rsulNya

Orang yang memperjuangkan agama Allah tidak tertarik langsung dengan saranan UMNO sekalipun mereka berkata mahu menyelamatkan agama,bangsa dan negara selagi tidak kembali kepada dasar islam, jika mereka mengatakan berjuang juga untuk agama dengan mendirikan masjid dan lainnya maka itu hanyalah syi'ar, di negara bukan islampun banyak syi'ar, apa yang kita mahukan ialah hukum yang di tetapkan oleh Allah dan RasulNya supaya manusia jangan jadi macam-macam

UMNO tidak akan mengambil dasar daripada Allah dan RasulNya kerana dasar parti itu bercanggah dengan dasar Allah dan rasul, sebab itu jika UMNO kembali kepada dasar yang di sediakan oleh Tuhan maka anggota UMNO sendiri yang akan melarangnya kerana mereka sudah sebati dengan dasar memisahkan agama dan politik namun dalam cakap-cakap secara individu mereka pandai cakap islam way ol life

Pak Karamu selalu tekankan kepada kawan-kawam UMNO supaya berfikir panjang tentang kefahman beragama, bermasyarakat dan bernegara rata-rata mereka mengakuinya lepas tu mereka kata TAPI ...... apakah rahsia TAPI ?

INILAH PANDANGAN IKHLAS DARI PAK KARAMU

Wahdatul Dalam Perlembagaan UMNO

Salam

KALI INI CAKAP ARAB MASYA ALLAH ! AL HAMDULILLAH !

UMNO sedang menggubal undang-undang dalam perjuangannya supaya ia di harapkan akan mencapai kejayaannya, undang-undang yang termasuk dalam aktiviti perlembagaan parti itu di harapkan akan melahirkan perjuangan untuk membela agama, bangsa dan negara ertinya ada empat dasar tambahan pindaan selain dari apa yang ada dan matlamatnya ada tiga, adapun faedah yang besar yang akan di capai ialah menghapuskan politk wang dan UMNO masih dapat di terima oleh rakyat

Pak Karamu dapat katakan bahawa empat dasar ini di sebut sebagai :

1. Wahdatul Fikr (Kesatuan berfikir)
2. Wahdatul Qalb (Kesatuan hati)
3. Wahdatul amal (Kesatuan beramal)
4. Wahdatul hadaf (Kesatuan matlamat)

Di katakan sekiranya UMNO dan ahlinya dapat menerima dan berubah maka UMNO akan dapat di terima oleh rakyat Malaysia, Pak Karamu sungguh tertarik dengan cakap arab atau istilah yang biasanya di muatkan dalam kitab-kitab agama iaitu perkataan Wahdah, empat Wahdah (4 Kesatuan) Yang bermatlamatkan membela agama, bangsa dan tanah air

Pak Karamu sungguh hairan dengan UMNO ni, saya tunggu, dan tunggu, dan tunggu sekiranya UMNO mahu mengambil islam sebagai dasar supaya melayu islam bersatu rupa-rupanya hampaaaaaaa ! Ini kerana UMNO masih bercita-cita mengekalkan dasar semangat kebangsaan untuk membela agama,bangsa dan tanah air

Apa yang ada dalam otak orang UMNO menunjukkan mereka mahu membela agama islam,bangsa dan tanah air berdasarkan kepada semangat kebangsaan, Pak Karamu mahu tanya kepada ulama UMNO "Mengapa kamu diam membisu adakah kamu mahu menjadi syaitan bisu ? Tidakkah Saidina 'Umar Ibn Khatab telah memberikan amarannya

"Nahnu qoumum a 'az zanallahu bil islam famahma nab taghil 'izza bi ghoi rima a 'azzanallahu az zalanallah"

Maksudnya: Sesungguhnya kita adalah umat yang di berikan kemuliaan oleh Allah dengan islam, walau bagaimanapun kita mencari kemenangan dan kemuliaan selain dari islam, maka kita akan menerima hukum penghinaan daripada Allah

Berdasarkan apa yang telah di sebut oleh Khalifah islam ini maka apa harapan UMNO untuk jadi betul malah UMNO akan mendapat penghinaan daripada Allah sudahnya dan mengapa susah sangat UMNO mahu mengambil dasar islam ! sedangkan nanti jika Allah menghina kita maka bukan orang UMNO saja yang susah tapi seluruh umat islan akan terbabit kerana perbuatan kejahilan UMNO, bukankah lebih baik UMNO menjadi muallaf dahu !

Yang menyelamatkan segala-galanya adalah islam bukan semangat kebangsaan !!!








 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.