Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AZMIN DAN PKR KENA BULI DALAM P.HARAPAN, MERDEKAAAAA !

BERITA TERAWAL KITA DENGAR P.H NAK TENDANG PKR DARI P.H TAPI DINAFIKAN KEMUDIAN, TAPI MUNGKIN DAH GERAM DENGAN PKR MAKA ADA URA-URA MEMANG NAK TENDANG.

KEMUDIAN BERITA TERKINI ADA BERITA P.H KENA BULI DALAM P.H DENGAN MELETAKKAN AZMIN ALI HANYA BERJAWATAN NAIB PRESIDEN.

ADA JUGA BERITA MENGATAKAN PENASIHAT DAP ADALAH PAN DAN BERSATU, DAN MEREKALAH YANG RANCANG JAWATAN DALAM P.H.

WALAU APAPUN MEREKA BERPANDANGAN PAS MASIH DIHARAPKAN DALAM P.H SEBAB ITU PKR DAN DAP MASIH BERCAKAP TENTANG PENGHARAPAN MEREKA KEPADA PAS.

YANG PALING KECIWA IALAH DAP KERANA PAN GAGAL MENARIK RAMAI AHLI PAS JADI AHLI PAN, DAN SEKARANG AHLI PAS TAK MAHU MASUK GENG KUALI SEBAB PAN PARTI TUNGGANGAN DAP.

SEKARANG PERJALANAN POLITIK P.H AGAK TEMPANG SEBAB TIGA PARTI DALAM P.H BERMASALAH SOKONGAN RAKYAT, HANYA DAP SAHAJA YANG NAMPAK AGAK SETABIL, YANG LAIN MASIH MACAM DEDALU.

DALAM HAL YANG BERKAITAN DAP MASIH MENGHARAPKAN 15% SOKONGAN ORANG MELAYU SUPAYA IA DAPAT MEMERINTAH NEGARA.

DENGAR KHABAR YANG SAHIH DAP MEMANG SUDAH BERSEDIA MEMERINTAH, SEBAB ITU DIA SUDAH ADA AHLI MELAYU YANG AKAN JADI TUNJANG MEMERINTAH TAPI AHLI ITU MASIH TAK BERCAKAP, DAN MEMANG TAK DIBAGI BERCAKAP.

SIAPA MEREKA ?

MENGAPA SETELAH MASUK DAP TAPI  TAK BOLEH BERCAKAP ?

MEREKALAH YANG AKAN JADI PI EM NANTI DAN JADI MENTERI KANAN, MACAM SINGAPURA LA.

HIDUP PAKATAN HARAPANG !!!

 

-Pak Karamu-

 

 

Azmin tidak sepatutnya jadi Naib Presiden Harapan

Azmin Ali
Mohamed Azmin Ali.
(Ubah saiz teks) 
 
"MELIHAT kepada struktur kepimpinan Pakatan Harapan, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak layak untuk memegang jawatan sebagai Naib Presiden," demikian menurut Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani.

Beliau berpendapat, Mohamed Azmin tidak sesuai bergelar Naib Presiden dan jawatan itu harus diberikan kepada orang lain.

“Sejak awal lagi, jawatan itu tidak sesuai untuk beliau. Apa yang boleh saya katakan, Mohamed Azmin hanya layak menjadi Presiden parti.

“Inilah masanya untuk memberi peluang kepada orang muda memimpin. Beliau tidak layak diletakkan di situ. Seharusnya jawatan lebih tinggi,” katanya kepada Sinar Online.

Beliau berkata, Mohamed Azmin berjaya membawa perubahan semasa pentadbirannya, dan perkara itu harus dilihat dan dinilai sebaik-baiknya.

“Tidak hanya Pakatan Harapan, malah perkara sama boleh dilakukan di dalam BN juga. Hari ini, rakyat melihat Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin sahaja.

“Ramai yang suka dengan cara dua pemimpin muda ini yang nampak memahami jiwa anak muda hari ini. Kerana itu, saya katakan, corak kepimpinan sudah boleh berubah dan kepercayaan harus diberikan kepada orang muda,” katanya.

Beliau menambah, Malaysia boleh meniru beberapa kepimpinan negara lain seperti Perancis dan Kanada di mana kepimpinan tertinggi negara-negara itu diberikan kepada orang muda.

“Mereka berjaya membawa perubahan baharu dalam segi pentadbiran negara, malah ia memberi penambahbaikan.

“Malaysia juga boleh mengikut cara yang sama. Pemimpin lama boleh menjadi penasihat,” ujarnya.

Azizuddin berkata, pada PRU14 nanti, biarlah ia dimonopoli oleh orang muda sama ada untuk BN mahupun Pakatan Harapan.

“Sudah tiba masanya kita berubah mengikut arus semasa. Zaman sekarang bukan lagi seperti sebelum ini. Melihat senario kepimpinan negara hari ini, kepimpinan parti politik di negara ini harus diberikan kepada orang muda.

Beliau berkata, perubahan ini harus dilakukan untuk melihat Malaysia bergerak lebih jauh ke depan.

Sementara itu, Setiausaha Kluster Politik, Keselamatan dan Antarabangsa Majlis Profesor Negara (MPN), Prof Datuk Dr Abdul Halim Sidek berpendapat, golongan muda yang menjadi faktor penentu boleh tidak keluar mengundi tanda protes jika perkara ini berterusan berlaku.

“PRU14 akan menyaksikan pengundi datangnya daripada orang muda, iaitu generasi Y. Jadi, kalau terus-terusan meletakkan calon ‘veteran’, boleh jadi, orang tak mahu keluar mengundi lagi.

“Generasi Y mahukan pemimpin muda, yang tahu perkembangan dunia dan semasa, yang tahu erti canggihnya dunia IT dan sebagainya.

“Paling penting corak kepimpinan mengikut keadaan sekarang di mana setiap lapisan masyarakat boleh berbeza pandangan namun masih dalam konteks membina,” katanya.

Beliau berkata, orang lama ini harus direhatkan daripada kepimpinan sebaliknya lebih layak menjadi penasihat.

“Ketengahkanlah orang muda. Ikutlah seperti saf solat. Apabila sampai waktunya, imam akan memilih orang muda untuk berada di saf hadapan yang menjadi gantinya.

“Mereka yang veteran duduk di saf belakang sambil memerhati dan perbetulkan jika terdapat kesilapan. Ikutlah sunnah sebaik-baiknya,” katanya.

Beliau berharap pemimpin lama tidak akan berkecil hati malah terus menyokong perubahan sebegini.

“Jangan sampai timbul lagi perkara sama seperti dulu di mana, setiap kali orang muda memberi pandangan, mereka disuruh duduk. Mahu bertanding, tidak dibenarkan dengan alasan mereka tidak punya pengalaman.

“Bagi saya, selagi orang muda ini mempunyai kelayakan, aktif dan mempunyai kualiti sebagai pemimpin, eloklah diketengahkan,” katanya.
 

1 orang berkata:

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [3042] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 820 JUTA , wassalam.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.