Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS JANGAN CAKAP APA-APA, INGAT APA CAKAP AZMIN DI SG:BESAR SUDAH CUKUP

 PAS TIDAK PERLU BANYAK MEMIKIRKAN TENTANG APA YANG PKR HENDAK LAKUKAN, ITU MASALAH MEREKA.

FULL STOP.

PAS TIDAK AKAN BEKERJASAMA DENGAN PAKATAN HARAPAN DAN PAKATAN HARAPANPUN TIDAK AKAN BEKERJASAMA DENGAN PAS, ITU JELAS DAN MUKTAMAT.

FULL STOP.

JIKA ADA RUNDINGAN DIANTARA PAS DAN PKR MAKA ITU MUSTAHIL BERLAKU DAN TAK AKAN BERLAKU.

FULL STOP.

KEMUNGKINAN BERLAKU TIGA PENJURU DALAM PILIHANRAYA PRU 14, ITU PERKARA BIASA DAN JANGAN PEDULI, SEKALIPUN PAS NAK BERTANDING DIMANA-MANA DIA SUKA.

FULL STOP.

ANUAR TIDAK PERLU BERSUARA DALAM POLITIK BUAT SEMENTARA WAKTU, DUDUK LA DALAM PENJARA SEHINGGA KELUAR.

FULL STOP.

ANUAR DAN KELUARGA  PERLU BIARKAN MAHADHIR TENTUKAN ARAH TUJU PAKATAN HARAPAN, MAHADHIR TAHU LA APA NAK BUAT.

FULL STOP.


-Pak Karamu-

 

 

PKR perlu selesaikan isu kerjasama dengan Pas

Anwar Ibrahim
Anwar Ibrahim.
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Pimpinan PKR perlu menangani kegelisahan yang disuarakan ahli terhadap isu kerjasama parti dengan Pas yang didakwa berlarutan dan menimbulkan kekeliruan.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, kerjasama tersebut seandainya berlaku, akan tetap berada dalam kerangka komitmen PKR dengan Pakatan Harapan.

“Saya telah meneliti kenyataan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, dan ahli-ahli yang melahirkan keresahan kerana corak cadangan kerjasama PKR dengan Pas yang dianggap samar dan berlarutan tanpa dimuktamadkan.

“Keadaan sedemikian dianggap mengelirukan dan dikhuatiri akan menjejaskan muafakat Pakatan Harapan. Pimpinan Pakatan juga telah menjelaskan pendirian menolak kerjasama dengan Pas.

“Namun saya perlu menjelaskan bahawa komitmen PKR teguh dan kukuh bersama Pakatan sepertimana yang dizahirkan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sejak awal lagi,” katanya dalam kenyataan.

Menurut beliau lagi, apa yang diusulkan dan dipersetujui Biro Politik sebelum ini adalah tidak memusuhi Pas dan mengkaji kemungkinan mengelak pertarungan tiga penjuru.

Ujarnya, pertimbangan yang dibuat parti adalah menggembleng seluruh kekuatan dalam menghadapi BN pada PRU14.

“Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang diminta menerajui inisiatif ini sedar bahawa yang disarankan adalah strategi nasional dan tidak terbatas kepada Selangor sahaja.

“Wajar ditegaskan semula bahawa ikhtiar PKR adalah bagi menjernihkan suasana dan merangkul kekuatan rakyat,” katanya lagi.

Beliau turut menyifatkan pertemuan antara Wan Azizah dan Mohamed Azmin dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai sesi ziarah antara sahabat lama.

“Abdul Hadi juga menerima kami dengan semangat kekeluargaan yang baik. Malangnya, terdapat kecaman dan serangan kasar dari beberapa pimpinan Pas terhadap PKR. Nasihat saya kepada pimpinan adalah untuk mengetepikannya kerana tumpuan kita adalah terhadap kerakusan dan rasuah pemerintahan BN.

“Saya tidak menghalang sebarang penjelasan dari pimpinan untuk meluruskan kekeliruan yang timbul, termasuk dalam isu RUU 355,” ujarnya lagi.

Anwar dalam masa sama turut mengakui keadaan sekarang lebih rumit dan mencabar kerana Pas telah mengambil keputusan untuk tidak menyertai Pakatan.

Akan tetapi, katanya lagi, PKR tidak semestinya harus memutuskan hubungan dengan Pas selagi ada kesediaan di pihak Pas untuk meneruskan perbincangan.

“Maka saya tidak dapat meremehkan kerisauan yang disuarakan oleh rakan-rakan. Pertama, kerana timbul persepsi kemungkinan kerjasama Pas dan Umno, tetapi ura-ura tersebut telah dibantah keras oleh Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

“Kedua, tempoh yang lama dan berlarutan dianggap akan menjejaskan ikhtiar parti dalam mengemas kini jentera pilihan raya; malah berisiko tinggi seandainya terdapat kejutan! Ini dapat dihindari seandainya seluruh pimpinan dan jentera PKR bergerak pantas sebagai satu pasukan padu, menyemarakkan gema Reformasi dan agenda perjuangan rakyat, kebebasan dan keperitan hidup mereka. Kita tidak pernah berganjak dari tekad menentang kezaliman, perkauman dan rasuah,” katanya.

25 orang berkata:

IrWrWs said...

Memang selama ni pas tak kata apa2 pun.. cuma pihak lain yg have approached pas utk bincang.. pas kan dah ada Gagasan Sejahtera..

Anonymous said...

Tepat sekali pakkaramu,,tgha dah kata,,,biar anjing menyalak kiri kanan,,jgn peduli, kita teruskan perjalanan sehingga ke destinasi yg dituju. Pakatan haprak sebenarnya yg kecewa terutama sekali dap dan kafir2 harbi di negara kita ini. Sebelum ini, mereka hampir2 dapat menumbangkan umno dgn memperalatkan pas. Alhamdulillah,,Allah swt gagalkan hajat mereka. Bayangkan jika pr menang pru13 ,,siapa dominan dlm kerajaan? Sudah tentu dap. Sekarang, apabila pas ditendang keluar,,dan pas pun sememangnya sudah dibayangkan almarhum tghjharondin,,pas patut keluar daripada menjadi pecacai dap,,maka ph tiada harapan lagi utk tawan putrajaya. Undi org pas melebehi satu setengah juta,,,,berapa banyak ph sudah rugi? Mereka yg terhegeh2 merayu nak kembali bekerjasama dgn pas,,,jgn layan lah anjing kurap yg gila kuasa dan agenda tersirat menamatkan kuasa politik org melayu ni. Pan ,,,hampa ni bodoh berganda2 la,,nak main politik konon. Lge bagi elaun 15k sebulan,,dah jadi baruah kpd kapir,,,poorah.....

Anonymous said...

Wow pak karam bagi arahan macam presiden pas. Baiklah ayatollah karam saya taknak komen apa2.

Anonymous said...

Elaun din ayam pun ribu2 bang, rugi la kalau taknak kerjasama dgn pkr di selangor tu.

Anonymous said...

Pas Ikatan Gagasan Sejahtera (PIGS) kita wajib dokong amanat tghaha, barulah mati syahid.

IrWrWs said...

Elaun kerana memperkasakan islam di selangor tu biasa..

Yg tak biasanya elaun memperkasakan kristian evangelis di penang dan melaka.. patutlah pan dapat jadi pengerusi PH di melaka.. baru2 ni kan perhimpunan kristian evangelis yg didokongi dap berjaya dibatalkan di melaka .. cuba bayangkan jika PH menang di melaka.. boleh bayangkan ke tak ni barua dap oii?

IrWrWs said...

Bagaimana pula dgn pendokong2 kpd pemimpin2 yg makan PIGS (babi).. agak2 boleh tak kita bekerjasama dgn mereka? Dah lah makan 🐷 tambah anti islam pulak..

Anonymous said...

Hehehe sayangkan elaun menantu jugak rupanya hadi ni, cinta dunia ni.

Anonymous said...

Ye la aku sokong. Atas nama islam mesti ok. SR tak paham islam sebab tu dia bangkitkan isu 90juta. Dasar kafir harbi, 90juta tu utk perkasakan islam laa.

Anonymous said...

Ya sokong, depa tu semua anti islam. Nasib baik tghaha bijak, buat kerjasama dgn najib.

IrWrWs said...

Semoga najib akan dapat hidayah suatu hari nanti.. harap pan pun dapat mendoakan para pemimpin kristian evangelis akan dapat hidayah juga..

IrWrWs said...

Adakah 83 billion utk perkasakan kristian evangelis agar dapat tarik undi cina?

Harap tidaklah..

IrWrWs said...

Nama dah presiden kena lah bagi arahan..

Bukannya baca doa utk kesejahteraan majlis anjuran dap..

Anonymous said...

INI SEMUA TIPU. ANWAR DLM PENJARA, MANA DIA BOLE KELUAR ARAHAN MCM TU. KETUA PENJARA SUDAH BAGI MAKLUMAN BAHWA ANWAR X ADA APA2 KELEBIHAN DAN X BOLEH KELUAR APA2 MAKLUMAN. INI SEMUA SCAM.


HABIS SIAPA KELUAR KENYATAAN ANWAR TURR???

Anonymous said...

Tg haha memang bijak membersihkan nama najib. Tahniah haha. Boleh masuk dlm buku sejarah.

Anonymous said...

Hahaha 90 juta utk perkasakan islam :)

Anonymous said...

Baca doa untuk puak yg melaksanakan perlembagaan kafir dah boleh ker? Dulu x boleh kan?

Anonymous said...

38 tahun dulu tak boleh.
Sekarang 2017 dah boleh dah...

Anonymous said...

Awal 2980-an dulu tolak gila.
Sekarang sudah jilat licin

Anonymous said...

Dulu kain sekarang kain.
Dulu lain sekarang lain.

Anonymous said...

Dulu belum ada jawatan.
Sekarang sudah ada jawatan tinggi.

IrWrWs said...

Selagi org islam dan tak kafir lahanat macam kit siang boleh sangat rasanya doa tu..

IrWrWs said...

Awal dulu jilat tak berapa licin sekarang licin jubor kit siang..

IrWrWs said...

Tahun 2009 dulu dah boleh dah..
Sekarang 2017 lagi lah boleh (jadi barua dap!)

Ban Diman Di Mojokerto said...


Saya mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH SERO,yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terpikirkan dari benak saya,kalau nomor yang saya pasang bisa tembus,dan alhamdulillah kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 saya,sebenarnya saya bukan penggemar togel,tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan,dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH SERO.dan dengan senang hati MBAH SERO mau membantu saya,nomor yang dikasi MBAH SERO.2D sama 4D putaran SGP dan HK semuanya bener2 terbukti tembus,sudah 3X putaran saya menang,dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menghubunginya,jika teman2 ingin mendapatkan angka jitu 2D 3D 4D yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH SERO di no 082_370_357_999 untuk info lebih lengkapnya buka blog MBAH karna di dalam blognya semuanya sudah lengkap

KLIK DISINI PESUGIHAN TANPA TUMBAL

ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.