Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SELEPAS BUAT KEPUTUSAN TAK AKAN BEKERJASAMA DENGAN PAS RAMAI MAIN BELAKANG LAGI

 SELEPAS BUAT KEPUTUSAN TAK AKAN BEKERJASAMA DENGAN PAS RAMAI MAIN BELAKANG LAGI, HAMPEH BETOI PUAK-PUAK NI.

KITA HARAP PAS JANGAN LAYAN !!!

FULL STOP. 

 

-Pak Karamu-

 

Politik Bangsat PH: Siang burukkan PAS, malam terhegeh-hegeh mahukan PAS

Keputusan Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) tidak akan bekerjasama dengan PAS dalam Pilihan Raya umum ke 14 (PRU 14) dan bersedia untuk bertanding tiga penjuru bukanlah sesuatu yang mengejutkan bahkan ia sudah diramalkan.

2. Tidak ada sesuatu yang pelik dengan keputusan terbaharu PH kerana PAS tidak mempunyai apa-apa hubungan politik dengan PH. Maka terpulang kepada PH untuk membuat apa juga keputusan terhadap PAS. Ahli-ahli PAS juga telah diberi taklimat untuk bersedia menghadapi ‘peperangan’ tiga penjuru, dengan BN dan dengan PH di mana-mana kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN).

3. Saya menganggap keputusan itu hanya sekadar menambah penegasan daripada keputusan yang telah dibuat sebelum ini. Parti-parti dalam Pakatan Harapan selain PKR telah bersedia dengan keputusan itu, bahkan gembira dengan pengumuman itu. Mungkin hanya sebahagian pemimpin PKR gelisah dengan keputusan itu, kerana impaknya pasti terasa khususnya di negeri Selangor.

4. Ia memberi petunjuk kepada sebahagian dari mereka yang boleh dibaca adalah; tanpa PAS sukar buat PH memenangi Putrajaya. Mungkin mereka memahami bahawa tanpa PAS, Selangor pasti tumbang di tangan BN jika berlaku pertandingan tiga penjuru. Bagi golongan yang memandang rendah kepada PAS, mereka kini sudah mula rasai kekalutan bahawa peranan PAS sebagai ‘king maker’ begitu dirasai. Sudah ada yang mula merayu, dan bersimpuh menagih simpati dengan PAS sebelum PRU ke 14 lagi.

5. Kajian yang dilakukan oleh Institut Darul Ehsan (IDE) mendapati BN akan tewas di peringkat persekutuan dan hilang lapan negeri jika Pakatan harapan (PH) dan PAS bekerjasama mewujudkan pertembungan satu lawan satu menentang BN di semua kerusi Parlimen dan DUN. Kajian itu menunjukkan bahawa PH bakal mendapat sejumlah 59 peratus undi termasuk lapan negeri jatuh ke tangan PH jika semua parti bergabung menentang BN.

6. Kenyataan ini boleh disangkal dengan kajian lain terutama oleh YB Rafizi Ramli melalui NGO beliau INVOKE yang boleh menggembirakan PH. Tetapi rata-rata kepimpinan tertinggi PKR mengakui kajian IDE itu dan mengiktiraf dapatan dari IDE. Jika tidak, mengapa sampai begitu bersungguh-sungguh pihak tertentu mahu berunding dengan PAS agar jangan sampai bertembung tiga penjuru.

7. Apa yang menghairankan, ketika PAS disisihkan dan diburukkan dari politik negara, ada pula pihak yang terhegeh-hegeh mahu berbincang dengan PAS. Lebih menghairankan apabila ada pula parti yang berbalah dan bergaduh hanya kerana sikap mereka terhadap PAS. Suatu ketika memburukkan PAS dengan pelbagai tuduhan, satu masa yang lain terlalu mengharapkan PAS. Ketika tangan kiri melempar batu kepada PAS, tangan kanan pula sibuk mahu berjabat tangan dengan PAS.

8. Hakikat sebenarnya tidak sukar untuk bersahabat dan bekerjasama dengan PAS. Politik PAS adalah politik lurus, jujur, benar dan amanah, dan sikap PAS adalah politik matang dan sejahtera. PAS tidak sesekali mengamalkan politik berbelit dan menipu. Islam adalah slogan dan matlamat perjuangan PAS, dan PAS boleh bersahabat dengan sesiapa sahaja yang sanggup mengangkat dasar perjuangan ini. Namun jika Islam itu boleh dijual beli, boleh dicagar dan direndahkan, diketepikan, minta maaflah, merayu bagaimana sekalipun, PAS tidak akan sudi.

9. Membuka pintu rundingan dan kerjasama dengan PAS mesti diiringi dengan diplomasi yang mudah – iaitu hormati dasar perjuangan PAS, hormati pemimpin-pemimpin PAS, bersikap jujur dalam berpolitik dan amalkan politik secara Islam. Selain itu, segala perkara boleh di bawa berbincang kerana PAS tidak pernah tamakkan kerusi, apatah lagi gila merebut kuasa ke Putrajaya!

DR RIDUAN MOHD NOR

Ahli jawatankuasa PAS Pusat

73 orang berkata:

Anonymous said...

Puak2 tu terpengaruh dgn amanat hadi tuu, semua nak mati syahid.

Anonymous said...

Bukan ph atau pkr yg terhegeh2 tikam belakang. Azmin ngan kartel dia je...

Anonymous said...

Ada jugak lobai yg percaya bang non boleh tulis surat panjang2 mcm tu kat dalam penjara. Tu la...suruh belajar dulu sibuk hafal amanat boss

Anonymous said...

Bapak kandung dia yg kata anak dia ajar ajaran sesat sejak terpengaruh dgn orang dari alor setar. Bukan aku cakap, bapak kandung dia cakap.

Ban Diman Di Mojokerto said...


Saya mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH SERO,yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terpikirkan dari benak saya,kalau nomor yang saya pasang bisa tembus,dan alhamdulillah kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 saya,sebenarnya saya bukan penggemar togel,tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan,dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH SERO.dan dengan senang hati MBAH SERO mau membantu saya,nomor yang dikasi MBAH SERO.2D sama 4D putaran SGP dan HK semuanya bener2 terbukti tembus,sudah 3X putaran saya menang,dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menghubunginya,jika teman2 ingin mendapatkan angka jitu 2D 3D 4D yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH SERO di no 082_370_357_999 untuk info lebih lengkapnya buka blog MBAH karna di dalam blognya semuanya sudah lengkap

KLIK DISINI PESUGIHAN TANPA TUMBAL

ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya

Anonymous said...

Bodoh betul la anwar dan azmin ni. Kami taknak kerjasama dgn pkr, pkr parti miskin. Kami nak kerjasama dgn umno, umno kaya. Pkr boleh kasi 90juta utk perkasakan islam? Kalau takde duit.. boleh blahhhh!!!

Anonymous said...

Pemimpin dah jadi bodoh. Kalau PH kalah PAS yg menang ok jugalah, tapi yg menang UMNO BN PARTI RASUAH. MENGAPA PEMIMPIN PAS YG KATA ULAMAK BODOH SANGAT. TAK NAMPAK KE NI SEMUA.

Anonymous said...

Ulamak nak jadi the king maker. Depa pilih mana2 la nanti yg berkenan di hati. Org takdak prinsip mmg mcm tu. Tapi rasa2 dah tau dah sapa yg akan diangkat jadi king tuu. Presiden pas dah boleh pasang angan2 jadi TPM.

IrWrWs said...

Takkan tak boleh.. kan pengerusi ada ada 83 billion? Keh keh

IrWrWs said...

6:51.. kalau kamu dan keluarga kamu tak ada cita2 nak mati syahid toksahlah declare kat sini.. buat malu kamu dan keluarga kamu sahaja.. namun harapnya takde niat nak mati pertahankan kristian evangelis pulak!

IrWrWs said...

Org umno lah tu..

Anonymous said...

Anon 9.08,,dap yg paling bodoh sekali. Konon parti demokratik,,kepalahotak hampa demokratik,,agenda islam pas yg tak ada kena mengena dgn kapiag,,hampa tentang. Lepas tu putuih hubungan dgn presiden pas, dgn ahli tidak,,gila haramjadah dap, tendang pas keluag drpd ph,,la dok kata pas tolong umno,,bangsa kapiag bodoh,,hampa perbodoh pan penjilat tahi dap boleh la..

IrWrWs said...

Yg penting islam dimertabatkan walau siapapun menang..bukannya kristian evangelis..

IrWrWs said...

Sebab dap nak kristian evangelis dimertabatkan.. maka berebut2lah parti2 lain termasuk sebahgian dari pkr yg nak bantu..

Anonymous said...

Amanat hadi tu sesat. Kalau buat pedoman betul ke boleh mati syahid?

IrWrWs said...

Mati syahid kerana pertahankan islam boleh terjadi di mana2 bahagian di dunia ini.. cuma yg paling penting kita yg islam ni sama2 elakkan utk mati ketika pertahankan agenda kristian evangelis..

Anonymous said...

Amanat hadi + sorban ayotololla = tikit syuruke

Anonymous said...

Sekarang hadi dah jadi penasihat umno, insyaAllah undang2 dan perlembagaan malaysia dah halal. Syukur

Anonymous said...

Bapa kandung dia tak sedeh pom anak dia mati. Bukan sbb sahid tapi sbb ajaran sesat anak dia x merebak tmpt lain. Bapak dia lebih rapat dgn brahim berbanding nik aziz.

Bapak dia cakap dlm utube.
Bukan aku cakap. Aku bgtau org pas je.

IrWrWs said...

Pas cuma bangkang jika perlembagaan kafir kekal dan tidak berubah ke arah islam.. jika ada ruang utk berubah ke arah islam sbg cth undang2 berkaitan islam spt ruu355 cuba dihalang oleh dap kristian evangelis dan para pendokongnya memang patutlah ditentang..

Anonymous said...

Klu geng ayatola syiah jadi tpm, hancur negara

Anonymous said...

Tapi bapak dia kata ajaran sesat.

Anonymous said...

Org umno pun akan halang jugak nanti sama mcm dap. Skrg berlakon je. Nak jinakkan hj hadi.

Cer tgk ruu166. Ada umno cuba halang?

Anonymous said...

Perlembagaan kafir tu sekarang dgn dulu satu pun x berubah. Org je yg berubah. Sbb nak nikmat dunia

Anonymous said...

Parti anjing2 sesat cawangan tehran, iran

Anonymous said...

Undang2 kristian biar kristian pakai. Undang2 sesat biar parti sesat pakai. Undang2 kafir biar parti kafir pakai. Undang2 ayatola biar geng ayatola pakai.

Ana tarakkk hal. Ana sokong ruu355 suda ada tiket shorga

Anonymous said...

Ajaran sesat x boleh mati syahid.
Ajaran sesat x boleh ke syurga.
Ajaran sesat menuju ke neraka.
Ini sah ada dlm Quran.

IrWrWs said...

5:59.. ada ke aku sebut org umno sebelum ni? Sebab tu lah pas akan lawan umno dan pan pula tak akan lawan dap kerana mendokong K _ _ _ _ _ _ N E _ _ _ _ _ _ _ S..?

Anonymous said...

Kafirkan orang masuk neraka.
Kafirkan umno masuk neraka.
Kafirkan umno tak masuk syurga.
Sapa kagirkan umno, kafir tu balik kat dia.
Ni ada sebut dalam Quran.
Nak masuk syurga tak cukup hanya dgn buat ruu355.
Akhlak buruk pun masuk neraka.

Anonymous said...

Pas lawan umno bukan ikhlas. Pas lawan umno supaya ph kalah. Pas lawan umno supaya pemimpin zalim terus berkuasa. Teringat pemimpin pas cakap pas akan lompat mana2 parti lepas pru. Titm klu x salah

IrWrWs said...

6:12.. takkan lah dap nak bagitahu kamu bahawa ada undang2 yg dah berubah dan akan sentiasa berubah sejak dulu hingga sekarang.. sebab level IQ kamu kut tak seberapa..

IrWrWs said...

Betul tu.. mendokong ajaran kristian evangelis dap dah sah sah sesat.. tapi itupun berebut2 pan nak sokong.. sebahagian pkr ada yg menolak.. alhamdulillah..

IrWrWs said...

Tapi bila disuruh tunjuk bahagian mana atau ayat yg mana satu yg kafirkan org; pan tak mampu nak tunjuk.. malah mufti perlis pun tak mampu juga nak tunjuk.. apatah lagi kalau ulamak pangkor 2..

Tapi bila nak mendokong agenda kristian evangelis dap kemain lagi dorang..

Anonymous said...

Mca dan mic dlm komponen bn pun tentang ruu355, tapi lebai marang diam menikus, maklumla dah terhutang dedak.. oops! Terhutang budi

Anonymous said...

Camner ruu355 nak menang klu cuma 9 orang. Tu pasal kena cari kawan jgn jadi kera sumbang. Cer klu cakap berbudi bahasa, semua org akan sokong.


Klu bawak benda baik tapi guna bahasa babi, sapa pun akan buat dekkk

Anonymous said...

Kesian kat brahim libya, terpengaruh dgn amanat hadi, masa dia kena tembak lebai hadi lesap ntah ke mana!

Anonymous said...

Bagi AKU secara peribadi, hadi tu cuma SAMPAH. Dia bukan ulamak. Hj Harussani tu baru ulamak

Anonymous said...

Hehehe kuat spin walaunta pas ni. Amanat sesat mcm tu pun nak pertahankan jugak.

Anonymous said...

Kafirkan umno nanti masuk neraka

Anonymous said...

Mudah2an sebelum mati lebai hadi sempat mintak maaf dgn org umno sebab kafirkan umno dulu.

Anonymous said...

"...tanam kat jirat cina"

Tu terpengaruh telo hadi la tu

Anonymous said...

Amanat hadi tu la punca solat 2 imam, berpecah belah umat islam. Heeee teruk betul.

Anonymous said...

Harap2 dia tak sempat mintak maaf....

Anonymous said...

Anon 6.49, hadi tu cuma sorang ahli politik mcm lain jugak; najib, lim kit siang, anwar dll. Hadi tu berlakon jer mcm ulamak sebab nak tunjuk imej islamik, tunggang agama utk peribadi.

Anonymous said...

Wayar kat otak dia putus. Tu yg dia kafirkan org tu

Anonymous said...

Kalau hadi tak sempat mintak maaf naya bro. Berat tu dosa dia pada org2 umno, ishhh... nauzubillah

Anonymous said...

Beza...
Hadi kafirkan umno.

IrWrWs said...

Bagi tanah 1000 hektar kpd jirat cina bukannya spekulasi.. ehh maaf sekolah cina..

Anonymous said...

Undang2 berubah.
Perlembagaan negara @ perlembagaan persekutuan tak berubah. Perlembagaan itu masih perlembagaan kafir seperti yg hadi cakap dulu.

Anonymous said...

Semoga Ayatollah Hadi sempat bertaubat.. amiin

Anonymous said...

4000 hektar utk melayu miskin pandai sembunyikan. Munafik

Anonymous said...

Dia x sempat tobat pun x pe. Ada tiket syurga tu

Anonymous said...

Mangsa banjir di kelantan, serambi mekah naungan pas masih belum terbela. Kebajikan org islam yg sikit mcm tu pun tak terjaga, memalukan.

Anonymous said...

Time muda kuat, kafirkan org, maki barua orang, fitnah tokey pil kuda orang.

Bior le dia tak sempat mintak maaf.

Anonymous said...

Bila tua dah dapat duit 90juta terus jadi setan bisu.

Anonymous said...

Jantung hadi pun dah tak berapa kuat tuu. Cepat2 la taubat dan mintak maaf.

Anonymous said...

Tolong la tarik balik amanat tuu. Nanti walaunta lancar perang kali ke 2. Mudah2an tragedi memali jadi pengajaran pada ahli pas.

IrWrWs said...

Dua2 amanat tghh dan mat sabu tak perlu ditarik balik kerana baik utk umat islam.. tapi tak elok pula utk pejuang kristian evangelis..

IrWrWs said...

Alhamdulillah .. janganlah kita mengharap syurga pula jika jelas kita mendokong agenda kristian evangelis.. heran juga nape pan tak nak komen langsung pasal kristian evangelis ni.. mesti takut dap kecik hati tu..

IrWrWs said...

Harap anak2 kita tak masuk pan kerana rujukan bukan alQuran tapi utube je..

IrWrWs said...

Sian mat sabu baru je nak berangan..

IrWrWs said...

Kecik hati matsabu tau..

IrWrWs said...

Biarlah bapak arwah nak cakap apa pun.. yg penting adik arwah dah mengesahkan bila jenazah syahid arwah dikeluarkan dari peti ais hospital darah masih mengalir.. dap mana nak bagitahu pan citer2 macam ni..

IrWrWs said...

Perlembagaan dah byk kali berubah bila dapat lebih 2/3 sokongan.. ngok..

Anonymous said...

Bodoh. Perlembagaan negara mana boleh ubah2. Undang2 boleh la ubah

Anonymous said...

Perlembagaan persekutuan tak boleh ubah2. Perlembagaan pas boleh ubah2

Anonymous said...

Amanat hadi tak perlu ubah kalu ko nak sembahyang 2 imam kat negeri ko

Unknown said...


شركة مكافحة حشرات بالاحساء
شركة عزل اسطح بالاحساء

IrWrWs said...

Konon nak pertikai sembahyang dua imam.. agenda kristian evangelis tak nak pulak dipertikaikannya.. dasar munafikun.. keh keh..

IrWrWs said...

Bodoh rupanya pan ni.. ni mesti dap tak ajar.. mintak org pan yg cerdik sikit komen pasal perlembagaan yg dikatakan sang vangang ni kononnya tak boleh diubah!

IrWrWs said...

Tun lesap ke china katanya.. atau ke chinatown petaling street aje?.. harap dia boleh jawab masa rci nanti.. china ke chinatown? Keh keh

5689 said...

zzzzz2018.8.15
canada goose outlet
pandora charms outlet
coach factory outlet
pandora outlet
ugg boots
off white clothing brand
michael kors outlet online
jordan shoes
kate spade outlet online
red bottom

5689 said...

zzzzz2018.9.4
moncler
pandora jewelry outlet
moncler outlet
ralph lauren outlet
moncler online outlet
skechers shoes
jordan shoes
uggs outlet
michael kors outlet
oakley sunglasses

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.