Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KERTAS PUTIH YANG ADA TITIK-TITIK HITAM YANG ADA RAHSIA BELUM TERUNGKAI

 KATAKAN YANG HAK SEKALIPUN IA PAHIT

 RCI WAJIB DITERUSKAN UNTUK PENYELESAIAN KES MEMALI YANG SEHINGGA KINI GAGAL DIADILI SELEPAS 30 TAHUN.

YANG MEMERINTAH DAN BERTANGGUNGJAWAB JUGA TELAH GAGAL MENGGUNAKAN KUASA UNTUK KEADILAN SEKALIPUN MAHKAMAH KEADILAN UJUD.

ADA RAHSIA YANG TERSEMBUNYI MENGAPA KES MEMALI GAGAL UNTUK DIADILI, SEKALIPUN ADA ALASAN YANG DIBERIKAN SECARA BODOH DAN MEMBODOHKAN RAKYAT.

YANG BERTANGGUNGJAWAB WAJIB DIADILI DAN DIHUKUM, SEKALIPUN HUKUMAN ITU GANTUNG SAMPAI MATI.

JIKA TIDAK KERANA ADA YANG TERSEMBUNYI MASAKAN YANG BERTANGGUNGJAWAB MASIH TAKUT PERGI KE MEMALI UNTUK MEMINTA MA'AF.

RCI BUKAN UNTUK MENGINAYA SESIAPA, IA DITUBUHKAN UNTUK MENYELESAIKAN KES YANG SENGAJA DIDIAMKAN DENGAN HARAPAN IA DILUPAKAN BEGITU SAHAJA.

HEBAT MACAM MANA KES MEMALI SEHINGGA TIDAK BOLEH DIADILI ?

TAKUT YANG MACAM MANA SEHINGGA MENGELUARKAN ALASAN AKAN TERJADI HURUHARA JIKA KESNYA DIBICARAKAN ? JANGAN BAGI ALASAN BODOH DAN MEMBODOHKAN.

YANG JELAS DALAM KES MEMALI ADA KES PENGINAYAAN YANG CUBA HENDAK DISEMBUNYIKAN OLEH YANG BERTANGGUNGJAWAB.

 

-Pak Karamu-

 

 

RCI Memali boleh jejaskan Pas

Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang.
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM -  Kesediaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk memberi keterangan kepada suruhanjaya siasatan diraja (RCI) bagi menyiasat semula tragedi Memali bakal beri kesan kepada parti itu.

Dekan Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia, Prof Madya Dr Ahmad Marthada Mohamed berkata, sekiranya wujud kekeliruan dan percanggahan dalam keterangan yang diberikan, ia akan melemahkan sokongan akar umbi Pas.

“Walaupun ada penafian Amanat Hadi  punca tragedi, tetapi dalam Kertas Putih Memali yang dibentangkan di Parlimen ada mengaitkan amanat itu dengan tragedi.

“Bila RCI ditubuhkan, mereka yang berada dalam jawatankuasa itu adalah dalam kalangan mereka yang pakar dalam satu-satu isu. Saya yakin lebih banyak perkara-perkara akan terbongkar dan berkait,” katanya kepada Sinar Harian.

Ahmad Marthada berpendapat, kesediaan Abdul Hadi untuk memberikan kerjasama kepada RCI sekiranya ia ditubuhkan adalah kesediaan personalitinya.

“Saya lihat kesediaan beliau ini ada kaitannya dengan kesediaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang sebelum ini bersedia untuk bekerjasama jika RCI ditubuhkan,” katanya.

Ahmad Marthada  berkata, RCI juga tidak seharusnya menumpu kepada mencari pihak mana yang salah.

“Ia pastinya beri kesan kepada pemimpin terdahulu. Pas perlu tahu apa rasionalnya penubuhan RCI ini. Kertas Putih Memali telah dibentangkan sebelum ini dan rakyat telah membacanya.

“Jika ada yang berpendapat ada rahsia di sebalik tragedi itu dan mahu menyelongkarnya sehingga terjawab, saya fikir itu akan beri kesan kepada rakyat. Dalam peristiwa itu orang yang meninggal dan saya rasa cadangan penubuhan itu perlu diperhalusi terlebih dahulu,” katanya.

86 orang berkata:

Anonymous said...

Ya kertas putih belum selesai. Amanat hadi belum disiasat.

Anonymous said...

Kena dedahkan pun kes memali tuu. Semua punca dari amanat hadi.

Anonymous said...

Aku rasalah, dia punya punca:

1. Amanat sesat hadi
2. Sebab penyebaran amalan sesat

Anonymous said...

Besok klu rci mendapati amanat hadi jadi punca dan ajaran ibrahim memang sesat menurut bapa kandungnya, adakah org pas akan berpuas hati dan sedia terima kenyataan jika punca mamali itu ditulid dlm buku sejarah spm.

Jangan buat bughah pulak yer..

Anonymous said...

Klu dibicarakan dah tentu guna kertas putih. Amanat hadi jadi punca. Hadi kena penjara kang mcm mana? Nanti penyokong buat huru hara. Sbb tu kerajaan bijak buat keputusan

Anonymous said...

Kerajaan umno bn bertindak matang untuk tidak menangkap orang yg buat amanat tu kerana yg lebih utama ialah keamanan negara. Pembangkang ni kalau keputusan tak sebelahi mereka mesti nak buat demo. Lebih2 lagi penyokong yg taksub pada bos. Tak percaya cuba tengok penyokong syiah kat iran tu.

Anonymous said...

Buatlah rci tu. Kami semua sokong 200%. Tapi kalau keputusah tak menyebelahi hj hadi, jangan kecik hati pulak yer... Buat cepat sikit rci tu sebelum bapa kandung dia meninggal dunia.

IrWrWs said...

Kita sokong RCI memali..

Baguslah nak RCI.. harap ketua2 PH nak juga RCI PERWAJA, PKFZ, BMF, KAPAL MIRZAN, IPP, TNB, MAS, PETRON, HAPUS BIASISWA, PENSWASTAAN LEBUHRAYA bla bla..

Anonymous said...

Kalau duit tabung memali tu sampai ke tangan keluarga mangsa, sudah tentu keluarga mangsa dapat hidup senang, gembira dan melupai perkara ini. Tapi pasal tak dpt duit....

Anonymous said...

RCI memali kena utamakan dulu sementara madey dan ayah kandung dia masih hidup. Kami sokong kalu buat sblm pru14

IrWrWs said...

Harap najib berani nak buat .. tengah dia (92 tahun) dok ada lagi..

IrWrWs said...

Heran jugak kenapa pan tak sokong pun rci yg lain2 spt di atas.. padahal takde kena mengena pun dgn pan.. keh keh..

Anonymous said...

RCI tabung memali x payah buat la. Susah nanti bapak angkat nak cover kalau toyol2 berserban tu kena tangkap....

IrWrWs said...

Dah tak berani ni pulak lah pan ni.. dasar barua dap dan barua tun m!

IrWrWs said...

Ye ke? Tipu ni.. takde pun sprm panggil macam lge kena panggil..

Anonymous said...

Pan sokong semua rci tu. Cuma rci memali perlu diutamakan sebelum pru14. Lagipun saksi utama, madey dan bapak kandung dia sudah tua. Kalau tangguh2 kang meninggal pulak bapak kandung dia tu. Tu pang kita sokong rci memali diutamakan.

Tapi hadi jgn pergi iran tau time rci diadakan... maklumat tentang amanat pun amat penting. Ini raja segala punca memali.

IrWrWs said...

RCI perwaja pan berani ke? Dasar barua tun m dan dap!

IrWrWs said...

RCI pkfz pan berani ke? Keh keh

IrWrWs said...

RCI bmf pan berani ke? Keh keh

IrWrWs said...

RCI syarikat kapal anak tun, pan berani ke? Keh keh..

IrWrWs said...

Jom kita selamatkan anak2 dari mendokong kristian evangelis seperti abah2 mereka.. keh keh..

IrWrWs said...

Setuju sebab masa jadi dulu katanya madey takde dlm negara kononnya tapi sebenarnya ada.. bukan aku kata tapi tun musa yg kata.. awal2 dah bohong mesti kantoi punya masa RCI ni..

Anonymous said...

AKU CADANG TUBUH RCI UNTUK BELAAN DAP KAKI FITNAH.

Anonymous said...

Belum panggil lagi tu. Tapi kena bersedia la. Sediakan alasan2 yg patut. Klu kantoi teruk tu

Anonymous said...

Kena buat jugak RCI tabung memali tu. Toyol curi duit mana boleh lepas cam tu je. Sbb toyol tu la balu2 memali hidup susah sampai ada yg kena sakit jantung

Anonymous said...

Buatlah, kita sokong 100%. Tapi bapak segala RCI memali kena buat dulu sblm pru14. Klu buat lambat2 takut saksi utama bapa kandung dia meninggal pulak kang susah. Madey pun dah tua sgt, takut nyanyuk. Buat lambat lepas pru14 kang lupa tak jadi buat pulak. Dah 30 tahun kita tunggu rci memali tu. Nak tengok sesat ke tidak

Anonymous said...

200% berani dan 250% sokong RCI bmf tu. Buatlah lepas RCI memali dan RCI tabung memali. Serius, pan akan sokong. Tapi hadi jgn pergi iran tau.

Anonymous said...

Berani sangat2. Sokong 200%. Tapi RCI Memali, RCI tabung memali dan RCI amanat hadi kena buat cepat2 sebelum ayah kandung dia dan CN Afghani meninggal dunia. Kalau boleh mulakan esok, 5 sept. Kami pan sentiasa sokong penuh. Nak mintak bantuan pun kami sanggup bantu 200%. Kita nak ketelusan rci dan bukan rci main politik.

Anonymous said...

Silakan, silakan. Memang itu yang kami ahli pan tunggu2. Lagi bagus klu buat sekali sblm pru14 sekali dgn RCi memali, RCI tabung memali dan RCI amanat hadi

Anonymous said...

Jom kita selamatkan anak kita drp kristian evangelis, dan ajaran sesat syiah ayatola khomeini dan amanat terpesong hadi. Jauhkan anak kita drp kristian, sembahyang 2 imam, tak makan sembelihan islam umno, bercerai suami isteri sbb amanat songsang dll, spt ayah2 mereka. Jangan ajar anak2 kita main baiah isteri atau kafirkan islam lain mcm ayah mereka buat.

Anonymous said...

AKU CADANG BUAT RCI UNTUK TENTUKAN AMANAT HADI TU SESAT DAN JADI PENYEBAB MEMALI, SEMBAHYANG 2 IMAM DAN KAFIR MENGKAFIR. AKU CADANG BUAT SERENTAK DGN RCI TABUNG MEMALI SEMENTARA AFGHANI MASIH HIDUP. TOYOL TU MENYUSAHKAN BALU MANGSA MEMALI JE

Anonymous said...

Kena buat rci pasal apa ambik potongan gaji cikgu jugak. Cikgu potong gsji nak bayar kwsp, hutang bank dan koperasi, tabung haji... tiba2 duit tak masuk. Duit pun dah pandai konar gi tempat lain.

Banyak betul toyol pakai serban. Tak boleh tengok duit orang...

Anonymous said...

Dr segi prosedur, klu tun dah isi borang cuti maka tugas akan dipangku oleh tpm. Segala yg berlaku dlm negara adalah tugas pemangku. Ini prosedur kerja.

Anonymous said...

RCI memali kena tengok tarikh bila tun bercuti. Klu masa kejadian tun sudah dalam cuti, selamatlah tun...

Anonymous said...

Kena buat rci sapa tokeh durian kunyit dlm hutan. Nak tengok berapa pokok sudah berbuah.

Anonymous said...

TITM kena buat cadangan supaya RCI tabung memali dibuat dengan segera. TITM tak boleh harap TGHH saja yg cadang. TITM kena pro aktif kalau nak jadi presiden.

Anonymous said...

Sorry ganggu.
Betul ke ramai orang kata amanat hj hadi menjadi penyebab bwrlakunya sembahyang dua imam, tak makan sembelihan islam lain, masalah penguburan simati, tak campur majlis orang lain, suami isteri bercerai berai sebab berlainan parti, anak2 kehilangan kasih sayang ibu bapa dll.

Kat negeri mana benda ni banyak berlaku ye?

Anonymous said...

Saya ahli Pas bagan lalang menolak kertas putih memali sebab kertas putih itu tidak memihak kepada kami. Kalau kertas putih itu memihak kepada kami, sudah tentu kami akan sokong 100 peratus.

Anonymous said...

Sekiranya keputusan RCI memali ini nanti tidak memihak kpd pas dan hj hadi dipenjarakan kerana amanatnya menjadi punca memali, adakah ahli2 pas akan reda?

Bagi kami ahli amanah, sesiapa sahaja tak kira parti mana pun, siapa yg salah mesti dihukum. Kalau mat sabu jadi penyebab memali, kami tetap reda mat sabu dihukum.

Anonymous said...

Saya amat berharap jika keputusan rci memali ini mendapati amanat hadi menjadi penyebab dan ajaran dia memang sesat berdasarkan bukti drp bekas pelajar dia yg juga bapa kandung dia, maka diharap ahli2 pas dpt bersabar, reda dan tidak mencadangkan rci memali yg kedua pula. Terimalah TITM sebagai pengganti presiden kerana TITM lebih telus dan berani. Tq ikhlas drp saya.

Anonymous said...

Tahun 2017 dan pru24 ni isu utama pas ialah ruu dan rci. Isu rakyat macam tak ada pulak. Umno lebih ke depan membaea isu rakyat. Kita boleh fikir siapa yg hendak kita pilih dla pru14

Anonymous said...

Pas byk buat isu budak2. Ph tak habis perang sesama sendiri utk rebut harta. Umno bn sahaja yg nampak kesungguhan utk berkhidmat.

Anonymous said...

Kena buat RCI duit saham kohilal toyol berserban mana sudah kasi hangkut.

Anonymous said...

RCI tabung milo pun kena buat RCI. Apa pasal tak audit dan mana semua isi tabung itu sudah pergi jalan2. Berapa banyak toyol sudah cilok

Anonymous said...

Kena buat RCI siapa tokey balak. Apa kaitan angkat kain dgn balak?

Anonymous said...

Dicadangkan rci lebuhraya zimbabwe apsal tak jalan2 walaupun hutan sudah disapu.

Anonymous said...

Insyaallah klu umno menang lebuhraya akan dibina spt di sabah dlm tempoh 5 tahun

Anonymous said...

Sokong RCI memali...nak tgk mcmana pengerusi PH nak turr...belum apa2 dah menggelepar beruk, nak tau siapa yg approved pembunuhan dan betul ker Madey masih lg ad di msia waktu kejadian..minta juga mat sabu, Huse, salehudin ayob bagi kenyataan supaya rakyat dpt tgk betapa hipokrit dan munafiknya mereka ni...

Anonymous said...

RCI ajaran syiah mat sabu pun ok gak

Anonymous said...

Psl RCI tokey balak, tak perlu la..dah tau sapa lahanat tu----> Huse musa

Anonymous said...

Anon 10.53...Apa isu rakyat yg PH dah buat? setakat melalak pasal 1mdb dan PAS UG jer...RUU355 utk rakyat berugama islam pun tak sokong..tak payah dok melalut la malaun PH oiii...

Anonymous said...

Sudah2 la berpolitik bodoh dan merugikan islam dan bangsa melayu...berhentilah jg bangang dan barua DAPigs/Mamak Madey yg mmg terbukti malahap rasuah lebih teruk drp UMNO..sokongla PAS dan Gagasan sejahtera

Anonymous said...

Ph x ada isu mcm pas jugak.
Umno je yg ok

Anonymous said...

Dapigs dan PIGS tak ada beza. Tak habis2 rci2 ruu2.

Umno bn yg terbaik

Anonymous said...

Nak tengok madey dan hadi sama2 tergolek. Baru rakyat boleh aman damai

Anonymous said...

Rci syiah dan mat sabu sekali. Dua2 x boleh pakai.

Jom undi umno bn

Anonymous said...

Rci tokey balak dan huse sangat perlu. Dua2 barua dapigs dan PIGS ni perlu disingkir dr pemikiran rakyat. Hanya umno bn yang boleh jadikan negara aman damai

Anonymous said...

Marang

Anonymous said...

Tokey babi

Anonymous said...

Toyol pakai serban memang x boleh tengok duit. Tangan jadi gatal

Anonymous said...

Akan mengamuk la walaunta... bughah mcm memali.

Anonymous said...

Tapi umno/bn yg bunuh org memali... kan?

Anonymous said...

Parti bn yg melingkup harta rakyat dan sekarang hadi lunak dgn umno/bn. Pas dah sekatil berjimak dgn parti pelingkup harta rakyat.. kena sokong PASIK jugak ke?

Anonymous said...

Nanti hadi bersalah dan masuk pusat pemulihan akidah, sapa nak jadi PM???

Anonymous said...

UMNO/BN yg dipimpin MADEY yg bunuh org memali...skrg ni MADEY pimpin PH, jgn sokong MADEY dan PH, kerosakan lebih teruk akan MADEY buat kalau dpt balik kuasa..ada paham!

Anonymous said...

Ya ya. Pas pun teruk mcm dapigs. Kejar 4wd dan memintak2 jawatan pm

Anonymous said...

tak la, PH (DAPig,PPBM, PAN, PKR) yg lebih teruk drp UMNO/BN bantai rasuah dan curi duit rakyat...PAS tak pernah dengar lg kena dakwa dgn SPRM..kan kan kan

Anonymous said...

Ajaran syiah dibw oleh Mat sabu masa dlm PAS dulu...tp skrg taik syiah dah berpindah kpd PH...huhuhuhu..PH dah jd sarang ajaran sesat syiah

IrWrWs said...

Komen IQ rendah.. buang masa layan ni..

IrWrWs said...

Bukan pasik lah tapi kena sokong pemimpin yg makan PIGS (Babi) ujar pan..

IrWrWs said...

Kalau tak sokong ruu 355 maknanya sokong agenda kristian evangelis lah tu..

IrWrWs said...

Maknanya tun m tipu lagi lah tu.. hari tu kata takde tapi ada..

IrWrWs said...

Che det nak kata apa kat rci nanti? Dia ada ke tak de sebenarnya ni?

IrWrWs said...

Org yg kata tu org umno.. pan ganti umno keh keh..

IrWrWs said...

Tak baik guna babi.. cakap khinzir barulah dap tak kecik hati, ujar pan..

IrWrWs said...

Aku ingat tun je yg gelabah .. barua dap pun gelabah juga..

IrWrWs said...

Ada barua dap baru je baik kena strok terus berkhidmat kembali kpd dap.. dia baru je mengaku masa dlm pas dia jadi barua pkr.. dia lawyer katanya..

IrWrWs said...

Dalam ph syiah dianggap tak sesat kerana ada lagi satu aktiviti yg dianggap pan tak sesat iaitu menyokong agenda kristian evangelis..

IrWrWs said...

Che det ada ke tak masa kejadian..? Rasa macam ada eh tak de eh ada ntahlaaa.. aku rasa kantoi ni masa rci.. ade ke takde ni?

IrWrWs said...

Masalahnya che det ade ke masa tu? Dia kata tak ada tun musa kata ada.. kena panggil dua2 org ni.. harap kedua2 mereka bercakap benar..

IrWrWs said...

Ulamak tak boleh jadi pm LGE boleh; ujar pan!

IrWrWs said...

Tun m ada ke masa kejadian? Ke dia tak ada? Mintak pan tolong tanya tun m..

IrWrWs said...

Bukan tun m takde ke masa kejadian.. ehhh ada kut ehh takde tapi rasanya ada.. ntahlaa.. boleh kantoi dgn RCI ni..awal2 lagi dah berbohong..

IrWrWs said...

Mana tak gatai.. 83 billion woooh..

raybanoutlet001 said...

nike air huarache
ray ban sunglasses
coach outlet
carolina panthers jersey
christian louboutin uk
cheap oakley sunglasses
moncler outlet
nike factory outlet
coach outlet
hermes belts

raybanoutlet001 said...

nike factory outlet
san antonio spurs
ed hardy clothing
christian louboutin shoes
cheap jordans
prada outlet
canada goose sale
cheap mlb jerseys
nike huarache
superdry clothing

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.