Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAHADHIR PUNCA PERPECAHAN MELAYU ISLAM DI MALAYSIA

Pas sebab umat Islam berpecah



Tun Dr Mahathir Mohamad
Tun Dr Mahathir Mohamad


(Ubah saiz teks) 
PAK KARAMU NAK JAWAB PENGURUSI PAKATAN HARAPAN YANG NYANYUK
 

SHAH ALAM - Kedegilan Pas untuk bersama-sama dengan Pakatan Harapan dalam menakluki Putrajaya pada PRU14 kelak dilihat menjadi punca umat Islam berpecah.

Jawab:
Yang pecah belahkan melayu islam ialah Mahadhir muhammad Kutty, Melayu pecah lima adalah angkara Mahadhir semata-mata kerana mementingkan pribadi, ini semua orang tahu

Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, Pas tidak mendatangkan apa-apa pada negara selain daripada memecah-belahkan orang Melayu Islam.

Jawab:
Semua orang tahu atas perbuatannya melayu islam berpecahbelah kerana Mahadhir yang tinggalkan UMNO kerana sokong ruu 355 dan kejar jawatan, kemudian dia sokong DAP yang anti islam dan RUU 355

"Sebagai parti politik yang bersandarkan Islam, Pas dilihat kini bertentangan dengan ajaran Islam apabila mereka berjaya memecahkan orang Melayu Islam kepada dua entiti.

Jawab:
Mahadhir ni tak faham islam tapi dia cuba keburi mata orang melayu dan islam. Semua rakyat Malaysia tahu melayu islam berpecah kerana Mahadhir. dan Mahadhir ni memang buta islam, dia tidak tahu bahawa islam itu  bergantung pada dasar yang ditentukan oleh agama, iaitu Al Qura, Hadis, Ijma Ulama dan Qias

"Sepatutnya, kita semua (sebagai Islam) adalah sama, mengamalkan ajaran yang sama, mazhab Syafie. Kenapa kena ada dua entiti atas nama Islam yang berbeza?

Jawab:
Ni Mahadhir selain tak faham islam dia buta perut tentang islam, dia dok  kata islam ada dua entiti, Nabi Muhammad dok kata umat dia berpecah kepada 73, semua masuk Neraka kecuali satu, ni harap DAP boleh bagi tahu Mahadir tentang islam.

"Sebelum Pas , tiada pun perpecahan," katanya dalam satu Bual Bicara bersama sebuah portal berita, hari ini.

Jawab:
Lagi la biul orang tua ni, sebelum Pas sudah tentu Sekular, maka sebab sekular la Pas kena keluar dari UMNO dulu, hang faham tak sejarah PAS, jangan dok ligan Pas kalo tak faham, buta perghot.

Terdahulu, Pas kekal dengan pendirian untuk tidak bersama Pakatan Harapan dalam PRU14 ini atas sebab DAP dan Amanah.

Pandangan:
Ini dua parti satu cina dan satu Melayu, dasar dia kabur, ni dua parti tak boleh nak terima langsung. DAP parti belum sah sehingga kini, PAN pula cuba cilok Rahmatan lil'alamin ? Depa cuba kelabukan orang islam, tak caya tanya la jabatan agama Perak hu hu hu


Tambah Mahathir lagi, beliau melihat sekarang ini pengikut lebih banyak bersandarkan pemimpin daripada ajaran Islam itu sendiri.

Jawab:
Itu la yang kita katakan Mahadhir ni buta islamm dia perlu belajar jadi mualaf la dulu, baru boleh faham

"Berdasarkan sejarah, orang lebih mudah mengikut pemimpin Islam daripada memahami ajaran Islam yang sebenar-benarnya.

jawapan:
Jika ikut pandangan Mahadhir dia mudah memahami islam melalui pemimpin dari ajaran islam yang sebenar-benarnya. Apa itu islam yang sebenar-benarnya ? Oi che' Det hang faham tentang islam ada berapa sejarah ? Agama dok sebut selain Al Quran dan sunah nabi semuanya sesat

"Ajaran Islam mengajar umatnya berbuat baik dan menyatukan umatnya namun atas sebab peribadi pemimpin, ia berubah menjadi sebaliknya hingga bebalah sesama agama," katanya.

Jawab:
Hang cakap belit-belit serupa itu pambu. berpecah belah tu kerana ada kepentingan, ni nak tanya hang MEMALI tu satu dari sebab umat berpecah, bila nak selesai ?

31 orang berkata:

Anonymous said...

Ini bahaya ni.
Kita kena buat sesuatu ni....
JOM GELAKKAN PAS RAMAI2.....

Anonymous said...

Diharap pas terus istiqamah dlm perjuangan dan tak akan bekerjasama dgn umnobn atau ph dalam apa juga bidang untuk selama-lamanya hingga ke hari kiamat. Janganlah tukar2 dasar lagi seperti dulu ketika bekerjasama dgn umnobn dan dap semasa dalam pr. Kali ini kita wajib berdiri sendiri seperti hang tuah untuk mempertahankan melayu.

Katakan TIDAK kepada Umnobn dan Ph untuk selamanya2nya. Minta pemimpin kita keluarkan fatwa HARAM jika pas bekerjasama dgn umnobn dan Ph hingga hati qiamat. Allahuakbar

Anonymous said...

Dedak ada tak, lebai?

Anonymous said...

Ye ke?
Kita kena buat sesuatu ni.
Jom gelakkan pas.

Anonymous said...

nyanyok dah org tua lahanat ni...merapu2..

Anonymous said...

mana anjing RBA, tak masuk kerja lg..tak nak defend Madey ker?

Anonymous said...

Whooff..whooff...

Anonymous said...

Hahahahaha hahahahah

Anonymous said...

PAS tolak UMNOBN dan PH. Bertanding tak cukup kerusi utk memerintah. Parti amat sengal.

Anonymous said...

Majlis syura buat la fatwa halalkan darah madey. Cepat laa. Atau haramkan semua benda kecuali yg berkaitan pas. Kan senang gitu.

Anonymous said...

tak keluarkan fatwa pun org islam tau bhw haram undi parti yg menentang islam (PAN, PKR, DAP, PPBM), hanya munafik saja yg undi PH...

IrWrWs said...

Pas perlu fokus kpd Gagasan Sejahtera shj.. tak payah hirau lagi akan komen dari sesiapa org luar termasuk tun m dan mungkin mahfuz juga.. sejak ph dah sahkan tiada hubungan dgn pas mana pegi budak mahfuz ni?

Anonymous said...

Org umno ckp..badi b bawang nk tebus dosa2 dia kapiaq kn org2 umno..tu yg dia jilat balik..keh3

Anonymous said...

Madey bila nak tebus dosa2 dia dulu...dah nak mampus pun masih dok sibuk pecahbelah org2 islam/melayu, dan jadi barua kapir DAP...

Anonymous said...

ANON 12.21 Mahfuz kat MEKAH lagi, dia pergi menunaikan ibadah HAJI

Anonymous said...

Kau jgn main2 bang, badi bin bawang tu walaunta cakap dia maksum oiii.

Anonymous said...

Ya setuju, pas elok fokus pada PIGS. Jgn lari dari perjuangan, ayatollah hadi mesti jadi Presiden Iran. Eh! Silap... jadi PM Malaysia.

IrWrWs said...

Tq 2:43

IrWrWs said...

Dan pn pun bolehlah fokus utk jadi barua kpd PIGS eaters.. malah kalau nak lebih menarik lagi jadilah pendokong kpd the PIGS eaters' agenda of Christian Evangelist..

IrWrWs said...

Pan is barua of PIGS eaters.. hinanya jadi pan..Keh keh

IrWrWs said...

Ada ke org cakap mcm tu.. jauhilah fitnah bro..

Anonymous said...

Pas lagi hina sanggup jilat kaki kleptokrat demi 90juta

Anonymous said...

Amanat ayatollah hadi tu la punca umat berpecah, solat 2 imam. Mudah2an hadi sempat bertaubat. Rajin2 la dakwah kat diri sendiri hadi oiii.

Anonymous said...

Org umno ckp..mmg byk dosa2 badi b bawang trhadap org melayu..moga dia sempat bertaubat..aamiin..walaun pn kene taubat ker??..keh3

Anonymous said...

Org umno ckp..badi b bawang akn mengarahkan ahli pas(walaun) utk sokong umno sebagai balasan dosa2 nya kepada amno..kira cuci dosa la tu..boleh ke ahli umno maaf kn badi b bawang ni??..keh3

Anonymous said...

Pak Karamu, saya bukan orang dari party AMANAH, PKR, UMNO ATAU DAP, saya orang melayu berugama islam, saya tidak menyebelahi mana mana party, saya mengikut apa yang betul mengikut ajaran Islam, bagi saya pak karamu sendiri tidak menerima kenyataan. tindak tanduk PAS sejak pemergian Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz telah lari dari perjuangan asal, pemimpin pemimpin PAS tidak meneruskan perjuangan Arwah TGNA, Arwah pernah berkata " JANGAN SESEKALI PERCAYA DENGAN UMNO, TERUSKAN PERJUANGAN SAYA SETELAH SAYA TIADA" apa pemimpin pemimpin PAS buat sekarang?? Tuan Guru Haji Hadi boleh duduk sedondon dengan Preseden UMNO. pemimpin pemimpin Pas boleh makan semeja dengan pemimpin Umno, bukan kah salah satu perjuangan arwah untuk menumbangkan BN demi rakyat yang dizalimi dengan berbagai cukai dan kenaikan kos sara hidup???kerana keangkuhan dan keegoan PAS untuk bertanding 3 penjuru mungkin BN tidak dapat ditumbangkan dalam PRU14 nanti. Pas terlalu benci dengan AMANAH, tertubuhnya AMANAH adalah kerana perpecahan dari ahli ahli PAS sendiri, kerana hasutan terutama dari Hasan Ali wal bugisi (gogle UG SIRI 3), ramai pemimpin pemimpin Pas disingkirkan dari kepimpinan PAS, salahkah mereka menubuhkan AMANAH?? bukan kah kerana penyingkiran tersebut juga menyebabkan melayu berugama islam berpecah?? tidak bolehkah PAS memikirkan kepentigan rakyat yang menderita mengatasi keangkuhan PAS, selama ini PAS hanya nampak kesalahan party party lain sahaja, kesalahan yang PAS lakukan dilupakan begitu sahaja, saya harap PAS berjuanglah bersama sama party party pembangkang yang lain tumbangkanlah BN demi rakyat dan negara, saya bukan macai mana mana party, saya menulis dari apa yang dapat saya rasakan demi untuk kebaikan seluruh rakyat Malaysia terutama yang berugama Islam.

Anonymous said...

Bacalah dengan lapang dada, hati terbuka dan sebagai anak Malaysia yang merdeka.

------------------------

Mula mula ganti CEO at Proton Holding.

Step kedua ganti GM GM anak tempatan di semua plant Proton. Ganti dengan GM GM dari China.

Step ketiga terminate vendor vendor tempatan. Ganti vendor vendor dari China untuk hidupkan ekonomi di China menggunakan resources di Malaysia melalui plant Proton bawah Proton Holding.

Akibatnya banyak kilang tempatan yang daftar dengan IKS-Industri Kecil Sederhana akan gulung tikar dan pembuangan kerja tenaga tempatan akan berlaku dan meningkat.

Step keempat terminate perlahan lahan tenaga kerja anak anak tempatan dalam Proton Plant Production Assembly Lines dan gantikan dengan tenaga kerja dari China.

Kadar pengangguran dalam negara akan menjadi tinggi. Banyak pinjaman bank akan jadi NPL-Non Performing Loan(rumah, kereta dan saham asb) kerana ramai yang akan di buang kerja dan susah mencari perkerjaan baru kerana FDI baru yang masuk ke Malaysia tidak menguntungkan negara tapi menguntungkan negara yang menbawa FDI itu ke sini.

Contoh projek ECRL. Semua limpahan kerja utk projek tersebut patah balik pada contractor negara tersebut kerana semua bahan dan tenaga perkerja utk membuat projek itu datang dari negara China.

Step kelima mengedar kereta buatan China dengan guna semua bahan mentah dari China tapi produksi di kilang kilang Proton dan jual ke Malaysia melalui rangkaian pemasaran perniagaan Proton yang kita telah bina semenjak dari 1985. Kita semai benih tapi orang lain yang nikmati hasil. Ekonomi China pesat berjalan tapi ekonomi automotif Malaysia melingkup.

Step keenam China akan tukar nama Proton ke Ploton.

Step terakhir masa persidangan Umno semua perwakilan akan diajak Najib untuk nyanyi ramai ramai Lagu Anak Kecil Main Api-Bumi di pijak milik orang, sambil nangis tersedu sedu.

Juga semua perkara yang akan berlaku berkenaan isu ini akan di salahkan pada Dap dan Tun Dr Mahathir.

Harga yang Najib senang senang jual demi nak lenyapkan satu legasi. Tiada langsung rasa patriotik pada aset negara.

Kongsi tulisan ini jika anda sayang pada negara. Najis punca kemasukan Kapitalis China

Anonymous said...

Tak payah nak tulis panjang2, pak karam ni malas membaca, dia patuh amanat hadi jer.

Anonymous said...

Ni dah tahap bahaya ni.
Kita kena buat sesuatu yang serius ni.
JOM RAMAI-RAMAI GELAKKAN HAHA
Hahahahahahah

Anonymous said...

Tok Guru HAHA... hahaha

Anonymous said...

Ko bila nak tobat dan pergi haji, wan. Rukun ke 5 tu. Kalu balik boleh dpt title tn guru hj wan rosli. Mcm tn guru hj hadi.

Jo balik boleh singgah tehran jumpa kubot bos besar ko kat sana, ayayolollah komeni

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.