Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEPATUTNYA MAJLIS AGAMA ISLAM DAN RAJA-RAJA MELAYU LA BERTINDAK

Lagi laporan polis terhadap Siti Kassim, David Orok

Pas
(Ubah saiz teks) 
 
BUTTERWORTH - Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang (DPPP) hari ini menggesa polis mengambil tindakan tegas terhadap Ahli Majlis Peguam Siti Kassim dan tokoh politik David Orok yang didakwa mengeluarkan kenyataan menghina agama Islam.

Timbalan Ketuanya Ahmad Rafaie Abdul Rashid berkata kedua-dua individu itu  jelas dilihat membangkitkan unsur penghinaan bukan hanya terhadap ibadah korban malah terhadap Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail melalui status yang dimuat naik melalui Facebook mereka.

"Kenyataan mereka juga berbaur hasutan dan berbentuk provokasi malah turut menyentuh sensitiviti umat Islam yang mengamalkan ajaran Islam yang jelas berdasarkan pandangan ulama dan fuqaha.

"Berikutan itu, DPPP hari ini membuat laporan polis terhadap Siti Kassim dan David Orok bagi membolehkan satu siasatan berasas prinsip dan pemeliharaan undang-undang ke atas dua individu itu dilaksanakan segera," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Balai Polis Butterworth di sini hari ini.

Siti Kassim dilapor memuat naik status di Facebooknya mengkritik ibadah korban dan David Orok yang menyatakan anak Nabi Ibrahim iaitu Nabi Ismail adalah anak luar nikah jauh bertentangan dengan ajaran asas yang dipelajari umat Islam dalam Al-Quran dan sunnah Nabi Muhammad SAW.

Ahmad Rafaie berkata tindakan perlu diambil segera kerana pihaknya bimbang kenyataan tersebut disalah erti dan memesongkan akidah umat Islam yang kurang arif dalam agama hingga menjadikan keadaan bertambah serius.

Beliau berkata kenyataan mereka juga ditafsirkan sebagai menentang Perlembagaan Negara yang meletakkan Islam sebagai agama persekutuan dan menentang serta mencabar Yang di-Pertuan Agong selaku penaung agama Islam di negara ini.

"Selain itu, ia juga bersifat ancaman serta menggugat ketenteraman awam dan kedaulatan negara. 

Kami berharap pihak berwajib seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan polis ambil tindakan sewajarnya bagi membendung provokasi melampau seperti ini," katanya.

Beliau berkata pihaknya mendesak kedua-dua mereka menarik balik kenyataan dan memohon maaf atas keterlanjuran kepada seluruh umat Islam dan berjanji agar kenyataan sebegini tidak berulang.- Bernama

112 orang berkata:

IrWrWs said...

Berjuanglah pas demi maruah islam.. bukannya menyokong individu yg merosakkan islam spt di atas..

Anonymous said...

Nak harap kpd umno, majlis ugama dan raja2,,,semuanya nak jaga periuk nasi dan tiada kekuatan. Kerajaan,,bukan milik umno,,milim umno dan cina dan india ( walaupun cina dan india sbnarnya 90% bagi undi kpd dap ),,jadi,,mana boleh harap kpd kerajaan. So,,org melayu islam kena bersatu dan bentuk kerajaan dgn undi kita,,baru ada kekuatan. Jika cina ugut " kami tak akan undi umno lagi" ...pd ketika ini ugutan mereka tiada nilai. Sekarang, faktor UGUTAN TAK UNDI ini lah yg umno takut sehingga nak ambik tindakan kpd cina nak buat pesta arak pun tak berani. Pepatah melayu pun kata...bersatu teguh,bercerai roboh. Quran pun suruh bersatu. Isu umno zalim,petompak,khianat dll,,boleh diselesaikan. Apa geng cina dap dan mca serta india mic SUCI sangatkah depa? Bodoh betul ka politik org melayu,,baik umno,pas,pkr ( yg melayu ) dan pan. Semua diperbodoh cina. Cina kaut keuntungan hasil pergaduhan org2 melayu sejak dahulu. Sedar lah melayu yang bahalol main politik...

Anonymous said...

Perjuangan bukan demi maruah islam sangat pun sebaliknyya gunakan islam untuk jawatan, q7, velfire, range rover, porsche, balak dan kuasa mengkafir

Anonymous said...

BILA RCI MEMALI PAS NAK MULA? DAH DEKAT SEBULAN DAH NI...

Anonymous said...

Dari kaca mata pihak luar, Pas berjuang dengan menggunakan simbol agama islam untuk mencapai matlamat politik kebendaan duniawi.

Pr pula berjuang menggunakan keperitan rakyat untuk melakukan transformasi negara ke arah kebaikan.

Umnobm tak jauh beza dengan pas. Cuma ia menggunakan simbol melayu sebagaimana mcm menggunakan simbol cinanya.

Anonymous said...

Rci tabung memali bila?

Anonymous said...

Camner ler nak halang pesta arak klu cuma sembang2 kat FB jer? Bodoh ker hapa?

Anonymous said...

Oiii pok lobai....
Demo bole ke halang pesta arak kalu cuma tulis kat fb kutuk pan?

Anonymous said...

Oooiiii pok lobai. Den nak tau hukum kawan2 pas den tengok bola sepak kat stadium...bole ko tak bole?

Anonymous said...

Amanat 1 kata kalu mati sebab perangi umnobn buleh mati syahid. Boto ko lobai??

Anonymous said...

Nak tanya.
Apa hukum gunakan duit potongan gaji orang lain tanpa pengetahuan atau kebenaran mereka? Haram atau tidak? Perlukah kita minta maaf? Kalau tak minta maaf bolehkah kita mati dalam keadaan syahid?

Anonymous said...

Saya nak bertanya satu kemusykilan. Jika ketua kita pernah memfitnah orang dengan perbuatan yg tidak baik, kemudian mencaci maki orang yang dibencinya dengan panggilan yang disamakan dengan binatang, apakah hukum perbuatan ketua kita itu? Perlukah ketua itu minta maaf kepada semua orang yang difitnah dan dicacinya? Kalau dia mati sebelum minta maaf, bolehkah dia mendapat balasan syurga? Bolehkan ketua seperti ini kita patuhi?

Anonymous said...

Kepada UAI.

Saya ahli parti Pas. Saya tak tahu siapa sebenarnya yg anjurkan pesta minum arak di KL.

Soalan saya.

1. Apa hukumnya saya memaki dap sebagai penganjur pesta itu walaupun saya tidak pasti dap yang menganjurkannya? Saya rasa memang dap lah anjur sebab dap itu cina kafir.

2. Apa hukumnya saya mencaci kawan dap yg beragama islam dengan alasan kawan dap itu mendiamkan diri dan tidak mahu masuk campur memberi nasihat kepada dap? Tetapi saya maklum memang kawan dap islam itu tidak mengeluarkan apa2 kenyataan sokongan.

3. Betulkah kita berpendapat kita tidak boleh menghalang pesta arak dengan hati? Betulkah kita mesti halang pesta itu dengan menggunakan alat sosial iaitu facebook?

4. Apakah hukum kita mengambil tabung derma yang tujuan ditubuhkan adalah untuk membantu balu dan anaknya? Adakah kita boleh mendapat syurga jika mencuri duit derma anak yatim?

IrWrWs said...

Syukurlah pan kini hanya tinggal 1% shj.. ada potensi nak turun lagi setelah melayu islam melihat sendiri bhw pan tidak langsung menentang octoberfest.. kalau aku jadi org pkr pun aku seghiau nak mintak bantuan pan yg seciput tu..

Anonymous said...

Memali? RCI? Hadi kena main lagi ke dgn Zahid hamidi. Tak habis2 lebai kena main dgn umno. Tak serik2 tuuu

Anonymous said...

Kalau yg guna duit tanpa kebenaran tuan punya tu bergantung pada situasi semasa. Sekiranya yg songlap tu ahli pas berdaftar dibolehkan, insyaAllah. Rujuk kitab al dedak wal 90juta.

Anonymous said...

Hehehe kita tunggu amanat hadi 3.0 then baru kita angkat cangkul lawan dap.

Anonymous said...

Kita wajib wala dgn ayatollah hadi.

Anonymous said...

Wajib patuh pada ayatollah hadi

Anonymous said...

Kabarnya ahli pas dah meningkat jadi 4juta syukur. 1juta pas campur 3 juta ahli umno. Alhamdulillah dah boleh buat hudud. Mudah2an islam menang, yg lain2 tu gst, barang naik bla bla bla tak penting.

Anonymous said...

Powertrain mana? Pi buat demo octoberfest ke? Atau tunggu boss topup kredit hp?

Anonymous said...

Dia pi demo pesta arak dgn wan rosli. Turun demo la bang, takkan nak jadi keyboard warrior jer?

IrWrWs said...

Macam sindir org islam yg nak laksanakan hudud aje.. dap mesti suka org macam ni.. ntahlaa

IrWrWs said...

Macam sindir pejuang islam yg nak buat demo bantah octoberfest aje.. pemakan pigs(babi) mesti sayang kat dia ni..

IrWrWs said...

Ish ish kamu ni takkan lah melayu islam wajib wala kpd lim kit siang macam org pan wala kut?

IrWrWs said...

Takkanlah wajib patuh kpd lim guan eng macam org pan patuh kut..

Anonymous said...

Teruskan teruskan.. jom ramai2 demo kat pesta arak, kita ajak pimpinan pas semua turun padang, kasi hancur dap. Jgn lupa bawak buluh runcing.

IrWrWs said...

Soklan.. kenapa husam tak bg bukti akaun affin pd clara masa mahkamah di UK arahkan agar clara kemukakan bukti ek? Mesti husam klepet ni..

IrWrWs said...

Betul ke pan barua dap? Tak betul? Lu klepet ni.. keh keh

Anonymous said...

Dah keluar amanat ayatollah hadi versi 3.0 nanti baru dap tau langit tu tinggi atau rendah. Jgn pandah rendah ayatollah hadi.

Anonymous said...

Jom turun wan, ajak hadi sekali. Torntovi jgn bawak dia ada kes dgn guan eng. Tar snake pun pun jgn. Nnt cina tanya, lu tunjuk lancau dlm wassap talak losa ka? Tak dapek den nolong.

Anonymous said...

Perwakilan johor dlm muktamar pas yg ditimpa petaka ribut haritu cadangkan ayatollah hadi jadi penasihat agong. Nasib baik tak jadi kalau tau la kau langit tu tinggi atau rendah wahai siti kassim oiii. Kalau tidak tentu dah dibarua anjingkan oleh hadi. Baru padan muka kau.

Anonymous said...

Tar snake tu yg pakai serban mcm ustaz2 nampak alim tapi suka selak jubah tunjuk kote tu kan?

IrWrWs said...

Sebiji dgn daripada kacamata dap.. mana boleh lari daripada kacamata tokey ye dak?

IrWrWs said...

Memang tak bolehlah selagi pan berjaya dipujuk menyokong.. keh keh

IrWrWs said...

Pan kalau bantah pun dap tak akan layan.. barua dia takkan nak layan

IrWrWs said...

Kalau tanyo lobai kit siang pun dia boleh jawab.. patut pun pan jadi barua.. keh keh

IrWrWs said...

Betol kalau nyawa dan harta kita diancam..eh ko ni isle ko kapir?

IrWrWs said...

Setuju.. yg paling kena main dgn cina ialah barua cina iaitu pan..

IrWrWs said...

Bijak juga tu bila gunakan kenderaan2 mahal utk berdakwah agama islam di ceruk2 desa bukannya guna kenderaan mewah utk jadi barua dap aje.. keh keh

IrWrWs said...

Mujur siti kasim belum jadi barua lagi sebagaimana pan yg dah jadi barua dap..

IrWrWs said...

Gambar edit pun kau percaya? Apatah lagi kalau video chinadoll lagi kau percaya kan?

IrWrWs said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ye ke edit? Hehehe senang sangat walaunta dibodoh oleh pak lebai yg nafsu mcm syaitan tapi pura2 alim.

IrWrWs said...

Keh keh.. org pan cuma hormat ayatoberhala lim ajer..

Anonymous said...

Kena tarbiah siti kassim ni. Nikahkan dgn ayatollah hadi baru bagus.

IrWrWs said...

Macam ni lah baru jantan.. ke ni acah2 aje nak tunjuk pd melayu islam yg korangpun tak sokong oktoberfest? Phuiii kau ingat melayu islam sebangang pan ke mudah percaya kpd dap?

Anonymous said...

Takbir! Hidup ayatollah hadi!

IrWrWs said...

Oh jadi chinadoll tu bukan edit ke?.. aku simpati pd kak jijah..

Anonymous said...

Jom turun demo pesta arak, jgn lupa bawak buluh runcing, kita ikut amanat hadi.

IrWrWs said...

Takkan org pas nak kahwin dgn org yg disokong oleh muslimah pan.. bagilah pd lobai pangkor 2. 1000 barua eh hektar!

Anonymous said...

InsyaAllah ramai2 turun demo, kita bawak buluh runcing.

Anonymous said...

Akak An Anon 4.27, cer tunjuk sikit ambo nak tengok.

IrWrWs said...

Aku tak sanggup nak tengok sebagaimana aku tak sanggup tgk siti kasim berwefie dgn muslimah pan.. kau sanggup ke?

Anonymous said...

Hadi ada kuota lagi utk tambah bini. Lagipun dia mampu, kereta org sponsor. Hadi byk masa terluang utk layan bini sebab selalu ponteng parlimen. Lebai nasha boleh sponsor kenduri. Ok kan?

IrWrWs said...

Jom tapi jgn cuba nak tipu dap.. dorang lagi bijak dari pan tau.. mestilah lebih bijak daripada barua dia..

Anonymous said...

Hehehe ntah2 dlm hp kau ada gambar kote tuan haji ustaz tar snake.

Anonymous said...

Dap memang bijak, dulu hadi selalu peluk2 lim kit siang.

IrWrWs said...

Kalau ikut masa lobai pangkor 2 1000 barua ehh hektar lagi byk masa.. kerja asyik baca doa aje agar pesta octoberfest diberkahi.. keh keh!

Anonymous said...

Patuhlah amanat hadi, insyaAllah syahid mcm brahim libya lawan polis.

Anonymous said...

Perbicaraan belum bermula la akak. Akak ni mamai ke? Nanti dah mula husam kasi la bukti.

Anonymous said...

Hadi lagi byk masa, sebab tu byk bini hihihi. Rajin ponteng parlimen pun ia jugak.

IrWrWs said...

Org yg kerja hanya baca doa majlis lagha dap kan lagi byk masa.. kau ni bangang kut sebab tu mudah kena tipu dgn dap maka jadi barua lah selayaknya.. keh keh

Anonymous said...

Tin milo kutip duit org kampung, konon jihad. Lebai sapu dedak 90juta, pandu kereta mewah.. zuhud la sangat kikiki. Kesian org kampung.

Anonymous said...

Kikiki hadi ponteng parlimen, pegi majlis tahnik side income dapat upah. Lepas tu balik rumah tido mesra dgn bini. Amanah tugas tak buat, tapi sibuk nak buat hudud kikiki. Ingat hudud boleh digubal di rumah ke?

Anonymous said...

Din ayam rajin baca doa lagha, dapat elaun ribu2 dari kerajaan selangor.

Anonymous said...

Jgn gaduh2. Jom kita istiqamah dgn amanat tok guru hadi

https://youtu.be/_JiDyPZrhY0

Anonymous said...

Setuju. Ayatollah hadi dan majlis syura kena buat fatwa haram mengundi dap. Kita wajib undi umno/pas.. tiket ke syurga.

Tak sabar nak tengok hadi jadi penasihat ekonomi najib. Sorang tukang songlap, sorang lagi tolong sucikan. Gandingan mantap.

Anonymous said...

Hadi jadi barua najib. Najib songlap duit, hadi tolong sucikan.

Anonymous said...

Salah tuu. Hadi berjuang demi harta dunia 90juta.

Anonymous said...

InsyaAllah tok guru hadi akan halang pesta arak di parlimen nanti.. tu pun kalau dia tak ponteng laaa.

Anonymous said...

InsyaAllah tok guru hadi akan halang pesta arak di parlimen nanti.. tu pun kalau dia tak ponteng laaa.

Anonymous said...

Betul tuu. Amanat tu jugak yg pecah belahkan islam sampai jadi solat 2 imam. Amanat sesat.

Anonymous said...

Kalau team kelantan ok jer.. halal sebab anuar musa guna duit mara.

Anonymous said...

Pandangan dr kaca mata pemakan dedah, badi bin beruang

Anonymous said...

Bodohnya, nak halang pesta arak guna fb. Report la kat polis ke, kat dbkl ker, kat majlis agama ker

Anonymous said...

Guna fb bantah pesta arak, dap layan ker wan? Bodohnya baldi bin bangang

Anonymous said...

Org bertanya pun ahli pas kapirkan... otak hadi betul la

Anonymous said...

Jom kita gelakkan hadi

Anonymous said...

Sokong baldi jadi pm. Boleh ambik dedak byk sikit

Anonymous said...

CAGU DIJARI TAK BOLEH MENIPU DERR

Anonymous said...

Siapa kafirkan orang bukan kafir, dia jadi kafir

IrWrWs said...

Janji sudah tinggal 1%.. namun begitu harap mintak lobai pangkor 2 1000 barua ehh hektar tolong doakan kasi naik sikit.. sian.. ntahlaa

Anonymous said...

Lupakan yg lain, ayoh pin dah mati, Kita wajib patuh amanat 2.0 ayoh chik.

Jgn kasar2 dgn umno, umno derma 90juta, kena baik2 dgn umno

Kikiki

IrWrWs said...

Saya nasihatkan saudara jauhi dari fitnah.. bimbang anak bini makan hasil haram..

Kalau ianya benar kenapa huse tak bg clara brown bukti akaun affin bila mahkamah UK mintak clara bg bukti bertulis? Cuba fikir2kan..

Anonymous said...

Saya nasihatkan saudari jgn percaya lebong pak lebai. Bukti akan keluar bila perbicaraan bermula. Belum start la akak. Eh! Jap... haritu kata nak saman husam.. bila? Hari selasa ek?

Anonymous said...

Selamat hari malaysia kpd pak haram dan lebai baldi bin bawang. Dengan ucapan unta dan keldai sehati sejiwa

Anonymous said...

Semoga keluar amanat baru badi b bawang harini. Tak sabar2 walaunta nak bughah.

Anonymous said...

RCI memali yg porkaramu heboh satu donia tu bila nak mula?

Kepla buto

Anonymous said...

Dap lebih bijak drp pas. Pas selalu kena kencing.

Anonymous said...

RCI memali tu zahid hamidi main main jer. Kena tipu lagi la lebai hadi. Kesian, tak serik2 ditipu umno. Dapat upah jadi keldai umno kabarnya, ntah laa, wallahu a'lam.

IrWrWs said...

PO1 nak kena belek fatwa tu dulu tak? Tanya je..

IrWrWs said...

Sorang pun tak jawab soalan aku.. keh keh.. tahap barua mana boleh lawan org yg musuh kpd tokey dia.. tak setaraf pun.. ntahlaa..

IrWrWs said...

Tak berani nak jawab lah tu.. teruskan kepura2an tu.. keh keh

Anonymous said...

Tak perlu akak An. Ayatollah hadi ada kuasa veto, hanya najib saja boleh tundukkan ayatollah hadi.

Anonymous said...

Hehehe tunggu pas saman husam, baru la boleh respon soalan walaunta.

IrWrWs said...

Kalau tak perlu camana kena masuk mtg exco dulu.. kau ni klepet la..

IrWrWs said...

Husam standard barua buang masa je layan.. kata ada bukti affin rupanya klepet je.. lebih baik layan SR terkenal sikit di mata dunia..

IrWrWs said...

Sama tak dgn nilai 15 ribu yg PO1 bagi tiap2 bulan tu?

IrWrWs said...

Video chinadoll tu pun betul bukan pakai anak patung.. keh keh

IrWrWs said...

Bukan SR kena kencing dgn husam ke? Husam kata ada bukti akaun affin tapi bila SR mintak dia kata aku acah2 aje..

IrWrWs said...

Amanat pesta arak dah keluar ke oleh lebai pangkor 2 1000 botol ehh hektar..?

IrWrWs said...

Long live ayatoberhala lim.. ujar pan.. keh keh..

IrWrWs said...

Alhamdulillah.. arwah sultan kedah pun dah sahkan.. tapi ramai ulamak kata kalau mati sokong octoberfest mati sia sia ..

IrWrWs said...

Tapi bila hakim mintak bukti husam kena bagi lah bukti akakun affin tu.. dia klepet je lh tu..

Masa SR fitnah 90 juta dulu lepas tu husam yg sambut dgn akaun affinnya.. tapi bila SR perlukan bukti husam kencing SR pulak.. dasar barua..

IrWrWs said...

Kalau sesat nape tun m tak tangkap? Ke tun m yg se---?

IrWrWs said...

Betul tu habis org kampung kena klepet kononnya mereka telah diberi 4000 hektar oleh lebai pangkor 2 1000 klepet ehh hektar..

IrWrWs said...

Tak sabar nak tgk lebai pangkor 2 1000 hektar sujud di kaki dewanya dgn tawaran baru pula.. 4000 hektar misalnya..

IrWrWs said...

Jom doakan agar octoberfest diberkahi..

IrWrWs said...

Ada anak org pan tanya 90 juta banyak ke 83 billion banyak?.. saja tanya..

IrWrWs said...

Tu lah patutnya ikutlah kaedah lebai pangkor 2 1000 botol ehh hektar berdoa agar pesta arak diberkahi berhala lim jua..

IrWrWs said...

Tu lah patutnya ikutlah kaedah lebai pangkor 2 1000 botol ehh hektar berdoa agar pesta arak diberkahi berhala lim jua..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.