Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Jan 12, 2012

Tipu lagi : Apabila Hadi mahu menjadi nelayan selepas era UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Gua bermula tanpa PAS. Di luar PAS dan tanpa team dalam pertempuran menjatuhkan watak-watak bodoh dalam mode perang besar. Kemudian sedikit2 diterima. Dan kini gua berada sedikit2 dalam PAS. Gua boleh diterima walaupun dalam masa yang sama majoriti mereka tidak setuju dengan pertempuran gua itu. Takpa.. professional la.

[2]


Gua jumpa gambar ni dalam FB. Ofkos la memember yang tag ke gua. Gua ingat statement tu memain. Tapi rupa2nya ada dalam Harakah. Oleh kerana itu statement rasmi, dan berkaitan dengan falsafah pertempuran gua, maka gua terpaksa lawan.

[3]
Hadi mengatakan, dia akan balik jadi nelayan jika sudah menang. Untuk kenyataan bersifat semasa, maybe mungkin. Mungkin Hadi sudah sedar. Allah itu membolak-balikkan hati. Tetapi untuk bersifat sejarah dan fakta, ianya satu dusta. Satu lagi penipu dari Hadi Awang.

Jika kita ambil premis menang dan negara. Faktanya ialah Terengganu pernah menang (dari UMNO / penjahat). Tetapi adakah Hadi menjadi nelayan ketika itu? Hadi boleh menipu 27 juta rakyat Malaysia. Maybe. Tapi dengan gua, tak boleh (insyaallah). Mari kita lihat :

3.1 Terengganu menang (selamat dari penjahat) hasil sentiment Anwar dan hasil terajui Fadhil Noor. Adakah Hadi Awang menjadi nelayan? Adakah nelayan yang dipilih Hadi Awang?

Akulah MB Terengganu
Akulah ADUN
Akulah MP
Akulah PJ Terengganu
Akulah penggalas beban poligami
Akulah penggalas beban Rusila
Akulah ulama antarabangsa
Akulah Ketua Pembangkang (selepas Ostad Fadhil)
DAP ubat tamat tempoh

Rasulullah s.a.w. bersabda, yang ertinya:

”Seorang mukmin tidak dibenarkan untuk menghina dirinya. Lalu para sahabat bertanya: Bagaimanakah dia menghina dirinya? Nabi s.a.w menjawab: ”Dengan mendedahkan dirinya kepada ujian yang dia tidak mampu menanggungnya.” (Hadith Riwayat Imam Tarmizi).

Terengganu kembali ditangan jahat UMNO sehingga sekarang.

3.2 Sekiranya peringkat negara masih belum diselamatkan (dari penjahat UMNO) ketika itu, menyebabkan Hadi Awang akan ke luar negara membalas hujah gua ini dari sana; mengapa membolot sejumlah amanah peringkat negeri? Bolotlah sahaja jawatan peringkat negara dan dunia. Tiadakah pemimpin baik lagikah dikalangan PAS Terengganu? Semuanya jahat serupa UMNO?

Inilah dusta dan tipu sekali lagi dari Hadi Awang. Dan kalau gua ke Rusila, memang kompom akan menyorok sekali lagi belakang Fortuner PAS12.

[4]
Hati semasa Allah yang punya. Hati yang lepas2 dinilai dengan fakta dan sejarah. Jika statement Hadi ini tegak di atas hati semasa, gua ada komen lain. Tetapi jika ditegakkan atas hati sejarah dan fakta, komen gua adalah antara tajuk [1] dan tajuk [3].

Jika statement ini tegak atas hati semasa, inilah falsafah gua. Mengapa gua bertempur dan mempunyai sahabat2 berfikrah tempur yang sama.

Malaysia kini berada dalam mode perang. Perang mendapatkan kuasa dari orang jahat. Perang dalam konteks demokrasi. Demokrasi yang sedikit dan tertindas ini.

Dalam fasa perang, golongan2 bodoh seperti Hadi Awang perlu diletakkan ditempatnya. Tempatnya bukan di bidang Jeneral. Allah suruh letakkan sesuatu itu pada tempatnya. Serahkan sesuatu itu pada ahlinya. Bukan Kepimpinan Ulama, tetapi Kepimpinan Islam.

Apabila golongan2 bodoh ini enggan bersetuju meletakkan diri mereka sendiri ditempatnya, maka wujudlah pertempuran wajib demi memenangi peperangan besar. Ulama2 bodoh penghafal ini perlu diterajang. Senilah ialah kami. Kami PAS Reform tidak boleh berada dalam barisan perang yang berlaku itu. Tetapi berada di barisan sisi yang berkecuali. Yang menelan maki, fatwa murtad, sesat, munafik, yang sanggup dimusuhi oleh kedua-dua pihak yang berperang. Lillahitala. Kerana Allah.

Ya, benar, kami tidak berakhlak mulia. Ya, benar, kami lahir dan dididik dalam suasana sekular serba serbi. Tetapi kerana itulah kami mahu anak2 kami hidup dalam sistem Islam yang membantu membentuk akhlak anak2 kami. Sekurang2nya lebih baik dari kami. Dan untuk mendapatkan itulah kami terpaksa membunuh golongan2 bodoh dan penghafal ini. Yang melewat2kan padang sama rata peperangan mendapatkan Islam.

Biar akhlak kami tidak mulia. Tapi akidah kami, tetap Allah. Asalkan akidah tetap, syurga dan neraka bergantung kepada suka-suki Allah. Akhlak bukan pembolehubah kepada syurga dan neraka walaupun ianya membantu.

[5]
Terajang puak bodoh kesukaran tahap 1. Terajang puak bodoh dan tak sedar diri kesukaran tahap 2. Terajang puak bodoh dan tak sedar diri, yang tegak atas majoriti bangsa taksub yang bodoh adalah satu kesukaran yang tidak tertulis. Tetapi motivasinya, hanya kerana impian. Nawaitu. Jika fikirkan bab hasil, pasti putus asa. Cukuplah Allah bayar atas niat, dan maafkan silap-salah dalam mendapatkan niat. Berjaya atau tidak jangan fikir.

Dalam tajuk 5 ini, bagi menjawab statement dusta Hadi Awang ini, seandainya Malaysia Baru. Maksud gua Malaysia yang bebas dari penjahat UMNO, tetapi masih belum bebas dari penjahat bukan UMNO bersikap UMNO. Ketika ini fasa peperangan sudah selesai. Hanya fasa pertempuran kecil2 bagi mendapatkan kestabilan, bagi mengelakkan hijack kejayaan, etc.

Pada kami, untuk Malaysia Baru, Hadi Awanglah yang sesuai menjadi PM. Kerana fasa memerlukan kecerdikan sudah berlalu. Fasa penghafal yang mulia, yang tidak pernah curik duwet, yang tidak aggressive adalah sesuai. Dan jika dia buat kerja2 bodoh (sebab dia bukan jenis cerdik), di mana kerja2 bodohnya itu memudaratkan rakyat, dialah paling senang dijatuhkan dalam suasana Malaysia Baru!

[6]
Hadi Awang kata, skang dia nak jawatan sebab nak selamatkan negara dari orang jahat. lepas menang, dia nak jadi nelayan. Atas hati semasa gua no kemen. Atas hati sejarah dan fakta, komen gua adalah bullshit. Penipuan seterusnya.

Kami, PAS Reform kata, skang fasa perang. Golongan penghafal perlu diterajang. Kerana merugikan, melambatkan. Lepas menang, penghafal perlu dinaikkan. Sebab dia baik dan tidak aggressive. Kalau sikap itu memudaratkan, dia mudah dijatuhkan.

Kesimpulannya, PAS Reform berfalsafah :

1. Fasa perang = golongan penghafal diletakkan ditempatnya (nyahkan dari tempat Jeneral).

2. Fasa selepas perang (Malaysia Baru) = golongan pengfahal diletakkan ditempatnya (dipersilakan menjadi Jeneral).

3. Ketika Allah melahirkan satu dunia di mana Islam seperti buih dilautan, Allah melahirkan dunia di mana Islam itu diketuai oleh penghafal2 agama yang bodoh. Ketika Allah melahirkan satu dunia Islam di mana Islam itu gemilang, Allah melahirkan dunia di mana Islam itu diketuai oleh pemikir2 agama yang proaktif.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.