Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Memang akan berlaku pilihanraya mengejut

Jangkaan pilihan raya mengejut, PR tuntut kerajaan bersih

January 14, 2012
 
Wan Azizah (kiri), Lim Kit Siang dan Mustafa Ali hadir konvensyen Pakatan Rakyat 3 di Alor Star pada 14 Januari 2012. — Foto oleh Jack Ooi
 
 
ALOR SETAR, 14 Jan Pakatan Rakyat (PR) yang memulakan konvensyen kebangsaannya hari ini di bersedia untuk menghapuskan Malaysia dari rasuah dan pembaziran sebaik sahaja pakatan pembangkang menguasai Putrjaya. 

Dengan sumber pilihan raya akan diadakan tahun ini, pemimpin-pemimpin PKR mengetengahkan masa untuk mereka mengalami perubahan dalam ucapan pembukaan mereka di Stadium Sultan Abdul Halim di sini.

Mereka mendakwa dengan bukti-bukti penyelewengan kerajaan dalam skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC), dan keadaan hutang negara yang terus meningkat, kerajaan telah lama menyalahgunakan kuasa mereka.

“Negara ini kotor untuk 53, 54 tahun. Ini ialah risiko besar Pakatan Rakyat,” Naib pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim memberitahu sekumpulan 2,000 para perwakilan pembangkang dan penyokong-penyokong mereka.

“Kita perlu bekerja bersama-sama dan menghapuskan BN dalam pilihan raya umum berikutnya membersihkan negara kami yan tercinta.”

Timbalan presiden PAS, Mohd Sabu berkata BN akan terus untuk mengalirkan kekayaan negara jika terus berkuasa dan menegaskan bahawa satu undi untuk PR ialah satu undi untuk satu masa depan lebih baik.

“Slogan mereka ialah ‘BN menang, rakyat senang’, tetapi kami mengatakan ‘BN menang, muflis Malaysia,’“ katanya.

Tetapi Mohamad, dikenali umum sebagai Mat Sabu, menyampaikan peringatan dengan menunjukkan yang kemenangan Pakatan Rakyat hanya akan menjadi kenyataan jika parti komponen pakatan pembangkang bekerja berganding bahu dan berpaksikan landasan bersama-sama.

“Kami yakin kami boleh mencapai kejayaan dalam pilihan raya umum ke-13 jika kami bersatu,” katanya.

Menggunakan pembebasan mengejut Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin sebagai batu loncatan, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali berkata walaupun ketua pembangkang sekarang bebas daripada tuduhan liwat, orang ramai belum bebas.

“901 adalah satu sumber inspirasi untuk orang ramai menolak Umno  dan kami akan menolak mereka dalam pilihan raya berikutnya,” katanya.

Konvensyen, PR ketiga, dijangka untuk fokus pada empat dasar utama untuk menarik lebiih ramai pengundi, dalam persediaan untuk pilihan raya umum akan datang.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.