Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, January 12, 2012

Shahrizat bercuti 3 minggu......eloklah tu...sekembali nanti lepas pulak jawatan...dok gitu?

Mak Cik Ijat mohon cuti 3 minggu. [sumber .]

Eloklah tu.......tenangkan fikiran nanti kalau banyak sangat mikirkan hal lembu naik pening kepala dibuatnya.....penyakit lain pulak datang.

Kalau lembu kena sakit.....kita udah tahu apa penyakitnya.....yang paling berbahaya ialah penyakit lembu gila...pastu penyakit kuku dan mulut.

Kalau terkena pada orang berbagai-bagai penyakit boleh dapat seperti tekanan darah naik.....resah-gelisahhingga susah tidor malam...penyakit tak lalu makan hingga kurus-kering badan....atau penyakit buatan orang berbulan-bulan merana...atau penyakit nyanyuk.

Walaupun kata orang, nyanyuk hanya terkena kepada orang-orang warga emas 70-80 ke atas tetapi ada juga yang umur 80 tahun lebih masih berdegar-degar bercakap hingga meleleh air-liur orang muda.

Tetapi ada juga penyakit nyanyuk terkena kepada orang muda.

Yang paling ditakuti oleh sang suami kalau-kalau isteri mereka berpenyakit suka sinsing lengan baju dan yang lebih parah lagi kalau suka selak kain......apa akan jadi kalau kita baru masuk restoran, tiba sang isteri menyelak kain....tak ke haru-biru.

3 minggu bercuti adalah lama jangka masanya......banyak benda yang kita boleh buat.....seperti buat Umrah.....kalau sapa ada laman rumah yang luas bolehlah hari bersih laman dan trim pokok bunga.....kalau sapa yang ada ladang...bolehlah hari bilang berapa ekor binatang ternakan belaannya.

Bercakap pasal Umrah.......ia termasuk dalam perbuatan fisabillilah . Tapi mentang-mentang fisabillilah, jangan pulak tuan-tuan pergi serbu MAIP mintak wang Zakat, walaupun Pengarah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) hari ini berkata wang zakat dibenarkan untuk digunakan dalam hal berkaitan keagamaan kerana ia merupakan satu langkah untuk “mempertahankan kedaulatan institusi Islam”. [sumber .]

Seelok-eloknya tuan-tuan pergilah dengan duit titik peluh sendiri baru terasa ada kesungguhan dalam beribadat kerana mengeluarkan duit sendiri.

al-brangionline:

Selamat bercuti dan langkah seterusnya sekembali dari cuti nanti sudah siap handing-over notes untuk dilepaskan jawatan itu untuk mengelak fitnah yang lebih dahsyat.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.