Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

UMNO KUDA MCA DAN MIC

Hadi: PAS tidak pernah tunduk kepada sesiapa termasuk DAP

January 15, 2012
KUALA LUMPUR, 15 Jan — PAS  


menegaskan parti itu tidak pernah tunduk kepada kehendak atau tekanan mana-mana pihak termasuk parti komponen Pakatan Rakyat terutamanya DAP seperti yang didakwa.

Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata Pakatan Rakyat yang turut dianggotai PKR sentiasa mengamalkan konsep terbuka dan segala masalah diselesaikan dengan baik.

Menurut Ahli Parlimen Marang ini, konsep ini berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang didakwanya dikuasai oleh Umno.

“Mereka kata kita berpakat dengan DAP yang kononnya anti-Melayu, tetapi Umno pun berpakat dengan MCA yang terang menolak hudud dan MIC.

“Kita tidak tunduk-menunduk antara satu sama lain, tidak seperti MCA yang tunduk kepada Umno, Umno tunduk kepada MCA dan MIC yang tunduk kepada Umno dan MCA,” katanya ketika berucap pada program Rapat Rakyat sempena Konvensyen Pakatan Rakyat kali ketiga di Alor Setar, Kedah.

Dipetik Sinar Harian, Hadi (gambar) berkata Umno pimpinan Datuk Seri Najib Razak yang mewakili umat Melayu Islam dan memerintah negara ini sejak merdeka seharusnya menunjukkan sifat-sifat pemerintahan Islam.

“Mereka seharusnya menjadi contoh pemimpin Islam unggul, tapi ada pemimpin Umno yang buruk perangainya,” katanya.

Beliau turut mendesak kerajaan supaya memperkasakan bahasa Malaysia serta menjadikan kelebihan bahasa Mandarin dan Tamil sebagai daya saing tambah negara.

“Bahasa Malaysia terus dihimpit, sepatutnya bahasa Melayu menjadi bahasa ilmu di negara ini dan jadikan bahasa lain sebagai aset, tetapi hari ini keadaannya jauh berbeza,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.