Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

uesday, April 16, 2013

KEDAH PANAS!

Azeez Rahim calun pasti menang akan menentang tokoh agama PAS Najmi Ahmad di Parlimen, Baling
Difahamkan sebaik sahaja selepas pengumuman senarai penuh calon Barisan Nasional (BN) Kedah oleh Pengerusi BN negeri, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah bagi 15 kerusi parlimen dan 36 kerusi Dewan Undangan Negeri hari ini beberapa pihak telah mengamuk seperti gajah naik minyak.
 
Marah kerana tokoh yang ditatang mereka tidak dipilih sebagai calun manakala tokoh yang tidak pernah turun kawasan dipilih. 
 
Peramal politik yang meramalkan akan berlaku perubahan besar di Kedah sebenarnya tidak sebesar mana pun yang berlaku. Ramalan merosot.
 
Najib masih lagi mengambil kira keputusan UMNO walaupun banyak pengundi atas pagar yang sudah tidak suka kepada UMNO. 
 
Dalam hal ini semua pengeritik harus sedar bahawa kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO yang juga secara langsung Perdana Menteri Malaysia adalah atas tiket parti atau tiket UMNO. 
 
Kalau Najib sendiri tidak utamakan UMNO tidak mustahil Ketua-Ketua Bahagian ini akan gulingkan Najib dalam pemilihan Presiden Parti kelak. 
 
Apapun kita tunggu selepas 24 jam untuk mereka sejuk seperti harapan Najib. Kalau merajuk ini masih berpanjangan maka Kedah akan dikuasai kembali oleh kerajaan Islam PAS. Itu sahaja jawapannya. 
 
UMNO tidak pakai teori utamakan parti seperti yang dilaung-laungkan pemimpin atasan mereka. 
 
Mereka yang di bawah lebih menjurus kepada ‘day to day’ perkhidmatan ahli politik di kawasan. Nampak muka aku sokong tak nampak batang hidung aku pancung. 
 
Apa pun di dalam dua tiga hari lagi semuanya akan reda dan pulih seperti sediakala kerana sudah menjadi adat orang Melayu hangat-hangat taik ayam.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.