Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LIM KIT SIANG JANGAN KACAU TUGAS POLIS

ooooo, MASA LULUSKAN DULU SUNYI SENYAP, LA NI BARU CAKAP KERAS, NI SEMUA CAKAP POLITIK, HAMPEEHHHH !

Tangkapan LTTE: Penggunaan Sosma terlalu keras, kata Anwar

   
Anwar Ibrahim menganggap tindakan polis menggunakan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 - atau Sosma - ke atas suspek kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) sebagai terlalu keras.

LIM KIT SIANG JANGAN AJAR POLIS BUAT KERJA.

POLIS BOLEH TAHAN SUSPEK SEHINGGA 28 HARI.

YOU BOLEH FAHAM ?

LU JANGAN KURANG AJAR DENGAN POLIS

-Pak Karamu-

Suspek LTTE: Dakwa atau lepaskan - Kit Siang

News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini

   
Lim Kit Siang hari ini menuntut agar dua Adun DAP, P Gunasekaran dan G Saminathan yang ditahan berkaitan siasatan hubungan mereka dengan kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) di Malaysia.

Veteran DAP itu berkata kedua-dua mereka yang ditangkap di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) (Sosma), mesti dibebaskan segera atau didakwa di mahkamah untuk memberi mereka peluang membela diri.

Gunasekaran dan Saminathan adalah antara tujuh yang dtahan menurut undang-undang keselamatan yang membolehkan penahanan tanpa perbicaraan sehingga 28 hari.
Iklan

Sementara itu, Ahli Parlimen PAS Mohd Khairuddin Aman Razali mengalu-alukan tindakan keras polis dan menggesa polis supaya turut menangkap Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang P Rasamamy.

Dalam satu kenyataan hari ini, Lim mahu pihak polis dibawa kepada Jawatankuasa Pilihan Parlimen mengenai Pertahanan dan Hal Ehwal Dalam Negeri.

"Polis perlu hadir di hadapan jawatankuasa ini untuk menjelaskan, secara amnya, bagaimana pihak polis menjalankan tugasnya di bawah kerajaan Pakatan Harapan dengan komitmen pentadbiran PH bahawa ini mesti dijalankan dengan bertanggungjawab dan telus.

"Dan ini khususnya mengenai penahanan semasa serta bagaimana pihak polis mematuhi komitmen PH untuk tidak menyalahgunakan kuasanya di bawah langkah-langkah keras mengikut undang-undang menindas sehingga ini dimansuhkan," katanya.

Semalam, tujuh individu termasuk dua Adun DAP itu ditahan dalam operasi polis Bukit Aman disyaki terlibat dalam mempromosi, menyokong, memiliki bahan dan menyalurkan dana melibatkan LTTE.

Kesemua mereka ditahan dalam operasi di sekitar Selangor, Perak, Kedah, Negeri Sembilan, Melaka dan Kuala Lumpur.

13 orang berkata:

Anonymous said...

SAPA ADA DENGAR BAJET ARI NI... APA YANG ATOK DAN TOKONG KELENTONG BAJET..

BONOS BERAPA BOLAN...??


kikikiki... tak ade selera nak dengor yeopppp...!!!

Myshah said...

Loya nak dengor chor

Keris berayon said...

Aku dengar ok saja.cuma macai panas telinga dengarnya.siap bonus 3bln lagi.kahkah

Anonymous said...

3 bolan ke 3 babun kikkiki

Anonymous said...

rugi la hampa tak dengaq bajet dibentang petang tadi. tokong janji akan bayar royalti petrol pada kerajaan lebai sebanyak 8 trillion, selewat-lewatnya hujung bulan ni akan masuk akaun lebai kehkehkeh.

Anonymous said...

Insentif usahawan bumiputra = 50 jota

Insentif usahawan Paria = 20 jota

Insentif Usahawan 'KECIL' kaum Cina =100 jota


ko rase haper....!???

Anonymous said...

https://pariajalanan.blogspot.com/2019/10/kita-ada-tanah-air-tapi-tiada-tanah.html?m=1#comment-form

harap maklum jomm kasi UP sket blogger ini ...!!

awesome blogger

Anonymous said...

https://hajihassanomar.blogspot.com/2016/06/kalau-tak-fitnah-tak-dikatakan-parti-pan.html?showComment=1570881262877&m=1#c5850182809528915740

harap maklum jomm kasi UP sket blogger ini ...!!

awesome blogger

hangkedee said...

Baruah...Dapig sokong 100%

Anonymous said...

Berapa kutipan filem M ... box opis..!?
pecah panggung.. atau pecah punggung..!

anybodi answer me berapa kutipan filem M arahan anak Bongsu atok anak Marina Gereja ni...!?

pls respond

Anonymous said...

Hari yamg memalukan sebagai sesorang alumni Universiti Malaya. Mazlee nak cakap apa sekarang..bila Vice Chanslor UM dicerca akibat Kongress Maruah Melayu. Zaman dulu pun kami menentang TNC dan pentadbiran UM. Mengadakan demontrasi, surat terbuka, mengangkat sepanduk adalah perkara biasa.

pakresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

Anonymous said...

ko bnyk mkn taik manggolo sebab tu ko bodoh.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.