Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ANAK-ANAK TOLONG LA NASIHAT SIKIT

 Penganalisis: Dr M perlu lupakan cita-cita jadi PM semula

 Malaysiakini
senyum yang sudah tidak keruan !

sebelum keadaan menjadi serius, eloklah bagi nasihat jangan sampai orang tua tu bercakap sorang.

 

Selepas disunting perdana menteri keenam itu ayatnya kemudian bertukar menjadi: "Kenapa saya tidak dapat bekerjasama dengan Muhyiddin, Anwar, Najib, Pak Lah, Tun Hussein Onn, Ku Li, Musa Hitam, Tunku Abdul Rahman?".

9 orang berkata:

Anonymous said...

Pada atok ako kena mintak maaf bebanyak sebab bukan niat nak belasah sesuko hati, yg kita belasah cukup cukup dan insaf sesama kita supaya lupa kan kehidupan tipu daya di dunia sebelum menuju negeri yang kekal abadi...

wassalam idulfitri hari raya terakhir wawasan 2020 aku mintak ampun dan maaf

Anonymous said...

Bapa Curi Ayam Malaysia. Heret ke muka pengadilan segera.

Presiden Pertubuhan Jalinan Sukarelawan Malaysia (Sukarelawan Malaysia), Isham Jalil berkata, ketika Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri buat kali kedua, syarikat anak beliau – Opcom Holdings Berhad telah meraih kontrak bernilai RM11.16 juta daripada Telekom Malaysia Bhd (TM).

“Bukan itu sahaja, Opcom Holdings Berhad juga telah mendapat kontrak di bawah kerajaan Pakatan Harapan di dalam program National Fiberisation and Connectivity Plan yang membawa peruntukan sebanyak RM 21.6 billion.



“Ketika Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri, banyak kontrak-kontrak kerajaan dengan jumlah keseluruhan bernilai berbilion-bilion ringgit telah dianugerahkan kepada kroni dan anak-anaknya yang telah menjadi kaya raya.

“Tentu ada salah guna kuasa dalam penganugerahan kontrak-kontrak ini yang kebanyakannya dilakukan melalui rundingan terus. Perkara ini juga dibangkitkan oleh Datuk Seri Najib Razak di dalam laman Facebooknya baru-baru ini,” katanya menerusi satu kenyataan.

Beliau turut memetik perbualan netizen di media sosial yang mana ramai berpendapat Dr Mahathir mahu menjadi Perdana Menteri buat kali ketiga untuk menyembunyikan salah laku yang dilakukan oleh beliau ketika menjadi Perdana Menteri ketujuh selama 22 bulan, dan sebelumnya selama 22 tahun.

“Adakah Dr Mahathir begitu takut yang kerajaan Perikatan Nasional akan membatalkan semua kontrak yang diberi kepada anak dan kroninya sehingga mahu menjadi Perdana Menteri buat kali ketiga untuk melindungi mereka?

“Atau Dr Mahathir pastinya takut jika beliau bukan lagi Perdana Menteri, beliau, anak-anaknya dan kroni-kroninya akan disiasat, didakwa dan dimasukkan ke dalam penjara kerana kesalahan salahguna kuasa dan rasuah selama 22 tahun dan 22 bulan beliau berkuasa,” katanya.

Sehubungan itu Isham berkata, sudah tiba masanya pihak berkuasa melakukan siasatan terperinci terhadap syarikat-syarikat anak Dr Mahathir dan kroni-kroninya yang mendapat kontrak berbilion ringgit daripada kerajaan yang pastinya terdapat elemen salah guna kuasa.

“Dr Mahathir adalah kleptokrat terbesar dalam sejarah Malaysia. Beliau bukan curi 10 ekor ayam atau satu reban sahaja, tetapi telah curi semua ladang ayam di Malaysia sejak berpuluh tahun menjadi Perdana Menteri dan seekor pun tidak pulangkan.

Anonymous said...

Itu batu besar atas kepala..

Anonymous said...

New Normal

Buat la syorkan kat kerajaan pencen di kembalikan pada 55 tahun balik... 60 tahun ni syor zaman atok yg dah tak boleh pakai idea ni.

Mesti ramai penjawat awam sokong kerajan balik.

Zaman Covit19 ramai terjejas pendapatan, buang kerja, ekonomi rudum pengangguran bertambah elok pencen penjawat awam ditukar pada 55 tahun semula

Ramai boleh pencen dan ramai anak muda dapat kerja... waktu semenanjung ubah balik 30 minit lewat dari Sabah Sarawak

Anonymous said...

Atok dah bincang nak jadikan Shafei Warisan sebagai calon PM pHarapan. Heheehe..tadbir Sabah pun kelam kabut. Ini kan nak jadi PM??? Lupakan lah plan atok. Tapi , Shafei memang layak jadi boneka atok. Kesian.

Anonymous said...

Atok suka bergurau sakat bang non dan otai...

yg bodo bang non action nnpk sabau manco dan penyabar..

atok sakat bang non tiap tiap minit

bila otai bertemu atok , otai jadi kaku bengap... sindir sindir dari jauh

Tahniah lah semua nya,

waris pluralist lgbt vs COMANGO Gereja


tahniah bergaduh lah sampai hujung nyawa


kami nak tepok tangan sbil pop corn tambah dan super ring tambah


haahhhh gadohhhh jangan tak gadohh..!!


kikikkiki

Anonymous said...

Atok mu skg dah jadi standup comedian. Macam2 strategy dirancang asalkan dpt kuasa semula. Ramai yg tak kuasa melayan. Dulu mungkin ada yg kagum. Takziah!

Anonymous said...

Mahathir kata Anwar banyak musuh, tak boleh jadi PM.

Bolehkah walaun unta bersetuju dengan kenyataan Mahathir ini kerana kita tahu latar belakang Anwar dan kes-kes yang melibatkan beliau.

Sudah tentu ramai musuh dalam selimut yang menyimpan segala macam rahsianya.

Elok walaun unta suma guling guling atas jalan raya atau walaun guling guling depan umah atok.

Apabila cakap mereka tidak “dipatuhi” oleh Anwar, maka banyak rahsia baru akan keluar.

Amat bahaya Tun berkata bila Anwar menjadi Perdana Menteri kerana kepentingan negara akan berada dalam ancaman.

Otai reformasi sekelian rasa tak tercabar ke, takkan nak sindir sindir atok dari jauh aje. Terang lagi bersuluh Tun memang tak nak Brother.

Brother takkan nak pekakkan telinga sambil ber FB masih menyusun kata kata yg lunak tapi terbakar dalam hati dengan tuduhan Tun itu.

Rakyat makin letih, bosan , meluat, muak dan naik menyampah muntah hijau dengan tua renta tak sedar diri ini.

Dua dua generasi badut pluralist dan COMANGO gereja memamg jadi bahan DAP sampai mati.

Elok lah bergaduh sampai mati semoga akidah dan iman umat Islam terpelihara di Malaysia

Mana jeritan 'Saya Ulanggg..!!"

Pak Sero Di Jakarta said...

Terima kasih banyak MBAH BUDIANTO berkat bantuan nomor togelnya 4d yang MBAH kasi kemarin tembus 100% alhamdulillah saya dapat 250 juta bagi saudarah saudarah yang terlilit hutang atau pengen punya usaha silahkan konsultasi sama MBAH BUDIANTO dengan cara hubungi atau whatsapp 082333257999 ini kisah nyata dari saya pak sero

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.