Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA PERLU RUNDING SEBELUM BENTANG ?


APAKAH KERAJAAN PN TIDAK FAHAM HENDAK BUAT BELANJAWAN ? SEHINGGA KIT SIANG DARI DAP SURUH KERAJAAN DENGAR DULU CADANGAN PH ?

KIT SIANG CADANG BELANJAWAN 2021 DITANGGUH, DENGAR DULU CADANGAN P.H SATU PENGHINAAN.

SEMALAM DAP JUGA BAGI NASIHAT ?

BINCANG BELANJAWAN, KEPUTUSAN KINI DI TANGAN MUHYIDDIN- DAP

BUKAN LA UGUT, TAPI MACAM UGUT ?

BERUNDING DAHULU DENGAN PEMBANGKANG SEBELUM BELANJAWAN DIBAWA KE PARLIMEN ?

APA MOTIF ?

YANG DIPERTUAN AGONG MINTA MP MENYOKONG BELANJAWAN KERAJAAN, TIDAK KIRALAH MP DARI MANA-MANA PARTI.

TETIBA PEMBANGKANG MINTA ADAKAN PERJUMPAAN UNTUK RUNDING BELANAJAWAN SEBELUM DIBENTANG DI PARLIMEN. APA MOTIF.

BUKANKAH BAIK BELANJAWAN KERAJAAN ITU DISOKONG SAHAJA DI PARLIMEN, JIKA NAK BAHASPUN DI PARLIMEN LA BUKAN DILUAR PARLIMEN.

NAMPAKNYA PEMBANGKANG NI TAK HABIS-HABIS HENDAK BERPOLITIK SEMASA COVID NI.

APA PEMBANGKANG NI HEBAT SANGAT KE ?

APA KERAJAAN NI BANGANG SANGAT KE ? TAK TAHU NAK BUAT BELANJAWAN ?

INI SEMUA POLITIK KURANG ASAM.



12 orang berkata:

Anonymous said...

Ni blogger melayu celup ke mabuk ketum? Eja BELANJAWAN pun SALAH!
Ni dah kira menghina bahasa Melayu. Aku nk lapor pada puak-puak pejuang Melayu.

Anonymous said...

Economic Sabotage adalah justifikasi Darurat diistiharkan.. And this is all the fault of Anwar, DAP and Pakatan Harapan and this is the consequence of Anwar’s attempted economic sabotage on Bajet 2020 at 6.Nov.2020

Mesyuarat Kabinet khas yang dipanggil semua Menteri Kabinet olih PM Muhyiddin kerana sehari sebelum itu Muhyiddin telah menghadap YDP Agong, maka, berputarlah bermacam macam berita ibarat negara seolah olah olah negara telah dijebak olih konspirasi.

Samaada berita disebar olih kelompok freemason mahupun illuminati, berantaian 'fatwa"telah dikeluarkan olih pentafwa pentafwa dari media sosial., apabila berita keramat " DARURAT' mula tersebar.

Hahahah, kan dah mengena!!!

Tunggu.

Berita pasti menyusul dari Muhyiddin.. tetapi apa yang pasti Sabah pasti terkesan dengan pengumuman ini.

Orang UMNO bersiap sedialah..jangan gaduh gaduh..k.

Samaada terlungkup atau terlentang biar Muhyiddin jelaskan.

Kepada Anwar yang selalu bermimpikan jawatan PM tu..teruskan mimpi...

Kepada Mahathir yang dicalunkan olih ahli Pejuang untuk dijadikan PM buat kali ketiga perbanyakkan wirid mengingati Allah SWT , waktu semakin singkat.

Jangan diwirid tasbihkan nama Najib najib najib lagi..!!? Lebihkan tasbih nama Allah SWT berbanding nama Najib.

Kepada DAP mahupun MCA atau MIC berpijaklah dibumi nyata bahawa tanpa Melayu anda selamanya hamba dan bukan Tuan.

Tak kan ada apa apa dengan tindakan Anwar. Saja nak buat GEMPAR!!!!

Walauapapun kedudukan Muhyiddin dan Kerajaan PN masih lagi tidak stabil.

Muhyiddin bakal dikejutkan dengan berita "hilang sokongan" dari beberapa orang Ahli Parlimen terutama dari UMNO terhadap Muhyiddin dan Kerajaan pimpinanya.

Sekiranya Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan berkompromi secara politik untuk mengadakan gencatan politik, barulah Muhyiddin boleh melibatkan kuasa Yang di-Pertuan Agong (YDPA) bagi menyelesaikan isu berkenaan.

Ketua Pembangkang juga wajib mengutamakan keredaan politik untuk menyelamatkan rakyat dan negara, bukannya hanya mencari jalan untuk menjatuhkan kerajaan.

Pakatan Harapan marah dengan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Tetapi mereka tidak boleh hentam Agong jadi mereka menghentam Perdana Menteri Muhyiddin Yassin

Anonymous said...

saja kopi pes dari blog laman reformasi

Khabarnya Mahathir nak try buat kerajaan perpaduan pula. Dia dulu dalam umno, pernah haramkan umno dan buat umno baru. Dalam umno baru kemudiannya dia keluar untuk lawan dan musnahkan umno baru.

Mahu lawan umno bersendirian tak terdaya orang tua ni. Buat deklarasi rakyat pun gagal dapat sambutan. Akhirnya terhegeh-hegeh masuk PH, jumpa Anwar kat mahkamah minta restu jadi PM kalau PH berjaya dalam PRU14.
Takdir Tuhan, PH menang. Dia jadi PM walaupun partinya menang 13 Kerusi Parlimen saja daripada 52 Kerusi yg partinya bertanding. Hatinya tak puas kerana bayang2 Anwar ada di belakangnya. PH telah berjanji selepas beliau, Anwar adalah PM.

Otak jahatnya terfikir, cara paling baik untuk sekat Anwar adalah hancurkan PH dulu. Maka, dia tiba2 letak jawatan atas alasan Muhyiddin khianat dan tidak sokong beliau lagi. Dia tahu, kalau dia letak jawatan dan serah kpd Timbalan PM ketika itu adalah Kak Wan, kerajaan PH masih berkuasa. Dia tahu juga, Kak Wan pasti akan serah kepada Anwar untuk jadi PM ... bla bla bla pung pang pung pang krbabomm bla bla..!! sambung lagi..

Sekarang, dia lupa kepada mandat rakyat. Dia nak tubuhkan kerajaan perpaduan yang dia cuba tapi gagal dulu? Masih lagi cari jalan untuk sekat Anwar jadi PM. Dia sanggup berunding dengan musuh politiknya dulu iaitu Ku Li untuk bincang kehendaknya. Punyalah takut kalau Anwar jadi PM.

Apa saja idea yang datang dari kepala otak orang tua sebenarnya bukan untuk kebaikan negara dan rakyat. Semuanya kerana emosi dan bencinya beliau kepada Anwar. Itu saja. Mana-mana pimpinan yang sokong orang tua ini, eloklah cari bomoh buang saka yang ada pada tubuh kamu kerana berjangkit dari saka orang tua tersebut. Mahathir ini hidup dia hanya untuk pecah belahkan orang asalkan dia anak beranak boleh hidup senang.

WFAUZDIN NS

komen rakyat mudah ajerr..


















haaahhh tepokkkkk...!! siap kan superingg ngan coconut shake... peerrghhh sodappp...


padan muko kau org suma setannn..!




haahhhh tepokkk lagiii..!!! kikiki

Elena Antonio said...

Este es un testimonio que les diré a todos que escuchen. He estado casado durante 4 años y en el quinto año de mi matrimonio, otra mujer tuvo un hechizo para quitarme a mi amante y mi esposo me dejó a mí y a los niños y hemos sufrido durante 2 años hasta que me refería a una publicación donde esta hombre Dr. Wealthy he ayudado a alguien y decidí darle una oportunidad para que me ayude a llevar a mi amado esposo a casa y créanme, solo le envié mi foto a él y la de mi esposo y después de 48 horas, como me dijo, vi un automóvil entró en la casa y he aquí que era mi esposo y él ha venido a mí y a los niños y es por eso que estoy feliz de hacer que todos ustedes estén en problemas similares para reunirse con este hombre y hacer que su amante vuelva a ser su email: wealthylovespell@gmail.com o también puedes contactarlo o whatsapp en este +2348105150446 ..... muchas gracias Dr.Wealthy. ...

Anonymous said...

Nak bincang warna seluar dalam masa pembentangan bajet nanti.

Bla bla.. said...

Motif nya supaya senang nak lulus la masa bentang nanti.
Bodoh punya karamu

Anonymous said...

SEKO NAK KJAAN PERPADUAN/SEKOR NAK KJAAN CAMPURAN... CELAH MANA YANG JERNIH NYA..!??

Di fahamkan oleh sumber dekat dengan orang no 1 sekarang....
Jika selepas sidang dewan dia rasa dia tidak mampu lagi bertahan.....dia akan letak jawatan dan akan buat sokongan kepada Tun Dr M sebagai Perdana Menteri semula.....

Warisan sokong...
GPS sokong
Bersatu sokong
Pas sokong paling kuat
Geng Hisham dalam umno sokong....

Janji dapat menyekat Dato Seri Anwar menjadi PM.....reka lah apa nama gabungan pun janji Tun Dr M berjaya di angkat semula....dan Muhyuddin akan berikan Tun dan berehat dari politik tanah air dengan orang yang ada rekod sebagai Perdana Menteri Malaysia.....
Nampaknya nama kerajaan pun mereka dah ada Kerajaan Perpaduan

SEKOR NAK KERAJAAN CAMPURAN PH/PN

Demi kestabilan: PN perlu buat kerajaan campuran bersama PH dari blog laman reformasi

Pandemik Covid 19 yang memburuk dan kerapuhan Kerajaan Perikatan Nasinonal (PN) memerlukan pendekatan baharu dalam politik Malaysia.

Bagi Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Terengganu, Azan Ismail, Perdana Menteri (PM) Muhyiddin Yassin yang dilihat semakin lemah sebaik-baiknya membuka kerjasama kepada Pakatan Harapan (PH) untuk mentadbir negara.

Muhyiddin boleh melibatkan PH seperti pada era Tun Razak yang mewujudkan kerajaan pelbagai parti selepas darurat 1969.

Dua species ini berasal dari ...... haah lu fikir la sendiri.!! Kat celah mana nak cari yang jernihnya tu...!?

haahhh kau tepukk lah sendiri kuat kuat.. bodoss..!!

Anonymous said...

Si mudin ni ada majoriti ke tidak?

Anonymous said...

Hari pengundian sidang bajet bakal dilakukan nanti keputusan yang bakal diterima akan memeranjatkan seluruh negara.

Jangan terperanjat..!!?

Inshaallah !!! Yang bakal terjadi undi dipihak Kerajaan tidak mencukupi ..apa terjadi nantikan..tunggu sekitar minggu 22hb hingga 27hb.. Awan mendung di seluruh tanah air, bila mana rakyat bertambah bingung dengan suasana dan keadaan di negara ini

Hilang sokongan dari Ku Li mahupun Najib adalah pasti.

Tetapi tidak dapat dipastikan masih adakah lagi lagi Ahli Parlimen dipihak Kerajaan yang berbolak hatinya dalam menyokong' Muhyiddin?

Pengumuman Mazlee keluar Pejuang kini hanya dianggotai empat Ahli Parlimen – Tun Mahathir Mohamad (Langkawi), Mukhriz Mahathir (Jerlun), Amiruddin Hamzah (Kubang Pasu) dan Dr. Shahruddin Salleh (Sri Gading)

Sebelum ini, seorang lagi Ahli Parlimen yang rapat dengan Tun Mahathir iaitu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (Muar) lebih dulu memilih tidak bersama dengan PejWang.

Menurut Maszlee, keputusan itu dibuat berdasarkan dapatan fakta kajian lapangan dan tinjauan terperinci terhadap aspirasi serta kehendak rakyat terbanyak.

Bekas Menteri Pendirikan era pemerintahan Pakatan Harapan itu menegaskan, beliau yakin rakyat sudah muak dengan politik percaturan kuasa oleh politikus elitis. Wahai Mazlee baru perasan ke..!?

Bukan muak dah meluat tapi dah keluar muntah hijau dari umur remaja sampai anak dah kerja muka muka hodoh tak sedar diri mahu nak kuasa lagi.

Keputusan Dr. Maszlee, bekas Menteri Pendidikan era PH keluar daripada Pejuang tidaklah memeranjatkan sebenarnya tetapi Tun dan Boboi yang terperanjat besar kerana tiada siapa lagi untuk dijadikan kuda tunggangan kedua anak beranak ini.

Makin sepi hati atok makin terbakar lah rasa ego tingginya. Maka Tun akan membakar Dewan Rakyat pada 6.11.2020 usul tidak menyokong bajet 2020.

Bagi nya biar rakyat merana asal hatinya puas melempiaskan nafsu amarahnya. Kita tengokkan siapa yang terbakar sebenarnya.

Kesiannnn..

Kegusaran Muhyiddin dan kemnya kini juga bertambah gundah gulana. Bila amanat dikhianat dan dijual beli dengan duniawi sebelum kebangkitan bangsa jawi di ufuk timur yang dijanjikan akhir zaman.

q serra serra

Anonymous said...

Apa reaksi kuda tua tunggangan DAP dan barua DAP mengenai belanjawan untuk sekolah vernakular.

Bajet 2021 sudah menyampaikan message yang tersurat dan tersirat

Pembangkang mempersoalkan Belanjawan 2021 yang menurut mereka meminggirkan sekolah vernakular.

Ahli parlimen DAP mengecam kerajaan Perikatan Nasional (PN) kerana tidak memperuntukkan dana untuk Sekolah Menengah Persendirian Cina dalam Belanjawan 2021, yang dibentangkan di Dewan Rakyat, petang tadi.

Dalam satu kenyataan, Ahli Parlimen Kota Melaka, Khoo Poay Tiong berkata, semasa era Pakatan Harapan, Sekolah Menengah Persendirian Cina diperuntukkan RM12 juta pada tahun 2019 dan dana tersebut meningkat kepada RM15 juta di bawah Belanjawan 2020.

Namun, Khoo, yang menyentuh Belanjawan 2021 hari ini, berkata bahawa tidak satu sen pun akan masuk kepada 60 Sekolah Menengah Persendirian Cina di negara ini dan jelas bahawa PN tidak menghormati sekolah-sekolah vernakular.

Setiap kali pilihanraya umum, pilihanraya kecil Adun atau Parlimen melibatkan calon Cina kaum ini akan memberi kemenangan majority dan solid pada kaumnya. Untuk PRU akan datang calon MCA , MIC hendaklah bertanding dikawasan majority kaum masing masing. Bajet 2021 sudah menyampaikan messej yang tersurat tersirat dan terbirat.

Lu fikir lu sendiri mau ingat.

Anonymous said...

Tonyok p mampus!

Mahsuri61 said...

Sekolah persendirian.. Yg ramai penderma kaya raya, cari dana sendiri. Masa pH gomen meriah sgt kan??Skg, padan muka dan jgn bagi muka dah!! Pandai2 pusing cerita kata sekolah vernikular.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.