Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AMARAN AKHIR UNTUK YANG MAIN 3R

3R

AGAMA, RAJA DAN KAUM

PM: Amaran terakhir pada pelampau main isu 3R

Perdana Menteri Anwar Ibrahim memberi amaran terakhir 
kepada puak pelampau yang sengaja memainkan serta 
menyentuh isu 3R (agama, raja dan kaum).

NASIB LE KEPADA PARTI KEBANGSAAN MELAYU (UMNO)

DAN 

PARTI ISLAM SEMALAYSIA (PAS)

ERTINYA TAK BOLEH CAKAP KEBANGSAAN MELAYU BERSATU DAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA, GANTIKAN SAHAJA KEPADA 

PERIKATAN NASIONAL ! ATAU MALAYSIAN MALAYSIA ?

PILIHANRAYA KALI INI SELESA UNTUK 
KEADILAN DEMOKRASI MALAYSIA

SEBENARNYA BOLEH CAKAP TAPI JANGAN MELAMPAU

APA SYARAT MELAMPAU? ILEK !


7 orang berkata:

Anonymous said...

PERIBAHASA BARU MADANI

" SIAKAP SENOHONG , GELAMA IKAN DURI, BERCAKAP BOHONG, LAMA-LAMA JADI PERDANA MENTERI'

Se-Malaysia apabila Anwar cuba menjadi hero rakyat dengan melupuskan hutang peneroka FELDA, sedangkan dua tahun sebelum itu Tan Sri Muhyiddin Yassin telah umumkan.

Tahukah anda bahawa sebelum ini pun sudah banyak usaha, kejayaan dan pencapaian pihak lain akan di‘claim’ oleh Anwar dan kemudiannya akan disebarkan oleh taksuber beliau.

Berikut ialah empat kisah dongeng paling lencun mengenai pencapaian hebat Anwar:

1. Menubuhkan UIA.

Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIA) ditubuhkan hasil daripada aspirasi para sarjana Islam di Malaysia untuk mewujudkan sebuah universiti Islam di Malaysia yang bakal menerajui umat Islam dalam semua bidang keilmuan.

Cadangan penubuhan UIA telah dikemukakan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad, Perdana Menteri Malaysia Keempat pada 12 Januari 1982. UIA ditubuhkan secara rasmi pada 20 Mei 1983 oleh Kerajaan Malaysia.

2. Menubuhkan Bank Islam.

Pada 1981, Jabatan Perdana Menteri, menubuhkan Jawatankuasa Pemandu Kebangsaan Mengenai Bank Islam. Jawatankuasa Pemandu ini mengemukakan laporan pada tahun 1982 yang mencadangkan penubuhan Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB).

Kerajaan menerima cadangan ini dan BIMB pun ditubuhkan pada 1 Mac 1983, dan Datuk Dr Abdul Halim Ismail dilantik sebagai Pengarah Urusan Bank Islam Malaysia Berhad.

Bagi kedua-dua penubuhan UIA dan BIMB, Anwar belum lagi menyertai Jemaah Kabinet Kerajaan Persekutuan.

3. Perkenalkan pakaian sekolah tutup aurat.
Pakaian sekolah yang menutup aurat bukanlah dimulakan oleh Anwar sebaliknya pekeliling mengenai kebenaran pelajar memakai pakaian menutup aurat seperti pelajar lelaki berseluar panjang dan pelajar perempuan memakai tudung telah dibenarkan melalui Surat Pekeliling Ikhtisas 3/1983 (bertarikh 9 Mac) 1983 Pekeliling Ikhtisas Kementerian Pelajaran Malaysia. Pada masa ini Anwar bukanlah Menteri Pelajaran.

4. Demonstrasi Baling.

Anwar adalah antara pemidato jemputan dalam demonstrasi itu dan ditahan ISA kerana terdapat hasutan menimbulkan huru-hara bagi menjatuhkan kerajaan dengan eksploitasi cerita palsu kematian orang miskin Baling.

Kisah Demo Baling klik link

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=663623859133771&id=100064584887142&mibextid=Nif5oz

Sekiranya terjumpa mana-mana pihak yang cuba menceritakan kehebatan Anwar pada masa lalu, nasihatkan kepada pihak berkenaan untuk mandi dan sabun dulu dan lebih baik ambil wuduk siap-siap.

Anonymous said...

Apa kepala butuh punya sketsa ni.. Wooi SPRM apa citeer ni woooeeiii..!!!

Berdasarkan rekod keluar dan masuk Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) mendapati wanita itu masih berada dalam negara ini.

SPRM maklumkan bahawa mungkin dua wanita China yang menyebabkan kekecohan dekat KLIA oleh Menteri Pelancongan kononnya dah balik ke negara asal selepas selesai siasatan. Tiba-tiba dapat berita katanya tak ada rekod dua warga China yang mengatakan mereka dah balik,” kata Cikgu Izzat Johari (CIJ).

Dua tangkap layar tajuk berita might lepas dari sebuah portal tempatan yang bertajuk “Dua wanita warga China sudah pulang ke negara asal – Azam Baki”

Dua warga China sekejap dah balik, sekejap tak balik. KP SPRM, tolonglah bagitahu apa cerita sebenarnya ni? Dua warga China ni pun tak boleh nak urus, 1.2 juta warga China yang hilang… KP SPRM, Menteri Pelancongan ni mana? Tak sayang ke negara?”

Saya ulangggg..

SPRM hapo kepala butuh semua nih...!!!
PRN July 2023 in lah masa until dilingkup kan selingkup lingkup nya kesemua saki baki barua DAP@LeeKwanYew dan tali barua barua barua ini secara total. Kalau PM barua ini kaki penipu maka talibarut nya Azam Baki pun kaki penipu jugak lah kannn...

Anonymous said...

Jangan risau

Fitnah dan 3R ni makanan ketagih.walaun dan pemimpinnya.

Tak makan mereka akan ketagih

Akan ada yg kena punya

Anonymous said...

Melihat riaknya di Dewan Merdeka semasa Perhimpunan Agung UMNO 2023 lebih sebulan lalu di mana para perwakilan secara terang-terangan menyatakan solidariti mereka dalam usaha membebaskan Najib daripada hukuman penjara.

Kekecewaan penyokong Bossku semakin memuncak dan ahli-ahli akar umbi UMNO menyatakan mereka sanggup mengundi calon parti lawan bagi memberi isyarat protes kepada Kerajaan Perpaduan.

Peringatan juga telah diberikan oleh anak lelaki Najib yang juga Ketua UMNO Bahagian Langkawi, Mohd Nazifuddin.

Andainya gelombang Bossku gagal diredakan, UMNO bakal berdepan masalah besar di kerusi-kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang akan ditandinginya.

Jika pemimpin-pemimpin UMNO menyangka riak yang berkocak itu kini tenang, tanggapan mereka tersasar sama sekali.

Tiada Satu kerusi pun dimenangi calon UMNo di PRN 2023 kali ini..!!!

Tungguuu...

Anonymous said...

Bila PMx menipu walaun PH masih terkinja kinja..

Kerajaan melupuskan hutang peneroka Felda seperti diumumkan bekas Perdana Menteri Kelapan Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 2021 telah dilaksanakan berdasarkan bukti penyata tahunan yang diterima kebanyakan peneroka.

Beberapa peneroka Felda yang ditemui SatuBerita menjelaskan, penyata tahunan yang diterima daripada agensi tanah persekutuan menunjukkan pengurangan baki hutang sehingga 80 peratus.

Anonymous said...

Pn fitnah mesti kena punya

Anonymous said...

Kerana mulut badan binasa..Padan muka Sanusi, MB badut tebuk atap.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.