Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAHASA MELAYU TAK BERDAULAT

PIBG SEKOLAH MENENGAH CINA BANTAH PEKELILING 

PULAU PINANG MEMANG TAKUT DENGAN BAHASA MELAYU


KENAPA TAKUT SANGAT BAHASA MELATU ?
SEBAB P.PINANG DEPA PERINTAH !

DR AKMAL BERKATA:
Bahasa melayu memang merupakan bahasa kebangsaan
di negara ini,justru tidak wajar sama sekali kumpulan PIGB sekolah Menengah CINA membantah pekeliling yang dikeluarkan oleh KPM.

Lembaga pengarah sekolah menengah CINA menentang pekeliling pelaksanaa pelaksanaan program DWIBAHASA DLP

13 orang berkata:

Anonymous said...

Sejak UMNo kawan DAP Tok Mat Asian, Wak Jahit Jadi babi tungga tak menyondol lagi dah...

Suma Jadi tumpooo yeop ooiii..


Kah kah kah

Anonymous said...

Bahana sampah laknat bossku.. Kenapa tetiba terpekik terlolong sekor barua DAP@ LeeKwanYew masa ini... Kau dah kenapa barua..!?

Apa yang terbaik untuk Mahathir lakukan ada lah melafaz sumpah seperti Datuk Seri Najib dengan menyebut jika beliau tipu mohon Allah melaknati dan keluarga nya, tetapi jika benar maka sesiapa yang memfitnah akan menerima laknat Allah.

Sudah pasti rakyat membuka mata berkenaan Zeti Aziz yang suami miliki wang 1MDB sebanyak RM700 juta tetapi tidak didakwa dakwa lagi.

Tambah lagi mahkamah Amerika sudah sahkan bahawa Gabenor Bank Negara kesayangan Mahathir telah disahkan menerima rasuah tetapi Kerajaan Malaysia tidak bertindak lagi.

Ketika DSNR melafaz sumpah laknat ramai yang jahil mencemuh seolah olah menyatakan Najib boleh menipu dengan mengguna nama Allah.

Namun satu persatu ditunjuk oleh Allah dengan tumbangnnya Kerajaan 22 bulan.

Kemudian satu persatu watak terkena bahana sumpah.

Dari Syed Sadiq, Lateefa Koya, Muhyiddin Yassin dan menantu dan lain lain lagi dengan sasaran berakhir terkena Mahathir , Tun Daim.

Maka, usah buang masa dan wang rakyat mencari wang Mahathir diluar negara, ean Mahathir tidak perlu tunjuk keberanian sesama kalangan manusia.

Lafaz sahaja sumpah “Wallahi Wabillahi Watallahi saya Mahathif tidak mencuri wang negara

Ketika perbicaraan Roger Ng, Timothy Leissner telah memberitahu Zeti Aziz telah disogok untuk melukuskan Bon dalam apa yang digelar “overnight approval”,

Namun Kerajaan Malaysia masih tidak mendakwa suami dan Zeti Aziz lagi. Jho Low lesap kaya raya sambil ketawa terbahak bahak melihat betapa bodoh bangang nya pemimpin Melayu digunakan semahu mahunya.. Di kalanhag kaum Type C , DAP@LeeKwanYew akan menganggap Jho Low adalah panglima mereka.

Cuma barua barua Melayu DAP@LeeKwanYew dibawah DAP@LeeKwanaYew terkinja ninja tak sedar diri dibodoh bangangkan semahu mahunya oleh kaum Type C ini...!! Yang lagi parah tiada sekor cipan dari penguasa seperti PDRM, SPRM berani tangkap Jho Low...

Paling malang ada sekor dari keturunan buntal yang mengaku sangat pandai memburu. Mengakui sangat pandai memburu di daratan dilaut dalam katanya.

Bila disiasat ingatkan ikan buntal ini bebas memburu dilautan dalam rupa rupanya ikan buntal perhiasan ini hidup dalam sebuah akarium dalam rumah taikun judi Type C... No wonder anak taikun tanam berkilo ganja gagal ditangkap dan diburu hingga kini....kikikiki..!!


Kah kah kah


KHALAS

Anonymous said...

Brown Corpora Cavernosa with ED says: Korang da lupa ke yang dr MAHATHIR yg stat PSSMI dulu dijulang setinggi2nya oleh sekor betina kepala PIBG yg ngaku melayu islam tapi rambut pendek tu. Politik malaysia ni khusus dlm menjaga kedaulatan MELAYU kalau tak dibukak atau diberi peluang oleh pemimpin melayu islam sendiri sampai mampos diaorg tak berani berkokok menyalak. Ini lah bangsatnya laknatnya keparatnya dan khianatnya pemimpin2 melayu (tak kira parti apa) menggadai maruah kepentingan dan kedaulatan Melayu satu persatu TERUTAMA kedaulatan negara hingga Malaysia jadi negara paling pariah didunia dalam konteks imigresen kerakyatan dan kewarganegaraan. Ambek contoh Singapura laa, ade berani rohingya dan laen2 pendatang masok negara tu kosong saja? atau siam indonesia brunei filipina? (aku ni tunggu masa je nak kene cekop sebab selalu sangat ludah atas muka org2 politik)

Anonymous said...

Sekadar sempati maka Kg berdekatan di situ Kg Kerdas, Kg Sg Merali, Kg Chubadak Kg Puah dan Kg Sentul Bahagia tepi sungai tu lu olang jaga jaga lah sekadar mengingati... Jangan kata abam tak payung

Banyak krjadian minggu lepas Fahmi cakap lain, MB Selangor cakap lain, Exco Selangor cakap lain, SPRM paling laju cakap lain, Menteri Antony Loke yang lulus cakap lain dan Papangang cakap lain dalam masa 3 hari sahaja pasal Kontrak jota jota Laki Hanna Yeoh.

https://vt.tiktok.com/ZSYrQ4NRG/

Yang depa betui betui sepakat cuma satu saja depa dah lupakan nak cakap pasal arwah Teo Beng Hock... Kah kah kah....!!

Keluarga Teo Beng Hock dan walaun DAP yg guling guling atas jalan raya dolu dolu tu dah kena scam dengan tokong DAP....

Nasib badan bila seronok jadi barua DAP@LeeKwanYew... Nangis tak beelagu keluarga Teo Beng Hock skg nih...

Kah kah kah

Anonymous said...

United Malaysian National Orga ization.

Anonymous said...

Apa takut dgn bahasa. Semua rakyat sepatut berbanga dgn bahasa malaysia. Satu2 mirit patriotik. Antony loke Wee ka Siong fasih bahasa. Sedikit kat kehilang kecinaan mereka. Kita mereka memetap di uk us aus nz atau pun di sin mereka tak akan bantah jika guna bahasa rasmi di negara tersebut. Kenapa marah sangat kpd bahasa malaysia. Dah lebih 60 thn kita medeka. Jika mereka bolih berubah bila menetap disana kenapa tak bolih berubah di negara sendiri.

Anonymous said...

Tamatnya perjanjian PetroDollar. Dalam masa yang sama perjanjian PetroDollar Saudi - USA berakhir Jun 2024. Saudi tidak lagi menjual minyak dalam US dollar. Saudi bebas menjual minyak dalam matawang asing selain dari US dollar

Peristiwa ini beelaku serentak di Russia dan Saudi Arabia. President China pula menyokong pengunaan dollar akan dihapuskan Antara negara China dan negara yang berdagang dengan nya.

Peristiwa di tiga buah negara ini beelaku serentak pada bulan June 2024.

Apa makna semuanya ini...!? Makna WW3 makin dekat...

Perang Dunia ke 3 bakal beelaku jika US dollar digunakan dalam dagangan dunia. Negara pro US - EU di Asia Tenggara seperti Singapura akan terkesan teruk kerana jumlah simpanan dollar akan terjejas teruk tahun ini. Hyper Inflasi di Ameeika akan meningkat dikhabarkan matawang BRICS akan dilancarkan maka timbul desas desus bila matawang ini diniagakan seluruh Dunia makan 1 dollar BRICS bersamaan 55 Dollar USD.

Russia drop USD Dollar di stock exchange. Link bawah..

https://watcher.guru/news/brics-saudi-arabia-to-sell-oil-in-multiple-currencies

Hutang USA yang terlalu banyak menyebabkan negara USA bangkrap bersama sama dengan negara yang menyokong USA selama ini. Singapura akan terkesan sebab Singapura menyimpan rizab USD akan menyebabkan kedudukan Pusat Kewangan Singapura di Asia Tenggara akan terjejas teruk.



Anonymous said...

Maruah Elizabeth Liz Truss lebih tinggi ketimbang maruah Anwar Ibrahim..!!

Lembu Korban lebih mulia dari lembu lembu walaun Anwar Ibrahim...

Selang sehari menyatakan dirinya tidak akan mengaku kalah, Liz Truss akhirnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri United Kingdom selepas 45 hari menyusun strategi politiknya.

Satu kenyataan di pekarangan Downing Street: “Kami membayangkan visi ekonomi bercukai rendah dan berketumbuhan tinggi yang boleh dimanfaatkan menerusi Brexit.

Perkembangan itu dilihat bertitik-tolak daripada penyusutan kuasa politiknya susulan pembentangan belanjawan negara yang buruk pada bulan lalu.

Beliau memegang jawatan tersebut selama 49 hari selepas terpilih sebagai Ketua Parti Konservatif, bagi menggantikan Boris Johnson pada 5 September apabila PM itu gagal tunaikan janji. Truss hadapi tekanan segera tunai janji tangani krisis ekonomi.

Di Malaysia PMX janji lain buat lain walaun paling terkinja kinja tepok tangan walau kena bodoh bangang secara terang terangan. Walaun kami ucapkan Selamat Hari Raya Korban. Korban kena tipu kena bodoh dan kena bangang.

Saya ulangggg...!!

Lembu Korban lebih mulia dari lembu lembu walaun Anwar Ibrahim...

Anonymous said...

Kah kah kah... Baru skg Nak join BRICS... Dolu dolu lagi aku dah habaq... Bossku yg mulakan melalui ketjasama AIIB di Shanghai

Apa yg aku tulis dulu sudah ternyata berguna utk Malaysia

Anonymous said...

Part 1 : BRICS vs New World Order dan acah acah power Anwar Ibrahim bila Malaysia mohon jadi BRICS.

Sekarang baru nak 'kaji' apa itu BRICS sebelum Jadi anggota BRICS..alahaii..!!

Seperti yang diketahui 30 tahun lalu. Papangang ni teori ekonomi mikro pun lingkup teori IMF nak menjahanam dia ikut... Anwar Ibrahim lahir Dari perkakas mangkok tandas Yahudi IMF dan World Bank...!

Kita intro dolu link bawah bila mat salleh Amerika Syarikat menangis miskin anak anak sekarang ini bila inflasi melanda Ameeika Syarikat...

Link tokey cat mat salleh ni meraung kerana miskin anak tak makan... Kah kah kah

https://vt.tiktok.com/ZSYfS1pkH/

Sejarah hubungan rapat Anwar dan IMF sudah terbukti nyata. Anak emas IMF Malaysia adalah Anwar Ibrahim. Penghapusan subsidi minyak diesel , minyak masak akan datang Patrol RON 95 adalah idea IMF.

Anwar pernah menyarankan sekitar 1997 semasa ekonomi Asia merudum meminjam pada IMF tetapi Mahathir pada masa itu jadi PM ke 4 menolak cadangan Menteri Kewangan nya Anwar Ibrahim.

Bukan setakat idea IMF jadi perkakas mangkok tandas Yahudi Anwar Ibrahim turuti malah rangkaian Yahudi New World Order seperti IRI, KAF , NAD agenda pluralisma liberal juga Anwar Ibrahim jadi alat agenda New World Order berkiblat pada Amerika Syarikat masa itu..!!

BRICS diasaskan oleh 5 negara dengan agenda utama mereka ialah melawan hegemony New World Order. Agenda utama menghapuskan pengunaan kuasa matawang dollar dalam urusniaga pasaran dunia. Idea mengugurkan pengunaan dollar adalah bermula dari idea Tun Mahathir Mohamed semasa krisis ekonomi di Asia.

Selama ini Amerika Syarikat mencetak dollar dan mengeksoprt dollar ke seluruh dunia sebagai asas nilai tukaran matawang tunggal seluruh dunia melalui alat Yahudi Fed Reserve, World Bank dan IMF menyatakan agenda New World Order.

Mengeksoprt USD yg dicetak ke seluruh dunia bermakna Dollar USD akan menyebabkan inflasi melanda sesebuah negara dengan teruk sekali. Beginilah Amerika Syarikat mengawal ekonomi dunia melalui kuasai matawang dollar USD.

Beranikah Anwar Ibrahim menyanggah IMF World Bank..!? Beranikah Anwar membawa Malaysia dan menjadi anggota paling aktif dalam BRICS. Negara yang terkesan teruk sekiranya nyah dollar dilakukan adalah negara yang banyak menyimpan rizab US dollar sebagai tukaran asing seperti Singapura, Korea dan Jepun dan negara di benua Eropah..!!

Kita tunggu dan lihat BRICS vs New World Order acah acah Anwar Ibrahim samada membawa agenda reformasi IMF World Bank atau agenda BRICS...!?

Jangan cepat terkinja kinja walaun sklian bila Malaysia cuba menjadi anggota BRICS atau sekadar acah acah power nak jadi anggota BRICS..!!

Sejak zaman awal Bossku dilantik Jadi PM lagi aku pernah menyarankan supaya menjadi sebahagian ahli BRICS lagi..!! Sekarang baru nak 'kaji' apa itu BRICS sebelum Jadi anggota BRICS..alahaii..!!

Apakah ini sekadar acah acah Anwar Ibrahim nak geli geli kan walaun dan rakyat Malaysia sedangkan agenda reformasi kerajaan mengikut acuan yahudi IMF World Bank dan New World Order..!?


Anonymous said...

Formula Diesel dan tulur ...

RM1.20 kenaikan diesel = 40 bijik tulur 3 sen diskaun

Sekarang dok ralit cherita pasai penurunan teloq sebanyak 3 sen ...Kalau nak cakap sangat "terms of tulur".... Nak bagi walaun faham

Kenaikan harga RM1.20 se liter diesel itu bersamaan penurunan bagi diskaun 3 sen bagi 40 biji telor ayam...itu lah hakikatnya kah kah kah..!!

Kalau nak dapat balik kenaikan sebanyak RM1.20 se liter, walaun kena mentekadarah 40 biji teloq...itu lah bahasa tanpa PaduBudi yang rakyat mudah faham,bukan bahasa Fahmi dan Rafizi

Saya ulangggg...!!

Formula tulur diesel...

RM1.20 kenaikan diesel = 40 bijik tulur 3 sen diskaun


Kah kah kah...

KHALAS

Anonymous said...

Kes Jho Low Zety Taufik Ayman Anak penyamun mereka dan lain kira camner...!? Kira hangus ker atau siasat..!?

Polis Diraja Malaysia (PDRM) diarah untuk melakukan siasatan rapi ke atas kes simbah asid pemain Harimau Malaya, Faisal Halim dan pembunuhan kanak-kanak autisme, Zayn Rayyan Abdul Matiin.

Berucap di Himpunan Aspirasi Madani Rakan Pembimbing Perkhidmatan Awam, Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau memahami keresahan keresahan rakyat berhubung kezaliman terbabit.

Saya ulannnngg

Kes Jho Low Zety Taufik Ayman Anak penyamun mereka dan lain kira camner...!? Kira hangus ker atau siasat..!?

Anonymous said...

Daya saing Malaysia merudum jatuh

Indon dan Thailand jauh ke depan tinggalkan Malaysia

Tak Ada sekor babi, cipan dan Lipan pun nak ulas pasal isu ini

Kata pelaburan ratus billion ... Puiiiii


Macam pantekkkk

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.