Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JADIKAN IA PELAJARAN BUAT MASA AKAN DATANG


Kes Surau Austin: Saya minta maaf, tak berniat jahat
Kes Surau Austin: Saya minta maaf, tak berniat jahat
 
Datuk Nooh memuji tindakan pemandu lelaki yang tampil untuk membuat permohonan maaf atas insiden kekecohan di Surau Austin Perdana, 5 Mei lalu.
 
JOHOR BAHRU - “Saya tidak berniat jahat atau ingin menyinggung perasaan dengan membunyikan hon kereta pada masa itu,” kata pemandu kenderaan yang tular dipukul kerana membunyikan hon dihadapan Surau Austin Perdana, 5 Mei lalu.

Selepas hampir seminggu kes berkenaan yang tular dilaman sosial, pemandu, Toh Chai Eun, 28, tampil membuat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh masyarakat Islam terutama mereka yang terlibat dalam kes berkenaan yang berlaku kira-kira jam 1.30 tengah hari, Jumaat lalu.

Chai Eun yang bekerja sendiri ditemani abangnya Toh Chai Chung, 30, hadir dalam satu perjumpaan di Pejabat Agama Islam Johor yang disertai ahli jawatankuasa surau terlibat, Pengerusi Agama, Mutalip Abdul Rahim dan Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor, Datuk Nooh Gadut.

Permohonan maaf terbuka itu dibacakan wakil Chai Eun, Mahadzir Abu Said menyatakan harapan agar kes tersebut dapat diselesaikan dan tidak menyinggung semua pihak dan Bangsa Johor.

“Apa yang berlaku pada waktu itu kerana saya telah terperangkap dalam kesesakan jalan di situ dan dalam urusan penting.


“Ini menyebabkan kereta saya diserang dan dirosakkan dan saya juga mengalami kecederaan,”katanya yang cedera di leher, kaki dan badan sehingga membataskan pergerakkan dan percakapannya.

Beliau turut menyatakan harapan agar kes tersebut tidak dipanjangkan atau disebarkan sehingga mencetuskan ketidaksenangan kaum.

“Saya juga berharap semua pihak tidak lagi memanjangkan isu ini menjadi lebih besar dan maksud yang sampaikan iaitu keamanan dan keharmonian antara semua kaum di Malaysia.

“Diharap selepas kenyataan ini saya tiada lagi ulasan dan cerita mengenai kejadian tersebut di media untuk tujuan menghasut rakyat dan menjejaskan perpaduan, kesejahteraan dan keharmonian negara,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi surau, Mohd Khaiidzir Ismail berharap kes berkenaan dapat diselesaikan dengan keseluruhannya.

“Kami mengucapkan terima kasih atas pertemuan ini yang sememangnya tidak dijangka meskipun perkara ini berlaku diluar surau, kami sebagai jawatankuasa telah mengambil langkah-langkah yang perlu,” katanya.
Perjumpaan pemandu lelaki dan ahli jawatankuasa surau Austin Perdana diharap menyelesaikan kes kekecohan yang tular.
Sementara itu, Mutalip berkata, menerusi platform perjumpaan ini ia menggambarkan semangat Malaysia.

“Kalau kita melihat kepada banyak peristiwa, kita akan dapat jumpa satu penyelesaian yang sangat baik, kita akan berbalik kepada semnagat Malaysia itu sendiri khususnya di negeri Johor.

“Lagipun perkara ini berlaku dikawasan yang berkaitan agama, kita tidak mahu Islam itu dilabel sebagai agama ganas, kerana Islam itu sendiri membawa maksud kesejahteraan, itu yang kita inginkan,” katanya.

Dalam insiden Jumaat lalu, seorang lelaki dipukul kerana membunyikan hon di hadapan surau Austin Perdana menyebabkan sekumpulan jemaah surau dalam keadaan berang dengan merosakkan sebuah kenderaan tular dipercayai berpunca daripada tindakan pemandunya yang membunyikan hon ketika solat jumaat sedang didirikan.

Kejadian yang dirakamkan dalam video berdurasi 1 minit 10 saat itu menyaksikan sekumpulan jemaah masjid berkenaan merosakkan kenderaan yang dipandu oleh seorang individu di pekarangan surau berkenaan.

7 orang berkata:

Lisa di malaysia said...

saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH BASKORO atas bantuannya saya bisa menang togel 4D sudah 2x berturut2 yaitu [ 6721/1305 ]..saya ingin berbagi cerita kepada semuanya bahwa saya ini cuma seorang perantau dan saya cuma bekerja sebagai pembantu,tentunya anda tau kalau pembantu itu gajinya tidak seberapa dan saya kepengen pulang kampung tapi gaji saya tidak cukup akhirnya saya coba pinjam keteman saya,dia pun juga tidak punya uang dan saya pindah lagi keteman yang lain dia pun juga tidak punya,,akhirnya teman saya memberikan nomor telpon MBAH BASKORO dan katanya ini paranormal sangat terkenal yang banyak membantu orang dalam mengatasi masalah,dengan penuh semangat saya langsun menghubungi MBAH BASKORO dan ALHAMDULILLAH saya diberikan anka yang benar-benar tembus dan berkat bantuan MBAH BASKORO saya sudah bisa berkumpul kembali dengan keluarga saya dikampung,,jika anda sangat membutuhkan bantuan..jangan anda ragu silahkan hubungi saja MBAH BASKORO di 085-217-344-419,,karna beliau meman benar-benar paranormal yang bisa dipercaya dan yang punya room terimah kasih banyak atas tumpangannya..

Anonymous said...

kesalahan hon pun dia minta maaf. Orang yang kafirkan orang lain pulak tak dengar pun minta maaf sbb kulit mereka tebal dan kebal api neraka.

Anonymous said...

bajang2 pigs

Anonymous said...

Nabi dan ulamak2 dulu mengislamkan ramai org2 kafir. Ulamak suu dan walaon Pas kerjanya mengkafir dan menjahilkan ramai org2 Islam. Biol betul.

Anonymous said...

Sudah la ko geli la aku bila ko ungkit banyak2 kali benda ni..ko tau x yg pas kafirkan islam lain dari ko kecik lagi..bukan baru2 lepas dia dah x kawan ngan pkr ni baru dia kafir2kan islam lain..kalo ko baru je nampak yg pas kafirkan org selepas dia dah x kawan ngan pkr..ko ngan pas tu 2x5 la..ape yg ko nak bising2..bila dia dah x kawan ngan ko mcm2 ko bunyik padahal pas dari dlu pun dah kafir2kan org..eh ko g senyap lagi bagus2 la..ko jgn tulis ape2 geli aku la..

Anonymous said...

Ko pun hipikrot ko nak sembang pas punya hipokrit hehehe..pas jual agama demi politik,kafir2kan org islam lain dari ko kecik la,aku ulang ye..dari ko kecik,faham dah?bukan baru2 ni selepas dia dah x kawan ngan ko..ko x malu ke dgn diri ko sendiri?hehehe..pehh betul2 barual tol punya perangai manusia taksub politik ni la..

"ISKANDAR LENDERS" said...

Hubungi Kami:
                                            
                                              WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
                                                Tel .... (+ 44) 7480 729811
e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
Adakah anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi dan mendesak? Pencarian anda untuk pinjaman sah berakhir di sini hari ini kerana kami berada di sini untuk memenuhi keperluan kewangan anda. Jika anda telah menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk apa-apa sebab, jangan risau lagi mengenai masalah kewangan anda kerana kami adalah penyelesaian untuk nasib kewangan anda.Kami telah menyediakan Billion (mata wang yang berbeza) dalam pinjaman perniagaan kepada lebih daripada 32,000 pemilik perniagaan.Kami menggunakan teknologi risiko kami sendiri yang ditetapkan untuk memberikan anda pinjaman perniagaan yang tepat supaya anda dapat berkembang Urusan kamu. kami menawarkan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah yang rendah dan juga tempoh untuk membayar balik pinjaman Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil? atau anda merasakan perlu untuk memulakan perniagaan baru? Adakah anda mempunyai projek yang belum selesai kerana pembiayaan miskin? Adakah anda memerlukan wang untuk melabur dalam apa-apa keistimewaan yang akan memberi manfaat kepada anda? Tujuan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY adalah untuk menyediakan perkhidmatan kewangan profesional yang sangat baik

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.