Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RASANYA TIDAK RAMAI YANG MAHU LETAK JAWATAN, ALA LANTAK LE !

Pas bagi kebebasan PKR letak jawatan
Takiyuddin Hassan
Takiyuddin.
 
KOTA BHARU - Pas memberi kebebasan sepenuhnya kepada anggota PKR sama ada untuk meletak jawatan atau pun kekal berkhidmat dalam pentadbiran kerajaan Kelantan.

Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, ia terpulang kepada pemegang jawatan masing-masing walaupun mesyuarat Biro Politik PKR mengarahkan mereka supaya meletakkan jawatan.

"Bagi kita dalam konteks Pas, kita di Kelantan kita buat keputusan untuk mengekalkan mereka (anggota PKR dalam pentadbiran kerajaan negeri). Tapi kalau mereka mengambil keputusan tarik diri atau letak jawatan, itu adalah pilihan mereka.

"Sama ada mereka sendiri ataupun mereka diarahkan oleh parti, (letak jawatan), itu dibenarkan oleh undang-undang," katanya ketika ditemui pemberita di Kompleks Mahkamah Kota Bharu di sini hari ini.

Semalam, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam satu kenyataan dipetik sebagai berkata bahawa parti itu memutuskan supaya semua lantikan politik anggota PKR dalam kerajaan Kelantan melepaskan jawatan berkuat kuasa serta-merta dan keputusan itu telah disampaikan kepada Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Kelantan.

Sementara itu, Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah ketika ditemui pemberita di Kompleks Kota Darul Naim di sini berkata, Pas Kelantan berharap agar mana-mana anggota PKR yang dilantik dalam pentadbiran kerajaan negeri tidak meletakkan jawatan.

Mohd Amar, yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan, berkata beliau mengalu-alukan anggota PKR berkenaan terus kekal dengan jawatan masing-masing dan terus dapat menjalankan perkhidmatan kepada rakyat.

"Kita tidak merasakan sebagai keperluan untuk mengarahkan anggota PKR meletak jawatan. Jadi sekarang ini terserah kepada mereka, kalau mereka memilih untuk kekal itu lebih baik dan kita mengalu-alukan keputusan itu.

"Kami di Kelantan ini berharap  kawan-kawan kita (anggota PKR) masih kekal dengan pelantikan mereka untuk terus memberi khidmat kepada rakyat," katanya.

Mengulas perkara sama, Pengerusi PKR Kelantan Ab Aziz Ab Kadir berkata pihaknya sedang menunggu surat rasmi daripada ibu pejabat parti berhubung hal berkenaan sebelum sebarang tindakan diambil.

"Memang arahan itu kita ada terima melalui aplikasi WhatsApp dan Facebook tetapi itu hanya kenyataan umum. Buat masa ini kita mengambil pendekatan untuk menunggu surat rasmii," katanya.

Tanpa menyebut jumlahnya, Ab Aziz berkata terdapat anggota PKR dilantik sebagai penghulu tanpa mukim, penyelia Dewan Undangan Negeri dan anggota majlis pihak berkuasa tempatan (PBT).

Khamis lepas, Majlis Syura Ulama PAS memutuskan kerjasama politik (tahaluf siyasi) dengan PKR berikutan tindakan parti itu melanggar beberapa syarat kerjasama politik antara Pas dan PKR yang terjalin sejak Pilihan Raya Umum ke-11 (PRU11). - Bernama

12 orang berkata:

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [0627] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 690 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Orang lain ada maruah..bukan mcm lebai hadi bangsat..dpt 90juta..terus khianat pd rakyat..dasar setan

Anonymous said...

TERNAKAN DAP BERBICARA TENTANG MARUAH ?. KAH3

Anonymous said...

nampak hehe.. pas sambung2kan lagu2 meroyan dia dalam episod nak sakitkan ati abg lim.. lepas 1 lagu 1 lagu lain.. selagi abg lim x dakap pas.. episod ni insyaAllah akan berpanjangan dan memualkan heheheheh.. hasan ali dah start muntah2 kot loya tengok perangai pas acah2 abg lim hihi..

Anonymous said...

pas main lagu ruu la,padahal dlu dia tolak ruu, pas main lagu agama diperkotak katikkan la..padahal dia tendang hasan ali masa hasan ali nak hapuskan arak,sebelum tendang jasan ali tu tiba2 pas kata negara islam xda dlm quran lepas kawin ngan abg lim hehe.. pas main lagu melayu la.. padahal dia bukan sayang bangsa dia pun, dia memalukan bangsa je selama ni hehe.. bukan lagu2 itu yg pas mahukan sebenarnya.. pas mahukan abg lim.. abg lim.. itu je sebab lagu2 tu berkumandang hehehe.. semoga korang semua tidak diperbodoh2kan pentaksub politik ye..

Anonymous said...

Ko ternakan Shia Iran!

Anonymous said...

Parti Angkatan Shia
Kah3

Lan said...

Sifir nya mudah .... Ada maruah ke tidak ???

Anonymous said...

Presiden pkr jelas suruh lepaskan jawatan di kelantan tapi presiden pas suruh lebai kekal dlm jawatan di selangor, bergayut selagi boleh, elaun di selangor byk maaa. Mmg jenis syaitan pas ni, cintakan dunia.

Anonymous said...

Kena bodohkan je Pas ni....kah3

Anonymous said...

kelakuan2 terbabasnya setengah2 org islam ddalam politik itu seperti perkara yg xdapat di elak lagi,apetah lagi manusia itu sifatnya memang lemah.. tapi kemuncak terbabasnya segolongan org islam yg berpolitik demokrasi kat malaysia ni ialah ketika pas buat pengumuman yg rupa2nya negara islam itu tiada di dalam quran selepas kawin dgn dap dulu.. walhal perkara itu la kononnya yg diperjuangkan pas dari awal penubuhannya secara bermati2an..(selogan perjuangan untuk dapatkan undi dan ramai pula yg terpedaya bahawa ianya perkara dilandasan yg benar sampai sanggup putus2 sedara)..
perkara itu sangat menyayat hati...
hanya orang bodoh malas ngaji sembang lebat sambil ada semangat berpikul2 saja yg berpegang dengan pegangan bahawa mercu tanda kejayaan agama itu ialah wajib dapatkan menguasai sesebuah negara..hehehe.. sedangkan menguasai sesebuah negara itu bukan syarat sah wajib iman/islamnya seseorang pun..
dah tu pula bermati2an dijalan politik demokrasi sambil bertopengkan agama sedangkan demokrasi itu sendiri mendapat keringanan dari kaedah usul feqah sehingga ianya dibolehkan/diharuskan org islam melibatkan diri..
mcm diberi keringanan/dibolehkan/diharuskan makan babi ketika dah xda jalan lain. .x perlu la bermati2an makan sampai terbabas yg gila babas.. hehe
memang menyayat hati...
bawak2 la berenti dari jadi bodoh.. hihi

Anonymous said...

Apa nak cerita bro..Allah bagi PiGs sama pas bro.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.