Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Standard Polis Malaysia...??? Macam Sial...!!!!

>> Thursday, July 05, 2012

Standard ada bermacam-macam standard dan semua standard berubah-ubah ikut zaman. 

Standard orang nak kahwin dulu2, ialah cari isteri yang solehah dan ada pendidikan agama. Standard sekarang dah berubah jauh. Ada yang kahwin dulu baru nikah, kena pulak suami/isterinya spesies rambut ada colour2 macam minah saleh... mandi junub pun tak sah..., apatah lagi nak solat... iblis tepuk tangan jelah dengan spesies macam tuuuu... bila dapat anak perangainya macam anak Nazri Aziz (Menteri di jabatan perdana menteri) ... hahahha... menteri bengong...!!!!

Standard orang miskin 4 dekad dulu ialah pakai kasut buruk bertahun-tahun. Standard orang miskin zaman sekarang nih... rumah cuma ada astro, fridge, TV dan bermotorsikal serta satu handphone secondhand share satu rumah. Sedih kan.. amat menyedihkan... sama jer... miskinnya dengan keluarga lembu... harapkan duit rakyat untuk melangsungkan kehidupan... muakakakaaaaa...??? 

Kalau kita kaji pe'el manusia, semakin lama semakin ramai jenis fikirkan diri sendiri dan tak peduli halal dan haram. Bersedekah payah, tapi kalau untuk berhibur sangat murah hati.... tengok jelah belanja hari belia RM15 juta lesap macam tu saja... bayar K-Pop Korea jer... 2 juta..., perlukah membazir sebegitu untuk hiburan... sedangkan ramai lagi keluarga miskin macam keluarga shahrizat perlukan bantuan juta2 tuuu...

Ambil contoh seperti hari Jumaat (waktu solat) handphone bunyi speaker power punya dengan lagu download yang kena bayar, walau ada signboard "Matikan handphone anda sewaktu dalam masjid"..., tapi ramai lagi malaun2 bangang yang tak ikut, dah tu pulak masa khatib baca khutbah ramai juga yang melayan sms dan games.


Parking solat Jumaat pun sesuka hati menggangu pengguna jalanraya, sama juga dengan parking di rumah adanya kenduri kahwin atau keramaian, tetamu/jemputan hanya pentingkan diri sendiri. Kesimpulannya manusia semakin jatuh moralnya.


Masyarakat terdahulu terutamanya kampung dan desa, adab dan nilai kejiranannya amat tinggi, anak lu... anak gua... nampak jer... ada yang tak betul di hambatnya. Zaman sekarang sudah berubah... anak lu.. anak lu... anak gua ... anak gua..., lu cepuk anak gua... gua cepuk luuu... hahahaha...

Jikalau dahulu sebut saja Polis datang rumah dah mula risau, kalau ada Polis buat roadblock atau tahan tepi jalan dah mula mengelabah... tapi sekarang nih... jika terjadi sedemikian, polis tu silap2 haribulan kena maki kat tepi jalan tuuu... hahahaha... apakah sebabnya...???


Jadinya kalau kita kaji standard paling selamat itu atas sebab apa..???

Sebab enforcement ke...??? Atau lebih perihatin terhadap orang lain ke...???
Kita sudahpun sangkal Bab Perihatin ni sebagai tak munasabah sebab manusia kian lama lebih fikir dan pentingkan diri sendiri.

Kat atas tu gua membebel bab standard dan moral masyarakat hari ini... sebab semalam ada majlis "Rakan Cop" kat kawasan opis gua..., jadi apa yang diorang kelentong dalam ceramah tuuuu... semuanya busssiiiiiittttt..... wa cakap luuuu....!!!! Gua angkat kaki blahhhh.... kerana masa itu emas aka duit itu lebih berharga dan penting... daripada dengar polis2 tu bagi ceramah bussssiiitttt....!!!!
Bulan lepas saja ada macam-macam kes dalam akhbar. Tak payah pergi jauh-jauh beb... tengok pada tajuk akhbar sudah laaa...;

1. Seorang pekedai runcit kena tembak depan sekolah masa hantar anak pergi sekolah.
2. Seorang kanak-kanak sekolah hampir kena culik di Wangsa Maju oleh kumpulan van putih
3. Seorang wanita Cina tangan kena tetak sampai putus tangan
4. Beberapa wanita kena rompak di parking shopping kompleks
5. Budak kena ikat pada tiang dan dibelasah ramai-ramai oleh orang dewasa
6. Budak umur 3 bulan patah tangan dan kaki dikerjakan oleh pengasuh
7. Rumah kena bakar anak sebab bapak enggan beri RM20.
8. 2 orang tua Cina kena bantai sampai mati
9. Bapak kena tikam anak sebab tak bagi duit.
10. Pelacur Cina, Vietnam, Uzbek, Thai dan Indo kena tangkap. Bawak penyakit kelamin semuanya
11. Macam-macam keldai dadah kena tangkap dengan berkilo-kilo dadah. Yang tak kena tangkap?
12. Penggunaan dadah di kelab-kelab malam secara meluas. Semua membawa sakit mental.
13. Kes-kes kemalangan sebab kecuaian dah tak terlapor banyak
14. Beratus-ratus kecurian dan samun oleh penagih dadah yang tidak dilaporkan.
15. Kes penculikan kanak2 semakin menjadi-jadi dan banyak yang tak selesai lagi.
16. Terbaru kes rompakan mesin ATM di Wangsa Maju.
17. Kereta OCPD Sentul pun kena curi.
18. Lu orang senaraikanlah sendiri.... hahahaha...!!!!

Malaysia sebuah negara yang selamat..., jadinya selamat sebelah mana tuuuu...???? 

Mungkin selamat di atas perbandingan faktor-faktor dan frequency terpilih aje yang cair be'er.
Tidak hidup dalam realiti. Sekadar hidup dalam kosmetik - tak cantik tapi cuba dicantik-cantik kan.

Hype "Negara Paling Selamat" ialah ibarat monyet dipakaikan lipstick. Hanya kosmetik dan mungkin juga ada agenda lain. Apa kata Menteri Dalam Negeri dan KPN....???

Kepada pihak Polis tugas lu orang untuk jaga keselamatan rakyat dan negara..., bukannya sibuk dengan hal politik dengan meletakkan SB merata tempat untuk mengintip kegiatan politik rakyat dan menjadi anjing2 umno/barisan nasio-anal... bangang tak sudah2 la lu orang nih....



Tugas yang diamanahkan tak terbuat dengan jenayah semakin berleluasa, lagi nak ikut perintah pemimpin2 umno/bn yang macam celaka tuuuu...., bila kena maki hamun dan orang ramai sekarang semakin membenci polis dan keturunannya tau pulak terasa... tapi perangai lu orang sendiri macam sial haramjadah wa cakap luuuu....!!!!



Kepada Pegawai2 atasan Polis... lu orang sedarlah diri sikit dari sekarang nih...., janganlah bila dah bersara nanti dan jadi bekas itu dan ini... barulah nak cerita itu dan ini... dah terlambat beb... buatlah perubahan dari sekarang.... PRU-13 nanti pandai2 laaaa... lu orang pikiaq.. nak terus jadi anjing peliharaan pemimpin umno/bn atau bebaskan diri lu orang dari cengkaman politik hamlau haramjadah dari umno/bn... sendiri mau ingat laaaaa....!!!!



POLIS sepatutnya BEBAS... dan ada standard tersendiri... barulah orang/rakyat respeks...!!!!
 
ISA 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.